alt text

Toukiden: The Age of Demons Review

, 19 Φεβρουαρίου 2014  

Το Τoukiden αποτελεί τη νέα δημιουργία της Omega Force (Dynasty Warriors). To εν λόγω παιχνίδι ανήκει στην κατηγορία των action RPG, με έμφαση κυρίως στο σύστημα μάχης και στην ανάπτυξη του οπλισμού των χαρακτήρων, στα πρότυπα των Monster Hunter και God Eater. To PS Vita, σε αντίθεση με τον προκάτοχό του το PSP, έχει ένα μεγάλο κενό στο συγκεκριμένο είδος. Με εξαίρεση το αρκετό καλό Soul Sacrifice, δεν έχει να επιδείξει κάτι ποιοτικό, γεγονός που κάνει την κυκλοφορία του Toukiden ακόμη πιο σημαντική. Ένα δεύτερο στοιχείο που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι ότι ο τίτλος της Omega Force στην Ιαπωνία τα έχει πάει πολύ καλά και η κυκλοφορία του οδήγησε σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων του PS Vita. Είναι όντως τόσο καλό το Toukiden ή για μία ακόμα φορά τα γούστα των Ιαπώνων αποδεικνύονται εντελώς διαφορετικά από τα δικά μας; Η απάντηση βρίσκεται κάπου στη μέση.

Το σενάριο του Toukiden και η μυθολογία πάνω στην οποία στηρίζεται είναι το πρώτο πράγμα που κεντρίζει το ενδιαφέρον. Η ιστορία σας μεταφέρει οκτώ χρόνια μετά το “Awakening”, όταν η Γη άνοιξε στα δύο και ξεπρόβαλε ένας τεράστιος δαίμονας που έφερε την καταστροφή. Οι κυνηγοί δαιμόνων ονόματι Slayers για επτά συνεχόμενες μέρες έδωσαν μάχη με τον δαίμονα και κατάφεραν να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους και να σώσουν το ανθρώπινο είδος. Το κακό όμως είχε γίνει και χιλιάδες δαίμονες ονόματι Oni εμφανίστηκαν μετά τα γεγονότα του Awakening με αποτέλεσμα η στρατολόγηση όλο και περισσοτέρων Slayers για την προστασία του ανθρώπινου είδους όλα αυτά τα χρόνια νε είναι μονόδρομος. Εσείς ξεκινάτε ως νεοσύλλεκτος κυνηγός δαιμόνων που εμφανίζεται σε μία από τις βασικές βάσεις των Slayers στο χωριό Utakata, με σκοπό, αφού μάθετε τα μυστικά της μάχης κατά των δαιμόνων, να ηγηθείτε της προσπάθειας για την προστασία όλης της επικράτειας.

To χωριό Utakata είναι η βάση σας απ’ όπου αναλαμβάνετε τις κύριες και τις δευτερεύουσες αποστολές του παιχνιδιού, αγοράζετε εξοπλισμό, φτιάχνετε νέα όπλα ή εξολισμό ή αναβαθμίζετε αυτόν που έχετε στον σιδηρουργό του χωριού, διαλέγετε τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείτε σε κάθε αποστολή ή μιλάτε με τους συντρόφους σας. Μπορείτε να διαλέξετε ανάμεσα σε έξι διαφορετικά είδη όπλων που προσφέρουν αρκετή ποικιλία στο gameplay, καθώς διαφορετικά πολεμάτε με δόρυ και διαφορετικά με τόξο ή σιδερογροθιές, ενώ οι όποιες αναβαθμίσεις κρατάνε το ενδιαφέρον σε ικανοποιητικά επίπεδα. Αν περιμένατε ανοιχτό κόσμο για εξερεύνηση, δυστυχώς θα απογοητευτείτε καθώς το Utakata είναι πολύ μικρό σε έκταση και λειτουργεί απλά σαν hub που σας μεταφέρει στα επίσης περιορισμένης έκτασης πεδία μάχης.

Οι δαίμονες είναι χάρμα οφθαλμών.

Οι δαίμονες είναι χάρμα οφθαλμών.

Οι αποστολές αφορούν την εξολόθρευση δαιμόνων που ποικίλουν τόσο σε μέγεθος όσο και σε ικανότητες. Συνήθως μπορείτε να πάρετε μαζί σας, ανάλογα με κάθε αποστολή, από έναν έως και τρεις κάθε φορά συντρόφους που σας βοηθούν στη μάχη. Η ποικιλία των αποστολών δεν εντυπωσιάζει, καθώς είτε πρέπει να εξολοθρεύετε συγκεκριμένο αριθμό δαιμόνων σε συγκεκριμένο χρόνο, είτε να καθαρίσετε όλους τους δαιμόνες σε συγκεριμένες ζώνες σε κάθε περιοχή, είτε να βρείτε μέσα στο χάρτη και να αντιμετωπίσετε έναν τεράστιο δαίμονα. Όταν ολοκληρώνετε τις αποστολές ο ήρωας δεν ανεβαίνει level, καθώς στο παιχνίδι δεν μπορείτε να ανάπτυξετε τον χαρακτήρα παρά μόνο τον εξολισμό του. Μπορείτε όμως να μεγαλώσετε το affinity level με τους υπόλοιπους Slayers είτε χρησιμοποιώντας τους σαν σύμμαχους είτε μαζεύοντας υλικά γι αυτούς σε δευτερεύουσες αποστολές. Το affinity level φανερώνει το βαθμό σύνδεσης που έχετε με κάθε χαρακτήρα και έχει κυρίως διακοσμητικό ρόλο στο παιχνίδι.

Μπαίνοντας στο πεδίο της μάχης οι ομοιότητες με τη σειρά Monster Hunter είναι έκδηλες τόσο από την δομή του χάρτη της περιοχής που είναι χωρισμένος σε αριθμημένες ζώνες και απαιτούνται περίπου 2 δευτερόλεπτα για τη διέλευση από τη μία στην άλλη, όσο και από τη δυνατότητα να συλλέγετε υλικά από τα κουφάρια των εχθρών. Σε αντίθεση με το Monster Hunter όμως, εδώ απορροφάτε την ψυχή των δαίμονων και δεν χρειάζεται να τους πετσοκόψετε για να αποκτήσετε τις πρώτες ύλες που χρειάζονται για τη δημιουργία νέων όπλων και εξοπλισμού. Κάποιοι από τους δαίμονες αντί για υλικά περιέχουν ψυχές ηρώων που πολέμησαν στο παρελθόν, ονόματι Mitama, τις οποίες μπορείτε να χρησιμοποιείτε στα όπλα σας αποκτώντας μια σειρά από ιδιότητες όπως αναπλήρωση της μπάρας υγείας, μεγαλύτερη ζημιά στους αντιπάλους κ.ά. Μάλιστα μπορείτε να ανεβάσετε τα level των Mitama για να φανερωθούν νέες ιδιότητες που αποκτάτε όταν χρησιμοποιείτε συγκεκριμένα όπλα.

Το κλειδί της επιτυχίας είναι η επίθεση στα αδύναμα σημεία των εχθρών.

Το κλειδί της επιτυχίας είναι η επίθεση στα αδύναμα σημεία των εχθρών.

Ιδιαίτερη μεταχείριση χρειάζονται οι τεράστιοι σε μέγεθος δαίμονες και εκεί είναι που πραγματικά το παιχνίδι δείχνει τα δόντια του και εμφανίζει ένα ιδιαίτερα εύχρηστο και εθιστικό σύστημα μάχης που σας κρατάει μέχρι το τέλος. Για την αντιμετώπιση αυτών των δαιμόνων πέρα από τον σωστό και βαρύ εξοπλισμό και μπόλικη υπομονή (καθώς οι μάχες πολλές φορές ξεπερνούν την μισή ώρα) πρέπει να δώσετε προσοχή σε μία σειρά από σημαντικούς παράγοντες. Καταρχάς πρέπει να βρείτε τα αδύναμα σημεία των δαιμόνων για να τα κατακρεουργήσετε. Αυτά μπορείτε να τα εντοπίσετε πατώντας με το δάχτυλό σας στην οθόνη του PS Vita χαμηλά και δεξιά για να ενεργοποιήσετε το Eye of Truth, το οποίο μάλιστα σας δείχνει με χρωματισμούς πόση ζημιά έχετε κάνει σε κάθε ένα από τα αδύναμα σημεία των δαιμόνων. Το πρόβλημα εδώ είναι ότι το Eye of Truth μειώνει σε μεγάλο βαθμό την μπάρα ενέργειας, η οποία χρησιμεύει σε μία σημαντική σειρά ενεργειών που χρειάζεστε μέσα στην μάχη όπως η αποφυγή των χτυπημάτων (dodge), η επιτάχυνση του χαρακτήρα, αλλά και μία ειδική κίνηση που προκαλεί μεγάλη ζημιά στον εχθρό. Η σωστή διαχείριση της μπάρας ενέργειας είναι πραγματικά το κλειδί της επιτυχίας και ο μόνιμος πονοκέφαλός σας, καθώς ο χρόνος για να ανανέωσετε την ενέργειά σας, χρησιμοποιώντας την σκανδάλη, είναι σχετικά μεγάλος. Αυτή όμως η διαχείριση είναι που κάνει εξαιρετικά ενδιαφέρον όλο το σύστημα μάχης.

Όταν καταφέρετε να αποκόψετε κάποιο από τα αδύναμα σημεία του αντιπάλου σας που είναι συνήθως άκρα, φτερά ή κέρατα, τότε πρέπει να το απορροφήσετε, αφενός επειδή δίνει πολύ σημαντικά υλικά κατάλληλα για τον εξολισμό σας, και αφετέρου για να μην το απορροφήσει ο ίδιος ο δαίμονας και μπορέσει να επιτεθεί ξανά με τον ίδιο τρόπο. Κόβοντας τα αδύναμα σημεία του κάθε δαίμονα, τον αποδυναμώνετε αισθητά, καθώς ναι μεν τα αναπληρώνει, αλλά δεν μπορεί να επιτεθεί με αυτά (στο παιχνίδι εμφανίζονται διαφανή). Πραγματοποιώντας απανωτά χτυπήματα στον αντίπαλό σας μπορείτε να ενεργοποιήσετε μία ακόμη ειδική δύναμη που πραγματοποιείται παντώντας με το δάχτυλό σας την οθόνη του PS Vita πάνω και αριστέρα. Οι ικανότητες που σας δίνουν τα Μitama που έχετε βάλει στο όπλο σας παίζουν και αυτές σημαντικό ρόλο στο πεδίο της μάχης, καθώς είναι περιορισμένη η χρήση τους τόσο ποσοτικά (αφού υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάθε ιδιότητα), αλλά και απαιτείται χρόνος για να χρησιμοποιήσετε την ίδια ιδιότητα συνεχόμενες φορές.

Εξαιρετική εντύπωση προκαλεί η ΑΙ των συμμάχων σας, οι οποίοι πραγματικά εκπλήσσουν με την μεθοδικότητα που αντιμετωπίζουν τις διαφορετικές καταστάσεις σε κάθε μάχη και σας κανουν να νομίζετε ότι πραγματικά παίζετε με άλλους παίκτες ακόμη και στο single-player. Απομακρύνεται ο ένας από τον άλλον όταν ο δαίμονας ετοιμάζεται να εξαπολύσει επίθεση, κάποιος από την ομάδα τρέχει να σας αναπληρώσει την ενέργεια άμεσα όταν πέσετε στο πεδίο της μάχης ή σας βοηθάει να απορροφήσετε πιο γρήγορα το διαμελημένο άκρο του αντιπάλου σας πριν προλάβει να σας επιτεθεί. Εξαιτίας της εξαιρετικής ΑΙ, συγχωρείται εν μέρει το ότι δεν μπορείτε να δώσετε οι ίδιοι εντολές στην ομάδα σας, στοιχείο που ενδεχομένως θα έδινε ακόμη μεγαλύτερο βάθος στο gameplay του παιχνιδιού.

Μια ήσυχη μέρα στο Utakata...

Μια ήσυχη μέρα στο Utakata...

Το Toukiden εκπλήσει ευχάριστα και στο online, καθώς μπορείτε παίξετε co-op με άλλους παίκτες και μάλιστα σε διαφορετικές αποστολές, όχι τις ίδιες με του single-player campaign. H online εμπείρια αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις, καθώς δεν υπάρχει καθόλου lag, ενώ ο κόσμος που έχει αποκτήσει το παιχνίδι ή ασχολείται με το demo του είναι αρκετός ώστε να βρεθείτε εύκολα σε κάποιο lobby και να αρχίσετε να εξολοθρεύετε δαίμονες με παρέα. Το παιχνίδι υποστηρίζει και ad-hoc σύνδεση, τοπικά με κάποιον φίλο σας που έχει κι αυτός PS Vita και Toukiden. Υποστηρίζεται ακόμα και single-player στις multiplayer αποστολές, αν θέλετε να παίξετε το έξτρα περιεχόμενο των αποστολών που προσφέρει το multiplayer χωρίς άλλους παίκτες. Ότι υλικά αποκτάτε από τις multiplayer αποστολές μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε κανονικά στο single-player και αντίστροφα, καθώς η βάση σας (η Utakata) όπου φτιάχνετε τον εξοπλισμό είναι κοινή σε single-player όσο και multiplayer.

Η διάρκεια είναι ένα από τα πιο δυνατά σημεία του Toukiden, καθώς μπορείτε πολύ εύκολα να φτάσετε σε τριψήφιο αριθμό ωρών αν αποφασίσετε πραγματικά να ξεζουμίσετε το παιχνίδι. Το βασικό single-player campaign αριθμεί συνολικά επτά επεισόδια - πέντε επεισόδια στα οποία ολοκληρώνεται η ιστορία και δύο έξτρα επεισόδια που προσφέρουν υψηλότερη δυσκολία σε συγκεκριμένες αποστολές, με τον συνολικό αριθμό ωρών να αγγίζουν τις 40 με 50. Αν συνυπολογήσετε τις αποστολές του multiplayer, καθώς και ενδεχόμενες επαναλήψεις αποστολών για να βρείτε κατάλληλα υλικά και να φτιάξετε πανίσχυρα όπλα, οι ώρες ενασχόλησης πολλαπλασιάζονται, προσφέροντας πολύ υλικό για τους όσους αγαπήσουν το παιχνίδι.

Περνώντας στα τεχνικά θέματα και στον οπτικό τομέα, τα πράγματα είναι λίγο αντιφατικά. Οι χαρακτήρες του παιχνιδιού αλλά και οι δαίμονες είναι άψογα σχεδιασμένοι, με υψηλής ανάλυσης υφές. Ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός ότι ο σχεδιασμός των δαιμόνων παραπέμπει πραγματικά στην ιαπωνική μυθολογία και δεν υπάρχουν τα συνηθισμένα τέρατα που συναντάτε σε παρόμοια παιχνίδια. Από την άλλη όμως, σε αντίθεση με τον εξαιρετικό σχεδιασμό των χαρακτήρων, οι υφές στα περιβάλλοντα είναι χαμηλής ποιότητας και θα ξινίσουν τους πιο παρατηρητικούς. Ευτυχώς τα ίδια τα περιβάλλοντα, αν και σχετικά άδεια, έχουν κάποιες λεπτομέρειες στο βάθος, όπως αγάλματα, καταρράκτες κλπ που δίνουν μια ποικιλία στα πεδία μάχης. Πολύ όμορφα είναι και τα βίντεο του παιχνιδιού, με πολλές λεπτομέρειες τόσο στη σωματοδομή των εχθρών, όσο και στις εκφράσεις των χαρακτήρων.

Οι εκφράσεις των χαρακτήρων στα βίντεο είναι προσεγμένες.

Οι εκφράσεις των χαρακτήρων στα βίντεο είναι προσεγμένες.

Αρκετά προσεγμένη είναι και η δουλειά που έχει γίνει στα voice over, τα οποία είναι στα ιαπωνικά και σας βάζουν στο κλίμα του παιχνιδιού που διανθίζεται από ανατολικά στοιχεία. Αρνητική εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι μισοί διάλογοι περιέχουν voice over, ενώ οι άλλοι μισοί έχουν απλό κείμενο, κάτι που χαλάει λίγο την συνοχή του τίτλου. Αρκετά ταιριαστά είναι και τα μουσικά θέματα που ακούγονται, τόσο κατά τη διάρκεια των αποστολών, όσο και στα μενού, αν και σχετικά περιορισμένα ποσοτικά.

Το Toukiden είναι χωρίς αμφιβολία ένας πλήρης τίτλος που έρχεται να καλύψει επάξια την ανυπαρξία ποιοτικών action RPG στο PS Vita. Σίγουρα δεν είναι για όλους, καθώς αν σας αρέσουν τα δυτικά RPG με πλούσια ιστορία και εξερεύνηση, θα βρείτε τις αποστολές ιδιαίτερα επαναλαμβανόμενες και το σενάριο σχετικά ρηχό. Αντίθετα, αν έχετε καταναλώσει πολλές ώρες σε παιχνίδια όπως το Monster Hunter και το God Eater, είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να ξεσκονίσετε το PS Vita σας και να χαθείτε στον παράξενο κόσμο του Toukiden.

  • Εξαιρετικό και βαθύ σύστημα μάχης
  • Αρτιότατη ΑΙ των συμμάχων
  • Ευχάριστη online εμπειρία χωρίς προβλήματα
  • Καλοσχεδιασμένοι χαρακτήρες και δαίμονες
  • Πολύ περιεχόμενο
  • Επαναλαμβανόμενες αποστολές από ένα σημείο και μετά
  • Χαμηλής ανάλυσης υφές στα περιβάλλοντα
  • Δεν είναι για όλους
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS Vita
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Omega Force
ΕΚΔΟΣΗ:Tecmo Koei
ΔΙΑΘΕΣΗ:CD Media
ΕΙΔΟΣ:Action
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.toukiden.eu/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:14/2/2014
PEGI:12