World of Warcraft: Cataclysm Review

, Τρίτη 28 Δεκέμβριος 2010 0  

Κατακλυσμός! To Azeroth άλλαξε για πάντα. Καλώς ήρθατε στο πολυαναμενόμενο τρίτο expansion του World of Warcraft. Μια σειρά από δυνατούς σεισμούς βασάνιζε τον κόσμο του παιχνιδιού εδώ και μερικές βδομάδες προκαλώντας καταστροφές σε πόλεις και οικισμούς, όπως το Booty Bay, και δημιουργώντας βαθιά ρήγματα και ηφαίστεια. Παραθαλάσσιες περιοχές βούλιαξαν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας ενώ καινούργια νησιά αναδύθηκαν από τον βυθό. Μέχρι και τα Elemental Planes επηρεάστηκαν από την αγωνία του Azeroth και όλα τα elementals μαίνονται λυσσασμένα παντού προκαλώντας και αυτά καταστροφές. Σαν να μην έφταναν αυτά, οι φανατικοί του Twilight’s Hammer, πιστοί των Παλιών Θεών και υπεύθυνοι για πρόσφατες εξαφανίσεις και απαγωγές πολιτών, συμμάχησαν με τους μαύρους δράκους σε μια ανανεωμένη προσπάθεια να επιτύχουν τον απόλυτο σκοπό τους: Την καταστροφή του Azeroth και την απελευθέρωση τον Παλιών Θεών.

Στο αποκορύφωμα αυτού του χάους ο Deathwing, ο πρώτος των μαύρων δράκων, πρώην φύλακας του Azeroth και dragon aspect της γης που αργότερα πρόδωσε τους υπόλοιπους δράκος, τρελαμένος από τους ψίθυρους των Παλιών Θεών, επιστρέφει στον Azeroth βγαίνοντας από το Elemental Plane της γης, το Deepholm, αποδυναμώνοντας ακόμη περισσότερο τον πλανήτη και σκορπώντας τον θάνατο και την καταστροφή. Το πέρασμα του Deathwing στον Azeroth είχε ως αποτέλεσμα την εξασθένηση των ορίων του κόσμου με το Deepholm και αν δεν κλείσει σύντομα η πύλη στο κέντρο του Maelstrom, ο Azeroth κινδυνεύει να καταρρεύσει στο Elemental Plane της γης, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα την καταστροφή του Azeroth. Ο ικανότερος Shaman στον Azeroth και Draenor, ο Thrall παρέδωσε την αρχηγία της Horde στον Garrosh Helscream και έφυγε να αναζητήσει γιατρειά για τον πλανήτη.

Παλιά μίση ξύπνησαν μεταξύ Horde και Alliance υπό τα καινούργια πολιτικά καθεστώτα (του βασηλιά των ανθρώπων, Varian Wrynn και του πολέμαρχου των Orc, Garrosh Hellscream) τα οποία δημιουργούν ακόμα και εσωτερικές αναταραχές ανάμεσα στις διαφορετικές φυλές των δύο παρατάξεων. Και μέσα στις καταστροφές και τους πολέμους, οι παίχτες καλούνται να βοηθήσουν την παράταξή τους στις πολεμικές της εκστρατείες ενάντια στην άλλη παράταξη και εν τέλει να εισχωρήσουν και να σταματήσουν τους φανατικούς του Twilight’s Hammer, τον Deathwing, τους δράκους του, τους Παλιούς Θεούς και, στο τέλος της ημέρας, να εμποδίσουν την καταστροφή το Azeroth.

Το νέο πρόσωπο των Barrens.

Στις προσπάθειες των παιχτών να σώσουν τον κόσμο έχουν προστεθεί καινούρια μέσα. Το μέγιστο level τώρα είναι το 85. Τα Talent Trees όλων των κλάσεων άλλαξαν τελείως. Ο αριθμός τον talent περιορίστηκε από το ένα talent σε κάθε level σε ένα talent κάθε δυο level και παράλληλα μειώθηκε και το σύνολο τον διαφορετικών talent. Πολλά talent που έδιναν passive bonus όπως bonus στο damage, συγχωνεύτηκαν με το tree στο οποίο ανήκουν ενώ άλλα αφαιρέθηκαν τελείως. Στο δέκατο level τώρα, οι παίχτες, μαζί με το πρώτο τους talent point καλούνται να διαλέξουν εξειδίκευση στο talent tree που θέλουν να είναι «πρωτεύον». Η κάθε εξειδίκευση δίνει στον παίχτη μία ικανότητα χαρακτηριστική αυτού του talent tree όπως Pyroblast για fire mages, Arcane Barrage για τους Arcane και Water Elemental για τους frost mages.

Μόλις ξοδέψετε 31 talent points στο primary tree σας τότε μπορείτε να αρχίσετε να μοιράζετε talent points και στα υπόλοιπα trees μέχρι το μέγιστο των 41 talent points στο level 85. Αυτό εν μέρη περιορίζει τις ευκαιρίες δημιουργίας «υβριδικών» χαρακτήρων καθώς τα talent points δεν είναι αρκετά για ποικιλομορφία και λίγο πολύ όλοι οι παίχτες ίδιου ρόλου θα διαλέγουν τα ίδια. Επιπλέον, προστέθηκε ένα καινούργιο στατιστικό, το mastery το οποίο, ανάλογα την εξειδίκευση του χαρακτήρα στα talents δίνει και διαφορετικά bonus. Τρεις καινούργιες ικανότητες προσθέτονται στο ρεπερτόριο των χαρακτήρων στα level 81, 83 και 85 καθώς και μία καινούργια επιλογή, το reforging το οποίο επιτρέπει την αλλαγή ενός στατιστικού σε ένα αντικείμενο, σε κάτι άλλο. Δηλαδή μπορείτε τώρα αν δε θέλετε το spirit bonus ενός μανδύα σας να μετατρέψετε ένα συγκεκριμένο ποσοστό του σε haste, για παράδειγμα, με μία επίσκεψη στον reforging NPC και πληρώνοντας μερικά χρυσά νομίσματα.

Στον αγώνα των θνητών φυλών προστίθενται δύο νέες φυλές: τα Goblin του Kezan για την Horde και οι Worgen του Gilneas για την Alliance. Τα Goblin, φημισμένοι εφευρέτες και αλχημιστές, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους μετά από την έκρηξη του ηφαιστείου του Kezan και για να επιζήσουν καταλήγουν να συμμαχήσουν με την Horde. Οι φυλετικές τους ικανότητες είναι: Rocket Jump, που εκτοξεύει τον χαρακτήρα μπροστά περίπου όπως το blink των mage, Rocket Barrage, ένας πύραυλος που προκαλεί ζημιά στους εχθρούς, 1% πιο γρήγορες επιθέσεις και ξόρκια, τις καλύτερες τιμές σε αγορές, ανεξαρτήτως reputation, ανεβασμένο Alchemy skill και ένας προσωπικός τραπεζίτης υπηρέτης που μπορεί να καλεστεί οπουδήποτε. Ο Worgen, από την άλλη, κάποτε ήσαν άνθρωποι από το κράτος του Gilneas το οποίο μετά τον Δεύτερο Μεγάλο Πόλεμο κλείστηκε πίσω από ένα γιγάντιο τοίχος το οποίο κατά τη διάρκεια του κατακλυσμού έσπασε επιτρέποντας την εισβολή των γειτόνων: τους Forsaken.

Εισβάλλοντας στο Gilneas οι Forsaken συνειδητοποίησαν ότι οι περισσότεροι κάτοικοι είχαν προσβληθεί από την κατάρα των worgen. Για να καταφέρουν οι κάτοικοι του Gilneas να αμυνθούν από τους Forsaken εισβολείς, δέχτηκαν τη βοήθεια των Night Elves που γνώριζαν πολλά για την φύση της κατάρας που τους μάστιζε και πρόσφεραν βοήθεια και ένα τρόπο να ελέγξουν το κτήνος μέσα τους. Φυλετικές ικανότητες: Darkflight, λειτουργεί όπως το sprint των rogues, Two Forms που επιτρέπει την αλλαγή από ανθρώπινη μορφή σε Worgen, Running Wild, αντί για mount οι worgen πέφτουν στα τέσσερα και τρέχουν γρήγορα αυξημένα nature και shadow resistance και skinning skill το οποίο το κάνουν και πιο γρήγορα και 1% παραπάνω critical.

Οι αρχικές περιοχές και των δυο νέων φιλών είναι πολύ ενδιαφέρουσες και διαφορετικές. Τα Goblin ξεκινάνε στην πρωτεύουσα τους στο Kezan πριν την καταστροφή του σε μια χιουμοριστική μεταφορά που θυμίζει Grand Theft Auto στον Azeroth. Οι Worgen ξεκινάνε στο Gilneas, μια σκοτεινή πόλη με στενά πλακόστρωτα δρομάκια και ένα γοτθικό άρωμα. Αξίζει να δοκιμάσετε και τις δύο περιοχές. Να σημειωθεί και το ότι τα Trolls και τα Gnomes επιτέλους απόκτησαν τις δικές τους αρχικές περιοχές. Στις παλιές φυλές προστέθηκαν καινούργιοι συνδυασμοί φυλής/κλάσης. Για την πλήρη λίστα των αλλαγών αυτών δείτε αυτό το link: http://www.worldofwarcraft.com/cataclysm/_images/features/raceclassmatrix_en_US.jpg

Φοβού τα Goblin…

Ο κόσμος άλλαξε ριζικά. Πολλές περιοχές θυμίζουν ελάχιστα τον παλιό τους εαυτό. Χαρακτηριστικές αλλαγές έχουν γίνει στην Orgrimmar και στο Stormwind οι οποίες είναι και οι δύο χάρμα οφθαλμών. Για το leveling προστέθηκαν οι εξής καινούργιες περιοχές: Uldum, νότια της ερήμου του Tanaris, σε αρχαία αιγυπτιακή θεματολογία, Deepholm, στο Maelstrom, Vash'jir υποβρύχια περιοχή δυτικά του Stormwind, Twilight Highlands, ανατολικά του Grim Batol, και Mount Hyjal. Και το σημαντικότερο: ιπτάμενα mounts σε Eastern Kingdoms και Kalimdor περιοριζόμενα δυστυχώς από μερικά ενοχλητικά invisible walls εκεί που η Blizzard δεν θέλει να πάτε.

Μαζί με τις αλλαγές στις παλιές περιοχές του κόσμου που έφερε ο κατακλυσμός, άλλαξαν και οι περισσότερες από τις παλιές quest, προς το καλύτερο. Τέρμα οι βαρετές quest του στυλ «σκότωσε 10 εχθρούς» «μάζεψε 20 μήλα». Πολλές από τις βαρετές quest αυτού του είδους έχουν βελτιωθεί και είναι πιο ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές ενώ οι quest των καινούργιων περιοχών είναι απολαυστικές και ζωντανεύουν ξανά την χαρά του questing. Αρκεί να δίνετε σημασία στο τι ακριβώς πρέπει να κάνετε, και να μη στέκεστε στη φωτιά. Θα καταλάβετε τι εννοώ όταν φτάσετε στο Hyjal…

Μαζί με experience και reputation τώρα τα quests (και άλλα πράγματα) δίνουν guild reputation που με τη σειρά του δίνει guild experience στο guild σας αν ανήκετε σε ένα. Τα guild τώρα ανεβαίνουν level όπως οι χαρακτήρες και με κάθε level ξεκλειδώνουν ικανότητες που βοηθούν όλα τα μέλη τους, όπως πιο γρήγορα mount, περισσότερο experience, μέχρι και mass resurrection για τα raid. Επιπλέον προστέθηκαν guild achievements που μπορούν είτε να ολοκληρωθούν από οποιοδήποτε μέλος του guild είτε από μία ομάδα μόνο από μέλη του guild. Κάποια από αυτά τα achievements δίνουν ανταμοιβές τις οποίες μπορεί να αγοράσει οποιοδήποτε μέλος του guild.

Οι ατμοσφαιρικοί δρόμοι του Gilneas.

Για τους φανατικούς του Harrison Jones, μπορείτε τώρα να ακολουθήσετε τα χνάρια του, με το καινούργιο δευτερεύον profession, στην αρχαιολογία. Αντίθετα μάλιστα με τα λεγόμενά του καθηγητά Jones, το εβδομήντα τις εκατό της αρχαιολογίας ΔΕΝ γίνεται στην βιβλιοθήκη, διαβάζοντας και ερευνώντας. Για να ανεβάσετε το καινούργιο profession πρέπει να ταξιδεύετε από ανασκαφή σε ανασκαφή σε όλο τον κόσμο και να ψάχνετε για κομμάτια χαμένων κειμηλίων και να τα συναρμολογείτε σε αντικείμενα. Τα περισσότερα από αυτά τα αντικείμενα είναι άχρηστα αλλά μια στο τόσο έχετε πιθανότητα να ανακαλύψετε ένα από τα σπάνια κειμήλια που είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και ίσως και να αξίζουν την βαρετή και αργή διαδικασία της αρχαιολογίας. Ευτυχώς τα περισσότερα epic αντικείμενα που βρίσκετε στην αρχαιολογία είναι bind on account.

Για το end game έχουμε εφτά καινούργια dungeon: Blackrock Caverns, Throne of Tides, Stonecore, Vortex Pinnacle, Lost City of the Tol'vir, Halls of Origination και Grim Batol, όλα μαζί με heroic mode, τρία raid: Bastion of Twilight, Blackwing Descent και Throne of the Four Winds, καθώς και το Tol Barad Prison μετά τις μάχες στην καινούργια ζώνη PvP του Tol Barad, και δύο καινούργια battleground: Twin peaks (capture the flag, ίδιο με το Warsong Gulch) και Battle for Gilneas (σαν το Arath Basin αλλά με τρία σημεία αντί για τέσσερα). Επιπλέον, τα Deadmines και Shadowfang Keep απέκτησαν level 85 heroic mode. Για τους hardcore PvP παίχτες, προστέθηκαν τα rated battlegrounds που δίνουν καλύτερο εξοπλισμό.

Όλες οι προσθήκες πολύ ενδιαφέρουσες και προσεγμένες ικανοποιούν τους απαιτητικούς, αν και τώρα που ανέβηκε η δυσκολία των heroic dungeons υπάρχουν και πολλοί που διαμαρτύρονται για το πόσο δύσκολο και μη-φιλικό/προσιτό έχει γίνει το παιχνίδι για τους casual παίχτες. Μετά τα εξευτελιστικά εύκολα dungeons το προηγούμενου expansion, πιστεύω πως είναι ευπρόσδεκτη η ανεβασμένη δυσκολία, οι διάλογοι με voice acting και περίπλοκα, ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά encounters. Και ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα, καθώς η Blizzard υποσχέθηκε πως το Cataclysm θα είναι το μεγαλύτερο expansion όσον αφορά τα raids.

Τα δώρα στα παιδιά φέτος στο Feast of Winter Veil δεν τα παραδίδει ο Great-Father Winter αλλά ο Deathwing!

Τα γραφικά δέχτηκαν και αυτά αναβάθμιση. Πολλά καινούργια, υψηλής ανάλυσης textures έχουν προστεθεί σε διάφορες περιοχές, κάνοντάς τες, μαζί με τα καινούργια εφέ φωτισμού, πιο όμορφες και ρεαλιστικές. Το νερό τώρα πια μοιάζει με νερό. Πολλές φορές πετώντας πάνω από το καινούργιο νερό, χαζεύω με τις αντανακλάσεις των αστεριών πάνω του. Παρ’ όλο που άλλαξαν οι περισσότερες παλιές περιοχές, ο ουρανός σε αυτές είναι ακόμα ο ίδιος, βαρετός και άσχημος όπως ήταν και πριν από έξι χρόνια. Το Blue Child, το δεύτερο φεγγάρι του Azeroth (ναι, ο Azeroth είχε δύο φεγγάρια κάποτε), τέσσερα χρόνια μετά το vanilla WoW παραμένει άφαντο.

Το interface είναι λίγο πολύ το ίδιο με μικροαλλαγές όπως την προσθήκη του καινούργιου Battle.net μενού και καινούργιο, πολύ χρήσιμο quest tracking. Στον τομέα του ήχου η μόνες αλλαγές είναι το καινούργιο soundtrack που έχει προστεθεί σε καινούργιες και παλιές περιοχές, που είναι ευχάριστο και δένει πολύ καλά με το κλήμα του παιχνιδιού, και η προσθήκη πάρα πολλών διαλόγων με voice acting που προσδίδουν ρεαλισμό και κάνουν το παιχνίδι πιο απολαυστικό (εκτός από την περίπτωση του δράκου της εισαγωγής το Hyjal του οποίου η φωνή είναι απλά ενοχλητική).

Τα υπόλοιπα λογικά τα ξέρετε, αν παίζατε WoW τα τελευταία έξι χρόνια. Αν όχι, το Cataclysm είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να ξεκινήσετε καθώς προσφέρει πολλές καινούργιες προσθήκες για τους καινούργιους παίχτες και βελτιώνει πολύ υπάρχοντα στοιχεία του παιχνιδιού, όπως τις παλιές quest. Δεν αφήνει όμως τους παλιούς παίχτες παραπονεμένους με τι καινούργιες περιοχές, dungeons, raids, rated battlegrounds και flying mounts παντού και ακόμα και αν το έχετε παρατήσει, το Cataclysm είναι λόγος να ξαναρχίσετε. Το Cataclysm διατίθεται σε κανονική έκδοση και συλλεκτική η οποία περιέχει επιπλέον behind the scenes DVD, soundtrack, artbook, World of Warcraft παιχνίδι με κάρτες για αρχάριους, mini pet στο παιχνίδι και ένα mouse pad με τον Deathwing καθώς και δύο avatars για το Starcraft 2. Ένα από τα καλύτερα παιχνίδια σήμερα έγινε καλύτερο. Το Cataclysm είναι ένα πολύ καλό expansion, άξιος ανάδοχος του Wrath of the Lich King και έτοιμο να προσφέρει ατέλειωτες ώρες περιπετειών στον υπέροχο κόσμο του Azeroth. Το καλύτερο δώρο για τις γιορτές.

+ Ανανεωμένα γραφικά
+ Τα quests έχουν γίνει πολύ ευχάριστα
+ Ιπτάμενα mounts παντού!
+ Οι καινούργιες περιοχές, τα dungeons, battlegrounds και raids είναι πολύ καλά
+ Οι παλιές περιοχές άλλαξαν και πρέπει να ξαναεξερευνηθούν
+ Δράκοι, Orc, φωτιά, πόλεμος, χαμός!

- Ως συνήθως με τα καλά MMO, μπορεί να φάει πάρα πολύ χρόνο πάρα πολύ εύκολα

*Το Game 2.0 δεν βαθμολογεί expansions/DLC*

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Activision Blizzard
Ανάπτυξη: Blizzard Entertainment
Διάθεση: CD Media
Είδος: MMORPG
Παίκτες: Multiplayer
Επίσημο Site: http://www.wow-europe.com/en/index.xml
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 7 Δεκεμβρίου 2010
PEGI: 12