Yoshi's Woolly World Review
Θυμάστε το Kirby's Epic Yarn στο Wii; Σε εκείνο το platformer τα πάντα είναι φτιαγμένα από κλωστές, υφάσματα και κουμπιά. Μετά τον Kirby, σειρά του Yoshi να κάνει μακροβούτι στο καλάθι με τα ραφτικά της γιαγιάς, παίρνοντας μαζί του όλο το Yoshi's Island. Καλωσήρθατε στο Yoshi's Woolly World.
Πριν εξηγήσω την τελευταία φράση, ας πούμε λίγα λόγια για την απλοϊκή ιστορία του Yoshi's Woolly World. Σε ένα εναλλακτικό κόσμο, φτιαγμένο από αφράτα υφάσματα και κουβάρια από μαλλιά και κλωστές (μάλλον μυρίζει και μαλακτικό εκεί) ζούνε τα πλεκτά Yoshi, τα οποία δέχονται επίθεση από τον μάγο Kamek που τα μετατρέπει σε μικρά κουβαράκια κλωστής και τα σπέρνει παντού στον κόσμο. Το παιχνίδι ξεκινάει όταν τα δύο εναπομείναντα Yoshi αποφασίζουν ότι ο τύπος είναι για τα πανηγύρια και πρέπει να του δώσουν ένα μάθημα. Έτσι λοιπόν, ξεκινάνε την περιπέτεια για να σώσουν τα άλλα μάλλινα Yoshi, αλλά και να αποκαλύψουν τους λόγους που ο Kamek κάνει όλη αυτήν την φασαρία.
Όταν λοιπόν λέω ότι το Yoshi's Woolly World είναι ένα Yoshi's Island στα ραφτικά της γιαγιάς, εννοώ ότι το παιχνίδι παίζεται ακριβώς όπως όλα τα παιχνίδια Yoshi's Island. Δηλαδή, κάνετε πολύ platforming, καταπίνετε εχθρούς και τους κάνετε αβγά, τα πετάτε για να λύνετε γρίφους ή για να χτυπάτε άλλους εχθρούς και γενικά, ότι κάνετε σε οποιοδήποτε Yoshi's Island το κάνετε και εδώ, εκτός από το να νταντεύετε τον Baby Mario. Η μηχανή φυσικής του παιχνιδιού είναι σαφώς καλύτερη από του Yoshi's Island 3DS. Μπορεί ο τίτλος να έχει μπόλικες χνουδόμπαλες, αλλά σε γενικές γραμμές τα άλματα έχουν μεγαλύτερη ακρίβεια, ενώ όλο το platforming είναι λιγότερο γλιστερό. Αυτό δίνει την ευκαιρία να δοκιμάζετε περισσότερα πράγματα, όπως πολλαπλά άλματα πάνω σε εχθρούς για να φτάσετε κάποιο σημείο ή περισσότερες πλατφόρμες που κινούνται.
Το παιχνίδι παραμένει ένας μαραθώνιος συλλογής μπιχλιμπιδιών που για να αποκτήσετε χρειάζεται να χρησιμοποιείτε όλα τα πάραπάνω. Έχετε να συλλέγετε κουβάρια μαλλιού για να πλέκετε ξανά τα χαμένα Yoshi, τα κλασικά λουλούδια, ενώ τα κόκκινα νομίσματα έχουν αντικατασταθεί από τα stamp badges και τα απλά νομίσματα από διαμαντοειδείς χάντρες. Όλα έχουν την σημασία τους όμως. Τα κουβάρια μαλλιού (πέντε σε κάθε πίστα) φέρνουν ένα νέο Yoshi το οποίο έχει διαφορετικό σχέδιο κάθε φορά, τα λουλούδια αυξάνουν τις πιθανότητες να μπείτε σε κάποια πίστα bonus, ενώ τα stamp badges σας δίνουν σφραγιδούλες για να ποστάρετε στο Miiverse. Οι χάντρες όμως κάνουν το πιο χρήσιμο πράγμα απ’ όλα: μπορείτε να τις χρησιμοποιείτε σαν in-game χρήμα για να παίρνετε κάποια badges που σας βοηθούν σε κάποιες πίστες. Για παράδειγμα, μπορείτε να αγοράζετε αντοχή στην λάβα, αυτόματη επαναφορά χωρίς να πηγαίνετε πίσω στο checkpoint αν πέσετε σε κάποιο χάσμα, διπλασιασμό των beads ή να έχετε παρέα τον σκυλάκο Poochy που σας μεταφέρει με ασφάλεια πάνω από καρφιά ή ατελείωτα καρπούζια έτσι ώστε να φτύνετε μόνιμα κουκούτσια στους εχθρούς.
Ο σχεδιασμός των πιστών βοηθάει στην όλη κατάσταση, καθώς είναι χαρακτηριστικά πιο καλός από του Yoshi's Island 3DS. Τα διάφορα πράγματα που πρέπει να μαζεύετε είναι κρυμμένα στις πίστες. Η όλη κατάσταση με τα πλεκτά και τα υφάσματα επιτρέπει την υλοποίηση διαφόρων ιδεών όπως κομμάτια τις πίστας που μπορείτε να ξηλώνετε με την γλώσσα του Yoshi, κουμπιά που μπορείτε να τραβάτε για να δημιουργείτε πλατφόρμες. Ακόμα και τα κλασικά πουλάκια που αντικαθιστούν τα αβγά που κουβαλάτε μόλις τα αγγίξετε (αν τα θυμάστε από τα προηγούμενα παιχνίδια) αφήνουν πίσω τους ένα μονοπάτι από χνούδι το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε. Άξιες αναφοράς είναι οι πίστες όπου ο Yoshi μεταμορφώνεται σε διάφορα οχήματα οι οποίες σπάνε λίγο την μονοτονία του platforming επιτρέποντας σας να παίζετε σαν χαριτωμένα μηχανάκια, ελικόπτερα και άλλα.
Το παιχνίδι επίσης προσφέρει τοπικό co-op για δύο παίκτες, το οποίο προσωπικά το βρήκα αρκετά καλό. Μπορείτε να κάνετε διάφορες νέες μανούβρες με το δεύτερο Yoshi, είτε σε συνεργασία, είτε να γίνετε ο χειρότερος εφιάλτης ο ένας του άλλου. Μπορείτε να τρώτε το άλλο Yoshi και να το μετατρέπετε σε μπάλα από μαλλί και να το πετάτε σαν κανονικό αβγό ή να πατάτε ο ένας στο κεφάλι του άλλου για να φτάνετε σε υψηλότερες πλατφόρμες. Ο όλος τρόπος που τα Yoshi αλληλοεπιδρούν είναι αρκετά διασκεδαστικός και σίγουρα θα έχετε κάποιες διασκεδαστικές στιγμές με κάποιον φίλο.
Ας δούμε όμως και μερικά προβλήματα του παιχνιδιού. Το πρώτο και πιο βασικό είναι ότι ο ρυθμός σημαντικά πιο χαλαρός από ότι στα άλλα παιχνίδια Yoshi, ακόμα και από το υπερβολικά χαλαρό Kirby's Epic Yarn, που παρεμπιπτόντως είναι δημιούργημα του ίδιου στούντιο. Οι ρυθμοί ανά περιστάσεις απλά πέφτουν υπερβολικά για τέτοιου είδους παιχνίδι, ενώ το ότι δεν υπάρχει κάποιο σύστημα τιμωρίας όταν χάνετε, πέραν του ότι ξεκινάτε από το πιο κοντινό checkpoint, το κάνει τρομερά απλοϊκό για τους πιο προχωρημένους. Επίσης, μιλώντας για προχωρημένους του είδους, αν δεν ξεκλειδώσετε το s-rank, δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη δυσκολία, πέρα από κάποια παρωδικά σημεία με πολύ καλά κρυμμένα αντικείμενα. Υπάρχουν και μερικές απότομες αυξομειώσεις στην δυσκολία στις βασικές πίστες. Δηλαδή μπορεί να έχετε ένα δύσκολο άλμα την μία στιγμή και την επόμενη να πηγαίνετε “like a boss” στον τερματισμό σαν να μην υπάρχουν καν εχθροί. Επίσης πανεύκολα και προβλέψιμα είναι και τα αφεντικά. Δεν πρόκειται να σας προβληματίσουν καθόλου, αφού έχουν πολύ συγκεκριμένα μοτίβα, που οδηγούν σε απόλυτα προβλέψιμη συμπεριφορά. Ακόμα και η τελική αναμέτρηση δεν θα σας δυσκολέψει καθόλου.
Ένα άλλο θέμα είναι η συμβατότητα με τα amiibo. Τα πλεκτά Yoshi amiibo είναι ότι πιο γλυκό σε κουκλάκι έχει βγει εδώ και καιρό, αλλά το παιχνίδι δεν τα χρησιμοποιεί σωστά ή έστω εφευρετικά. Τα amiibo που ανήκουν στο Yoshi's Woolly World (οποιοδήποτε άλλο απλά ξεκλειδώνει μοτίβα που σχετίζονται με χαρακτήρες της Nintendo) έχουν δύο λειτουργίες. Η μία είναι η αποθήκευση κάποιου αγαπημένου σας μοτίβου από τα Yoshi που σώζετε στις πίστες, δηλαδή κάτι σαν σελιδοδείκτης για τα δεκάδες μοτίβα που υπάρχουν διαθέσιμα ήδη μέσα στο παιχνίδι. Η δεύτερη λειτουργία, και η πιο σημαντική, είναι ότι μπορείτε να καλείτε και να ελέγχετε ένα δεύτερο Yoshi οποιαδήποτε στιγμή σε οποιαδήποτε πίστα, απλά ακουμπώντας το amiibo σας στο Wii U gamepad ενώ παίζετε. Μάλιστα, αν έχετε σώσει ένα μοτίβο, τότε το Yoshi που εμφανίζεται έχει ακριβώς αυτό το μοτίβο. Το πρόβλημα είναι ότι το δεύτερο Yoshi το χειρίζεστε εσείς, κάνοντας στην ουσία ότι κάνει και το πρώτο Yoshi. Θυμίζει λίγο τα double cherries του Super Mario 3D World. Η αρχική ιδέα είναι να μπορούν όσοι παίζουν μόνοι τους να έχουν κάποιες κινήσεις που είναι διαθέσιμες στο διπλό co-op, όμως υπάρχουν προβλήματα. Πρώτον, κάνει τον θάνατο ανύπαρκτο αφού όταν πεθαίνει το ένα Yoshi για οποιοδήποτε λόγο, επανεμφανίζεται μετά από λίγο όπως και στο co-op. Δεύτερον, έχετε δυσκολία να κάνετε οτιδήποτε αφού έχετε πάντα το άλλο Yoshi να μπαίνει μπροστά σας. Για παράδειγμα, αν έχετε τοποθετήσει και τα δύο Yoshi στην ίδια πλατφόρμα και προσπαθείτε να πιάσετε κάποιον εχθρό με την γλώσσα, τα δύο Yoshi βγάζουν ταυτόχρονα τις γλώσσες τους, με αποτέλεσμα το ένα να καταπίνει το άλλο και ο εχθρός τελικά να σας χτυπάει. Το ίδιο και με τα αβγά που τα πετάτε και άλλες μανούβρες.
Επίσης, το παιχνίδι ακολουθεί κάποιες παραδόσεις όσον αφορά το gameplay που θα μπορούσαν σιγά-σιγά να ξεπεραστούν. Το πιο τρανό παράδειγμα είναι ο τρόπος ρίψης αβγών. Σε μια εποχή που τα χειριστήρια έχουν γυροσκόπια και, το πιο σημαντικό, δεύτερο αναλογικό, ο τρόπος στόχευσης τύπου SNES βάζει κάποια εμφανή εμπόδια στο πώς εξελίσσεται όλη η ευκαιρία. Γιατί να υπάρχει αυτός ο στόχος που πηγαίνει πάνω-κάτω αυτόματα ενώ ο παίκτης μπορεί να τον χειρίζεται είτε με το γυροσκόπιο είτε με τον δεύτερο αναλογικό;
Ας περάσουμε όμως στον τεχνικό τομέα όπου τα πράγματα είναι ιδιαίτερα ή μάλλον... πλεκτά. Τα πάντα στο Yoshi's Woolly World είναι πλεκτά, υφασμάτινα, ενώ στοιχεία όπως η φωτιά και το νερό είναι κινούμενες κλωστές. Το οπτικό στιλ, παρόλο που έχει υπάρξει και σε άλλα παιχνίδια, από το ολόιδιο Kirby's Epic Yarn, μέχρι το πιο “εξελιγμένο” patchwork του LittleBigPlanet, εξακολουθεί να είναι αρκετά εντυπωσιακό και πολύ διαφορετικό από την ρεαλιστική τάση που κυριαρχεί ακόμα και στα πιο καρτουνιστικά παιχνίδια σήμερα, κάνοντάς τα να μοιάζουν περισσότερο με δουλειές της Pixar και της Dreamworks. Το Yoshi's Woolly World δεν έχει τέτοιες βλέψεις. Βέβαια, από τεχνολογικής πλευράς δεν υπάρχει τίποτα εντυπωσιακό. Η αλήθεια είναι ότι για το είδος και τη θεματολογία του, οτιδήποτε παραπάνω θα ήταν υπερβολή. Ο τομέας όμως που χρειάζεται κάτι παραπάνω είναι η μουσική. Για κάποιο λόγο οτιδήποτε έχει να κάνει με παιχνίδι Yoshi πέρα από το SNES έχει αυτόν τον απολύτως χαλαρό τόνο βγαλμένο από πετυχημένα άλμπουμ όπως “πώς να κοιμήσετε το μωρό σας σε 5 λεπτά”. Που πήγανε τα χαρούμενα και ζωντανά μουσικά θέματα; Πρόκειται για ένα platformer το οποίο έχει ροή και έπρεπε να είναι λίγο πιο χαρούμενο μουσικά και ηχητικά. Δυστυχώς όμως για κάποιο λόγο η μουσική είναι “αργή” και γενικά μέτρια. Ο υπόλοιπος ηχητικός τομέας πάντως είναι αρκετά καλός, πέρα από τη φωνή του Yoshi, την οποία εν τέλει την έχουμε συνηθίσει, αν και προσωπικά προτιμώ τους ήχους του SNES.
Εν τέλει το Yoshi's Woolly World είναι μια καλή πρόταση για δισδιάστατο platformer. Αν και τα διάφορα προβλήματα δεν του επιτρέπουν να είναι η απόλυτη εμπειρία Yoshi, αποτελεί έναν αξιόλογο τίτλο του Wii U και για όσους δεν έχουν υψηλές απαιτήσεις ίσως το καλύτερο παιχνίδι Yoshi των τελευταίων χρόνων.
- Ωραίο στιλ γραφικών
- Αρκετά καλό platforming σε σχέση με το Yoshi's Island 3DS
- Τρισχαριτωμένο
- Διασκεδαστικό co-op
- Προβλήματα ροής και δυσκολίας στο platforming
- Προβληματική ενσωμάτωση των amiibo
- Εύκολα αφεντικά
- Απογοητευτική μουσική
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ: | Wii U |
ΑΝΑΠΤΥΞΗ: | Good-Feel |
ΕΚΔΟΣΗ: | Nintendo |
ΔΙΑΘΕΣΗ: | Nortec |
ΕΙΔΟΣ: | Platformer |
ΠΑΙΚΤΕΣ: | Single-player, multiplayer |
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE: | http://yoshiswoollyworld.nintendo.com/ |
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: | 26/6/2015 |
PEGI: | 3 |