Uncharted: Golden Abyss Review

, Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012 0  

Ξεκινάμε τα reviews για το PS Vita, με το Uncharted: Golden Abyss. Ο αξιαγάπητος Nathan Drake επιστρέφει σε μια περιπέτεια που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από αυτές του PS3. Και το εννοώ. H Sony Bend έχει μεταφέρει στο φορητό όλα εκείνα τα στοιχεία που μας έκαναν να λατρέψουμε τα παιχνίδια της Naughty Dog. Αλλά κάπου στην πορεία, έκανε και κάποια λάθη, εσφαλμένες αποφάσεις μάλλον, με αποτέλεσμα το παιχνίδι να μη μπορεί να χαρακτηριστεί κορυφαίο, για... λίγο.

Στο Golden Abyss, ο Nate (με τη φωνή του Nolan North και πάλι) μπλέκει σε μια θεότρελη κατάσταση που περιλαμβάνει θεούς και δαίμονες, αυταρχικούς στρατηγούς, παράτολμο adventuring σε εξωτικές ζούγκλες, αλλά και μια όμορφη παρουσία. Αν νομίζετε ότι έχετε ξαναζήσει κάτι τέτοιο, δεν κάνετε λάθος. Tο παιχνίδι μοιάζει αρκετά με το πρώτο Uncharted, τόσο στο σενάριο, που παραμένει ενδιαφέρον και κατάλληλο για το είδος χωρίς όμως να συγκλονίζει ή να μαγεύει, όσο και στο γενικότερο στήσιμο: δεν υπάρχουν οι πειραματισμοί στα περιβάλλοντα που είδαμε στα Uncharted 2 και 3, ενώ το level design είναι αρκετά γραμμικό.

Ενώ το παραπάνω είναι κάτι που ίσως κουράσει, ο έξυπνος σχεδιασμός των περιβαλλόντων έρχεται να καλύψει τη μικρή αυτή απογοήτευση. Πράγματι, ειδικά όσον αφορά το platforming, έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στη σωστή και προπάντων ρεαλιστική απεικόνιση των στοιχείων που το αποτελούν, τη στιγμή μάλιστα που είναι φανερό πως το παιχνίδι κατανέμει πάνω-κάτω ίσα το gameplay σε platforming και shooting. Δεν είναι μόνο το πρώτο που φαίνεται δουλεμένο - ακόμα και οι μηχανισμοί του πίου-πίου λειτουργούν σχεδόν άψογα. Από την αίσθηση των όπλων μέχρι το stealth, πιθανότατα όλοι θα μείνουν ικανοποιημένοι από το πώς ανταποκρίνεται το παιχνίδι.

Τα τοπία στο backround είναι πανέμορφα (αν και ''ζωγραφισμένα'').

Κάπου εδώ όμως ξεκινούν τα προβλήματα. Προφανώς για να δώσουν λόγο ύπαρξης στα διάφορα καλούδια του PS Vita, oι δημιουργοί έχουν ενσωματώσει κάποιες λειτουργίες στο Golden Abyss που άλλοτε λειτουργούν και άλλοτε όχι. Ξεκινώντας με τα θετικά, η πραγματικά άψογη χρήση του Sixaxis -του γυροσκοπίου και του επιταχυνσιμέτρου δηλαδή- βολεύει πάρα πολύ στη στόχευση - τόσο πολύ, που σε κάποιες στιγμές το παιχνίδι μου φαινόταν καλύτερο από τα Uncharted του PS3. Κατά τ’άλλα, οι υπόλοιπες εφαρμογές τους στο παιχνίδι (πχ όταν ο Drake ισορροπεί σε έναν κορμό) λειτουργούν συνήθως απροβλημάτιστα, αντίθετα με το φιάσκο του Drake’s Fortune.

Αυτό που δε λειτουργεί, ή τουλάχιστον δεν κατάφερα εγώ να το κάνω να λειτουργήσει, είναι η χρήση του rear pad αφής που έχει το Vita. Στις δυο-τρεις περιπτώσεις που είναι απαραίτητη (ναι, οι developers το έκαναν το λάθος) δεινοπάθησα, καθώς το παιχνίδι δεν ανταποκρινόταν σωστά στις εντολές που του έδινα. Συνεχίζοντας με τα αρνητικά, η χρήση της οθόνης αφής στα διάφορα QTEs που υπάρχουν μου δεν μου φάνηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη επιλογή, καθώς το παιχνίδι θέλει να σύρετε το δάχτυλο στην επιφάνεια της οθόνης με πιο συγκεκριμένο τρόπο απ’ ότι θα έπρεπε. Από εκεί και πέρα, δεν υπάρχει κάτι άλλο συγκλονιστικά αρνητικό. Τα διάφορα mini-games (τράβηξε μια φωτογραφία, τοποθέτησε τα κομμάτια της αφίσας σωστά κλπ) που υπάρχουν είναι μάλλον αδιάφορα και εν τέλει δεν εξυπηρετούν κάποιο σκοπό, χωρίς όμως να ταλαιπωρούν ιδιαίτερα τον παίκτη.

Προσοχή όμως, δε αναφέρομαι στους γρίφους του παιχνιδιού, αυτοί είναι άλλοι περίπτωση. Δυστυχώς, οι γρίφοι του Golden Abyss, πέραν του γεγονότος ότι είναι μετρημένοι στα δάχτυλα, είναι και αρκετά εύκολοι. Το παιχνίδι, σα να μην έφταναν τα προηγούμενα, έχει μια αδυναμία στα hints, με αποτέλεσμα κάθε φορά που κάνετε κάτι σωστό ως προς την επίλυση του γρίφου, να σας το τονίζει. Το αποτέλεσμα; Οι γρίφοι δεν είναι δύσκολοι, ούτε έχουν τρομερό ενδιαφέρον, ενώ θα μπορούσαν να είναι καλύτεροι. Αν και δεν αφαιρούν κάτι από το παιχνίδι, θα μπορούσαν να αποτελούν βασικό πυλώνα του gameplay (μιλάμε για φορητό άλλωστε), αντί να δίνουν την αίσθηση πως έχουν παραμεληθεί.

Το πιστολίδι από την άλλη είναι αρκετά δουλεμένο. Η ποικιλία των όπλων που παρουσιάζεται δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα «μεγάλα» Uncharted και φυσικά είναι αρκετή για να καλύψει τα γούστα. Όπως ανέφερα παραπάνω, η λειτουργία της στόχευσης, πέρα από τον αναλογικό, συμπληρώνεται και με το Sixaxis του Vita, δημιουργώντας έτσι μια πρωτόγνωρη εμπειρία στόχευσης για φορητό τίτλο. Από την άλλη, το σύστημα κάλυψης που προσφέρεται δε λειτουργεί άψογα όπως θα περίμενα, όχι όμως γιατί έχει κάποιο συγκλονιστικό πρόβλημα, αλλά επειδή ο κόσμος του παιχνιδιού είναι στημένος έτσι ώστε να μη βασίζεται πάνω του. Το σύνολο συμπληρώνει η λειτουργία stealth που, από την πρώτη στιγμή κατάλαβα πως χρησιμεύει αρκετά, αφού οι δημιουργοί αποφάσισαν να τοποθετήσουν τους εχθρούς έτσι ώστε να βολεύει τον παίκτη να εκτελεί ninja kills.

Uncharted χωρίς Sully γίνεται; (hint: όχι)

Το στοιχείο που λάμπει, πάντως, στο Golden Abyss, είναι το platforming. Παρότι δεν υπάρχουν τα υπερεντυπωσιακά σκηνικά που των τίτλων του PS3, σε όσες περιπτώσεις το παιχνίδι απαιτεί από τον Drake να κάνει τα ακροβατικά του, έμεινα ικανοποιημένος. Σίγουρα μικροπροβληματάκια υπάρχουν, αλλά αυτά περιορίζονται στην κατηγορία του πταίσματος (πχ δεν είναι φανερό προς τα πού πρέπει να κινηθεί ο χαρακτήρας). Αυτό που ίσως ξενίσει λίγο στην αρχή, είναι το γεγονός πως μερικές φορές ο κόσμος του Golden Abyss έχει δομηθεί έτσι ώστε να σας κάνει να εκμεταλλευτείτε μια άλλη “μαγκιά” που προσφέρει το παιχνίδι: αν στην οθόνη αφής ακουμπήσετε μια ράμπα ή σύρετε το δάχτυλο σας πάνω από μία σειρά από ράμπες, τότε ο Drake τις σκαρφαλώνει αυτόματα. Τη συγκεκριμένη δυνατότητα μάλλον δε θα τη χρησιμοποιήσετε, κυρίως γιατί είστε μαθημένοι αλλιώς (όπως όλοι), αν και σε μερικές καταστάσεις μπορεί να φανεί χρήσιμη.

Σε έναν εντελώς διαφορετικό τομέα του παιχνιδιού, την AI, τα πράγματα πάνε πολύ καλά. Πέρα από τους εχθρούς, που συμπεριφέρονται μάλλον προβλέψιμα μεν, ικανοποιητικά δε, οι σύμμαχοι που έχετε κατά καιρούς (σχεδόν πάντα δηλαδή) ανταποκρίνονται πολύ καλά στο ρόλο τους και δεν αποτελούν βάσανο. Μπορεί ανά στιγμές να χρειαστεί να ξεκινήσετε ξανά το παιχνίδι από το προηγούμενο checkpoint επειδή πέθαναν, αλλά σε γενικές γραμμές δεν υπάρχουν προβλήματα.

Το Golden Abyss είναι γεμάτο με περιεχόμενο. Πέρα από το campaign, που κρατάει αρκετά (πάνω από 8-9 ώρες), το παιχνίδι προσφέρει ένα κάρο πράγματα. Για τους τελειομανείς, υπάρχουν τα κλασικά πια relics και τα διάφορα mini-games που ανέφερα παραπάνω, και είναι τόσα πολλά που σχεδόν τα μισά trophies αφορούν τη συλλογή τους (ναι, τα παιχνίδια του Vita έχουν και αυτά trophies). Multiplayer βέβαια δεν υπάρχει. Υπάρχει η χρήση της εφαρμογής Near της κονσόλας: μέσω του Black market mode, οι παίκτες μπορούν να ανταλλάζουν μεταξύ τους (ασύρματα εννοείται) διάφορα αντικείμενα, με σκοπό βέβαια να τα συλλέξουν όλα. Κάποια από αυτά δίνονται μέσα στο παιχνίδι, όμως δεν είμαι σίγουρος αν μπορεί κάποιος να ολοκληρώσει μια συλλογή μόνος του ή όχι. Γενικά, αν έχετε Vita και αγοράσετε μόνο το Golden Abyss, θα έχετε να ασχολείστε μαζί του για κάμπορο καιρό.

Κάποιες φορές τα γραφικά του Golden Abyss θα σας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό.

Τεχνικά, το παιχνίδι είναι πανέμορφο. Έχοντας πάντα υπόψιν ότι είναι launch game μιας φορητής κονσόλας, μπορούμε να πούμε ότι η μηχανή που στηρίζει τον τίτλο είναι πολύ δυνατή. Άψογα ambient effects και μοντέλα χαρακτήρων, animation ανέλπιστα ομαλό και περιβάλλοντα που δεν έχουμε ξαναδεί σε φορητό game, συμπληρώνουν ένα πολύ καλό πακέτο. Προβλήματα όμως υπάρχουν και εδώ. Το frame rate κάνει αρκετά μεγάλες βουτιές όταν επικρατεί πανικός, ενώ οι εκρήξεις από τις χειροβομβίδες δεν ταιριάζουν στο υπόλοιπο σύνολο. Επιπλέον, να τονίσω το τεράστιο αρχικό loading, το οποίο βέβαια είναι πρακτικά και το μοναδικό - κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού σπάνια υπάρχει κάτι ενοχλητικά μεγάλο. Από την άλλη, ο ήχος πλησιάζει την κορυφή. Το voice cast κάνει για άλλη μια φορά σε Uncharted πολύ καλή δουλειά, ενώ οι εκρήξεις και τα εφέ από τα όπλα, ειδικά αν φοράτε ακουστικά, θα σας ικανοποιήσουν απόλυτα. Τέλος, το soundtrack του Golden Abyss μοιάζει πάρα πολύ με αυτά των άλλων Uncharted, με φανταστικές, πλην όμως γνώριμες μελωδίες.

Εν κατακλείδι, το Uncharted: Golden Abyss βγάζει τη δημιουργό του, Sony Bend, ασπροπρόσωπη. Ανταποκρίνεται πλήρως στα standards που έχει θέσει η Naughty Dog, λαμβάνοντας υπόψη πως μιλάμε για launch game, και μάλιστα σε φορητό σύστημα. Με βάση τις δύο αυτές ιδιότητες του παιχνιδιού, αντιλαμβάνεστε πως η εμπειρία που μπορεί να προσφέρει το Golden Abyss στο PS Vita είναι κάτι πραγματικά καινούριο για φορητή κονσόλα.

+ Shooting και platforming λειτουργούν σχεδόν άψογα
+ Πολύ καλά γραφικά, κορυφαίος ήχος
+ Έχει γίνει πολύ καλή δουλειά με το σύστημα Sixaxis

- Τα mini-games είναι μάλλον αδιάφορα
- Κάποιες φορές αναγκαστική χρήση χαρακτηριστικών του Vita

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

Πλατφόρμα: PS Vita
Έκδοση: Sony
Ανάπτυξη: Sony Bend
Διάθεση: Sony Hellas
Είδος: Action adventure
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.naughtydog.com/golden_abyss/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 22/2/2012
PEGI: 16