alt text

XCOM: Enemy Within Review

Πρόσφατα σε ένα σχόλιο στο site ανέφερα πως θεωρώ το XCOM: Enemy Uknown ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της γενιάς. Δεν υπάρχει ίχνος υπερβολής στη δήλωση αυτή. Ο τίτλος της Firaxis μου ήρθε από το πουθενά, καθώς δεν είχα παίξει κάποιο άλλο παιχνίδι της σειράς, και κατάφερε να ρουφήξει υπερβολικά πολύ από το χρόνο μου με τα εθιστικά tactical στοιχεία του. Ένα χρόνο μετά έρχεται το XCOM: Enemy Within, μία νέα έκδοση ολόκληρου του παιχνιδιού στις κονσόλες (στo PC διατίθεται ως DLC) με μερικές ενδιαφέρουσες προσθήκες.

Καταρχήν, να ξεκαθαρίσω πως η όλη εμπειρία παραμένει πανομοιότυπη με αυτή του Enemy Unknown. Οι εξωγήινοι εισβάλουν στη Γη και η ομάδα XCOM καλείται να σώσει την κατάσταση, κάνοντας αναχαιτίσεις των εχθρών σε διάφορα σημεία τoυ πλανήτη. Περισσότερα για το ίδιο το παιχνίδι μπορείτε να διαβάσετε στο review του Enemy Uknown. Οι αλλαγές πάντως ξεκινούν από την πρώτη αποστολή, όταν, μαζί με τους εξωγήινους, ανακαλύπτετε και μία συσκευή που έφεραν μαζί τους, η οποία περιέχει Meld, μία μυστηριώδη ουσία. Το ανθρώπινο είδος δεν έχει έρθει ποτέ σε επαφή ούτε με το Meld, οπότε νέες προοπτικές ανοίγονται αφού ερευνηθεί από την ομάδα του XCOM το άγνωστο αυτό στοιχείο.

Αποδεικνύεται πως το Meld είναι θαυματουργό και εξαιρετικά χρήσιμο στη μάχη εναντίον των εξωγήινων, αφού χρησιμοποιώντας το μπορείτε να δημιουργήσετε δύο νέα τμήματα έρευνας. Μέσω του πρώτου, μπορείτε να παίξετε με το γονιδίωμα κάποιου στρατιώτη και να του προσφέρετε γενετικές επαυξήσεις σε διάφορα σημεία του σώματος του. Λόγου χάρη, αν επιλέξετε μία από τις δύο επαυξήσεις του δέρματος ενός στρατιώτη, του δίνετε την ικανότητα να καμουφλάρεται αυτόματα στο περιβάλλον του, γίνοντας σχεδόν αόρατος στους αδύναμους εχθρούς. Στον αντίποδα, το δεύτερο τμήμα έρευνας αφορά μεν την τροποποίηση στρατιωτών, αλλά αυτή τη φορά ενισχύει τα άτομα που διαλέγετε με βιονικά μέλη. Η όλη διαδικασία ανοίγει ένα ολοκαίνουριο skill tree για τον κάθε στρατιώτη που μετατρέπεται σε... Adam Jensen, χωρίς να προσφέρει κάποιο συγκλονιστικό πλεονέκτημα στις μάχες. Μέχρι τουλάχιστον να του χαρίσετε έναν εξωσκελετό (που μοιάζει με ένα mini-mech και επίσης κοστίζει αρκετό Meld), οπότε ο εν λόγω μαχητής γίνεται ένα από τα δυνατά χαρτιά σας.

Το μενού των γενετικών αλλαγών.

Το μενού των γενετικών αλλαγών.

Παρόλες τις ευφάνταστες νέες επιλογές και την ομολογουμένως εκτεταμένη ποικιλία που ξεκλειδώνει το Meld, η Firaxis κατάφερε και το ενσωμάτωσε έτσι στο παιχνίδι ώστε να μη χαλάει την ισορροπία του. Ναι, υπάρχουν γενικότερα αλλαγές στο balance των όπλων, των skills και λοιπά, αλλά η ύπαρξη των νέων αυτών επιλογών δε διαταράσσει το κατά πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι το XCOM. Το Impossible παραμένει Impossible με άλλα λόγια, ακόμα και αν τουμπανιάσετε κάθε στρατιώτη με εξωσκελετούς. Το Meld είναι απλά νέα μονοπάτια προς εξερεύνηση, και αρκετά διασκεδαστικά μπορώ να πω. Αυτό που μου άρεσε περισσότερο στο Enemy Within πάντως, είναι η ύπαρξη της Exalt, μίας οργάνωσης που έχει πιο “φιλικά” συναισθήματα προς τους εξωγήινους, αφού τα μέλη της ασπάζονται μετανθρωπιστικές απόψεις.

Η ύπαρξη της Exalt προφανώς εναντιώνεται των σκοπών της XCOM, πράγμα που σημαίνει πως κατά καιρούς σας η οργάνωση αυτή σας κάνει κάποια παγαποντιά που συνήθως έρχεται την πιο ακατάλληλη στιγμή. Μπορεί ας πούμε να αυξήσει τα επίπεδα πανικού μιας χώρας που είναι κρίσιμος σύμμαχος. Εσείς αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να ψάξετε μέσω του Situation Room πού βρίσκονται βάσεις της Exalt, και μέσω δύο νέων ειδών αποστολών να τις καταστρέψετε. Οι αποστολές αυτές πατούν πιο πολύ σε stealth τακτικές από αυτές της κύριας ιστορίας, αφού πέραν της squad χειρίζεστε και ένα στρατιώτη-κατάσκοπο, εξοπλισμένο με μόλις ένα περίστροφο. Φυσικά, όταν παίζετε εναντίον της Exalt οι εχθροί δεν είναι εξωγήινοι, αλλά μέλη της οργάνωσης που δε θέλουν να αποκαλυφθούν τα μυστικά της. Η ιστορία με την “αίρεση” αυτή κορυφώνεται όταν ξετρυπώνετε την τοποθεσία του αρχηγείου της Exalt, και με μια τελευταία αποστολή το καταστρέφετε ολοσχερώς.

Το Enemy Within όπως ανέφερα προσφέρει και ένα σωρό από μικρές ρυθμίσεις στη γενικότερη ισορροπία του παιχνιδιού, και τα απαραίτητα νέα είδη εχθρών – δύο για την ακρίβεια. Δεν καταφέρενει να διορθώσει όμως το πιο σημαντικό πρόβλημα του Enemy Uknown - το τεχνικό (τουλάχιστον στο PS3 όπου το έπαιξα). Το παιχνίδι εξακολουθεί σε σημεία να έχει υπερβολικά μεγάλες πτώσεις των καρέ, φαινόμενα pop-in πετάγονται από εδώ και από εκεί, ενώ όλο και σε κάποιο σημείο η κονσόλα απλά θα κολλήσει. Υπάρχουν μέχρι και μαρτυρίες για αξεπέραστο bug στην τελευταία αποστολή. Επιπλέον, η επιλογή της Firaxis να κυκλοφορήσει το Enemy Within στις κονσόλες ως πλήρες παιχνίδι με το περιεχόμενο του Enemy Uknown είναι μάλλον περίεργη, αφού τα νέα μονοπάτια δύσκολα θα προσελκύσουν τους παίκτες που έλιωσαν τον αρχικό τίτλο. Συν τοις άλλοις, το Enemy Unknown προσφέρεται και στο PS Plus, οπότε ένα απλό DLC θα είχε περισσότερο νόημα.

Με εξωσκελετούς οι μάχες γίνονται ένα κλικ πιο εύκολες.

Με εξωσκελετούς οι μάχες γίνονται ένα κλικ πιο εύκολες.

Το XCOM: Enemy Within απευθύνεται σε δύο διαφορετικά κοινά, ανάλογα με τις εκδόσεις. Στις κονσόλες, όπου κοστίζει σχεδόν όσο ένα ολόκληρο παιχνίδι, είναι μια καταπληκτική περίπτωση γι αυτούς που δεν έχουν παίξει το Enemy Uknown. Στο PC, όπου διατίθεται ως DLC, είναι ιδανικό για τους υπάρχοντες κατόχους του Enemy Unknown. Όπως και να 'χει, το XCOM: Enemy Within ενισχύει το αρχικό παιχνίδι και προσφέρει μερικές πολύ διασκεδαστικές επιλογές.

  • Οι νέες επιλογές για τους στρατιώτες έχουν πολύ ενδιαφέρον
  • Οι νέες αποστολές με την Exalt
  • Σωστές διορθώσεις στην ισορροπία του gameplay
  • Τα τεχνικά προβλήματα παραμένουν
  • Πανάκριβο στις κονσόλες για όσους θέλουν μόνο το νέο περιεχόμενο
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS3 (review), Xbox 360, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Firaxis
ΕΚΔΟΣΗ:2K
ΔΙΑΘΕΣΗ:CD Media
ΕΙΔΟΣ:Στρατηγικής
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:www.xcom.com
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:15/11/2013
PEGI:18