alt text

Το αξεπέραστο Project Cars

Ένας χρόνος και βάλε έχει περάσει από την αρχική κυκλοφορία του Project Cars. Παρά την αυξανόμενη ηλικία του και τον όλο και πιο έντονο ανταγωνισμό, παραμένει το καλύτερo racing της γενιάς. Ας δούμε γιατί.

Είναι πρωτίστως racing, όχι driving game: Το Project Cars, όπως και τα Shift της Slightly Mad, επικεντρώνεται περισσότερο στην αγωνιστική εμπειρία και λίγοτερο στην ατέλειωτη συλλογή αυτοκινήτων. Σε σχέση με τα Gran Turismo και Forza έχει λιγότερα αυτοκίνητα, αλλά επιλεγμένα με εξαιρετική ποικιλία και έμφαση στα αγωνιστικά. Κανένα άλλο παιχνίδι του είδους δεν προσφέρει το gameplay του Project Cars.

Χειρισμός: Κάποιοι λένε ότι το Project Cars δεν προσφέρεται για χειριστήριο. Καμία σχέση. Μετά από 300 ώρες παιχνιδιού με χειριστήριο και χωρίς να πειράξω την παραμικρή ρύθμιση, διαβεβαιώνω πως ο χειρισμός είναι όχι απλά απροβλημάτιστος, αλλά εξαιρετικός σε όλα τα είδη αυτοκινήτων. Ακόμα και η Formula A (η αντίστοιχη Formula 1 καθώς δεν υπάρχει επίσημη άδεια) κοιτάει στα μάτια τα F1 games της Codemasters.

Career mode: Το career είναι κάτι παραπάνω από το κυρίως πιάτο του Project Cars. Έχει απίστευτο βάθος, με πάρα πολλά πρωταθλήματα, events και στόχους για όλα τα γούστα (ακόμα και 24ωροι αγώνες αντοχής υπάρχουν), που κρατούν το ενδιαφέρον του παίκτη για καιρό. Η Turn 10 καλό είναι να πάρει μερικά μαθήματα από τη Slightly Mad για το πώς φτιάχνεται ένα σωστό career mode.

Η ελεύθερη προσαρμογή της κάμερας από τον παίκτη είναι τεράστια υπόθεση.

Η ελεύθερη προσαρμογή της κάμερας από τον παίκτη είναι τεράστια υπόθεση.

Παραμετροποίηση: Οι επιλογές παραμετροποίησης του Project Cars είναι πρωτοφανείς, ειδικά στις κονσόλες. Από τις επιμέρους ρυθμίσεις γραφικών, μέχρι τον αριθμό γύρων σε κάθε αγώνα και τη δυνατότητα να τοποθετείτε την κάμερα κυριολεκτικά όπου θέλετε μέσω πληκτρολογίου. Φοβερά πράγματα.

Πίστες: Πολύ απλά, τo Project Cars έχει το καλύτερο σύνολο πιστών στο είδος. Περιλαμβάνει πολλές γνωστές πίστες, αλλά και αρκετές που σπάνια βλέπουμε ακόμα και σε σοβαρά racing, όπως το Zolder και το Oulton Park.

Γραφικά/ήχος: Το Project Cars είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά racing των τελευταίων ετών. 60fps, ανύπαρκτο aliasing, πανέμορφα αυτοκίνητα, λεπτομερή περιβάλλοντα με “πινελιές” όπως κριτές στο πλάι της πίστας και φύλλα στο οδόστρωμα, τρομερή βροχή και περισσότερα αυτοκίνητα σε κάθε αγώνα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Υπάρχουν προβλήματα, όμως η συνολική εικόνα είναι καθ' όλα θετική. Εξίσου κορυφαίος και ο ηχητικός τομέας, ακόμα και ως προς την μουσική που είναι πορωτική όπως του Shift 2.

Multiplayer: Το βάθος του Project Cars εκτείνεται και στο multiplayer. Υπάρχουν απλοί αγώνες, community events, ακόμα και esports. Επιπλέον, υπάρχει επιλογή προθέρμανσης και χρονομετρημένων δοκιμαστικών πριν τον αγώνα. Ως εκ τούτου δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το Project Cars συνεχίζει να έχει αρκετό κόσμο.

Τί κωλάρα Θεέ μου!

Τί κωλάρα Θεέ μου!

Υποστήριξη: Το Project Cars βγήκε με αρκετά προβλήματα, τα περισσότερα εκ των οποίων μετά από ένα χρόνο συνεχόμενων update έχουν λυθεί. Το παιχνίδι διατηρεί μια μεγάλη, ενεργή κοινότητα με συμμετοχή και των developers, η οποία βοηθάει τους παίκτες σε διάφορα θέματα (έτσι έμαθα ότι μπορείς να συνδέσεις πληκτρολόγιο στην κονσόλα και να βάλεις την κάμερα όπου θες).

Το Project Cars είναι το κορυφαίο racing της γενιάς, όχι μόνο γιατί κάνει τα βασικά καλύτερα από τους άλλους, αλλά και γιατί κάνει κάποια πράγματα που οι άλλοι απλά δεν κάνουν καθόλου. Καθώς παίζω, συχνά πιάνω τον εαυτό μου να έχει ανάμικτα συναισθήματα. Από την μία απολαμβάνω αυτή την παιχνιδάρα και από την άλλη λυπάμαι για το πόσο πίσω έχουν μείνει τα Gran Turismo και Forza. Φέτος και του χρόνου θα βγουν πολλά και διάφορα racing, αλλά το Project Cars δύσκολα θα ξεπεραστεί. Τουλάχιστον μέχρι να βγει το Project Cars 2.