The Lord of the Rings: War in the North Review
Τι ζητήσαμε απ' την βιομηχανία των video games αγαπητοί αναγνώστες; Τι; Ένα αξιόλογο παιχνίδι βασισμένο στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών ζητήσαμε! Και τι πήραμε μέχρι σήμερα; Μερικά ταινιοπαίχνιδα, διάφορα παιχνίδια στρατηγικής και ένα προϊόν κένωσης! Α ρε καημένε Τόλκιν, που να 'ξερες!
Το Lord of the Rings: War in the North τοποθετείται χρονικά παράλληλα με την κύρια ιστορία του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Τρεις σύμμαχοι, ο άνθρωπος Εradan, η Andriel το ξωτικό και ο Farin ο νάνος, προσπαθούν να προστατέψουν τα βόρεια μέρη της Μέσης Γης από τον σύμμαχο του Sauron, Agandaur και να βοηθήσουν έτσι την συντροφιά του Δαχτυλιδιού στην αποστολή της. Γνωστά μέρη και πρόσωπα παρελαύνουν από το παιχνίδι αν και δεν χειριζόμαστε κάποιον από τους διάσημους πρωταγωνιστές.
Ξεκινάμε το παιχνίδι επιλέγοντας έναν από τους τρεις διαθέσιμους χαρακτήρες, ο καθένας με τις δικές του δυνατότητες. Ο Εradan είναι ranger “συνάδελφος” του Aragorn και ειδικότης του είναι οι εξ' αποστάσεως επιθέσεις με το τόξο του. Η Andriel είναι ξωτικό από το Rivendell και έχει θεραπευτικές ικανότητες. Τέλος, ο Farin είναι νάνος από το Erebor και καθαρόαιμος πολεμιστής μάχης. Μπορούμε να αλλάξουμε τον χαρακτήρα που χρησιμοποιούμε με κάποιον από τους άλλους δύο στην διάρκεια του παιχνιδιού - μάλλον όχι απλά μπορούμε, αλλά επιβάλλεται να κάνουμε κάθε τόσο την αλλαγή γιατί, ναι μεν κι αυτοί ανεβαίνουν level μαζί με τον χαρακτήρα που χρησιμοποιούμε, αλλά δεν αναβαθμίζονται αυτόματα οι ικανότητες τους. Επίσης υπάρχουν πολλά όπλα αλλά και κομμάτια πανοπλίας που είναι αποκλειστικά για κάποιον από τους τρεις. Μπορούμε να παραμετροποιήσουμε ελάχιστα την εμφάνιση του χαρακτήρα μας επιλέγοντας ανούσιες διαφοροποιήσεις σε σχέση με την προκαθορισμένη εμφάνιση (χρώμα ματιών/μαλλιών, κόμμωση κλπ). Την ιστορία θα την βρουν κάπως ενδιαφέρουσα οι λάτρεις του σύμπαντος του Άρχοντα αλλά δεν είναι κάτι συγκλονιστικό. Όλα περιστρέφονται γύρω απ' τον Agandaur και την συντροφιά του Δαχτυλιδιού επαναλαμβάνοντας, ότι πρέπει να σταματήσουμε τον πρώτο για να βοηθήσουμε τους δεύτερους.

Ένα ξωτικό, ένας άνθρωπος και ένας νάνος μπαίνουν σε ένα μπαρ...
Το War in the North είναι (φαινομενικά) ένα action RPG που πιο πολύ φέρνει σε hack n' slash με στοιχεία RPG παρά σε καθαρόαιμο παιχνίδι ρόλων. Το gameplay δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Περνάμε από περιοχή σε περιοχή, διάφοροι εχθροί εμφανίζονται, τους εξουδετερώνουμε, μαζεύουμε τα “λάφυρα” (χρήματα, κομμάτια πανοπλίας, βέλη κλπ) μετά έρχονται κι άλλοι, κι άλλοι, μπορεί να δούμε και καμια cutscene, άντε και κάνα διάλογο, και μετά πάλι μάχη.
Οι περιοχές που επισκεπτόμαστε αποτελούνται από γνωστά μέρη του σύμπαντος του Άρχοντα (Rivendell, Bree, Osgiliath κλπ) αλλά και νέες ανεξερεύνητες περιοχές του Βορρά. Ο χώρος που κινούμαστε είναι αρκετά περιορισμένος, χωρίς περιθώρια εξερεύνησης. Κάθε περιοχή δεν είναι μια αδιαίρετη ενότητα, αλλά μια σειρά από μικρότερες περιοχές που χωρίζονται μεταξύ τους από μικρά loading διαλείμματα. Έχουμε την δυνατότητα επιλογής των διαλόγων, χαρακτηριστικό που πάντως δεν έχει λόγο ύπαρξης, πέρα απ' το να μας δώσει κάποιες παραπάνω πληροφορίες για κάποιον χαρακτήρα ή μια περιοχή, αφού δεν αλλάζει τίποτα στις αποστολές ή στις σχέσεις μας με τους άλλους χαρακτήρες.
Εκτός της κύριας ιστορίας, το War in the North περιλαμβάνει και κάποια side-quests που είναι απλά... ηλίθια και μας βγάζουν απ' το κλίμα της ιστορίας. Επίσης υπάρχουν challenge missions σε στιλ survival mode, με κύματα εχθρών να έρχονται κι εμείς να πρέπει να επιβιώσουμε - δηλαδή σαν το κυρίως παιχνίδι χωρίς την ιστορία! Σε διάφορα σημεία στις πίστες υπάρχουν shopping points όπου μπορούμε να αγοράσουμε όπλα, κομμάτια για την πανοπλία μας κλπ. Μόνο το normal επίπεδο δυσκολίας είναι διαθέσιμο στην αρχή, με τα ανώτερα να ξεκλειδώνονται μετά το τέλος του παιχνιδιού.

Trollololololol!
Ο χειρισμός είναι ο κλασικός παιχνιδιού δράσης, με τα τετράγωνο και τρίγωνο να είναι για κανονική και δυνατή επίθεση αντίστοιχα, ο κύκλος για αποφυγή και τα shoulder butons για ειδικές κινήσεις/δυνάμεις.Καλά σε γενικές γραμμές τα γραφικά, με το περιβάλλον να αποπνέει την αίσθηση ότι βρισκόμαστε στη Μέση Γη, με τα μελαγχολικά τοπία και την γνωστή ατμόσφαιρά της. Και οι χαρακτήρες καλοσχεδιασμένοι έχοντας κάτι γνώριμο, χωρίς να είναι πιστή αναπαράσταση των ηθοποιών από τις ταινίες. Το animation των προσώπων θα μπορούσε να είναι καλύτερο - ακούω τον χαρακτήρα να ξεκαρδίζεται στα γέλια και στην οθόνη τον βλέπω απλά να κουνάει το στόμα του σαν να μιλάει για τον... δείκτη του χρηματιστηρίου. Κάπου κάπου πετάγεται και λίγο screen tearing, αλλά ευτυχώς είναι λίγο! Η μουσική είναι αρκετά καλή και ταιριάζει με την ατμόσφαιρα, μόνο που στα default settings μερικές φορές είναι πιο δυνατή από τους διαλόγους, λες και οι χαρακτήρες βρίσκονται σε κλαμπ και προσπαθούν να συνεννοηθούν.
Το παιχνίδι είναι αρκετά βίαιο, με αποκεφαλισμούς και ακρωτηριασμούς. Οι τελειωτικές κινήσεις που κάνουν οι χαρακτήρες γίνονται σε slow motion με την κάμερα να ζουμάρει για να εντυπωσιαστούμε, αλλά όλα αυτά τα έχουμε ξαναδεί. Μέχρι και QTEs έχει το... “RPG” μας. Κάθε φορά που τελειώνει η ενέργειά μας, ένας από τους άλλους δύο χαρακτήρες πρέπει να μας επαναφέρει και το αντίστοιχο πρέπει να κάνουμε κι εμείς. Αν σκοτωθούν και οι τρεις χαρακτήρες τότε χάνουμε και ξεκινάμε από το τελευταίο checkpoint. Οι σύμμαχοι NPCs δεν πάσχουν στη νοημοσύνη όσο σε άλλα αντίστοιχα παιχνίδια, αλλά και εδώ δεν είναι και... Αϊνστάιν. Ευτυχώς έχουν σαν προτεραιότητά τους κάθε φορά που πέφτουμε στη μάχη να μας επαναφέρουν, γιατί δεν θα ήταν και πολύ ευχάριστο να μας ξεχνούσαν και εμείς απλά να βλέπουμε παθητικοί την μάχη να εξελίσσεται.
Οι διάσημοι χαρακτήρες των βιβλίων/ταινίων (Frodo, Gandalf, Elrond, Legolas κλπ) που εμφανίζονται στο παιχνίδι είναι κυρίως διακοσμητικοί. Σε όλους τους διαλόγους μεταξύ αυτών και των πρωταγωνιστών του παιχνιδιού δεν αναφέρεται κάτι συγκλονιστικό. Εξηγούν λίγο το backstory λένε και καμιά ατάκα απ' την ταινία για να κάνουν αίσθηση, αλλά κατά τ' άλλα απλά ανταλλάσσουν καλά λόγια και φιλοφρονήσεις (“Ω, μεγάλε άρχοντα Gandalf τι ωραία ρομπίτσα είναι αυτή;” “Σ' ευχαριστώ αγέρωχε και τολμηρέ Eradar και εσένα το σανδαλάκι ταιριάζει πολύ με την φαρέτρα σου, που ντύνεσαι;”).

Frodo, το γυαλί(ε)ζεις το Δαχτυλί(ε)δι;
Το παιχνίδι υποστηρίζει online αλλά και split-screen multiplayer, δίνοντάς μας την ευκαιρία να παίξουμε την ιστορία παρέα με έναν (offline) έως τρεις (online) φίλους. Αν ο άλλος παίχτης δεν ξεκινήσει μαζί με τον πρώτο το story mode ή αν δεν έχει ξεχωριστό λογαριασμό στην κονσόλα για να χρησιμοποιήσει τον χαρακτήρα από δικό του save, ξεκινά απ' το μηδέν ακόμα και αν ο πρώτος παίχτης έχει διψήφιο αριθμό level.
Μετριοκαλούτσικο τo Lord of the Rings: War in the North, το οποίο έχει ενδιαφέρον μόνο λόγο του ονόματος που κουβαλάει. Έχει το σύμπαν για να στηριχθεί, αλλά δυστυχώς δεν το εκμεταλλεύεται αρκετά. Τι κι αν κάνει την εμφάνισή της όλοι η τρελοπαρέα από τις ταινίες και τα βιβλία; Aπό τη στιγμή που είναι εκεί μόνο για φιγούρα και εμείς παίρνουμε τον ρόλο υποκατάστατων, κάπου χάνεται η μαγεία. Με παρέα το παιχνίδι γίνεται πολύ καλύτερο φυσικά, ειδικά αν είστε θαυμαστές του έργου του Τολκιν.
+ Είναι LotR!
+ Εμφανίσεις γνωστών χαρακτήρων και τοποθεσιών
+ Online/offline multiplayer- Επαναλαμβανόμενο
- Περιορισμένος χώρος δράσης
- Ψιλοαδιάφορη ιστορία
- Ανούσιοι διάλογοιΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0
Πλατφόρμα: PS3 (review), Xbox 360, PC
Έκδοση: Warner
Ανάπτυξη: Snowblind
Διάθεση: Zegetron
Είδος: RPG
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.warinthenorth.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 25/11/2011
PEGI: 18