WRC Review

, Τετάρτη 6 Οκτώβριος 2010 0  

Η κατηγορία των παιχνιδιών WRC έχει νεκρώσει τα τελευταία χρόνια, όπως και ο ίδιος ο θεσμός άλλωστε όταν αποφάσισαν οι περισσότερες ομάδες να τον εγκαταλείψουν. Ακόμα και η Codemasters βλέποντας ότι το WRC χάνει τη δημοφιλία του, αποφάσισε να “σφάξει” την σειρά Colin McRae, ώστε να πλησιάσει ευρύτερο κοινό με περισσότερο arcade χαρακτήρα και την προσθήκη άλλων οχημάτων όπως φορτηγών και buggies. Οι PC gamers και φαν του WRC έπρεπε λοιπόν είτε να ψαχτούν με το rFactor και να συμβιβαστούν με την ιδέα ότι δεν θα έβλεπαν κάτι το αξιόλογο για πολλά χρόνια, είτε να συνεχίσουν να παίζουν τα παλιά και εξαιρετικά Rally Championship 2000 και Richard Burns Rally. Και ξαφνικά από το πουθενά, εμφανίζεται η Milestone και ανακοινώνει την ανάπτυξη του επίσημου WRC παιχνιδιού για το 2010.

Η πρώτη μου αντίδραση ήταν αυτή που έχετε τώρα όλοι σας. “Milestone και WRC; ΧΑ! Θα γελάσουμε πάλι.” Κι όμως, πόσο λάθος έκανα. Το WRC Τhe Game είναι εκπληκτικό. Aκόμα και αν δεν έχει τα εκθαμβωτικά γραφικά του Dirt 2 ή άλλων racers που κυκλοφορούν στις κονσόλες. Υπάρχει άλλωστε ένα ρητό που ακολουθούν τάχα μου όλοι οι gamers και δεν είναι άλλο από το “gameplay over graphics”. Ε το WRC είναι το πιο παράδειγμα αυτού του ρητού.

Το πρώτο πράγμα που έκανα μόλις εγκατέστησα το παιχνίδι, ήταν να συνδέσω την τιμονιέρα μου και να απενεργοποιήσω όλα τα βοηθητικά συστήματα. Μετά άλλωστε από το RBR (εντάξει, έχουν περάσει χρόνια αλλά ακόμα θυμάμαι τα αυτοκίνητα που έκανα χαλκομανίες), ήμουν σίγουρος ότι... “το είχα”. “Σαν το Dirt 2 θα είναι μωρέ άλλωστε, τίγκα arcade οπότε χαλαρά”, είπα. Με το που ξεκινάει ο πρώτος αγώνας, παθαίνω το πρώτο σοκ. Το αυτοκίνητο σπίναρε αφού πάτησα απότομα το γκάζι. Η ψυχρολουσία ήρθε στην συνέχεια του αγώνα, όπου και θυμήθηκα τις πρώτες μου μέρες στο RBR, όπου γινόμουν φλιπεράκι σε κάθε στροφή. Σε αντίθεση βέβαια με το RBR, στο WRC The Game κατάφερα να τερματίσω τελευταίος και με σχεδόν διαλυμένο το αυτοκίνητο (εντάξει, είχα διαλέξει και πίστα στα χιόνια, τι περιμένατε; ). Ήττα σοκ!

Τα ανάποδα τιμόνια δίνουν και παίρνουν στο παιχνίδι.

Η επόμενή μου κίνηση μετά από αυτόν τον εξεφτελισμό, ήταν να πειράξω την τιμονιέρα και να ορίσω τα deadzones και linearity τόσο του τιμονιού, όσο και των pedals. Το παιχνίδι βεβαίως παρέχει αυτές τις δυνατότητες από το μενού επιλογών, οπότε δεν χρειάζεται να φτιάξετε profile με κάποιο τρίτο πρόγραμμα. Συν τοις άλλοις, παρέχεται και η δυνατότητα άμεσης δοκιμής των ρυθμίσεων που κάνετε. Οι developers μας εκπλήσσουν ευχάριστα και στον τομέα της παραμετροποίησης, αφού μπορείτε να απενεργοποιήσετε (ή να ενεργοποιήσετε) αρκετά εικονίδια του HUD σας, αρκετά βοηθητικά συστήματα… ακόμα και τον χρόνο κατά τον οποίο σας δίνει τις οδηγίες ο συνοδηγός σας. Είναι απίστευτο που ένας multi-platform τίτλος προσφέρει τόσες επιλογές. Εύγε ρε Milestone.

Αφού “καλίμπραρα” την τιμονιέρα έτσι ώστε να με βολεύει, έριξα μια ματιά στα διαθέσιμα είδη παιχνιδιού. Το WRC προσφέρει ένα career mode με την ονομασία “Road To The WRC”, που είναι και το mode στο οποίο θα αφιερώσετε τον περισσότερο χρόνο σας. Σε αυτό το είδος, ξεκινάτε από το μηδέν και σκοπός σας είναι να κατακτήσετε το επίσημο WRC. Ξεκινάτε με λιγοστά χρήματα και με τα αδύναμα αυτοκίνητα που σας δίνονται και πρέπει να αποδείξετε ότι αξίζετε για κάτι παραπάνω. Καθώς προχωράτε και νικάτε τους αγώνες, ξεκλειδώνετε νέα πρωταθλήματα με νέα αυτοκίνητα και ολοένα και περισσότεροι χορηγοί έρχονται σε σας.

Οι μεγάλες αγάπες δεν ξεχνιούνται ποτέ!

Τα επόμενα είδη παιχνιδιού είναι γνώριμα και αναμενόμενα. Υπάρχει το WRC Academy στο οποίο μαθαίνετε να οδηγάτε (το γνωστό σε όλους training), το Single Player όπου μπορείτε να τρέξετε σε μια πίστα, σε ένα ράλι, σε ένα πρωτάθλημα ή αντιμέτωποι με τον χρόνο (Time Attack) και το Hot Seat όπου μπορείτε να παίξετε στα παραπάνω είδη (πλην του Time Attack) με φίλους σας. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι παρόλο που μπορούν να συμμετέχουν έως τέσσερις παίκτες, το παιχνίδι δεν προσφέρει split-screen. Αντ’ αυτού παίζετε κατά σειρά. Δηλαδή πρώτα ο πρώτος παίκτης, μετά ο δεύτερος κοκ. Τέλος, υπάρχει και το οnline μέρος μέσω του GameSpy, στο οποίο όμως ακόμα δεν έχω βρει άτομα.

Ο τομέας των γραφικών κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα. Μολονότι έχουμε αρκετά καλά μοντέλα αυτοκινήτων, τα πολλά post-processing εφέ, τα τραγικά reflections στους καθρέφτες, οι υφές χαμηλής ποιότητας και οι κυριολεκτικά άδειες πίστες ζημιώνουν ανεπανόρθωτα το WRC. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προσπεράσετε μερικές “ζουμερές” λεπτομέρειες, όπως το σκόνισμα του αυτοκινήτου, την αξιόλογη εξωτερική ζημιά που επιδέχονται τα οχήματα και τα “γεμάτα” εφέ καπνού και σκόνης. Επιπλέον, η Nvidia δεν έχει προσθέσει SLI profile στους οδηγούς της, με αποτέλεσμα η GTX295 μου (και συνάμα όλα τα SLI συστήματα) να δουλεύει κατά το ήμισι. Δοκίμασα να το ενεργοποιήσω μέσω του AFR2 αλλά το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο, καθότι κι οι δύο πυρήνες δούλευαν μόνο κατά 50%. Έντονο επίσης είναι το flickering, όπως και το pop-up διάφορων αντικειμένων.

Βούρια μωρέ, ξεχάστε τα φρένα... ο τερματισμός είναι ακριβώς μπροστά μας!

Ο ήχος από την άλλη μεριά κυμαίνεται σε καλύτερα επίπεδα. Τα μουσικά κομμάτια στα replays είναι ευχάριστα χωρίς όμως να ξεχωρίζουν. Οι οδηγίες των συνοδηγών είναι ξεκάθαρες και ποιοτικές, πράγμα σημαντικό σε τέτοιου είδους παιχνίδια. Όπως είναι αναμενόμενο, κάθε όχημα έχει τον δικό του ξεχωριστό ήχο. Αρκετές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως το γλίστρημα των τροχών σας, το “μούρωμα” του αυτοκινήτου όταν από πέμπτη κατεβάζετε σε τρίτη χωρίς να έχετε μειώσει πολύ την ταχύτητά σας, τα σκληρά κουμπώματα των ταχυτήτων και τους μεταλλικούς ήχους στις πατροπαράδοτες ωραίες στούκες που θα ρίξετε, δίνουν τους έξτρα πόντους στον συγκεκριμένο τομέα.

Βέβαια όπως έχουμε πει πολλές φορές όλοι μας, στο διάολο να πάνε τα γραφικά αν το gameplay και ο χειρισμός αξίζουν. Και ναι, στην περίπτωση του WRC αξίζουν και με το παραπάνω. Το παιχνίδι είναι το απόλυτο πάντρεμμα της arcade και της sim οδήγησης και κυμαίνεται ανάμεσα στα δύο αγαπημένα μου rally games: τα Rally Championship 2000 και Richard Burns Rally. Έτσι, σε αντίθεση με το RBR, το WRC συγχωρεί αρκετά λάθη και σας δίνει την δυνατότητα να τα διορθώσετε με σωστές οδηγικές αντιδράσεις. Το αυτοκίνητο ποτέ δεν χαλάει εντελώς ώστε να κοπείτε από τον αγώνα. Το ίδιο ισχύει και με τις ρόδες, αφού όσες στούκες και να ρίξετε ποτέ δεν θα τις δείτε να αποκολλώνται ή τα λάστιχα σας να σκάνε (όπως γινόταν στο Rally Championship 2000). Και σε περίπτωση που δεν έχετε τιμόνι δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Η Milestone χρησιμοποίησε τέτοια φίλτρα, ώστε να είναι άνετος ο χειρισμός με το πληκτρολόγιο.

Από τις σπάνιες φορές που τα γραφικά ''μετράνε''.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι όλα είναι απλά κι ότι δεν υπάρχουν στοιχεία εξομοίωσης. Μπορείτε να ορίσετε πόσο θα πιάνουν τα φρένα τους μπροστινούς ή τους πίσω τροχούς, αν θα έχετε χαμηλές ή μακριές ταχύτητες, το ύψος του αυτοκινήτου, τις αναρτήσεις και άλλες ζουμερές λεπτομέρειες που επηρεάζουν αισθητά την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Πατήστε απότομα το γκάζι και γυρίστε λίγο το τιμόνι και ο κώλος του αυτοκινήτου θα παίζει. Πατήστε αδέξια το φρένο ενώ έχετε στρίψει το τιμόνι στην άσφαλτο και ενδέχεται να φάτε ένα ωραίο τετ-α-κε. Μπείτε με περισσότερα χιλιόμετρα και πατήστε χειρόφρενο, όπως έχετε συνηθίσει στα άλλα arcade racers, και θα πάτε να κάνετε παρέα στα κυπαρισσάκια. Καταστρέψτε το όχημά σας και τα κομμάτια που σέρνονται θα σας μειώνουν την ταχύτητα. Δημιουργήστε ζημιά στον άξονα και το αυτοκίνητο θα στρίβει συνέχεια προς την μια μεριά. Χαλάστε το κουτί ταχυτήτων και οι ταχύτητες θα κουμπώνουν αργά, ενώ ενδέχεται να χάσετε και μερικές. Χαλάστε τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και τα ηλεκτρονικά θα τα παίξουν εντελώς!

Σαν να μην έφταναν βέβαια αυτά, οι πίστες έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρουν ποικιλία εδάφους. Αυτό σημαίνει ότι σε μια πίστα μπορεί να ξεκινήσετε σε χωμάτινο δρόμο, να βρείτε αρκετά μέρη με άσφαλτο και εν συνεχεία να βρεθείτε σε λάσπες. Η δε οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου αλλάζει αισθητά. Έτσι, τα λάθη συγχωρούνται ευκολότερα στο χώμα μιας και μπορεί πιο εύκολα να πλαγιολισθήσει το αυτοκίνητο. Το κράτημα του αυτοκινήτου είναι καλύτερο στην άσφαλτο. Οι λίμνες με τα νερά θα σας κόψουν την ταχύτητα, ενώ ο πάγος είναι όπως τον περιμένετε. Γλιστερός και επικίνδυνος.

Τα μοντέλα των αυτοκινήτων είναι εξαιρετικά!

Καταλυτικοί παράγοντες στο δέσιμο του χειρισμού και του μοντέλου οδήγησης, είναι τα physics και η γενικότερη αίσθηση του αυτοκινήτου. Και στους δύο τομείς, το WRC διαπρέπει. Τα physics είναι καλοδουλεμένα και η αίσθηση του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική. Σε αντίθεση με πολλά racing games, στο WRC θα νιώσετε ότι το αυτοκίνητο δεν αιωρείται αλλά πατάει στο έδαφος. Όταν θα είναι να φύγει ο κώλος, θα το καταλάβετε πριν καλά καλά γλιστρήσετε. Σε αντίθεση με τόσα racing games που στα καλά καθούμενα το αυτοκίνητο εκτελεί μια εντελώς ανεξήγητη πιρουέτα/τετ-α-κε (και με εσάς να βρίζετε την ώρα και την στιγμή που έπιασε το παιχνίδι μια τέτοια λακαμία), στο WRC δεν βίωσα ούτε μία ανεξήγητη συμπεριφορά των αυτοκινήτων. Όποτε έβγαινα εκτός πίστας, ευθυνόμουν εγώ και το ήξερα. Και μόνο γι’ αυτό, αξίζουν συγχαρητήρια στην Milestone.

Στο δια ταύτα, το WRC είναι ένα εξαιρετικό rally game. Σε καμμία περίπτωση δεν φτάνει το Richard Burns Rally, είναι όμως άκρως απολαυστικότερο από τις τελευταίες προσπάθειες της Codemasters. Είναι το απόλυτο πάντρεμμα της arcade και της sim οδήγησης. Και είναι πραγματικά κρίμα που ο γραφικός του τομέας είναι ο μοναδικός που του κόβει πόντους. Όσοι είστε οπαδοί του συγκεκριμένου είδους παιχνιδιών, καλά θα κάνετε να το τσιμπήσετε.

+ Ιδανικό πάντρεμμα arcade και sim οδήγησης
+ Αρκετές παραμετροποιήσεις
+ Ποιοτικός ηχητικός τομέας
+ Απολαυστικό gameplay
+ Επιτέλους κανονικό rally game, χωρίς trucks και buggies
+ iOpener support
+ Πίστες με ποικίλα εδάφη αν και…

-… είναι άδειες, μικρές, “ψεύτικες” και συχνά επαναλαμβάνονται
- Γραφικά

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

Πλατφόρμα: PC, Xbox 360, PS3
Έκδοση: Black Bean
Ανάπτυξη: Milestone
Διάθεση: CD Media
Είδος: Off-road racing
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.wrcthegame.com
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 8/10/2010
PEGI: 3