Vessel Review

, Σάββατο 17 Μάρτιος 2012 0  

Σαν χθες θυμάμαι που μικρά παίζαμε με το λάστιχο του νερού ή μπουγελωνόμασταν στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Δεν ξέρω αν τέτοιες αναμνήσεις αποτέλεσαν την πηγή έμπνευσης του Vessel, πάντως δεν θα με χαλούσε καθόλου αν μπορούσα να δίνω ζωή στα υγρά τριγύρω μου ωσάν πιτσιρικάς!

Στο Vessel αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός τρελού (;) επιστήμονα, που για ανεξήγητους λόγους μου θυμίζει τον Doc Brown των Back to the Future, ο οποίος ούτε τρελός είναι (οκ οκ ίσως στο τέλος λιγάκι), ούτε γκριζαρισμένος, αλλά το ευφάνταστο παιχνίδι της Strange Loop Games, αυτόν μου θυμίζει! Ξέφυγα όμως. Έχοντας τελειοποιήσει τη διαδικασία δημιουργίας αυτόνομων οντοτήτων από κάθε λογής υγρό, ονόματι Fluros, τα οποία πλέον έχουν αντικαταστήσει τους εργάτες στα εργοστάσια, ο Doc βάζει μπρος την ολοκλήρωση της τελευταίας μυστήριας και επαναστατικής εφεύρεσής του! Παράλληλα, καλείται να λύσει τα διάφορα προβλήματα που έχει προκαλέσει η ανεξήγητη αυτονόμηση των Fluros και, επί την ευκαιρία, να μελετήσει την αλλόκοτη συμπεριφορά και προσαρμοστικότητά τους, στα διάφορα περιβάλλοντα.

Το Vessel είναι ένα steampunk-physics-puzzle-platformer. Το όλο ζουμί βρίσκεται στους γρίφους του και στον πρωτότυπο τρόπο επίλυσής τους. Τα διαθέσιμα εργαλεία είναι τα ποικίλα υγρά (από νερό, έως μια πράσινη φωτεινή γλίτσα), τα “ζωντανά” υγρά ονόματι Fluros, τα οποία ανάλογα το είδος εκτελούν συγκεκριμένες διεργασίες όπως να ακολουθούν το φως ή να πατάνε κουμπιά, τα Fluro seeds (σπόροι) ποτίστε-στραγγίστε-τελειώσατε και το water gun (ανεπίσημη ονομασία, είμαι στα χαρτιά για τα πνευματικά!). Εκτός των γρίφων, υπάρχουν και τα εκάστοτε platforming κομμάτια, τα οποία ευτυχώς δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία, ούτε θα σας απασχολήσουν ιδιαίτερα, διότι είναι... άθλια.

Εργαστήριο με θέα!

Οι γρίφοι, λοιπόν, που καλούμαστε να λύσουμε (ή να βάλουμε να μας λύσουν!), ποικίλουν. Από το πάτημα ενός διακόπτη για να περάσουμε από το σημείο Α στο σημείο Β, έως την ενεργοποίηση κινητήρα εσωτερικής καύσης! Οι γρίφοι είναι απλά ευφυείς, απαιτώντας στρατηγική και σωστή χρήση των διαφόρων εργαλείων και περιβαλλόντων που βρίσκονται στη διάθεση του παίκτη, ενώ δεν κουράζουν, αφού δεν επαναλαμβάνονται. Τα physics λειτουργούν σωστά, χωρίς πολλά ευτράπελα, με την εξομοίωση των υγρών να ξεχωρίζει.

Σε γενικές γραμμές το στήσιμο του Vessel μου θύμισε αρκετά το Portal -κι ας μην έχουμε portals- χωρίς ίσως την ακρίβεια των γρίφων του. Μόνο μου παράπονο η ΑΙ των Fluros, αφού αποφασίζουν να κάνουν τα δικά τους, δυσκολεύοντας την επίλυση φαινομενικά εύκολων γρίφων, με τη σχεδίαση κάποιων επιπέδων να δυσχεραίνει την πλοήγηση τους. Αν και μικρά, αυτά τα ελαττώματα οδηγούν τον παίκτη σε άσκοπο εκνευρισμό, χωρίς, ευτυχώς, να χαλάνε την κατά τα άλλα θετική εικόνα που αποκόμισα από το Vessel.

Αισθητή και η απουσία tutorial, αφού αφήνει τον παίκτη σύξυλο να ανακαλύψει μόνος του τις διάφορες ιδιότητες των αντικειμένων που συναντά, αλλά με κάθε λύση και κάθε ανακάλυψη έρχεται ένα βαθύ αίσθημα ικανοποίησης. Εξαιρετική προσθήκη αποτελεί η δυνατότητα μετακίνησης από γρίφο σε γρίφο μέσω του μενού του παιχνιδιού (αφού τους ανακαλύψουμε) και να επιστρέφουμε στους άλυτους κατά βούληση, χωρίς να είμαστε αναγκασμένοι να λύσουμε ένα γρίφο ώστε προχωρήσουμε (εκτός βέβαια από τους “αρχηγούς”)!

Οι ''μαγνητικές'' ιδιότητες του Fluro seed εν δράσει.

Στον τεχνικό τομέα, η Strange Loop, όπως δήλωσε, θέλησε να εκμεταλλευτεί το hardware που έχουμε σήμερα στη διάθεση μας, για κάτι παραπάνω από απλώς όμορφα γραφικά. Μην περιμένετε βέβαια water physics τύπου Crysis 2 ή Hydrophobia, αλλά το αποτέλεσμα ικανοποιεί και με το παραπάνω, με τα υγρά και τις διάφορες δημιουργίες να ανταποκρίνονται ρεαλιστικά, ενώ εξυπηρετούν άψογα τους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Τα γραφικά είναι καλοδουλεμένα και λεπτομερή, με πολύ όμορφα animations και backrounds που μου θύμισαν αυτά του Trine (εντάξει μην περιμένετε να τρίβετε τα μάτια σας), ενώ οι περιοχές φέρνουν λίγο στο Capsized. Οι δε πίστες και κατασκευές διακατέχονται από μια έντονη steampunk αισθητική. Η μουσική επένδυση του τίτλου είναι από τον Jon Hopkins, που εκτός άλλων έχει συνεργαστεί με συγκροτήματα όπως οι Coldplay. Ατμοσφαιρική και διαδραστική, αφού προσαρμόζεται δυναμικά στις ενέργειες του παίκτη. Οι δε ήχοι, χωρίς να προσφέρουν κάτι ιδιαίτερο, κάνουν τη δουλειά τους εκεί που πρέπει. Στο σύνολό του ο τεχνικός τομέας του παιχνιδιού διακατέχεται από το μεράκι των δημιουργών.

Έχει τέτοια στο Allou Fun Park; Δε νομίζω!

Εν κατακλείδι, το Vessel, είναι ένα εξαιρετικό indie puzzler με φρέσκες ιδέες, έξυπνους γρίφους και καλό επίπεδο δυσκολίας. Επιπλέον, με διάρκεια κοντά στις 10 ώρες και τιμή στα 14 ευρώ, βγάζει τα λεφτά του με το παραπάνω, αν και ολοκληρώνοντάς το... ήθελα περισσότερο! Αν σας αρέσουν τέτοιου είδους παιχνίδια, μην το προσπεράσετε. Αν πάλι δεν μπορείτε να λύσετε ούτε ένα sliding puzzle, αγνοήστε το. Μέχρι τότε σας αφήνω με αναμνήσεις (έλα καλό μου καλοκαίρι!).

+ Γρίφοι
+ Physics
+ Fluros
+ Δυσκολία

- Τα platforming σημεία
- Δεν υπάρχει upscale στις διάφορες αναλύσεις γραφικών
- Μερικά σχεδιαστικά ατοπήματα

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Indiepub
Ανάπτυξη: Strange Loop Games
Διάθεση: Steam, www.strangeloopgames.com
Είδος: Puzzle-platformer
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.strangeloopgames.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 1/3/2012
PEGI: