Πληκτρολογήστε τουλάχιστον 2 χαρακτήρες

WWE 12 Review

Game 2.0
LinkedIn Share

Το πιο επιτυχημένο wrestling franchise στην ιστορία των video games επιστρέφει φέτος ανανεωμένο και πολλά υποσχόμενο! Το Smackdown vs Raw αποτελεί παρελθόν πλέον και αντικαθίσταται από το WWE ’12, που φέρνει νέα πνοή στη σειρά. Tα τελευταία χρόνια, κάθε SvR έδειχνε να είναι σχεδόν ίδιο με το προηγούμενο, με λίγες αλλαγές, και αποτέλεσμα οι πωλήσεις να πέφτουν σταδιακά. H THQ θέλει να το αλλάξει αυτό φέτος κάνοντας “reboot” στο franchise. “Bigger, Badder, Better” είναι το σλόγκαν που συνοδεύει το WWE ’12, με τη Yuke’s να υπόσχεται μια από τις καλύτερες εμπειρίες WWE μέχρι σήμερα. Είναι όμως έτσι?

To παιχνίδι ξεκινάει με ένα φανταστικό intro που σας βάζει κατευθείαν στην ένταση και το κλίμα της WWE. Μόλις βρεθείτε στο κεντρικό μενού του παιχνιδιού θα δείτε ότι περιλαμβάνει τα κλασικά modes: Play, WWE Universe, Road To Wrestlemania, Creations και Online. Στους τύπους ματς που μπορείτε να παίξετε περιλαμβάνονται τα ένας-εναντίον-ενός, δύo-εναντίον-δύο (tag team), triple threat, fatal 4-way, tables, ladders, Hell in a Cell, Elimination Chamber και για πρώτη φορά Royal Rumble με 40 παλαιστές. Το ρόστερ του WWE ’12 είναι από τα μεγαλύτερα στην ιστορία της σειράς, φτάνοντας τους 77 superstars. Επιστρέφουν όλοι οι μεγάλοι αστέρες του περσινού τίτλου, ενώ πολλοί νέοι κάνουν το ντεμπούτο τους φέτος. Κάποιοι από αυτούς είναι οι Wade Barret, Sin Cara, Daniel Bryan και Heath Slater.

Το WWE Universe Mode είναι ένα “ημερολόγιο”, όπου το σύστημα δημιουργεί τυχαία ματς από μόνο του, κάτι σαν το πρόγραμμα της τηλεόρασης της WWE. Φτιάχνει δηλαδή το εβδομαδιαίο show του κάθε brand. Από τα απλά shows (SmackDown, Raw, NXT) μέχρι και τα pay-per-views για όλη την σεζόν. Όλα είναι πλήρως εξατομικεύσιμα και έχετε την δυνατότητα να τροποποιήσετε πραγματικά τα πάντα, τα shows, τις ικανότητες, τις αντοπαλότητες και συμμαχίες, τις ομάδες, ακόμα και τα χαρακτηριστικά των παλαιστών! Αν για κάποιο λόγο δεν σας αρέσουν τα στατιστικά ενός παλαιστή ή νομίζετε πως αδίκησαν τους αγαπημένους σας, μπορείτε να τους κάνετε πιο δυνατούς ή και το αντίθετο. Πολλά τυχαία πράγματα μπορούν να συμβούν στο WWE Universe από κει που δεν το περιμένετε καθώς παίζετε, από επιστροφές παλαιστών από τραυματισμό ή μακρά απουσία (πχ Brock Lesnar), μέχρι παρεμβολές σε ματς επειδή τους την βιδώσατε και αποφάσισαν να πάρουν εκδίκηση. Αυτά παρουσιάζονται μέσω cutscenes.

To Road To Wrestlemania είναι το “campaign” του WWE ’12 και αποτελείται από τρία επεισόδια: το Villain Story του Sheamus, το Outsider Story του Triple Η και το Hero Story που σας επιτρέπει να χρησιμοποιήσετε έναν δικό σας δημιουργημένο wrestler. Στο κάθε επεισόδιο ακολουθείτε την ιστορία του εκάστοτε παλαιστή με την μόνη διαφορά ότι φέτος η ιστορία εξελίσσεται/παρουσιάζεται διαφορετικά. Αντί λοιπόν να παίζετε το ένα ματς μετά το άλλο και να νικάτε συνέχεια, τώρα πρέπει να κάνετε συγκεκριμένες ενέργειες με τη μορφή quest για να πετύχετε τον στόχο σας και να συνεχιστεί η ιστορία. Π.χ. αποδυναμώνετε τον αντίπαλό σας να τον πετάξετε έξω από το ρινγκ για να τραυματιστεί από το άγαρμπο πέσιμο. Μόλις τον τραυματίσετε εμφανίζεται πάνω από το κεφάλι του μια ένδειξη που τελειώνει το quest και περνάτε στην επόμενη cutscene.

Τα μοντέλα των παλαιστών είναι λεπτομερέστατα και αληθοφανή.

Cutscenes και voice acting έχουν προσεχθεί, αν και σε ορισμένους μπορεί να μην αρέσει ο τρόπος που παρουσιάζεται φέτος το Road To Wrestlemania. Αξίζει να σημειωθεί ότι το παιχνίδι δεν σας αφήνει να επιλέξετε με ποια από τις ιστορίες θα αρχίσετε, καθώς η μια είναι συνέχεια της άλλης. Κατά την γνώμη μου κακώς έγινε έτσι. Ένα άλλο πράγμα που δεν μου άρεσε στο RTW είναι οι πολλές ανούσιες μάχες στους backstage χώρους. Η ιστορία σας αναγκάζει να κυνηγάτε άλλους παλαιστές στα παρασκήνια, με μία κάμερα που δεν έχετε την δυνατότητα να ελέγξετε, με αποτέλεσμα να σας προκαλεί ζαλάδα.

Στο Creations mode θα αφιερώσετε τον περισσότερο χρόνο, καθώς oι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά! Μπορείτε να δημιουργήσετε superstar, είσοδο, σετ κινήσεων, τελικές κινήσεις, ιστορία, σήμα, και για πρώτη φορά τη δική σας αρένα! Αν ξεκινήσετε την δημιουργία του δικού σας superstar και έχετε μεράκι ή φαντασία για λεπτομέρεια, μπορεί άνετα να απορροφηθείτε για ώρες! Έχετε χιλιάδες αντικείμενα στη διάθεσή σας, τα οποία μπορείτε να προσαρμόσετε στον χαρακτήρα σας κάνοντάς τον ξεχωριστό. Η δουλειά που έχει κάνει η Yukes στο Creations mode είναι πάρα πολύ καλή.

Στο online του τίτλου είναι που θα απογοητευτείτε περισσότερο, γιατί παρά τις υποσχέσεις των δημιουργών του ότι φέτος θα έχουμε ένα lag-free game, τελικά αποδεικνύεται ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Εκτός του αργού matchmaking, πολύ συχνά γίνονται αποσυνδέσεις και αν καταφέρετε και μπείτε σε κάποιο online ματς το lag που είναι σχεδόν πάντα παρόν σας οδηγεί σε ήττα. Πρέπει να έχετε υπομονή αν θέλετε να παίξετε με κάποιον άλλο online. Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα στο Community Creations. Εδώ μπορείτε να ανεβάζετε τις δημιουργίες σας ή να κατεβάζετε αυτές της κοινότητας. Δυστυχώς ο server έχει πρόβλημα και δεν μπορείτε να κατεβάσετε τίποτα – “Τhe WWE ’12 server is not available right now. Please try again later.” Μέχρι και σήμερα, σχεδόν ένα μήνα δηλαδή μετά την ημερομηνία κυκλοφορίας του παιχνιδιού, δεν έχει διορθωθεί. Πραγματικά απαράδεκτο.
Κάτι πρέπει να κάνουν εκεί στην THQ με το θέμα των servers γιατί δεν είναι κατάσταση αυτή. To online του παιχνιδιού είναι unplayable.

Περνάμε στο πιο σημαντικό και δυνατό σημείο του τίτλου, που είναι το gameplay. Η Yuke’s φέτος έδωσε τεράστια έμφαση στο gameplay, κάνοντάς το από τα καλύτερα των τελευταίων χρόνων. Ο χειρισμός είναι ο πιο φιλικός που έχουμε δει μέχρι στιγμής στη σειρά. Οι λαβές αντί να γίνονται με τον δεξί αναλογικό μοχλό, γίνονται με τα κύρια κουμπιά του χειριστηρίου. Τα ματς στην αρχή είναι πιο γρήγορα, όπως ακριβώς και στην τηλεόραση, και πιο αργά προς το τέλος τους. Το νέο σύστημα στόχευσης των άκρων σας δίνει την δυνατότητα να διαλέξετε ποιο άκρο του αντιπάλου θέλετε να τραυματίσετε, κάνοντας τους αγώνες λίγο πιο στρατηγικούς.

Τα animations εντυπωσιάζουν με τον ρεαλισμό τους.

Την παράσταση φέτος όμως κλέβουν τα λεγόμενα comeback moments. Πρόκειται για ειδικές ικανότητες μιας χρήσης που έχουν οι παλαιστές και μπορούν να χρησιμοποιήσουν όταν έχουν τραυματιστεί πολύ κατά την διάρκεια των ματς. Μόλις ενεργοποιηθεί το comeback moment μπαίνετε σε ένα quick time event, όπου πρέπει να πατήσετε γρήγορα τα κουμπιά που εμφανίζονται στην οθόνη για να εκτελέσετε με επιτυχία το comeback και να αντιστρέψετε τα δεδομένα του αγώνα. Για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς μπορείτε να διακόψετε τις κινήσεις και τα finishers των αντιπάλων σας. Π.χ. ο John Cena έχει στους ώμους του τον Rey Mysterio, ετοιμάζεται να του κάνει το Attitude Adjustment (ή αλλιώς FU όπως το λέμε οι “παλιοί”) και εκείνη την ώρα τρέχει ο CM Punk χτυπάει τον Cena και σώζει τον Mysterio.

Το σύστημα δυναμικών physics επιστρέφει ανανεωμένο, κάνοντας τα ματς με σκάλες/καρέκλες πιο ρεαλιστικά από ποτέ. Βέβαια μαζί επιστρέφουν μεταξύ άλλων και κάποια bugs από τον περσινό τίτλο, που περισσότερο διασκεδάζουν παρά κακό κάνουν. Τίποτα δηλαδή που να βλάπτει την εμπειρία. Τρομερή δουλειά έχει γίνει φέτος στο AI των αντιπάλων, φέρνοντας στο παιχνίδι την πρόκληση που έλειπε από όλους τους προκατόχους του. Οι αντίπαλοι δεν χάσκουν από δω και από κει, αλλά παίζουν τόσο καλά που σας κάνουν να αναρωτιέστε αν παίζετε με ΑΙ ή με κανονικό άτομο. Το μόνο αρνητικό είναι ότι αντιστρέφουν τις κινήσεις σας συχνά, πράγμα που καταντάει εκνευριστικό. Πάντως αν θέλετε μπορείτε να πάτε στα οptions και χαμηλώσετε την συχνότητα των reversals των αντιπάλων.

Στον τομέα των γραφικών το WWE ’12 δεν υστερεί καθόλου, παρουσιάζοντας το καλύτερο οπτικό σύνολο που έχουμε δει μέχρι σήμερα σε wrestling game. Κάνοντας χρήση της ολοκαίνουργιας τεχνολογίας Predator, τα μοντέλα των παλαιστών είναι λεπτομερέστατα και μοιάζουν πάρα πολύ με τους πραγματικούς wrestlers, όπως και όλα τα υπόλοιπα textures του παιχνιδιού. Τα animations των χαρακτήρων και των κινήσεων τους είναι άκρως ρεαλιστικά και δείχνουν σαν να είναι παρμένα κατευθείαν από την τηλεόραση της WWE. Οι θεατές έχουν υποστεί μια μικρή αναβάθμιση, σπάζοντας λίγο την μονοτονία που είχαν οι προηγούμενοι τίτλοι, όπου βλέπαμε πχ τρία ίδια άτομα να κάθονται το ένας δίπλα στο άλλο. Οι φωτισμοί επίσης είναι καλοφτιαγμένοι και κάνουν την αρένα να δείχνει πιο αληθινή από ποτέ.

Όσο για τον ήχο, το voice acting κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ στις μουσικές των παλαιστών κατά την διάρκεια της εισόδου έχει προστεθεί και η ηχώ που έλειπε από τους προκατόχους του. To κοινό τις περισσότερες φορές ζητωκραυγάζει τη σωστή ώρα με βάση τη δράση, αν και κάποιες φορές είναι λες και δεν γίνεται τίποτα μέσα στο ρινγκ. Ο σχολιασμός είναι μέτριος, με τις πιο πολλές φράσεις να έχουν γίνει copy paste από τα προηγούμενα παιχνίδια. Η μουσική στα μενού φέτος είναι instrumental κομμάτια metal, που επαναλαμβάνονται συνέχεια ανάλογα με το mode όπου είστε.

Δημιουργήστε τη δική σας αρένα στο Creations mode.

Κλείνοντας, δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το WWE ’12 είναι το καλύτερο wrestling game των τελευταίων χρόνων. Οι προσθήκες και οι βελτιώσεις που έγιναν φέτος είναι πολλές, εξού και το “Bigger, Badder, Better”. Με gameplay που είναι το highlight του τίτλου, όμορφα γραφικά και τόνους παραμετροποιήσιμων πραγμάτων, αυτό το “reboot” σηματοδοτεί μια νέα αρχή για το franchise της THQ. Aν είστε fans της σειράς δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα το λατρέψετε, καθώς είναι το πιο ολοκληρωμένο και «γεμάτο» WWE game που έχει κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής.

+ Ρευστό gameplay
+ Animations
+ Τρελό customization
+ Γραφικά
+ Ρόστερ

– Μέτριος σχολιασμός
– Μέτριο και το Road To Wrestlemania
– Προβληματικό online

ΒAΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

Πλατφόρμα: PS3 (review), Xbox 360, Wii
Έκδοση: THQ
Ανάπτυξη: Yuke’s
Διάθεση: Zegetron
Είδος: Wresting
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: wwe.thq.com
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 25/11/2011
PEGI: 16

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ