The Secret World Review
Τα MMORPG είναι ίσως το πιο “προβληματικό” είδος παιχνιδιών. Χρειάζονται τεράστιες ομάδες δημιουργών να φτιάξουν (και να ανανεώνουν) έναν ολόκληρο κόσμο γεμάτο quests και ιστορίες, δαπάνες για τη διατήρηση των servers, συνδρομές ή αγορές αντικειμένων, και έχουν περιορισμένο ελεύθερο κοινό (λίγοι ασχολούνται με δυο MMO ταυτόχρονα). Κι όμως βλέπουμε κάθε χρόνο εταιρείες να κάνουν ουρά για να βγάλουν το επόμενο μεγάλο MMO... και στη πλειοψηφία τους να απότυγχάνουν. Μεταξύ σοβαρού και αστείου, τα σύγχρονα MMO τα χωρίζω σε δυο είδη: αυτά που θέλουν να γίνουν το επόμενο WoW, και αυτά που... το κρύβουν. Η επιτυχία του World of Warcraft έχει γίνει κάτι σαν το... Ιερό Δισκοπότηρο της βιομηχανίας. Το Secret World της Funcom ανήκει σίγουρα στη δεύτερη κατηγορία, την οποία βρίσκω μακράν πιο ενδιαφέρουσα.
Ο κόσμος του TSW είναι ο δικός μας κόσμος, με τη μόνη διαφορά ότι κάθε θρύλος, αστικός μύθος, συνωμοσία και μεταφυσική δραστηριότητα που έχετε ακούσει, ισχύει. Εταιρείες με υποχθόνιες ατζέντες, στοιχειωμένα σπίτια, αρχαίες αδελφότητες, πόλεις με σκοτεινό παρελθόν, τέρατα και πνεύματα αντικαθιστούν, τα κλασικά κάστρα, δράκους, ορκ και ξωτικά. Αυτή η αλλαγή καταφέρνει να κάνει το TSW εξαρχής ένα από τα πιο ξεχωριστά ΜΜΟ, με τον πάρα πολύ όμορφα φτιαγμένο κόσμο να κρύβει για το νέο παίκτη (ακόμα και όταν έχει φάει άλλα ΜΜΟ με το κουτάλι) μυστήρια σε κάθε γωνιά.
Ο χαρακτήρας σας είναι ένας κανονικός άνθρωπος, μέχρι που μέσα του ξυπνάει μια δύναμη η οποία του επιτρέπει να ελέγχει το “anima”, τη μαγεία αυτού του κόσμου. Tρεις μεγάλες αδελφότητες -οι μοντέρνοι, κουστουμάτοι, με αντιασφυξιογόνες μάσκες, Illuminati, οι πιο έντιμοι, σοβαροί και λάτρεις αρχαίων παραδόσεων Templars, και οι μυστηριώδεις, εξ ανατολής ορμώμενοι, Dragon- είναι οι επιλογές σας, αντί για φυλές. Η ποικιλία στη δημιουργία χαρακτήρα δεν είναι πολύ μεγάλη, με πολύ λίγα ρούχα και αξεσουάρ (η ύπαρξη του in-game store φαντάζομαι παίζει κάποιο ρόλο εδώ). Οι τρεις αυτές αδελφότητες, ενόψει των σκοτεινών καιρών που έχουν επέλθει στον κόσμο, έχουν συμφωνήσει σε μια πολύ εύθραυστη ειρήνη και στέλνουν τα μέλη τους σε διάφορες περιοχές προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα μυστηριώδη υπερφυσικά συμβάντα που λαμβάνουν χώρα.

Η πόλη του Kingsmouth είναι από τα καλύτερα quest zones του παιχνιδιού.
Το TSW περήφανα δηλώνει πως δεν έχει levels, πράγμα που ισχύει, αλλά μόνο στα χαρτιά. Η κλιμακωτή ενδυνάμωση του χαρακτήρα είναι ίδια με οποιοδήποτε άλλο MMO που έχω παίξει. Με κάθε μάχη απόκτάτε experience και όταν μαζέψετε αρκετά παίρνετε κάποιους πόντους που μπορείτε να ξοδέψετε για να μάθετε νέες ικανότητες. Η μόνη διαφορά είναι πως δεν υπάρχουν νούμερα δίπλα από τα πορτραίτα των εχθρών (πράγμα ενοχλητικό) και των άλλων παικτών (πράγμα αδιάφορο). Τα ρούχα δεν αλλάζουν τα στατιστικά του χαρακτήρα, οπότε εμφανισιακά έχετε πλήρη ελευθερία στο πώ θέλετε να είστε. Φυλαχτά και μυστικιστικά αντικείμενα είναι αυτά που επηρεάζουν τα στατιστικά και είναι αόρατα.
Οι classes στο TSW είναι επίσης κάπως διαφορετικές και λειτουργούν περισσότερο σα λίστες με ιδιότητες παρά σαν ξεκάθαροι ρόλοι. Μπορείτε να ξοδέψετε τους πόντους σας σε οποιαδήποτε σχολή μαγείας/ικανοτήτων θέλετε και μπορείτε απλά να δείτε τη λίστα ικανοτήτων που έχει ένας π.χ. Gladiator και να επιλέξετε αυτές, είτε κατά γράμμα ή να απόκλίνετε στον βαθμό που θέλετε. Η αλήθεια είναι πως με αυτό το μοντέλο έχετε μεγάλη ελευθερία να πειραματιστείτε, αλλά η έλλειψη μιας επιλογής re-specialize, που θα επέστρεφε τους πόντους, τιμωρεί πολύ σκληρά τους απότυχημένους πειραματισμούς αφού κάνει τυχόν λάθος επιλογές μόνιμα κουσούρια.
Οι μάχες είναι αρκετά “χλιαρές”, και παρά τα διαφορετικά όπλα και ξόρκια δεν καταφέρνουν να ξεφύγουν από τη κλασική φόρμουλα. Επιλέγετε έναν εχθρό και με ικανότητες που έχετε στα κουμπιά 1 έως 8 τον βαράτε μέχρι να πεθάνει. Οι εχθροί δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, αλλά σπάνια κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Άνετα μπόρω να πω πως αυτό είναι το πιο αδύνατο σημείο του παιχνιδιού, με τα πρώτα instances να απότυγχάνουν να εντυπωσιάσουν είτε με τα mobs είτε με τα bosses.

Μακάρι να έκαναν όλοι οι παίκτες τόσο... λογικές επιλογές στο ντύσιμο τους.
Aπό τεχνικής άποψης το TSW είναι απόδεκτό, αλλά όχι εντυπωσιακό. Τα animations πολλές φορές τα βρήκα άκομψα και στους διαλόγους αυτό κάνει μπαμ. Τα γραφικά στα ξόρκια και τις επιθέσεις είναι κάπως ανέμπνευστα και απλά. Τα περιβάλλοντα και οι περιοχές είναι ωραία φτιαγμένες, με τέτοιον τρόπο που ενθαρρύνουν την εξερεύνηση και τις άσκοπες βόλτες που τόσο πολύ ταιριάζουν στα MMO. Παρόλα αυτα, αρκετές φορές τα textures αργούν να εμφανιστούν και ο σχετικά τετριμμένος σχεδιασμός των εχθρών αφαιρεί από τη χαρά της εξερεύνησης. Στον τομέα του ήχου, το παιχνίδι δεν αφήνει ιδιαίτερες εντυπώσεις, με εξαίρεση το συχνό αλλά μέτριο voice acting (το οποίο όμως μπορώ να πω πως το χάρηκα). Η μουσική είναι σχεδόν ανύπαρκτη, πέρα από το ωραίο κομμάτι του κεντρικού μενού. Ηχητικά εφέ όπως τα ξόρκια φωτιάς, οι καραμπίνες, οι επιθέσεις των εχθρών, είναι συνηθισμένα και ένιωθα πως τα έχω ξανακουσει πολλές φορές σε games.
Παρά τα στραβοπατήματά του, το TSW καταφέρνει να φτιάξει μια πολύ δυνατή ατμόσφαιρα. Οι περιοχές είναι μεγάλες και γεμάτες ενδιαφέρουσες γωνίτσες και οι NPCs με τη βοήθεια μέτριου, αλλα συχνού voice acting, απόκτούν κάποια προσωπικότητα. Όμως το highlight του παιχνιδιού είναι τα εκπληκτικά Investigation Quests. Κάποια από τα quests ξεφεύγουν από τα κλασική ρουτίνα “Σκοτώστε Χ από τους τάδε” ή “Βρείτε τον Ψ και μιλήστε του” και απαιτούν να διεξάγετε πραγματικές έρευνες όπως γίνεται μόνο σε Augmented Alternate Reality games. Για να τα ολοκληρώσετε, πρέπει να λύσετε γρίφους μαθηματικούς, να ακολουθήσετε μυστικά σύμβολα κρυμμένα μέσα σε πόλεις, να υποκλέψετε και να μεταφράσετε μηνύματα σε κώδικα Morse ή με τη χρήση του in-game browser να βρείτε στοιχεία που κρύβονται σε ιστοσελίδες που ανήκουν είτε σε ψεύτικες εταιρείες (πχ http://orochi-group.com/) ή σε NPCs του παιχνιδιού. Ο ήδη καλοφτιαγμένος κόσμος γίνεται ακόμα πιο μεγάλος και “αληθινός” όταν συνειδητοποιείτε πως το παιχνίδι συνεχίζεται και στο διαδίκτυο. Χωρίς να υπερβάλλω, τα Investigation Quests είναι από τα πιο ενδιαφέροντα πράγματα που έχω κάνει σε παιχνίδι τελευταία, καθώς απαιτούν σκέψη, φαντασία και πραγματικά σας κάνουν να νιώθετε σαν ντετέκτιβ του υπερφυσικού.
Το πρόβλημα είναι ότι αυτά τα quests δεν ταιριάζουν σε ΜMO. Πολλές φορές, πάνω που με απόρροφούσε μια έρευνα και έμπαινα στο ρόλο, μου ερχόταν ένας παρδαλοντυμένος χοροπηδηχτός Illuminati με πράσινα μαλλιά, κρατώντας ένα τεράστιο σφυρί, και άρχιζε να φαρμάρει λίγο παραδίπλα, διαλύοντας την τόσο ωραία ατμόσφαιρα εν ριπή οφθαλμού. Επίσης, στην περίπτωση που θα θέλατε να ανεβάσετε ένα δεύτερο χαρακτήρα, πράγμα συνηθισμένο σε ΜΜΟ, τα investigation quests χάνουν κάθε ενδιαφέρον αφού ξέρετε τί πρέπει να κάνετε, σα να ξαναπαίζετε ένα adventure. Η ίδια η φύση του παιχνιδιου υποσκάπτει τα δυνατότερα στοιχεία του. Δεν μου αρέσει να κάνω τέτοιες προτάσεις, αλλά ειλικρινά πιστεύω πως το TSW θα μπορούσε να γίνει ένα εξαιρετικό sandbox/open-world game τύπου Red Dead Redemption ή L.A. Noire.

Καυσωνας, σκόνη και δαίμονες... σαν την Αθήνα το καλοκαίρι ενα πράγμα.
Το The Secret World είναι ένα πολύ αξιόλογο παιχνίδι, αλλά ανήκει σε λάθος είδος. Έχει πρωτότυπους διαλόγους, ενδιαφέρον σενάριο, προσεγμένες λεπτομέρειες και ίσως κάποια από τα καλύτερα quests που έχω παίξει ποτέ. Προσωπικά θα ήθελα να παίξω κάνα μήνα παραπάνω. Όμως τα MMO είναι δύσκολο είδος... και ειδικά όταν ένα παιχνίδι ζητάει μηνιαία συνδρομή, δεν αρκεί να είναι απλά αξιόλογο. Με λίγα λόγια, αν είστε πιο πολύ της δράσης και θέλετε ένα πιο “στιβαρό” MMO, τσεκάρετε τo Guild Wars 2 ή το WoW τώρα που βγαίνει το Mists of Pandaria expansion. Αν από την άλλη σας αρέσουν οι έρευνες, οι μεγάλες ιστορίες και οι αναφορές στον Lovecraft και σε αστικούς μύθους, το TSW είναι αρκετά διαφορετικό για να σας κρατήσει το ενδιαφέρον για ένα-δυο μήνες και το συνιστώ ανεπιφύλακτα.
+ Τα Investigation Quests, απλά καταπληκτικά
+ Ωραία ατμόσφαιρα, καλοφτιαγμένος κόσμος...- ...που δεν προσφέρεται για την κλασική φόρμουλα των MMO
- Βαρετός και ανέμπνευστος σχεδιασμός εχθρών και σύστημα μάχης
- ΚAI αρχική αγορά ΚΑΙ συνδρομή ΚΑΙ micro-transactions...
- Interface που μάλλον δυσκολεύει παρά διευκολύνει
- Αδιάφορη μουσική (πέραν του κύριου theme)BAΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0
Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: EA
Ανάπτυξη: Funcom
Διάθεση: CD Media
Είδος: MMORPG, action adventure
Παίκτες: Multiplayer
Επίσημο Site: http://www.thesecretworld.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 3/7/2012
PEGI: 16