alt text

Είναι μερικές φορές που βλέπεις πράγματα που δεν σου αρέσουν και όμως εξακολουθούν να υπάρχουν, να εξελίσσονται και να αγαπιούνται από το κοινό, σε σημείο που αναρωτιέσαι αν κάτι πάει λάθος με εσένα ή τον κόσμο τριγύρω σου. Το Yooka-Laylee δεν μου άρεσε καθόλου μα καθόλου. Θεωρώ ότι είχε μηχανισμούς κολλημένους στο παρελθόν, προσπαθώντας να προσφέρει την εμπειρία των παλιών Banjo-Kazooie. Αυτή τη φορά όμως η Playtonic εκμεταλλεύεται περισσότερο την εμπειρία των μελών της που ήταν στη Rare και μας δίνει κάτι διαφορετικό που θυμίζει το Donkey Kong Country του θρυλικού στούντιο.

Το Yooka-Laylee and the Impossible Lair ξεκινάει μετά το πρώτο παιχνίδι. Ο πανούργος Capital B έρχεται στο Bee Kingdom και κλέβει τα royal beetalions, που είναι οι μέλισσες-φύλακες της Queen Phoebee και τις διασκορπίζει σε διάφορους κόσμους, ενώ είναι έτοιμος να πάρει τον έλεγχο της συνείδησης των μελισσών με το hivemind. Βασικά, η ιστορία υπάρχει μόνο και μόνο για τα λογοπαίγνια και δεν σας ενδιαφέρει ιδιαίτερα, παρά μόνο για να καταλάβετε την δομή του παιχνιδιού.

Το Impossible Lair είναι στην ουσία η πρώτη πίστα όπου έχετε πρόσβαση. Όμως είναι μακροσκελέστατη και εξαιρετικά δύσκολη για να φτάσετε στο τέλος και να ολοκληρώσετε το παιχνίδι. Οπότε πρέπει να ταξιδέψετε στους διάφορους κόσμους του παιχνιδιού και να μαζέψετε τα 48 beetalions τα οποία λειτουργούν ως hit points, έτσι ώστε να αντέξετε την δοκιμασία του Impossible Lair. To παιχνίδι εμπνέεται από το Zelda: Breath of the Wild, στο οποίο ο παίκτης έχει πρόσβαση στο “τελικό” μέρος του σχεδόν από την αρχή. Μπορείτε να δοκιμάσετε να μπείτε κυριολεκτικά ξεβράκωτος και να αποδείξετε τις δυνατότητές σας. Ή μπορείτε να κάνετε τη βόλτα σας στον κόσμο του παιχνιδιού και να μαζέψετε όλα τα καλούδια που θα σας βοηθήσουν να κάνετε τον χαρακτήρα σας πιο δυνατό και την ζωή σας πιο εύκολη. Οπότε μπορείτε να προσπαθήσετε να ολοκληρώσετε το παιχνίδι, παίζοντας μια μεγάλη αλλά δύσκολη πίστα και ένα τελικό boss fight με πολλαπλές φάσεις. Ή μπορείτε να μαζέψετε τα beetalions τα οποία χρησιμεύουν ως έξτρα hit points, κάνοντας την τελική δοκιμασία αρκετά πιο εύκολη και συγχωρώντας περισσότερα λάθη.

Οποιαδήποτε ομοιότητα με γορίλες και μπανάνες είναι απλά συμπτωματική.

Ο χειρισμός των Yooka και Laylee είναι απευθείας βγαλμένος από το Donkey Kong Country. Το παιχνίδι εγκαταλείπει τους πλήρως τρισδιάστατους κόσμους και επιστρέφει στις δυόμισι διαστάσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι επιμέρους μηχανισμοί του να είναι καλύτερα σχεδιασμένοι αλλά και να έρχονται και μοντερνισμοί σε σημεία που χρειάζεται. Ο χειρισμός του διδύμου είναι εξαιρετικός. Η απόκριση είναι καταπληκτική, μπορείτε να κάνετε platforming πολύ άνετα, ενώ υπάρχουν κινήσεις που σας βοηθούν με τα άλματα και ένα roll που όσο χτυπάτε αντικείμενα τόσο συνεχίζει και μπορείτε να αντιμετωπίσετε μπόλικους εχθρούς και εμπόδια το ένα μετά το άλλο.

Ένας σημαντικός μοντερνισμός είναι τα quills και ο τρόπος που τα χρησιμοποιεί το παιχνίδι. Δεν υπάρχει το κλασικό σύστημα με ζωές, αλλά κάθε φορά που χάνετε, χάνετε ένα ποσοστό από quills που μαζεύετε από τις πίστες. Μπορεί να μην υπάρχει game over και στις βασικές πίστες να υπάρχουν αρκετά checkpoints, αλλά η δυνατότητα να αγοράζετε tonics (που είναι κάτι σαν upgrades για τους χαρακτήρες) και να ανοίγετε cages που περιέχουν αντικείμενα που σας βοηθούν να προχωρήσετε, μειώνεται. Οπότε πρέπει είτε να δοκιμάσετε ξανά πίστες ή/και να παίζετε προσεκτικά. Τα μυστικά βέβαια δεν λείπουν. Υπάρχουν αρκετά τόσο στις platforming πίστες όσο και στο overworld που τις συνδέει. Είναι αρκετές οι φορές που περνάτε περισσότερο χρόνο προσπαθώντας να ανακαλύψετε μυστικά και τρόπους να προχωρήσετε στο overworld, παρά στις 2D πίστες. Κάτι που προσθέτει μια νότα από κλασικό 2D Zelda στο όλο πακέτο.

Δυστυχώς όμως το παιχνίδι έχει και προβλήματα. Πρώτα απ’ όλα, ανέφερα τα cages τα οποία έχουν υποχρεωτικά collectibles. Χρειάζεται να γυρνάτε στις ίδιες πίστες ξανά και ξανά για να μπορέσετε να βρείτε και να μαζέψετε κάποια από αυτά. Βέβαια κάποιες πίστες αλλάζουν δομή και θέμα κάθε φορά που τις επισκέπτεστε. Πχ κάποιες πίστες αλλάζουν εποχή ή ώρα που διαδραματίζονται, μαζί με αλλαγές στον σχεδιασμό τους για να κρατήσουν τα πράγματα αρκετά φρέσκα. Το μεγαλύτερό θέμα είναι εν τέλει το Impossible Lair. Η τελευταία πίστα είναι τεράστια και τρομερά δύσκολη. Ακόμα και αν έχετε όλα τα royal beetalions, μπορεί να χρειαστεί να την ξεκινήσετε από την αρχή. Και δεν υπάρχουν checkpoints, ούτε στο τελικό boss. Μπορεί να ακούγεται καλό για την δομή του παιχνιδιού, αλλά καταλήγει πραγματικά ενοχλητικό και κουραστικό στην υλοποίηση.

Μπορεί μερικές φορές να είναι εκνευριστικά τα μυστικά του, όμως το overworld είναι εξαιρετικό.

Ως προς τα γραφικά, το παιχνίδι διαθέτει αρκετή λεπτομέρεια και προσωπικότητα. Τα πάντα είναι πολύχρωμά και ζωντανά, υπάρχει μπόλικο animation τόσο στους εχθρούς όσο και στα περιβάλλοντα. Τα μυστικά είναι έξυπνα κρυμμένα με ωραία hints και απαιτούν αρκετά καλή αντίληψη για να βρεθούν. Ακόμα και τα royal beetalions εμφανίζονται σε ένα ειδικό άλμπουμ και το καθένα έχει διαφορετικό σχεδιασμό που συνοδεύεται από ένα μικρό κειμενάκι για τον χαρακτήρα τους. Οι δευτερεύοντες χαρακτήρες όμως είναι απλά άχρωμοι και άοσμοι όπως ήταν και στο πρώτο Yooka-Laylee. Ο Pants the Snake εξακολουθεί να είναι τσιγκούναρος, ο Capital B ένα κακέκτυπο του Γκρου από το Despicable Me. Η μουσική είναι επίσης αδιάφορη. Εντάξει δεν είναι ότι χειρότερο έχουμε ακούσει σε παιχνίδι, αλλά δεν πλησιάζει παραγωγές όπως το Donkey Kong Country: Tropical Freeze. Από την άλλη, δεν είναι και... Bubsy, οπότε δεν θα παραπονεθώ παραπάνω γι αυτό.

Τo Yooka-Laylee and the Impossible Lair είναι μια τίμια προσπάθεια. Ο εκμοντερνισμός αλλά και η στροφή στο 2.5D αποτελούν σωστές κινήσεις, αφού, ας μην κρυβόμαστε, το πρώτο παιχνίδι ήταν υπεβολικά προσκολλημένο στο παρελθόν. Αν θέλετε ένα platformer με “άρωμα” Donkey Kong Country, το Impossible Lair είναι μια καλή indie επιλογή.

  • Εξαιρετικός χειρισμός
  • Μοντερνισμοί στο gameplay
  • Όμορφοι κόσμοι και ενδιαφέρον overworld
  • Πολλά μυστικά
  • Κακή υλοποίηση του concept του Impossible Lair
  • Backtracking
  • Αρκετά βαρετοί χαρακτήρες
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, Switch, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Playtonic
ΕΚΔΟΣΗ:Team17