Tom Clancy's EndWar Preview

, Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2009 0  

Από όποια πλευρά και να το δει κανείς, δεν είναι πολλές οι φορές που ένα ολόκληρο είδος παιχνιδιών επαναπροσδιορίζει την έννοια του, με αφορμή μια ιδέα κάποιας ομάδας ανάπτυξης. Και μας αρέσει όταν γίνεται αυτό, ειδικά αν αυτή η ιδέα υλοποιείται σωστά και δομημένα, όπως στο EndWar, το πρώτο παιχνίδι στρατηγικής εμπνευσμένο από τα σενάρια του συγγραφέα Tom Clancy. Πρόσφατα έπεσε στα χέρια μου μια πρώιμη έκδοση του single-player τομέα του παιχνιδιού για PC, για τον οποίο και παραθέτω τις εντυπώσεις μου παρακάτω.

Αρχικά το EndWar προοριζόταν να κυκλοφορήσει αποκλειστικά για τα Xbox 360 και PS3. Το πρόβλημα όμως ήταν, πως, όποιο RTS που είχε κυκλοφορήσει σε κονσόλα είχε να αντιμετωπίσει μια σειρά από προβλήματα. Προβλήματα που συνήθως είχαν να κάνουν με το χειρισμό και την κάμερα. Η Ubisoft Shanghai, δημιουργός του EndWar, βρήκε έναν τρόπο να αντιμετωπίσει τα παραπάνω, και αυτός δεν είναι άλλος από τη δυνατότητα φωνητικών εντολών στο παιχνίδι.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Το EndWar μας αφηγείται τα γεγονότα ενός… όχι και τόσο μακρινού μέλλοντος. Πιο συγκεκριμένα, τα πάντα ξεκινούν το 2016, όταν η Σαουδική Αραβία υφίσταται μια πυρηνική καταστροφή και όλα τα αποθέματα πετρελαίου στον πλανήτη εξαφανίζονται. Τότε οι ΗΠΑ και η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφωνούν για τη δημιουργία μιας αντιπυραυλικής ασπίδας, ένα εγχείρημα που τελικά πραγματοποιούν. Όμως, η εξωφρενικά υψηλή τιμή του πετρελαίου αναγκάζει τους Ευρωπαίους ηγέτες να θεσπίσουν την Ηνωμένη Ευρώπη, ούτως ώστε να αναδιοργανώσουν τα κράτη τους. Κάπου εκεί εμφανίζεται και η πραγματική δύναμη της Ρωσίας, η οποία μετά την καταστροφή της Αραβίας είναι ο κύριος προμηθευτής καυσίμων του πλανήτη. Ως εκ τούτου, τα τεράστια έσοδα που έχει της επέτρεψαν να δημιουργήσει τον πιο δυνατό στρατό στον πλανήτη.

O 3ος Παγκόσμιος Πόλεμος σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια!

O 3ος Παγκόσμιος Πόλεμος σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια!

Χωρίς όμως να πολυλογώ και χωρίς να σας χαλάσω την εμπειρία, γιατί, όντως το σενάριο του Endwar είναι άκρως ενδιαφέρον, θα αρκεστώ απλά να πω πως το παιχνίδι δεν βασίζεται τόσο πολύ στην ιστορία του, αφού αυτή θα σας απασχολήσει κυρίως στο Prelude of War - έναν μικρό πρόλογο. Αφού τον ολοκληρώσετε, θα πρέπει να επιλέξετε με ποια πλευρά (Ρωσία – Αμερική – Ευρώπη) θέλετε να παίξετε, και μετά θα σας ανοιχτούν οι ορίζοντες για τις πραγματικές μάχες.

To EndWar, αντίθετα με την πλεοψηφεία των RTS παιχνιδιών, δεν έχει σαν κεντρικό άξονα την ανάπτυξη βάσεων, ούτε τη δημιουργία εξαιρετικά πολυπληθών στρατευμάτων. Αντιθέτως έχει σαν σκοπό να βάλει τον παίκτη απευθείας στη δράση, χωρίς πολλά-πολλά. Και φυσικά αυτό έχεις τις επιπτώσεις του. Σπάνια θα δείτε μια αποστολή του campaign διαρκεί πάνω από 20 λεπτά, ενώ η έλλειψη εξελιγμένης στρατηγικής ίσως εκνευρίσει τους πεπειραμένους παίκτες και όχι μόνο. Και όταν λέω έλλειψη στρατηγικής δεν εννοώ κάθε είδους στρατηγικής. Πολύ απλά, το EndWar θέλει να σας κάνει να σκεφτείτε διαφορετικά. Έχετε από την αρχή ορισμένα units και πρέπει να παίξετε έτσι, ούτως ώστε να κατατροπώσετε τους εχθρούς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο (χωρίς να έχετε απώλειες για παράδειγμα).

Airstrike time!

Airstrike time!

Στο παιχνίδι υπάρχουν συνολικά τεσσάρων ειδών αποστολές: Conquest, Raid,Assault και Siege. Στο πρώτο, ο παίκτης έχει σαν στόχο να κατακτήσει ορισμένα σημεία κλειδιά (uplinks) στο χάρτη. Το δεύτερο μοιάζει με το Conquest, μόνο που εδώ πρέπει ή να καταστρέψετε τα σημεία αυτά που ανήκουν στους εχθρούς ή να υπερασπιστείτε τα δικά σας για 10 λεπτά. Στο τρίτο πρέπει πολύ απλά να σκοτώσετε όλους τους εχθρούς, ενώ το Siege είναι κάπως πιο ιδιαίτερο. Είναι ουσιαστικά μια ακόμα παραλλαγή του Conquest, που χρησιμοποιείται όταν θέλετε να κατακτήσετε μία μεγάλη πόλη – πρέπει να καταλάβετε ένα συγκεκριμένο κτίριο μέσα σε δέκα λεπτά, κάτι που, πιστέψτε με, δεν είναι εύκολο. Ξανακοιτάζοντας τα, παρατηρεί κανείς πως τα διαθέσιμα modes στο EndWar δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Ίσα ισά που ίσως καταντήσουν βαρετά.

Και φυσικά, για να ολοκληρώσετε επιτυχώς τις αποστολές σας, χρειάζεστε και τις ανάλογες μονάδες, σωστά; Tο παιχνίδι διαθέτει μια κάπως περιορισμένη ποικιλία από είδη μονάδων, με το καθένα να έχει τα δικά του πλεονκτήματα και μειονεκτήματα. Με λίγα λόγια, μπορεί τα tanks να έχουν πλεονέκτημα απέναντι στα ελικόπτερα, αλλά έχουν μειονέκτημα ενάντια στις μονάδες ξηράς και ούτω καθεξής. Το EndWar δεν σας προσφέρει τις μονάδες μόνες τους, αλλά ομαδικά – πχ τέσσερα tanks, 16 engineers κλπ.

Για να καλέσετε νέες μονάδες χρειάζεστε Command Points, ειδικούς πόντους δηλαδή, τους οποίους αποκτάτε κάνοντας διάφορα πράγματα κατά τη διάρκεια μίας αποστολής, πχ καταλαμβάνοντας κτίρια. Πέραν όμως από τις ενισχύσεις, τους CP μπορείτε να τους χρησιμοποιήσετε και για να αναβαθμίσετε όσες μονάδες επέζησαν από τη μάχη, να καλέσετε ειδικές επιθέσεις (όπως αεροπορικούς βομβαρδισμούς) κ.α.

Λεπτομερείς χαρακτήρες και περιβάλλοντα...

Λεπτομερείς χαρακτήρες και περιβάλλοντα...

Σίγουρα μία απορία στριφογυρίζει στο μυαλό σας αυτή τη στιγμή… Εφαρμόζεται σωστά το voice command σύστημα; Η απάντηση είναι, ευτυχώς, θετική. Αν βέβαια έχετε ένα μικρόφωνο της προκοπής, μπορείτε να ελέγξετε τα πάντα μόνο και μόνο με τη φωνή σας, όσο και αν αυτό σας φαίνεται παράξενο. Μπορείτε να διατάξετε τις μονάδες σας να επιτεθούν, να μετακινηθούν, να καλυφθούν, μπορείτε να καλέσετε ενισχύσεις και γενικώς να κάνετε πολλά πράγματα, απλά λέγοντας μια ορισμένη ακολουθία λέξεων.

Πρωτοποριακό χαρακτηριστικό, αλλά έχει και αυτό τα όριά του. Δεν μπορείτε να πείτε κάτι, που κατά τ’άλλα βγάζει νόημα, και το παιχνίδι να τ’αναγνωρίσει. Αντιθέτως, θα χρειαστεί να μάθετε ορισμένες προκαθορισμένες φράσεις για να μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε την ξεχωριστή αυτή ιδιότητα του παιχνιδιού. Αλλά και ακόμα και αν δεν είστε καλοί στο να μαθαίνετε τις φράσεις, το παιχνίδι σας βοηθάει αφού με το πάτημα του πλήκτρου space εμφανίζονται οι διαθέσιμες εντολές.

...κατά τ'άλλα όμως τα γραφικά δεν εντυπωσιάζουν

...κατά τ'άλλα όμως τα γραφικά δεν εντυπωσιάζουν

Ο τεχνικός τομέας του τίτλου είναι φανερά δουλεμένος και προσεγμένος όμως θα κριθεί πλήρως στο σχετικό review, καθώς μην ξεχνάτε ότι το παρόν κείμενο αφορά preview έκδοση. Πάντως υπάρχουν προβλήματα, όπως τα φαινομενα pop-in στα γραφικά, ενώ όσον αφορά τον ήχο, σε κάποιες περιπτώσεις η φωνή μου ακουγόταν πιο δυνατά από το ίδιο το παιχνίδι!

Εν τέλει, το EndWar μπορεί να περιλαμβάνει την πρωτότυπη ιδέα των φωνητικών εντολών, αλλά κατά τ’ άλλα φαίνεται πως θα αποτελέσει ένα συνηθισμένο RTS, όσον αφορά πάντα το single-player κομμάτι του τίτλου. Περιμένω με αγωνία να πάρω την τελική έκδοση στα χέρια μου, ώστε να δοκιμάσω και το multiplayer, που αποτελεί τον σημανικότερο τομέα του παιχνιδιού.

Το EndWar κυκλοφορεί στις 27 Φεβρουαρίου για PC.

Πλατφόρμα: PC (Xbox 360, PS3)
Έκδοση: Ubisoft
Ανάπτυξη: Ubisoft Shanghai
Διάθεση: Diaktis
Είδος: Real time strategy
Παίκτες: 1-4
Επίσημο Site: http://endwargame.us.ubi.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 27/2/2009
PEGI: 16+