The Lord of the Rings: Conquest Review
Έχουν περάσει πάνω από πέντε χρόνια από την έλευση της τελευταίας ταινίας Lord of the Rings, αλλά η απήχηση και το fanbase του franchise είναι τόσο μεγάλα, που ακόμα και σήμερα εξακολουθούν να κυκλοφορούν παιχνίδια βασισμένα σε αυτό. Ένα από αυτά είναι το Lord of the Rings: Conquest της Pandemic, το οποίο αποτελεί τον πνευματικό διάδοχο του Star Wars Battlefront. Θεωρητικά αποτελεί το πρώτο “must” της χρονιάς, ιδιαίτερα για εμάς τους fans της σειράς. Είναι όμως έτσι;
Το Conquest δεν διαθέτει συγκεκριμένο σενάριο, με την έννοια ότι ναι μεν ακολουθεί την ιστορία και την εξέλιξη των έργων του Peter Jackson, αλλά όχι με τον παραδοσιακό τρόπο. Το single-player του παιχνιδιού σας τοποθετεί σε διάφορες αρένες βασισμένες σε πολλές γνωστές τοποθεσίες των ταινιών, όπως η πόλη Minas Tirith, το Isengard και τα Pelennor Fields, ρίχνοντάς σας έτσι μέσα στις μάχες που απολαύσαμε στην μεγάλη οθόνη. Από εκεί και πέρα σας δίνονται διάφορα objectives, με τα περισσότερα από αυτά να αφορούν την κατάληψη συγκεκριμένων σημείων του επιπέδου, εξ ου και ο τίτλος “Conquest”. Συγκεκριμένη πλοκή δεν υπάρχει, παρά μόνο ένα σύνολο πεδίων μάχης για να παίξετε. Αξίζει να σημειωθεί πως αφού ολοκληρώσετε το campaign με την πλευρά του καλού, μπορείτε να παίξετε στο πλευρό των δυνάμεων του σατανικού Sauron, κάτι που δίνει στο campaign σημαντική replay αξία, καθώς είναι μικρό.
Το Lord of the Rings: Conquest είναι ένα hack-and-slash με ορισμένα tactical στοιχεία. Σε κάθε επίπεδο, μπροστά σας απλώνεται ένα εκτενές πεδίο μάχης και ατέλειωτοι υποτακτικοί του Sauron έρχονται κατά πάνω σας. Όπως είπαμε, τις περισσότερες φορές πρέπει να καταλάβετε διάφορα συγκεκριμένα σημεία του χάρτη, τα οποία εν συνεχεία λειτουργούν και σαν respawn points. Άλλες φορές πρέπει να κρατήσετε μια περιοχή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, να καθαρίσετε συγκεκριμένους εχθρούς ή να καταστρέψετε συγκεκριμένες κατασκευές, όπως καταπέλτες κλπ.
Με κάθε εμφάνισή σας στον χάρτη έχετε να επιλέξετε ανάμεσα σε τέσσερις classes: warrior, mage, scout και archer. H κάθε class έχει φυσικά τα δικά της πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, τις δικές τις δυνατότητες και κινήσεις. O warrior χρησιμεύει για τις μάχες σώμα με σώμα. Ο mage είναι αυτός που υποστηρίζει τους υπόλοιπους καθώς μπορεί να θεραπεύει αλλά και να τους προστατεύει με μία μαγική ασπίδα. Ο archer είναι ιδανικός για επιθέσεις από μακριά. Τέλος, ο scout προσφέρεται για stealth gameplay και stealth kills, καθώς μπορεί να γίνεται αόρατος. Στα θετικά του παιχνιδιού συγκαταλέγεται το ότι πραγματικά σας αναγκάζει να χρησιμοποιήσετε αργά ή γρήγορα και τις τέσσερις classes για να τα καταφέρετε.
Το σύστημα μάχης είναι ιδιαίτερα πλούσιο και έχει βάθος. Το ρεπερτόριό σας περιλαμβάνει από απλές κινήσεις μέχρι και περίπλοκα combos, ενώ όσο καλύτερα τα πάτε τόσο πιο πολλές μαγικές επιθέσεις μπορείτε να εκτελέσετε. Θα πρέπει να εκμεταλλευτείτε όλες τις δυνατότητες που έχετε στη διάθεσή σας προκειμένου να επικρατήσετε, καθώς οι εχθροί δεν αστειεύονται. Kατά την διάρκεια της εκάστοτε μάχης αντιμετωπίζετε διάφορα είδη αντιπάλων, βασισμένα και αυτά σε classes. Έτσι λοιπόν θα συναντήσετε εχθρικούς warriors, mages, archers, scouts και φυσικά το boss του εκάστοτε επιπέδου.
Κάτι που θα χαροποιήσει ιδιαίτερα τους fans των ταινιών είναι η ύπαρξη των λεγόμενων Heroes. Οι Heroes είναι γνωστοί χαρακτήρες, όπως ο Aragorn, o Faramir, o Gandalf και ο Gimli, οι οποίοι είναι δυνατότεροι από τους συνηθισμένους και μπορείτε να επιλέξετε έναν από αυτούς συνήθως αφού προχωρήσετε κάπως στο κάθε επίπεδο. Ανάλογα με το επίπεδο στο οποίο βρίσκεστε, σας δίνονται και συγκεκριμένοι Heroes. Για παράδειγμα στα Pelennor Fields σας δίνεται ο Legolas, τον οποίο είδαμε εν δράση σε αυτήν την τοποθεσία στο Return of the King. Επίσης, τον ρόλο των «οχημάτων» στο παιχνίδι αναλαμβάνουν τα διάφορα ents, trolls, oliphaunts κλπ, τα οποία ναι μεν είναι πανίσχυρα, αλλά και αργοκίνητα. Και πάλι, θα πρέπει να σκεφτείτε προσεκτικά αν, πότε και για πόσο θα τα χρησιμοποιήσετε.
Το campaign, όσο αυτό διαρκεί, θα σας διασκεδάσει αλλά θα σας εκνευρίσει κιόλας λόγω του ενοχλητικού save system. Aν ξεμείνετε από ζωές είστε αναγκασμένοι να ξεκινήσετε το επίπεδο από την αρχή, και αυτό σε συνδυασμό με το ότι πολλές φορές μπορείτε να πεθάνετε πολύ εύκολα, θα δοκιμάσει την υπομονή σας. Με κάθε objective που εκπληρώνετε οι διαθέσιμες ζωές σας αυξάνονται, αλλά κατ’ εμέ το παιχνίδι έπρεπε να σας επιτρέπει να σώσετε την πρόοδό σας. H επιλογή αυτή μάλλον έγινε για να επιμηκυνθεί κάπως η μικρή διάρκεια του campaign.
Όπως τα Star Wars Battlefront παιχνίδια, έτσι και το Lord of the Rings: Conquest δίνει έμφαση κυρίως στο multiplayer. Καταρχάς, μπορείτε να παίξετε το campaign σε συνεργασία με ακόμα έναν παίκτη μέσω online ή τοπικού co-op, κάτι που κάνει το παιχνίδι πολύ πιο ενδιαφέρον. Όσο για το VS multiplayer, και εδώ ισχύουν τα βασικά που ανέφερα παραπάνω. Έως και 16 παίκτες χωρίζονται σε δύο ομάδες και έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στις γνωστές τέσσερις classes, ενώ μπορούν να χρησιμοποιήσουν πλάσματα όπως trolls και ents. Το θέμα όμως είναι ότι για multiplayer-focused game, τα modes που διαθέτει ο τίτλος είναι λίγα. Αυτά είναι μόλις τέσσερα στον αριθμό: Conquest, Team Deathmatch, Hero Team Deathmatch και Capture the Ring. To Conquest λειτουργεί όπως ακριβώς στο campaign, δηλαδή οι δύο αντίπαλες ομάδες προσπαθούν να καταλάβουν και να κρατήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα στρατηγικά σημεία. Το Team Deathmatch είναι γνωστό, στο Hero Team Deathmatch μπορείτε να επιλέξετε μόνο Heroes, ενώ το Capture the Ring είναι παραλλαγή του Capture the Flag.
Μπορεί λοιπόν τα modes να είναι λίγα, αλλά τουλάχιστον έχουν ενδιαφέρον. Έχω ιδιαίτερη αδυναμία στα παιχνίδια που αναγκάζουν τους παίκτες να δουλέψουν ομαδικά για να επικρατήσουν, και αυτό εδώ δεν αποτελεί εξαίρεση. Αν κάνετε του κεφαλιού σας δεν πάτε πουθενά. Χρειάζεται συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας και πλήρη γνώση των δυνατοτήτων της κάθε class. Οι μάχες είναι διασκεδαστικές, αλλά θα πρέπει να εξοπλιστείτε με υπομονή για να μη χάσετε το ενδιαφέρον σας, καθώς αρχικα θα αντιμετωπίσετε μεγάλες δυσκολίες εναντίον των πιο έμπειρων παικτών.
Ο οπτικός τομέας του Lord of the Rings: Conquest δεν εντυπωσιάζει, αλλά την δουλειά του την κάνει. Ανά πάσα στιγμή εμφανίζονται πολλοί χαρακτήρες στη οθόνη χωρίς πρόβλημα, ενώ αυτό που ξεχωρίζει είναι η αυθεντικότητα που διαθέτουν τα πάντα. Χαρακτήρες, περιβάλλοντα και πλάσματα, όλα μοιάζουν βγαλμένα μέσα από τις ταινίες του Peter Jackson και αυτό σίγουρα θα ευχαριστήσει τους fans. Από εκεί και πέρα δεν υπάρχει κάτι το αξιοσημείωτο. Όσα ανέφερα για την αυθεντικότητα ισχύουν και για τον τομέα της μουσικής, με το εκπληκτικό soundtrack των ταινιών να παίζει τόσο στο μενού όσο και κατά την διάρκεια της δράσης, δημιουργώντας την ανάλογη ατμόσφαιρα. Αντίθετα, αρνητική εντύπωση δημιουργεί το εραστιτεχνικού επιπέδου voice work.
Το Lord of the Rings: Conquest είναι ένα απλά καλό παιχνίδι, το οποίο θα ικανοποιήσει τους fans των ταινιών και θα σας προσφέρει αρκετές ώρες multiplayer διασκέδασης. Μέχρι εκεί όμως. Αν ψάχνετε για τίτλο με «ψωμί» στο single player καλύτερα κοιτάξτε αλλού. Αν και δεν αποτελεί το πρώτο “must” της χρονιάς, το 2009 ξεκινάει καλά…
+ Σας αναγκάζει να χρησιμοποιήσετε όλες τις classes
+ Η ομαδική δουλειά είναι απαραίτητη στο multiplayer
+ Σφύζει από αυθεντικότητα
+ Μπορείτε να παίξετε στο πλευρό των «κακών»
+ Πλούσιο σύστημα μάχης- Mικρό campaign
- Λίγα modes
- Εκνευριστικό save system
- Τραγικό voice workBαθμολογία: 7.5
Πλατφόρμα: Xbox 360 (PS3, PC, DS)
Έκδοση: EA
Ανάπτυξη: Pandemic
Διάθεση: EA Hellas
Είδος: Hack-and-slash
Παίκτες: 1-16
Επίσημο Site: http://www.pandemicstudios.com/conquest/gateway.php
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 16/01/2009
PEGI: 16+