Torment: Tides of Numenera Review
Ίσως ακουστεί κάπως μακάβριο, αλλά σε αυτή τη ζωή ένα πράγμα είναι μόνο βέβαιο: καθετί που γεννιέται, ολοκληρώνοντας έναν κύκλο, αργά ή γρήγορα με μαθηματική ακρίβεια οδηγείται στο θάνατο. Ή μήπως όχι; Η εύρεση του ελιξιρίου της αθανασίας υπήρξε ένα άπιαστο όνειρο για την ανθρωπότητα από την αρχαιότητα ακόμη. Την δική της εκδοχή για το φιλοσοφικό αυτό ερώτημα έρχεται να παρουσιάσει η inXile Entertainment με το νέο της πόνημα. Το Torment : Tides of Numenera φιλοδοξεί, μέσα από ένα πρίσμα επιστημονικής φαντασίας, όχι μόνο να δώσει απαντήσεις σχετικά με το φλέγον αυτό ζήτημα, αλλά να αποτελέσει παράλληλα έναν πνευματικό διάδοχο του Planescape Torment, ενός εκ των θρύλων των cRPG.
Ξεκινώντας την περιπέτεια, βρίσκετε τον χαρακτήρα σας να ξυπνά στο απόλυτο σκοτάδι μέσα σε ένα ξένο σώμα αδειανό από κάθε προηγούμενη ανάμνηση. Ένα απόκοσμο ουρλιαχτό πλησιάζει απειλητικά προς εσάς και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα το προστατευτικό κέλυφος που σας περιβάλλει αρχίζει να δέχεται πολλαπλά χτυπήματα από όλες τις κατευθύνσεις. Ένας πρωτόγονος πανικός κατακλύζει την ύπαρξη σας, μα πριν προλάβετε να αντιδράσετε το κουκούλι που σας περιβάλλει σχίζεται σε χίλια κομμάτια. Ο κόσμος είναι πολλά χιλιόμετρα κάτω. Στριφογυρίζετε υπερβολικά γρήγορα για να μπορέσετε να συγκρατήσετε τις λεπτομέρειές του. Θολές εικόνες μιας μεγάλης επιφάνειας εδάφους και ενός αχανούς σώματος νερού περνάνε φευγαλέα μπροστά από τα μάτια σας. Το βαθύ διαστημικό σκοτάδι εξαφανίζεται όσο η ομίχλη της ατμόσφαιρας σας περικλείει. Θυμάστε να δραπετεύετε με τρόμο από ένα απροσδιόριστης μορφής πλάσμα. Ένα πλάσμα από τον ξεχασμένο κόσμο που σας αναζητά εδώ και αιώνες. Ψάχνει τον άντρα του οποίου οι αναμνήσεις βρίσκονται στο σώμα σας. Ένα φαρδύ δάσος απλώνεται στην δύση φτάνοντας μέχρι τα άκρα της πόλης. Βορειότερα, ίσα που μπορείτε να διακρίνετε μια χρυσαφένια έρημο. Ακριβώς κάτω σας ένας φωτεινός τρούλος είναι τοποθετημένος ανάμεσα στα βρώμικα νερά του κόλπου. Έξω από αυτόν δύο φιγούρες δείχνουν την φλεγόμενη έρημο. Η μία εξ αυτών εκτοξεύει ένα ξόρκι γεμάτο χρώματα για να μειώσει τον ρυθμό της πτώσης σας, το οποίο όμως δεν είναι αρκετό. Συντρίβεστε στον κρυσταλλικό τρούλο με κρότο, νιώθοντας έναν ανυπόφορο πόνο να εξαπλώνεται σε κάθε μέλος του σώματός σας, ακούγοντας τις στριγκλιές μιας κατεστραμμένης συσκευής να αντιλαλούν ταυτόχρονα στα αυτιά σας.
Ο Aligern, ένας πρώην ιερέας του χωριού Ormen, και η Callistege, μία καταξιωμένη φιλόσοφος, σας ενημερώνουν πως βρίσκεστε στον Ένατο Κόσμο (Ninth World), ένα δισεκατομμύριο χρόνια στο μέλλον, ο οποίος δεν είναι κάτι περισσότερο από τα απομεινάρια περασμένων λαμπρών πολιτισμών που ήκμασαν και παρήκμασαν μέσα από την πάροδο του χρόνου. Τα υπολείμματα της ανεπτυγμένης τεχνογνωσίας που άφησαν στους μεταγενέστερους ονομάζονται numenera και τους έδωσαν την δυνατότητα να επαναδιαμορφώσουν γεωγραφικά τον κόσμο, να τροποποιήσουν τα σώματα τους και ακόμη να ταξιδεύουν ανάμεσα στον χωροχρόνο. Πληροφορείστε ακόμη πως ένας φιλόδοξος επιστήμονας, θέλοντας να αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι του στην ανθρωπότητα, κατάφερε να βρει έναν τρόπο να ξεγελάσει τον θάνατο. Έπειτα από χρόνια ατελείωτων ερευνών, επινόησε μια τεχνολογία που του επέτρεψε να μεταφέρει την συνείδησή του μέσα σε εργαστηριακά δημιουργημένα ανθρώπινα σώματα. Τα πρώτα δείγματα κάθε άλλο παρά τέλεια ήταν, αλλά με υπομονή και επιμονή κατάφερε να τα κάνει ανθεκτικότερα, δυνατότερα και υγιέστερα. Έτσι λοιπόν έγινε ευρέως γνωστός ως ο Changing God. Μια αθάνατη ύπαρξη που επιβιώνει ανά τους αιώνες μεταπηδώντας από σώμα σε σώμα. Σύντομα ανακάλυψε πως τα σώματα που άφηνε πίσω του κατά την μετάβαση κάθε άλλο παρά άψυχα έμεναν. Κάθε φορά που δραπέτευε από ένα σώμα, μια νέα ύπαρξη γεννιόταν στην θέση του (castoff), ικανή να ζήσει μια φυσιολογική ζωή ανεξάρτητα απο εκείνον. Οι castoffs τον λάτρευαν σαν πατέρα τους. Οι ευτυχισμένες μέρες όμως δεν κράτησαν για πολύ. Η αθανασία του σύντομα ξύπνησε από τον λήθαργο έναν αρχαίο φύλακα που σκοπός του είναι να επαναφέρει την διαταραγμένη ισορροπία και να εξολοθρεύσει τον ίδιο και όλους τους castoffs. Εσείς αναλαμβάνετε το ρόλο του τελευταίου castoff, ο οποίος, πριν καλά καλά προσγειωθεί στον Ένατο Κόσμο, ήδη καταδιώκεται από τον μοχθηρό ισορροπιστή Sorrow.
Η μόνη σας ελπίδα να σταματήσετε τον Sorrow είναι να θέσετε σε λειτουργία την κατεστραμμένη συσκευή με την ονομασία resonance chamber, η οποία όμως δυστυχώς δέχτηκε εκτεταμένη ζημιά από την πτώση. Έτσι λοιπόν ξεκινάει η πρώτη σας κεντρική αποστολή, στην οποία πρέπει να ανακαλύψετε έναν τρόπο να επιδιορθώσετε το διαλυμένο artifact. Το σενάριο του Torment: Tides of Numenera είναι ίσως το καλύτερο στοιχείο του παιχνιδιού και, όπως υποθέτω πως έχετε ήδη καταλάβει, η εξιστόρησή του βασίζεται περισσότερο στην ανάγνωση διαλόγων, παρά στο θέαμα. Το μεράκι των σεναριογράφων καταφέρνει να δώσει υπόσταση σε ένα ψηφιακό σύμπαν που μόνο ένας πραγματικά ζωηρός νους μπορούσε να δημιουργήσει. Ο Ένατος Κόσμος είναι ένα μέρος όπου επικρατεί ο απόλυτος παραλογισμός, στον οποίο σίγουρα κανένας δεν θα ήθελε να ζει. Συνομιλίες με μέλη αιρέσεων σαν αυτή του Dendra O' Hur ενδέχεται να σας γεμίσουν με συναισθήματα τρόμου, όταν συνειδητοποιήσετε πως αποτελούνται από ανθρωποφάγους που καταναλώνοντας πτώματα απορροφούν τις αναμνήσεις, τις γνώσεις ή ακόμη τις ίδιες τις ψυχές τους, πριν αυτές περάσουν στο βασίλειο του Great Queen και χαθούν για πάντα. Μηχανές κάτω από τις πόλεις χειραγωγούν τους πολίτες, αλλοιώνοντας την αντίληψη της πραγματικότητας, κάνοντάς τους να συμπεριφέρονται ακατανόητα. Σε κάθε γωνία του κόσμου υπάρχει και ένας χαρακτήρας που τοποθετεί το δικό του μικρό λιθαράκι σχηματίζοντας τον εξαιρετικό μύθο του παιχνιδιού. Ο βομβαρδισμός από τον όγκο των πληροφοριών ίσως σας αποσυντονίσει αρχικά, όμως μετά το πέρας των πρώτων ωρών το παιχνίδι καταφέρνει να σας βάλει για τα καλά στο κλίμα και τον ρυθμό του.
Μέσα στον λαβύρινθο του μυαλού σας (The Calm) καλείστε να δημιουργήσετε τον χαρακτήρα σας. Εκεί επιλέγετε μία από τις τρεις διαθέσιμες classes, καθεμιά εκ των οποίων καθορίζει τις ικανότητες στις οποίες αποκτάτε πρόσβαση όσο προχωράτε στο παιχνίδι. Oι glaive είναι επιδέξιοι πολεμιστές που έχουν εξασκηθεί στην χρήση βαριού οπλισμού καθιστώντας τους την τέλεια επιλογή αν προτιμάτε κατά μέτωπο επίθεση. Οι jack είναι θαρραλέοι εξερευνητές και δεινοί ρήτορες και τους επιλέγετε αν θέλετε να εμβαθύνετε στην διπλωματία αποφεύγοντας, όσο είναι δυνατό, την οποιαδήποτε εμπλοκή σε μάχη. Οι nanos είναι μάγοι με αποκρυφιστικές γνώσεις και έχουν μοναδικές ικανότητες που σας επιτρέπουν να διαβάζετε τις κρυφές σκέψεις των συνομιλητών σας, ενώ κατά την διάρκεια μιας μάχης μπορούν να εξαπολύουν θανατηφόρα ξόρκια στους εχθρούς. Στη συνέχεια μπορείτε να διευρύνετε ένα εκ των τριών stat pools, να επιλέξετε abilities που σας παρέχουν συγκεκριμένα πλεονεκτήματα εντός ή εκτός μάχης, exploration skills που ανεβάζουν το προεπιλεγμένο ποσοστό των πιθανοτήτων επιτυχίας μιας συγκεκριμένης εργασίας, weapon skills που κάνουν πιο αποδοτική τη χρήση ενός εκ των πέντε διαθέσιμων ειδών από όπλα και character depictor που ενισχύει ή μειώνει την δραστικότητα συγκεκριμένων skills/abilities. Με την ολοκλήρωση αποστολών, την εξερεύνηση του περιβάλλοντος και νικώντας στις μάχες, κερδίζετε χρήματα και πόντους εμπειρίας που ανεβάζουν το επίπεδο του χαρακτήρα σας επιτρέποντάς σας να βελτιώσετε τα στατιστικά σας, ενώ ανά τέσσερα επίπεδα ανεβαίνετε tier ξεκλειδώνοντας αυτόματα νέες ικανότητες.
Ενέργειες από μέρους όπως η εκτέλεση μιας επίθεσης, η χρήση της εξαπάτησης/πειθούς σε έναν διάλογο, η εξερεύνηση αντικειμένων στο περιβάλλον κλπ, καταναλώνουν έναν πεπερασμένο, ανάλογα με την ανάπτυξη του χαρακτήρα σας, αριθμό από τα stat pool points σας. Όσο περισσότερους πόντους επενδύσετε σε μια ενέργεια, τόσες περισσότερες επί τοις εκατό πιθανότητες έχετε για μια επιτυχημένη διεκπεραίωση. Τα stat pool points χωρίζονται στις εξής κατηγορίες: might, που προσδιορίζει την σωματική δύναμη και αντοχή του χαρακτήρα σας στην μάχη, speed, που αναπαριστά την ευλυγισία και τα αντανακλαστικά σας βοηθώντας σας να χειρίζεστε διάφορες συσκευές, να παραβιάζετε κλειδαριές, να αφοπλίζετε διάφορες παγίδες κλπ, και intellect, που αναπαριστά την πνευματική ικανότητα του χαρακτήρα σας και χρησιμεύει σε ενέργειες όπως πχ τον εκφοβισμό των συνομιλητών σας κατά την διάρκεια ενός διαλόγου. O RNG αλγόριθμος είναι πολύ λειτουργικός, χωρίς να υπάρχουν τα ευτράπελα που πιθανώς έχετε συναντήσει σε παιχνίδια με αντίστοιχους μηχανισμούς, όπως το Xcom 2 ή το Mordheim: City of The Damned, όπου ουκ ολίγες φορές ενέργειες με πιθανότητες επιτυχίας της τάξεως του 95% αποτυγχάνουν αλλεπάλληλα προκαλώντας εκνευρισμό. Πληρώνοντας ένα μικρό χρηματικό αντίτιμο σε διάφορα καταλύματα όπως πανδοχεία, μπορείτε να διανυκτερεύσετε αναπληρώνοντας έτσι όλους τους πόντους που έχετε καταναλώσει.
Μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού εντοπίζετε διάφορες πηγές ιαματικού νερού. Πίνοντας από αυτές αποκτάτε προσωρινά θετικά fettles, τα οποία εξαφανίζονται την επόμενη φορά που θα κοιμηθείτε. Παρόλα αυτά το νερό ενδέχεται σε κάποιες περιπτώσεις να είναι δηλητηριασμένο και ίσως σας σκοτώσει ακαριαία, όποτε καλό είναι πριν το δοκιμάσετε να έχετε κάνει μια μικρή έρευνα για αυτό συνομιλώντας με τους χαρακτήρες που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή. Εάν για οποιοδήποτε λόγω πεθάνετε, όπως για παράδειγμα από μια μη αναμενόμενη εξέλιξη μιας μάχης ή ενός διαλόγου, μεταφέρεστε στον λαβύρινθο του μυαλού σας και στην συνέχεια ακολουθώντας μια πύλη στον χωροχρόνο επιστρέφετε πίσω στον Ένατο Κόσμο. Ο λαβύρινθος βέβαια είναι κάτι περισσότερο από αυτό που φαίνεται αρχικά. Με βάση τις πράξεις σας στον πραγματικό κόσμο ενδέχεται να εμφανιστούν νέες αντανακλάσεις προσώπων στον λαβύρινθο, που δημιουργούν εντός του τις δικές τους μοναδικές δευτερεύουσες αποστολές.
Το οπλοστάσιο του παιχνιδιού προσφέρει, όπως είθισται σε κάθε RPG που σέβεται τον εαυτό του, πλήθος αντικειμένων για να εξοπλίσετε τον χαρακτήρα σας και τους συντρόφους του, όπως πανοπλίες, μανδύες και δαχτυλίδια, τα οποία παραμετροποιούν τα στατιστικά σας εντός και εκτός μάχης. Υπάρχουν όπλα για συμπλοκές κοντινών ή μακρινών αποστάσεων, τα οποία διαχωρίζονται ανάλογα με το φορτίο τους σε ελαφριά, μεσαία ή βαριά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα bonded items, τα οποία έχουν την δυνατότητα να συγχωνεύονται απευθείας με το κεντρικό νευρικό σύστημα των χαρακτήρων σας ενισχύοντας συγκεκριμένα στατιστικά, αν και η παρεμβατική τους φύση δύναται να έχει κάποιες παράπλευρες παρενέργειες, τις οποίες μπορείτε να καταπολεμήσετε αναβαθμίζοντας το concentration ability. Τα cypher items είναι πανίσχυρα αντικείμενα μιας χρήσης, τα οποία, όπως στην περίπτωση των bonded items, ενδέχεται να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στα fettles των χαρακτήρων στην περίπτωση που ξεπεράσετε το επιτρεπόμενο όριο μεταφοράς τους.
Το σύστημα διαλόγου είναι υποδειγματικό, με κάθε σας επιλογή να έχει άμεσο αντίκτυπο στον κόσμο του παιχνιδιού. Μπορείτε να αποφύγετε μια συμπλοκή εξαπατώντας με ψεύτικους ισχυρισμούς τους συνομιλητές σας, να παραδοθείτε σηκώνοντας “λευκή σημαία” ή να επιλέξετε την κατά μέτωπο επίθεση. Αν μια διαπραγμάτευση αποτύχει οδηγήστε άμεσα σε crisis mode ή με αλλά λόγια σε διαδικασία μάχης. Κάποιες φορές ακόμη και κατά την διάρκεια του crisis mode μπορείτε να συνομιλήσετε με τους επιτιθέμενους χαρακτήρες, ώστε να βρείτε μια λιγότερο αιματηρή συμβιβαστική λύση. Αντί λοιπόν να σκοτώσετε τους αντιπάλους σας, σπαταλώντας έτσι άδικα τα stat pool και health points σας, σε μια προσπάθεια να απελευθερώσετε μια ομάδα σκλάβων από τους δυνάστες τους, μπορείτε να “παζαρέψετε” ένα χρηματικό πόσο που θα εξαγοράσει την ελευθερία τους. Σε άλλες περιπτώσεις μπορείτε να επιχειρήσετε να τους πείσετε για την αγνότητα των σκοπών σας κάνοντάς τους έτσι να μεταπηδήσουν στο δικό σας στρατόπεδο. Σοβαρές διαφωνίες βέβαια μπορούν να προκύψουν και μεταξύ δύο συντρόφων σας, οπότε εκ των πραγμάτων καλείστε να συνεχίσετε το ταξίδι σας κρατώντας μόνο τον έναν εξ αυτών. Η εξαπάτηση είναι ένας έξυπνος τρόπος για να μειώσετε το κόστος της αγοράς ενός αντικειμένου ή ακόμη και ενός σκλάβου. Σε έναν σκλάβο αναθέτετε διάφορες εργασίες, όπως την κλοπή αντικειμένων για χάρη σας από τους πλανόδιους μικροπωλητές.
Για κάθε απάντηση που δίνετε σε έναν διάλογο, απελευθερώνετε στην ατμόσφαιρα αόρατα tides ή αλλιώς αύρες που διαμορφώνουν την προσωπικότητα του χαρακτήρα σας. Τα blue tides αναπαριστούν τη σοφία και την γνώση, τα red tides το πάθος και τον ενθουσιασμό, τα indigo tides την δικαιοσύνη και την ισότητα, τα gold tides την φιλανθρωπία και την συμπόνια και τέλος τα silver tides την δύναμη και την δόξα. Από ένα σημείο ορόσημο της κεντρικής ιστορίας και έπειτα, ανάλογα με το επικρατέστερο tide που χρησιμοποιείτε, ξεκλειδώνετε κάποιες, μοναδικές για κάθε παίκτη, επιλογές στο σύστημα διαλόγου. Τα τέλη του παιχνιδιού χωρίζονται σε τέσσερις μεγάλες κατηγορίες, με τις δύο εξ αυτών να διαχωρίζονται σε δύο διαφορετικά παρακλάδια. Έτσι λοιπόν καταλήγετε σε έξι ξεχωριστά φινάλε, εκ των οποίων τα δύο σχετίζονται με επιλογές που κάνατε καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού, ενώ τα υπόλοιπα με την απόφαση που παίρνετε στο τελευταίο τμήμα του. Αν και τα διάφορα τέλη δεν καταφέρνουν να φτάσουν την πολυπλοκότητα του The Witcher 3, με τις αμέτρητες καταστάσεις κόσμου που δημιουργούνται μακροπρόθεσμα από επιλογές που έχουν παρθεί ακόμη από τις πρώτες ώρες της ενασχόλησης, σε καμία περίπτωση δεν απογοητεύουν στον βαθμό που απογοήτευσαν τα αντίστοιχα παιχνιδιών όπως το Mass Effect 3 ή το Fallout 4.
Το σύστημα μάχης (crisis mode) του Torment: Tides of Numenera, σε αντίθεση με αυτό του Planescape: Torment, είναι turn-based. Κάθε μέλος της ομάδας σας σε έναν γύρο καταναλώνει ένα action point για να επιτεθεί σε έναν αντίπαλο ή για να εκτελέσει ένα ability και ένα move point για να μετακινηθεί. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η χρήση των stat pool points αυξάνει την ζημιά και τις πιθανότητες να επιτύχει η επίθεση στο στόχο. Μπορείτε ακόμα να θυσιάσετε ένα action point στην περίπτωση που θέλετε να διανύσετε την διπλάσια από την επιτρεπόμενη σε κάθε γύρο απόσταση. Η ιδέα της αλλαγής του συστήματος μάχης θεωρητικά δεν είναι κακή ιδέα. Ίσα ίσα το turn-based σύστημα σας παρέχει τον απαραίτητο χρόνο ώστε να εκτελέσετε πολυπλοκότερα σχέδια δράσης. Ως nano (η class με την οποία ολοκλήρωσα το παιχνίδι) μπορείτε να εξαπολύετε ενεργειακά (energy), χημικά (chemical), υπερφυσικά (transdimensional) ή πνευματικά (mental) ξόρκια, να περιβάλλετε τους χαρακτήρες σας κάτω από ένα ενεργειακό σύννεφο που τους ενισχύει την άμυνα ή να μεταβιβάζετε απευθείας τη σειρά σας σε έναν περικυκλωμένο από εχθρούς σύντροφό σας. Αυτά είναι μόνο κάποια πολύ χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Δυστυχώς όμως στην πράξη τα πράγματα δεν λειτουργούν τόσο καλά. Το παιχνίδι κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να σας αποτρέψει από το να μπείτε σε διαδικασία μάχης, καθώς η κατανάλωση των stat pool points ενδέχεται να είναι πολλαπλάσια σε σχέση με αυτή της ειρηνικής διαπραγμάτευσης, καθιστώντας έτσι το crisis mode απλά ένα συμπληρωματικό μέρος του παιχνιδιού. Σίγουρα πολλοί δεν θα ενοχληθείτε από το γεγονός. Άλλωστε πιστεύω πως λίγοι είναι οι παίκτες που θα επιλέξουν να καταπιαστούν με ένα cRPG έχοντας ως προτεραιότητα, όσον αφορά την διαχείριση των καταστάσεων, απευθείας την μάχη. Αυτό το γεγονός όμως δεν αποτελεί δικαιολογία ώστε το σύστημα μάχης να είναι λιγότερο προσεγμένο σε σχέση με τους υπόλοιπους μηχανισμούς. Κάτι που στην περίπτωση του Torment: Tides of Numenera, αν κρίνουμε από τον πολυάριθμο αριθμό των bugs που εμφανίζονται καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού, δυστυχώς ισχύει. Από ένα σημείο και έπειτα απέφευγα το crisis mode, όχι από επιλογή, αλλά φοβούμενος το ενδεχόμενο ότι για ακόμη μια φορά θα εμφανιστεί ένα “πάγωμα” ανάμεσα στις εναλλαγές των σειρών των χαρακτήρων που θα με αναγκάσει να φορτώσω εκ νέου το παιχνίδι από το τελευταίο save.
Το εξαιρετικό σύστημα διαλόγων αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο από τον προσεγμένο σχεδιασμό των κεντρικών και παράπλευρων αποστολών. Ξεχάστε τα αμέτρητα σημεία ενδιαφέροντος στον χάρτη, τις επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες και τα κλασικά fetch quests. Για να μπορέσετε να ολοκληρώσετε μια αποστολή βασίζεστε αποκλειστικά στις πληροφορίες που συλλέγετε μέσα από τις συνομιλίες σας με τους χαρακτήρες, στις οποίες μπορείτε να ανατρέξετε αργότερα μελετώντας σχολαστικά το journal που παρέχεται μέσω του user interface. Κάθε δευτερεύουσα αποστολή είναι εμπλουτισμένη και από μια νέα αυτοτελή ιστορία και πρόσωπα, ενώ οι περισσότερες έχουν εναλλακτικά τέλη, στα οποία ενίοτε πρέπει να πάρετε σκληρές, αμφιλεγόμενης ηθικής, αποφάσεις. Έτσι λοιπόν όταν η Tol Magur, μία δουλέμπορος στην περιοχή Circus Minor, σας ζητήσει να ανακαλύψετε και να επιστρέψετε σε εκείνη την ανήλικη κηδεμονευόμενή της με αντάλλαγμα να σας προσφέρει εμπιστευτικές πληροφορίες, σύντομα αντιλαμβάνεστε ότι η γυναίκα δεν ενεργεί βάσει αισθημάτων αλτρουισμού. Λίγο αργότερα αποδεικνύεται ότι η Tol είναι μια castoff που κρύβει την πραγματική ταυτότητά της και χρησιμοποιεί τις δυνάμεις της μικρής Rhin για να κοντρολάρει τα οργισμένα tides μέσα της, τα οποία την αναγκάζουν να βλάπτει τα οικεία της πρόσωπα. Η διαχείριση της κατάστασης εξαρτάται από εσάς. Μπορείτε να παραδώσετε το κορίτσι παίρνοντας τις πολύτιμες πληροφορίες που χρειάζεστε ή το βοηθάτε να ξεφύγει από την επιρροή της αυταρχικής μητριάς της αναλαμβάνοντας την φροντίδα της και εκπαιδεύοντάς την σαν ενεργό μέλος της ομάδας σας. Παρόμοιες δευτερεύουσες αποστολές ξεδιπλώνει κάθε εν δυνάμει σύντροφος της ομάδας.
Το μελανότερο σημείο του Tides of Numenera είναι ο τεχνικός τομέας. Αν και τρέχει άριστα σε 60fps και 1080p στην GTX 1060, δυστυχώς οπτικά το αποτέλεσμα παραπέμπει σε παιχνίδι προηγούμενης γενιάς. Τα τρισδιάστατα μοντέλα των χαρακτήρων στερούνται λεπτομέρειας και τα γραφικά στο βάθος είναι ντυμένα κατά βάση με μη διαδραστικές ταπετσαρίες. Την κατάσταση βέβαια έρχονται να σώσουν καλοσχεδιασμένα περιβάλλοντα, όπως η πόλη Sagus Cliffs που σφύζει από ζωντάνια με χαλάσματα κτιρίων να κείτονται κάτω από την στάθμη της θάλασσας, σαν ενθύμια των πολιτισμών που κατέρρευσαν στην πάροδο του χρόνου. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι και η ζωντανή πόλη Bloom, που στην πραγματικότητα είναι ένα ογκώδες κήτος, το οποίο κατοικεί στον βυθό του ωκεανού δίπλα στην περιοχή Sagus Protectorate. Το ταξίδι σας στον κόσμο του παιχνιδιού συντροφεύουν απαλά μουσικά μοτίβα, αν και η κάλυψη των διαλόγων από το υπάρχον voice acting είναι ελλειπέστατη.
Το Torment: Tides of Numenera, με την εκπληκτική ιστορία του, τις επιλογές που θολώνουν τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στο καλό και το κακό και την εμμονική προσοχή στη λεπτομέρεια όσον αφορά τις παράπλευρες αποστολές, κατάφερε να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον μου για πάνω από 30 ώρες. Το παιχνίδι έχει τρωτά σημεία και ελλείψεις που ίσως δεν δικαιολογούνται, αν αναλογιστεί κανείς την γενναία χρηματοδότηση της τάξεως των 4 εκατομμύριων δολαρίων που συγκέντρωσε μέσω crowdfunding. Όμως το πρόσφατο παρελθόν παιχνιδιών της εν λόγω κατηγορίας, όπως για παράδειγμα το Divinity: Original Sin, αποδεικνύει ότι με σωστή και συνεχή υποστήριξη από τους δημιουργούς, ένα cRPG μπορεί να συνεχίσει να βελτιώνεται ακόμη και μήνες μετά την κυκλοφορία του. Αν ενδιαφέρεστε λοιπόν για ένα “διαδραστικό μυθιστόρημα” ικανό να σας απορροφήσει ολοκληρωτικά στον ψηφιακό του κόσμο, έναν κόσμο τον οποίο οι πράξεις σας διαμορφώνουν άμεσα σε κάθε βήμα σας, το Torment: Tides of Numenera είναι ιδανική επιλογή.
- Υποδειγματικές παράπλευερες αποστολές που εμπλουτίζουν το lore
- Μνημειώδης ιστορία που θα ζήλευαν ακόμη και sci-fi μυθιστοριογράφοι
- Σύστημα διαλόγου που προσφέρει επιλογές με ουσιαστικό αντίκτυπο
- Υψηλή αξία επανάληψης
- Πλούσια ποικιλία σε περιβάλλοντα
- ...τα οποία αδικούνται από τον παρωχημένο τεχνικό τομέα
- Ελλειπής κάλυψη των διαλόγων από voice acting
- Ανεπαρκώς ανεπτυγμένο σύστημα μάχης
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ: | PS4, Xbox One, PC (review) |
ΑΝΑΠΤΥΞΗ: | inXile |
ΕΚΔΟΣΗ: | Techland |
ΔΙΑΘΕΣΗ: | Enarxis |
ΠΑΙΚΤΕΣ: | Single-player |
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE: | http://tormentgame.com/ |
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: | 28/2/2017 |
PEGI: | 16 |