Torchlight Review
Τι γίνεται όταν οι δημιουργοί της Blizzard North, του studio που μας έδωσε το εκπληκτικό Diablo, συναντούν τον Travis Baldree και την (πρώην) Flagship Studios; Ιδρύεται η Runic Games για να δώσει σάρκα και οστά στο νέο τους όραμα, το Torchlight!
Το Torchlight είναι εμπνευσμένο από το Fate του Travis Baldree, το οποίο με την σειρά του ήταν εμπνευσμένο από (ποιο άλλο;) το Diablo. Τα στοιχεία που ξεχώρισαν το Fate από τα υπόλοιπα action RPGs ήταν το ζώο που σας συντρόφευε, τα πολλά και τυχαία dungeons του, η φήμη μέσω της οποίας αναπτύσσετε τις ικανότητές σας και το ιδιότροπο σύστημα αναγέννησής σας. Αν μπορούσαμε λοιπόν να χαρακτηρίσουμε το Torchlight, θα λέγαμε ότι είναι ο πνευματικός διάδοχος του Fate, ενώ η Runic Games θα εκμεταλλευτεί την εμπειρία της στο Mythos για να προσθέσει ένα multiplayer μέρος το 2010.
Κάπου εδώ θα μπορούσε να είχε τελειώσει και η κριτική, γράφοντας απλά ότι το Torchlight θα σας “κολλήσει” παρόλο που το story του είναι τυπικότατο, ότι δεν θα σας κουράσει με το πέρα-δώθε στις διαδρομές που έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε σε αρκετά action RPGs κι ότι πολύ απλά θα σας πoρώσει. Επειδή όμως αρκετοί δεν έχετε παίξει το Fate, ας αναλύσουμε τα χαρακτηριστικά του νέου τίτλου.
Δώσε λίγη παραπάνω φήμη ρε τσιγκούνη!
Η μηχανή γραφικών του Torchlight δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας και μπορείτε εύκολα να διακρίνετε αρκετά ψεγάδια. Απουσία των soft particles, υφές μέτριας ανάλυσης και σχετικά χοντροκομμένοι χαρακτήρες είναι τα πρώτα πράγματα που χτυπάνε άσχημα στο μάτι. Τα διάφορα ειδικά εφέ αν και απλά, είναι σχετικά καλά, όπως και τα διακοσμητικά στοιχεία των πιστών. Σε γενικά πλαίσια όμως, τα καρτουνίστικα γραφικά του Torchlight, παρόλο που δεν εκμεταλλεύονται την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, είναι χαριτωμένα. Άξιο αναφοράς δε, είναι το καλοδουλεμένο animation των χαρακτήρων.
Ανάλογες εντυπώσεις έχω κι από το ηχητικό μέρος. Η μουσική θυμίζει έντονα την αντίστοιχη του Diablo (και πώς να μην την θυμίζει όταν την έχει φτιάξει ο ίδιος συνθέτης;). Ο ήχος των items/weapons που πέφτουν από τους νεκρούς αντιπάλους σας “Diabl-ίζει”, τα υπόλοιπα ηχητικά εφέ είναι αν μη τι άλλο συνηθισμένα, ενώ οι διάλογοι και το γενικότερο voice acting κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα.
Όλα αυτά βέβαια δεν έχουν νόημα αν το παιχνίδι “λέει”, έτσι; Οπότε οι λάτρεις των action RPGs θα πρέπει να μείνουν ήσυχοι αφού και το gameplay του Fate (και συνάμα του Torchlight) κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα.
Οι Ents από το LOTR δεν πιάνουν μία μπροστά μας, τίποτα δεν μας σταματάει!
Ας ξεκινήσουμε με τον σύντροφό σας καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού, το ζωάκι σας. Όπως και το Fate, το Torchlight σας παρέχει ένα ζώο που σας βοηθάει στις μάχες. Το ζώο σας μπορείτε να το εξοπλίσετε με δύο μαγικά skills, δύο δαχτυλίδια και ένα κρεμαστό, οπότε διαλέξτε προσεχτικά τι και τι θα του δώσετε. Το path finding επί των πλείστων είναι πάρα πολύ καλό, αν και υπήρχαν φορές που το ζώο (κυριολεκτικά) κολλούσε σε διάφορα σημεία και δεν με ακολουθούσε. Σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις είναι καλή ιδέα να χρησιμοποιήσετε μια άλλη ικανότητα του ζώου σας, που δεν είναι άλλη από το ξαλάφρωμα του inventory σας. Κοινώς δηλαδή, να το στείλετε στην πόλη για να πουλήσετε τα αντικείμενα που έχετε βρει κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, χωρίς να χρειαστεί να εγκαταλείψετε το μπουντρούμι.
Περνώντας στα μπουντρούμια, βλέπουμε ότι η Runic Games προσπάθησε να προσφέρει μια ποικιλία, ούτως ώστε οι παίκτες να μην βαρεθούν βλέποντας το ίδιο σκηνικό ξανά και ξανά. Το level design είναι πάρα πολύ καλό, αν και οι χάρτες είναι σχετικά μικροί. Το περιβόητο random leveling ενεργοποιείται όταν τερματίσετε το παιχνίδι σας και αποφασίσετε να συνεχίσετε την εξερεύνηση. Το καλό της όλης υπόθεσης είναι ότι δεν θα κουραστείτε να πηγαινοέρχεστε από το Χ σημείο στο Ψ και αντιστρόφως. Όπως και στο Fate, τα quests είναι ξεκάθαρα και υπάρχουν απλά και μόνο για να κατεβείτε σε άλλο ένα μπουντρούμι. Αυτή η απλότητα ενισχύει ακόμα περισσότερο το παιχνίδι, αφού οι developers έχουν καταλάβει τί θέλουν οι οπαδοί τους. Και τί είναι αυτό; Ασταμάτητες σφαγές ώστε να ανεβάσετε το επίπεδο και τις ικανότητές σας.
Η ανάπτυξη του χαρακτήρα είναι τυπική. Καθώς ολοκληρώνετε τις κύριες και δευτερεύουσες αποστολές (και σφάζετε κόσμο και κοσμάκη), αποκτάτε πόντους εμπειρίας και φήμη. Με τους πόντους εμπειρίας ανεβαίνετε επίπεδο (level) και ενισχύετε τα χαρακτηριστικά του παίκτη σας. Από την άλλη μεριά, με τους πόντους φήμης ενισχύετε τις ικανότητες σας από ένα σχετικά απλό skill tree.
Γκράουρ!
Το πακέτο συμπληρώνουν μερικές πανέξυπνες ιδέες που είχαμε πρωτοδεί στο Fate. Όταν πεθαίνετε, σας δίνεται η δυνατότητα να αναγεννηθείτε στο σημείο που πεθάνατε, στην αρχή του επιπέδου ή στην πόλη. Στην πρώτη περίπτωση, θα χάσετε ένα μέρος του χρυσού σας και μερικούς πόντους εμπειρίας. Στην δεύτερη θα χάσετε μονάχα ένα μέρος του χρυσού ενώ στην τρίτη δεν χάνετε τίποτα. Στις πόλεις εκτός από τους γνωστούς εμπόρους που συναντάμε σε όλα τα action RPGs, θα βρείτε και έναν που μπορεί να σας κάνει enchanted τα αντικείμενα σας. Προσέξτε μονάχα γιατί υπάρχει περίπτωση κάποια στιγμή είτε να χαθούν όλες οι ιδιότητες του όπλου σας, είτε να γίνει ένα αποτυχημένο enchantment και το όπλο σας να είναι καταραμένο. Τέλος, τα mods, που έπαιξαν μεγάλο ρόλο στο Fate, δηλώνουν ήδη παρόντα και στο Torchlight. Ο αριθμός τους δε, θα εκτοξευτεί όταν με την διάθεση του editor του παιχνιδιού. Όπως και στο Fate, οι developers πραγματικά προσκαλούν τους modders να παίξουν με τον editor και να δημιουργήσουν νέες αποστολές, νέα όπλα/αντικείμενα, νέους εχθρούς ή νέα ζώα που σας συντροφεύουν.
Οι μάχες, που παίζουν κεντρικό ρόλο στο Torchlight είναι έντονες, γρήγορες και αποτελούν την έννοια του “button mashing”. Ειδικά όταν η πίστα έχει γεμίσει αντιπάλους, potions να έχετε και άγιος ο Θεός. Οι εχθροί προοδευτικά δυσκολεύουν και χρησιμοποιούν όλο και πιο έξυπνα τα skills τους, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα τα βρείτε σκούρα στην αρχή. Από την άλλη μεριά, ο χειρισμός δεν θα μπορούσε να ήταν πιο απλός και συνηθισμένος. Όσοι έχετε παίξει άλλα action RPGs, θα νιώσετε αμέσως μια οικειότητα με τα διαθέσιμα, default πλήκτρα. Το GUI είναι κι αυτό εμπνευσμένο από το Diablo και σας δίνει αρκετές πληροφορίες. Μπορείτε να ορίσετε hot keys για τα potions ή τα skills σας και η περιήγηση στον χάρτη γίνεται με τον κέρσορα του ποντικιού.
Πανικός!
Oι μοναδικές μου ενστάσεις αφορούν το inventory, που μου φαίνεται πάρα πολύ μικρό, ειδικά όταν γίνεται σύγκριση με το inventory άλλων αντίστοιχων RPGs (λέγε με Risen), όπου χωρούσαν ένα κάρο πράγματα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλές φορές είτε να στέλνω το καμάρι μου στην πόλη, είτε να χρησιμοποιώ το κλασικό “scroll of town portal” για να πουλήσω τα πράγματα μου και να εφοδιαστώ με επιπλέον potions και “scrolls of identify”. Επίσης, η κάμερα μου φάνηκε ότι είναι πάρα πολύ κοντά στον κεντρικό χαρακτήρα και θα ήθελα να υπήρχε μεγαλύτερο zoom out από αυτό που προσφέρεται.
Εν κατακλείδι, το Torchlight είναι ένα ωραίο, mindless action RPG. Είναι το ιδανικό παιχνίδι όταν επιστρέφετε στο σπίτι μετά από μια κουραστική μέρα και θέλετε να ξεδώσετε. Και είναι ότι πρέπει για όσους θέλουν μια πρόωρη, Diablo3 αίσθηση. Μπορείτε να το αποκτήσετε από το Steam σε πολύ δελεαστική τιμή. Τσιμπήστε το!
+ Χαριτωμένα γραφικά και χαμηλές απαιτήσεις
+ Διάχυτη η αίσθηση από Diablo
+ Πορωτικό και δεν κουράζει
+ Φιλικό προς τους modders
+ Δελεαστική τιμή- Τυπικότατο story
- Δεν διαθέτει multiplayer μέρος (αναμένεται το 2010)
- Περιοριστικό inventory
- Όσοι έχουν “λιώσει” το Fate θα απογοητευτούν αφού είναι ακριβώς το ίδιοΒαθμολογία: 8.0
Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Perfect World Entertainment
Ανάπτυξη: Runic Games
Διάθεση: Digital download
Είδος: Action RPG
Παίκτες: 1
Επίσημο Site: http://www.torchlightgame.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 27/10/2009
PEGI: