alt text

Wildstar Review

, 10/08/2014  

Τα βραβεία που έχουν κερδίσει τα μέλη της Carbine είναι περισσότερα σε αριθμό από το ίδιο το δυναμικό της εταιρείας. Πρώην μέλη της Blizzard που έχουν δουλέψει στο World of Warcraft, developers που έχουν δουλέψει στα Half Life 2, Diablo 2, Starcraft, συνθέτουν ένα δυνατό σύνολο που κάνει την “τροπαιοθήκη” και μόνο να μπορεί από μόνη της να εκτοξεύσει το hype του Wildstar σε δυσθεώρητα ύψη. Είναι εμφανές ότι η έμπειρη ομάδα της Carbine αλλά και η Ncsoft σαν publisher, όλα αυτά τα χρόνια χειρίστηκαν άψογα το marketing και ότι έχει σχέση με την διαφήμιση και προώθηση του τίτλου, κράτησαν τους τόνους χαμηλά και χωρίς τυμπανοκρουσίες και κλισέ του στιλ “WoW killer” έστειλαν στα ράφια των καταστημάτων το Wildstar. Εκεί που λέγαμε ότι το συνδρομητικό μοντέλο στα ΜΜΟRPG μας έχει αφήσει χρόνους, έρχεται (και) το Wildstar μπροστά στα μούτρα μας και μας λέει: “φιλαράκι, μήπως έχεις 15 ευρώ;”

Ο πλανήτης Nexus, κάποτε κατοικείτο από μια εξελιγμένη μορφή ζωής, τους Eldan, που εξαφανίστηκαν μυστηριωδώς από προσώπου... Nexus. Η πολυπόθητη τεχνολογία και τα μυστικά των Eldan, είναι η αιτία διαμάχης μεταξύ των Dominion, μιας φυλής που δημιουργήθηκε από τους ίδιους τους Eldan με σκοπό να κατακτήσουν τον γαλαξία και θεωρούν ότι ο πλανήτης Nexus ανήκει στην πολιτισμική κληρονομιά τους, και τους Exile, μια φυλή θύματα της επεκτατικής και ισοπεδωτικής νοοτροπίας των Dominion που μάχονται για την ελευθερία τους.

Η πρώτη επιλογή που πρέπει να κάνετε πριν επιλέξετε χαρακτήρα, κλάση κτλ, είναι να αποφασίσετε σε ποιο server θα παίξετε. Οι επιλογές είναι λίγο πολύ ίδιες όπως σε όλα τα ΜΜΟ, με διαχωρισμό pvp από pve και στους pve servers να υπάρχουν και επιλογές για role playing. Το role playing στοιχείο ενισχύεται περισσότερο, δίνοντας σας την δυνατότητα από την αρχή του παιχνιδιού να επιλέξετε μια από τις δύο παρατάξεις, τους Dominion, μια σκληροτράχηλη πολεμική αυτοκρατορία, και τους Exile, μια παράταξη μισθοφόρων και επαναστατών που προσπαθεί να βρει ένα νέο σπίτι στον πολυπόθητο πλανήτη Nexus. Η παράταξη των Exile διαθέτει τέσσερις φυλές: τους human που είναι γνωστά άπληστα πλάσματα που βρέθηκαν και αυτοί κάποια στιγμή στο στόχαστρο των Dominion, τους aurin που είναι άγρια μικρόσωμα πλάσματα του δάσους, τους granok που είναι υπερμεγέθη θορυβώδη πλάσματα γνωστά για την αντοχή τους στην κατανάλωση αλκοόλ, και τέλος τους mordesh που είναι επιστήμονες και αλχημιστές και ήρθαν στον πλανήτη Nexus πιστεύοντας ότι θα βρουν θεραπεία για μια εκ γενετής αρρώστια.

Ο θηριώδης mechari των Dominion.

Ο θηριώδης mechari των Dominion.

Στους Dominion θα βρείτε τους gassian που είναι ευφυείς άνθρωποι οι οποίοι επιλέχτηκαν χρόνια πριν από τους Eldan, τους draken που είναι κερατόμορφα αιμοδιψή πλάσματα, τους chua που είναι λαγόμορφα(!) πλάσματα που με την ανεπτυγμένη ευφυΐα τους ανακαλύπτουν και κατασκευάζουν νέα όπλα, και τέλος τους mechari που είναι μηχανικά όντα δημιουργημένα από τους Eldan. Σε κάθε παράταξη είναι διαθέσιμες έξι κλάσεις: warrior (ωμή δύναμη και θανάσιμα όπλα είναι η λύση για κάθε πρόβλημα), engineer (με μπόλικα gadgets και βαρύ οπλισμό), esper (άρχοντας της παραπλάνησης, μπορεί κυριολεκτικά να παίξει με το μυαλό των αντιπάλων), medic (o από μηχανής θεός κατά την διάρκεια της μάχης), stalker (με stealth τεχνολογία αλλά και αρκετή βαρβαρότητα στις επίθεσεις που τον κάνουν μια πολεμική μηχανή), και spellslinger (όπλα και μαγεία συγκαταλέγονται στο ρεπερτόριο του).

Ένα ξεχωριστό κομμάτι της δημιουργίας χαρακτήρα και κατ' επέκταση του gameplay, είναι αυτό της επιλογής του path. Τα τέσσερα διαθέσιμα paths -soldier, settler, scientist και explorer- προσφέρουν μια ξεχωριστή πινελιά στον χαρακτήρα σας και για άλλη μια φορά τονίζω ότι ενισχύουν τον όρο ''role playing''. Αν επιλέξετε το path του explorer είναι διαθέσιμες για εσάς νέες αποστολές που σκοπό έχουν να εξερευνήσετε τον κόσμο του παιχνιδιού με αποτέλεσμα αυτό να σας οδηγήσει σε μυστικά δωμάτια και περάσματα, jumping puzzles κτλ. To path του soldier δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις για το τί μπορείτε να βρείτε στον δρόμο σας αν το επιλέξετε. Το path του scientist σας οδηγεί στο να μάθετε όλα τα μυστικά του πλανήτη Nexus και όχι μόνο, βρίσκοντας και το τελευταίο κομμάτι του παζλ για να έχετε μια πλήρη εικόνα όσον αφορά το lore του Wildstar. Τέλος το path του settler είναι αρκετά κοινωνικό και συνεισφέρει όχι μόνο στον κόσμο του παιχνιδιού αλλά και σε άλλους παίκτες, κατασκευάζοντας διάφορα κτίσματα που προσφέρουν ολιγόλεπτα buffs σε όποιον τα χρησιμοποιήσει.

Οι αποστολές που είναι διαθέσιμες για κάθε path έχουν τεράστια ποικιλία. Το leveling για κάθε path είναι ανεξάρτητο από αυτό του χαρακτήρα σας και παρόλο που γίνεται με αρκετά πιο αργούς ρυθμούς αξίζει να ασχοληθείτε για όλα τα έξτρα “καλούδια” που προσφέρει. Εκ πρώτης όψεως οι classes φαίνονται να είναι τα κλασικά builds που υπάρχουν σε όλα τα ΜΜΟ όπως tank, dps και healer. Όμως, μετά ομολογουμένως από αρκετές ώρες παιχνιδιού, έχετε τη δυνατότητα να αλλάξετε όχι μόνο ικανότητες αλλά και ρόλους μέσα από το abilities/skills tree και να προσαρμόσετε τις ικανότητές σας “χτίζοντας” διαφορετικούς χαρακτήρες. Ο spellslinger μπορεί όχι μόνο να είναι μια πολεμική μηχανή με πολύ damage αλλά να έχει και ρόλο healer. Η ίδια λογική ισχύει για όλες τις κλάσεις. Μια επιλογή σαν και αυτή βοηθάει αρκετά στο να προσαρμόζετε τον χαρακτήρα σας ανάλογα με το αν θέλετε να ασχοληθείτε με pvp ή pve.

Tab targeting και action combat επί το έργον.

Tab targeting και action combat επί το έργον.

Σχεδόν όλες οι αποστολές δεν ξεφεύγουν από τα κλασικά πρότυπα του “σκότωσε 10 τάδε”, “φερε 15 από εκείνα”. Η μονοτονία όλων αυτών σπάει αρκετές φορές και με ικανοποιητικούς ρυθμούς, με αποστολές που προσπαθούν να παρουσιάσουν κάτι το διαφορετικό. Αρκετά οχήματα έρχονται στην κατοχή σας, από διαστημόπλοια έως και μηχανές που σας βοηθούν να εξουδετερώσετε τους εχθρούς με... στιλ. Κατά την περιπλάνηση σας για την ολοκλήρωση κάποιας αποστολής συναντάτε αρκετά challenges και events που όμως δεν διαφέρουν και πολύ από ότι κάνατε πριν. Οι αρκετές επιλογές σε ικανότητες και γενικά στο χτίσιμο του χαρακτήρα σας, είναι από μόνες τους ένα κίνητρο να προχωρήσετε στο παιχνίδι, ξεπερνώντας τον σκόπελο του σχετικά αργού leveling και των επαναλαμβανόμενων αποστολών. Η φιλοσοφία με την οποία δημιουργήθηκε το Wildstar, είναι να μην σας δείξει από νωρίς τις αρετές του αλλά να σας παρουσιάσει σιγά σιγά τί πραγματικά κρύβεται κάτω από το “καπό”. Κάποιοι ίσως αποθαρρυνθούν από αυτό και όχι απλά θα παρατήσουν το παιχνίδι αλλά δεν θα ασχοληθούν καθόλου. Μέγα λάθος. Από ένα σημείο και μετά, το Wildstar κυριολεκτικά απογειώνεται και νομίζετε ότι παίζετε άλλο παιχνίδι. Από το απλοϊκό theme park ΜΜΟ, σταδιακά μεταμορφώνεται σε καθαρόαιμο ΜΜΟ παλιάς σχολής. dungeons, raids, adventure, housing, crafting, pvp (duels, arena, battlegrounds, warplots) ξεκλειδώνονται, με το επίπεδο δυσκολίας σε όλα αυτά να εκτοξεύεται κατακόρυφα.

Πολλές αποστολές είναι κουραστικές και μονότονες, όμως υπάρχουν και αυτές που σας κάνουν να γελάσετε, εντυπωσιάζουν, ξαφνιάζουν. Αρκετές περιοχές φαίνονται άδειες, κενές, όμως το lore των συγκεκριμένων περιοχών εξηγεί πώς και γιατί είναι άδειες, δείγμα της άριστης δουλειάς που έχει γίνει στη δημιουργία ενός κόσμου με παρόν και παρελθόν, όπου πολλά από αυτά που διαβάζετε τα βρίσκετε μπροστά σας. Αν σας ενδιαφέρει το pvp τα διαθέσιμα modes είναι πολλά και για όλα τα γούστα. Τα σχετικά χαλαρά battlegrounds και arena έρχονται σε αντίθεση με τις μεγάλης κλίμακας μάχες του warplots που συνδυάζει pvp μια μικρή δόση στρατηγικής. Αν και το Wildstar είναι συνδρομητικό, μπορείτε να αγοράσετε χρόνο παιχνιδιού απλά παίζοντας, όμως απαιτείται κάτι παραπάνω από αφοσίωση. Το crafting και το housing, προσφέρουν απίστευτα πολλές επιλογές και θα σας κρατήσουν πολλές ώρες προσπαθώντας να αξιοποιήσετε καλύτερα τους δυο αυτούς χαλαρούς αλλά διασκεδαστικούς μηχανισμούς, είτε πουλώντας την “πραμάτεια” σας μέσα στο παιχνίδι, είτε προσκαλώντας φίλους αλλά και αγνώστους να περάσουν μια βόλτα από το σπίτι σας και να θαυμάσουν την δημιουργία σας.

Το Wildstar δεν προσπαθεί να παρουσιάσει μια επική ιστορία που καθηλώνει με την πλοκή και τις ανατροπές της. Αρκετή δόση χιούμορ και μια πινελιά από τρολάρισμα από τους δημιουργούς, συνθέτουν μια ανάλαφρη ατμόσφαιρα που σας κάνουν να συγκεντρωθείτε σε ένα και μόνο πράγμα, στο gameplay και μάλιστα το κοινωνικό, στο MMO στοιχείο του και στις άπειρες επιλογές που σας δίνει να προσαρμόσετε ολόκληρο το παιχνίδι στα μέτρα σας. Είτε πρόκειται για παραμετροποίηση της εξωτερικής εμφάνισης του χαρακτήρα, των όπλων, του σπιτιού σας, είτε ανάλογα με το πώς θέλετε να παίξετε, το Wildstar έχει να προσφέρει κάτι για όλους. Χαοτικό pvp 40 παιχτών, υψηλής δυσκολίας raids, πολύπλοκα adventures, χαλαρό questing, εύρεση και διάβασμα του καλογραμμένου lore είναι κάποια από τα πολλά που έχετε να κάνετε στον πλανήτη Nexus. Σε όλα αυτά προσθέστε το σύστημα μάχης που συνδυάζει το κλασικό tab targeting με στοιχεία action και την καινοτομία ότι πλέον δεν χρειάζεται να αποστηθίσετε τα animation των αντιπάλων για να αποφύγετε τις επιθέσεις τους καθώς αυτά παρουσιάζονται με γραφική απεικόνιση στο έδαφος, κάτι αρκετά χρήσιμο σε pvp. Όλα αυτά κάνουν το Wildstar μια χορταστική και ισορροπημένη εμπειρία μεταξύ MMO και RPG.

Και στον πλανήτη Nexus τα ταξί ειναι κίτρινα.

Και στον πλανήτη Nexus τα ταξί ειναι κίτρινα.

Αν και τα γραφικά του παιχνιδιού είναι καρτουνίστικα, έχει γίνει πάρα πολύ καλή δουλειά στη δημιουργία ενός συστήματος που είναι σχεδόν ρεαλιστικό. Η περιοχές αλλάζουν με γρήγορους ρυθμούς, μαζί τους η χλωρίδα και πανίδα. Σε κάθε περιοχή βλέπετε και κάτι διαφορετικό, άλλη ατμόσφαιρα, άλλα χρώματα, άλλο περιβάλλον, με την μουσική υπόκρουση να κλέβει την παράσταση. Έχει γίνει άριστη δουλειά στον ηχητικό τομέα και συγκεκριμένα στον συνδυασμό του οπτικού αποτελέσματος με την κατάλληλη μουσική συνοδεία. Τα ηχητικά εφέ στις μάχες και οι περιβαλλοντικοί ήχοι πάντως δεν εντυπωσιάζουν και απλά υπάρχουν.

Το Wildstar είναι κάτι παραπάνω από μια ευχάριστη έκπληξη. Δίνει την εντύπωση ότι ήρθε από το παρελθόν και προσαρμόστηκε άριστα στην εποχή μας. Ισορροπεί μεταξύ απλοϊκού και χαλαρού gameplay και σκληροπυρηνικού MMO παλιάς σχολής. Δεν σηκώνει λάβαρο επανάστασης, δεν κάνει καν ένα βήμα μπροστά, αντιθέτως κάνει πολλά βήματα πίσω και επιστρέφει εκεί που σχεδόν ξεκίνησαν όλα. Επιστρέφει σε μια εποχή όπου τα MMO εστίαζαν στο κοινωνικό τους στοιχείο και μάλιστα σε μεγάλη κλίμακα, είτε πρόκειται για συνεργασία, είτε για ανταγωνισμό των παικτών. Μην σας ξεγελούν όμως τα καρτουνιστικα γραφικά του τίτλου. Dungeons, raids και άλλα game modes, δοκιμάζουν τις αντοχές, την υπομονή και τα αντανακλαστικά σας. Δεν είναι βόλτα στο πάρκο όπως στα περισσότερα σύγχρονα MMO. Αν από την άλλη θέλετε μια χαλαρή εμπειρία και να το προσεγγίσετε σαν RPG, υπάρχουν άπειρα πράγματα να κάνετε. Όποια “πλευρά” και αν επιλέξετε, το σίγουρο είναι ότι ότι το Wildstar θα σας ικανοποιήσει.

  • Ισορροπία μεταξύ hardcore ΜΜΟ και χαλαρού questing
  • Τα paths προσφέρουν βάθος στο gameplay
  • Πολλές επιλογές παραμετροποίησης σχεδόν στα πάντα
  • Πλούσιο lore
  • Εκπληκτικό soundtrack
  • Pvp και pve για όλα τα γούστα
  • Η δυσκολία του
  • Αργεί να πάρει μπρος
  • Συνδρομητικό
  • Μερικά quest αρνούνται πεισματικά να ολοκληρωθούν
  • Κάποιες περιοχές και quest έχουν σκηνοθετηθεί πρόχειρα
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Carbine
ΕΚΔΟΣΗ:Ncsoft
ΔΙΑΘΕΣΗ:Zegetron
ΕΙΔΟΣ:MMORPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.wildstar-online.com/en/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:3/6/2014
PEGI:12