alt text

World War 3 early access preview

, 27 Δεκεμβρίου 2018  

Η προ μηνών κυκλοφορία του multiplayer shooter World War 3 ως early access στιγματίστηκε από πολλά τεχνικά προβλήματα, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που η δημιουργός The Farm 51 ζήτησε δημόσια συγγνώμη. Σιγά σιγά όμως το παιχνίδι βρίσκει τον δρόμο του και ετοιμάζεται για την κανονική κυκλοφορία του το 2019.

Το World War 3 συνδυάζει το ύφος του Battlefield 4 με στοιχεία του 5 σε λίγο περισσότερο hardcore τόνο. Σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι hardcore military simulator. Αν πλέον παίζετε Battlefield 5 δεν θα έχετε απολύτως κανένα πρόβλημα να παίξετε κι αυτό με ανάλογο τρόπο και με καλές επιδόσεις. Το παιχνίδι διαδραματίζεται σε έναν υποθετικό Γ' Παγκόσμιο Πόλεμο στο εγγύς μέλλον, με τις ισχυρές δυνάμεις του κόσμου χωρισμένες σε δύο παρατάξεις, την Δύση και την Ανατολή. Στην αρχή καλείστε να διαλέξετε με ποια παράταξη θα ταχθείτε, ενώ μπορείτε να αλλάξετε παράταξη αργότερα χάνοντας βέβαια όλους τους βαθμούς που έχετε κερδίσει. Οι παρατάξεις διαθέτουν πρόσβαση στα ίδια όπλα και στα ίδια κοσμητικά αντικείμενα. Σημειώνω πως το παιχνίδι είναι καθαρά multiplayer PvP και δεν διαθέτει single-player, ούτε φαίνεται να υπάρχει πρόθεση για τέτοια προσθήκη στο μέλλον.

Προς το παρόν υπάρχουν δύο modes: το Warzone για 32 και 64 παίκτες και το Team Deathmatch για 20 μόνο. Τo Warzone στην ουσία είναι ακριβώς το ίδιο mode με το Conquest του Battlefield 4 και διαδραματίζεται σε πρωτεύουσες ευρωπαϊκών κρατών όπως Μόσχα, Βερολίνο, Βαρσοβία, καθώς και στο Σμολένσκ της Ρωσίας (δεν περιλαμβάνεται ακόμα στην early access έκδοση). Το Team Deathmatch περιλαμβάνει μόνο ένα χάρτη, ένα εμπορικό κέντρο στη Βαρσοβία. Η σύνδεση σε παιχνίδι γίνεται μονάχα μέσω matchmaking και μπορείτε πλέον να συνδεθείτε με φίλους στο Steam, οπότε δεν υπάρχει ξεχωριστό server browsing.

Warzone και χάος, όπως πρέπει!

Warzone και χάος, όπως πρέπει!

Οι χάρτες του Warzone είναι μάλλον παρόμοιοι μεταξύ τους, με μικρές αλλαγές στην χωροταξία, τα καιρικά φαινόμενα και την τοποθέτηση κάποιων control points σε ανοιχτό ή κλειστό χώρο. Έχω την αίσθηση πως είναι αρκετά ισορροπημένοι και για τις δύο ομάδες, ενώ το ψηλό έδαφος για sniping είναι πολύ ορισμένο και σε καμία περίπτωση δεν ένιωσα βολές να έρχονται από παντού χωρίς να μπορώ να προσδιορίσω την γενική κατεύθυνση του εχθρού. Γενικά οι χάρτες δεν είναι πολυεπίπεδα σχεδιασμένοι, όπως πχ το Rotterdam του Battlefield 5. Για να γίνει το cap των σημείων πρέπει να περάσει αρκετός χρόνος, στοιχείο που κάνει το παιχνίδι αργό και σας επιτρέπει να κερδίζετε battle points τα οποία μπορείτε ατομικά να χρησιμοποιήσετε κατά την διάρκεια της μάχης για να καλέσετε scorestreaks, μέσα στα οποία είναι και τα οχήματα. Πολύ σημαντικό στοιχείο για το γενικό gameplay του παιχνιδιού, αφού δεν κάνετε spawn σε οχήματα. Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι και ένα σημείο που κάνει το Battlefield μη competitive παιχνίδι. Πρέπει ο παίκτης να έχει δράσει για να ανταμειφθεί με τόσο δυνατή ζημιά AOE, όπως είναι το όχημα, ώστε να μην έχουμε το ατελείωτο cheesefest που ήταν τα Ilya Muromets και τα artillery trucks του Battlefield 1. Δεν υπάρχουν εναέρια μέσα ακόμα στo παιχνίδι, αλλά θα προστεθούν. Τέλος, τα οχήματα καταστρέφονται εξίσου εύκολα με τα οχήματα στο Battlefield 5.

Από την μεριά του πεζικού, που μόνο παίζω προσωπικά, ασχολήθηκα με τα assault rifles και τα bolt action rifles, όμως το παιχνίδι διαθέτει επίσης shotguns, SMG και LMG. Μπορείτε να ρυθμίσετε το loadout σας ακριβώς όπως θέλετε, να αφαιρέσετε τα sidearms για παράδειγμα, αλλά αυτή η ρύθμιση πρέπει να γίνει με βάση το βάρος. Όσο πιο βαρύς ο εξοπλισμός, τόσο πιο αργά τρέχετε και ξεκινάτε να τρέχετε. Στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται και θωράκιση (body armor) διαφορετικών επιπέδων, πράγμα που δυστυχώς σας βάζει στο τρυπάκι των σφαιρών FMJ και armor-piercing (οι οποίες είναι λιγότερο αποτελεσματικές ενάντια σε πεζικό από τις FMJ αλλά πιο αποτελεσματικές ενάντια σε οχήματα). Δεν μου αρέσει γενικά το armor στα παιχνίδια για λόγους ισρορροπίας, αλλά εδώ δεν με πείραξε ιδιαίτερα. Όπως σε κάθε shooter τέτοιου είδους, έτσι κι εδώ η κίνηση είναι πολύ σημαντική και μπορείτε να κάνετε slide, αλλά και lean αριστερά / δεξιά.

Συμπεριλαμβάνεται και χάρτης με χιόνια, όπως αρέσει σε πολλούς παίκτες.

Συμπεριλαμβάνεται και χάρτης με χιόνια, όπως αρέσει σε πολλούς παίκτες.

Το πιστολίδι του World War 3 είναι ήδη ικανοποιητικό. Όλα τα όπλα αφήνουν την αίσθηση πως μπορούν να νικήσουν όλα τα υπόλοιπα στην μάχη. Πεθαίνετε εξαιρετικά γρήγορα και δεν βλέπετε από πού τη φάγατε, καθώς υπάρχει μόνο οθόνη death recap με το όνομα του εχθρικού παίκτη και το πού σας χτύπησε. Δεν εντόπισα “σπασμένα” όπλα ή κατάχρηση sniping. Για λόγους ισορροπίας δεν υπάρχουν κλάσεις, αλλά γκάτζετ, κάτι που προσωπικά μου αρέσει ιδιαίτερα. Δεν διαλέγετε πχ medic, assault, recon κτλ, αλλά δύο γκάτζετ που θέλετε, έναν τύπο χειροβομβίδας και είτε ένα med pack από το οποίο γιατρεύονται όλοι όσοι έρχονται σε επαφή, είτε first aid για εσάς, είτε RPG. Kατ' εμέ αυτό είναι καλύτερο από το απλό σύστημα κλάσεων, αφού έχετε πρόσβαση σε όλες τις κατηγορίες όπλων, κάτι που δεν σας μειώνει τις επιδόσεις όταν προσπαθείτε πχ να καταστρέψετε ένα τανκ ή αν θέλετε να γιατρέψετε τους άλλους. Η παραμετροποίηση των όπλων λειτουργεί με πρόσθετα όπως πχ στο Battlefield 4. Έχετε πρόσβαση σε όλα τα όπλα χωρίς quests ή απαιτήσεις σε level, αρκεί να τα αγοράσετε με in-game χρήμα που το παιχνίδι δίνει απλόχερα, αλλά απαιτεί να παίζετε και να νικάτε όσο είναι δυνατόν.

Τι άλλο κάνει το παιχνίδι hardcore; Η έλλειψη 3D spotting και αυτόματου spotting εκτός από την περίπτωση των βαρέων οχημάτων τα οποία όταν τα βλέπετε μπορείτε να πατήσετε το σχετικό κουμπί για να εμφανιστεί η θέση τους στο minimap. Επίσης η έλλειψη minimap σε σημεία όπου οι παίκτες χρησιμοποιούν UAV jammer με τα battle points τους. Οι συμπαίκτες σας έχουν μόνο ένα εικονίδιο στον θώρακά τους με το γκάτζετ τους για να τους ξεχωρίζει από τους εχθρούς. Δεν υπάρχει καταστροφή περιβάλλοντος και κάλυψης, ενώ δεν μπορείτε να υπερπηδήσετε όλα τα εμπόδια, ψηλούς τοίχους κτλ κάτι που θυμίζει Bad Company 2. Το proning τις περισσότερες φορές δεν συμφέρει, καθώς δεν βελτιώνει κάπως τη στόχευση των όπλων. Πρέπει να βασίζεστε στον σωστό ήχο του παιχνιδιού καθώς και στα σωστά πάλι hit indicators για να καταλαβαίνετε από πού σας έρχονται οι σφαίρες. Το time-to-kill (TTK) αρκεί για να γυρίσετε και να “τις παίξετε” με κάποιον που δεν στοχεύει σωστά. H δε arcade run-and-gun δράση είναι περιορισμένη, αφού η αναπλήρωση της υγείας είναι πολύ αργή και τα heals μικρά, εκτός αν δαπανήσετε υπερβολικό χρόνο σε ακινησία κοντά σε med packs τα οποία καταναλώνονται και τελειώνουν, χωρίς να υπάρχει τρόπος να ξαναγεμίσουν.

Υπάρχουν διαφορετικές εμφανίσεις, αλλά δεν σας κάνουν να ξεχωρίζετε από το περιβάλλον έντονα.

Υπάρχουν διαφορετικές εμφανίσεις, αλλά δεν σας κάνουν να ξεχωρίζετε από το περιβάλλον έντονα.

Τεχνικά, το παιχνίδι δεν τρέχει αρκετά καλά για τα δεδομένα του σύγχρονου PC gaming, με την Unreal Engine 4 πάλι να δείχνει πόσο κακή είναι για shooters, εκτός αν την χειρίζεται η μαμά Epic. Χαμηλό frame rate στo Warzone, τόσο που νόμιζα πως παίζω με βαρίδια, input latency μεγαλύτερο από της Frostbite engine που έχουμε συνηθίσει και συχνά desyncs του σέρβερ που οδηγούν σε χάσιμο frames και micro teleports. Τουλάχιστον η κατάσταση είναι εντάξει στο Team Deathmatch, αν και δε νομίζω κανείς να επενδύει σε τέτοιο παιχνίδι για να παίξει αυτό το mode μόνο. Δεν συνάντησα προβλήματα με το tracking aim είτε το flick aim, αλλά δεν νιώθεις το παιχνίδι να τρέχει τόσο ομαλά όσο το Battlefield 5 για παράδειγμα. Aισθητικά το παιχνίδι είναι το ίδιο μουντό με το Battlefield 4, όλα γκρίζα, ενώ και ο ήχος δεν προσδίδει κάτι το επικό, απλώς είναι πολύ καθαρός ως προς τα βήματα. Από θέμα server latency καθαρά αριθμητικά μπορώ να πω πως είναι παραπάνω από τους καλούς σέρβερ που έχω συνηθίσει.

Το World War 3 εξελίσσει τη φόρμουλα του Battlefield 4 με δικές του σωστές παρεμβάσεις στο class system και την αίσθηση των όπλων, ενώ δανείζεται στοιχεία και από το Battlefield 5 που το κάνουν όμορφα hardcore χωρίς το ατελείωτο camping και το proning που προσωπικά απεχθάνομαι. Πάντως δεν βλέπω να κάνει μεγάλη επιτυχία λόγω της κακής engine και των επιδόσεών του, θέματα που σίγουρα “σκοτώνουν” αυτά τα παιχνίδια στο PC (εκτός αν είναι battle royale). Μάκαρι να μας εκπλήξει ευχάριστα όταν κυκλοφορήσει επίσημα.

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:The Farm 51
ΕΚΔΟΣΗ:The Farm 51
ΕΙΔΟΣ:FPS
ΠΑΙΚΤΕΣ:Multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://worldwar3.com/en/index/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:2019