The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D Review

, Πέμπτη 23 Ιούνιος 2011 0  

Τι μπορεί να πει κανείς για ένα ιστορικό κομμάτι της βιομηχανίας του gaming; Το Ocarina of Time είναι και παραμένει ένας θρύλος, που σημάδεψε όσους από εμάς είχαν την τύχη να το ζήσουν όταν βγήκε στο Ν64, ως gamers και ως ανθρώπους... Καταφέρνει η έκδοση του 3DS να κρατήσει ατόφια αυτήν την αίσθηση ή μας υπενθυμίζει πόσο αμείλικτος είναι ο χρόνος για τα games και τους gamers;

Η ιστορία είναι λίγο-πολύ γνωστή. Το αγόρι απο το Kokiri Forest που καλείται να γίνει ήρωας, η πριγκίπισσα που προσπαθεί να σώσει την Hyrule από το ανείπωτο κακό που την απειλεί, επικές μάχες, εξερεύνηση, μαγική μουσική και μνήμες. Πολλές αγαπημένες μνήμες. Το παιχνίδι λοιπόν είναι το ίδιο που θυμόμαστε και αγαπάμε. Όμως η Nintendo έβαλε το χεράκι της και άλλαξε μερικά πράγματα στα γραφικά, λόγω 3DS. Ας κατατάξουμε τις αλλαγές σε δύο ειδών: αυτές που θα καταλάβετε αμέσως και αυτές που δεν θα καταλάβετε μέχρι να κοιτάξετε προσεκτικά.

Στην πρώτη κατηγορία, των άμεσα αντιληπτών αλλαγών, είναι τα νέα μοντέλα χαρακτήρων που είναι πολύ πιο λεπτομερή από την αρχική έκδοση του παιχνιδιού. Το ίδιο συμβαίνει και με κάποιες περιοχές και δωμάτια (π.χ. μαγαζιά) που αντί για άψυχα pre-rendered δωμάτια, πλέον είναι πλήρως τρισδιάστατα και πολύ πιο ατμοσφαιρικά. Στις άλλες αλλαγές, αυτές που δεν θα καταλάβετε άμεσα, συγκαταλέγονται οι σημαντικά αναβαθμισμένες υφές του περιβάλλοντος, το αυξημένο draw distance χωρίς εκείνο το περίεργο εφέ “βαζελίνης” που θόλωνε τις ατέλειες, και τα αντικείμενα που κοσμούν τον ορίζοντα της Hyrule, που είναι κι αυτά τρισδιάστατα αντί για απλά bitmaps που μοιάζουν με χαρτονένια.

Σύντομα στην μπουζουκλερί της Κυρα Λαμάρως, στο πέμπτο χιλιόμετρο Αθηνών-Λαμίας!

Για πρώτη φορά, και αυτό το εννοώ, το 3D του 3DS κλέβει την παράσταση. Δεν προσθέτει κάτι από πλευράς gameplay, αλλά το παιχνίδι δείχνει εκπληκτικό με το 3D ανοιχτό. Τα χρώματα είναι πολύ πιο έντονα, τα γραφικά δείχνουν καθαρά, ενώ τα εφέ λάμψης και τα εντυπωσιακά dungeons αποκτάνε μια άλλη ζωή. Προσωπικά το παιχνίδι το έπαιξα με το 3D slider κάπου στην μέση μόνιμα, να χαζεύω τον κόσμο της Hyrule σαν χάνος. ΟΚ, δεν είναι το πιο όμορφο παιχνίδι του 3DS (το φορητό έχει πολλή παραπάνω δύναμη και έχουμε δει πολύ ανώτερα σύγχρονα παιχνίδια), αλλά την περιπέτεια του Link πρέπει να την δει κάποιος για να πιστέψει πόσο πιο όμορφη είναι σε 3D.

Στο gameplay πάντως δεν έχουμε μεγάλες αλλαγές, πέραν του ότι η touchscreen αναλαμβάνει τον ρόλο του χάρτη και του inventory. Κάνει τα πράγματα πολύ ποο εύκολα, αρκεί βέβαια να μην σας πειράζει να κάνετε δαχτυλιές στην οθόνη, γιατί το παίξιμο με το stylus είναι κάπως άβολο. Για όσους αναρωτιούνται, ναι, κάνει το Water Temple αρκετά πιο εύκολο και λιγότερο εκνευριστικό. Κρίμα όμως που δεν φτιάξανε και τα save points, τα οποία σας τοποθετούν πολύ πιο πίσω από εκεί που βρίσκεστε, σπάζοντάς σας τα νεύρα ελαφρώς. Αλλά μπροστά στο όλο πακέτο, ας πάει το παλιάμπελο.

Μια άλλη αλλαγή είναι η χρήση του γυροσκοπίου. Μπορούμε να σημαδέψουμε την σφεντόνα, το τόξο ή το grapple hook με ακρίβεια κουνώντας ολόκληρη την συσκευή. Αυτό σημαίνει απίστευτη θολούρα γι αυτούς που παίζουν με το 3D ανοιχτό, οπότε το εν λόγω μπόνους πάει άπατο λόγω του ότι το 3D παραείναι όμορφο για να το κλείσει κάποιος... Τουλάχιστον η Nintendo πρόβλεψε και άφησε τον κανονικό τρόπο στόχευσης (με το circle pad) και έτσι συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε την επική περιπέτεια χωρίς προβλήματα. Σημειώνω επίσης ότι οι άπειροι παίκτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την Sheikah Stone ώστε να δουν που βρίσκεται το επόμενο σημείο που πρέπει να πάνε. Παρ' όλα αυτά, δεν κάνει αισθητή την παρουσία της και μπορείτε πολύ απλά να την αγνοήσετε.

Είναι υγρό, εκνευριστικό και επικίνδυνο... Το Water Temple ντε!

Ο ήχος, αν και δεν φαίνεται εξαρχής, έχει υποστεί και αυτός αρκετές αλλαγές. Δεν θα ακούσετε τα επικά θέματα του τίτλου ενορχηστρωμένα, όμως το midi που χρησιμοποιεί είναι αρκετά πιο ευχάριστο και κάνει τον ήχο λίγο πιο πλούσιο σε σχέση με την αρχική έκδοση. Όσο για τις μουσικές συνθέσεις που ακούγονται, ε λίγο πολύ όλοι ξέρουμε οτι o Koji Kondo δίνει ρέστα. Τα ηχητικά εφέ επιστρέφουν χωρίς μεγάλες αλλαγές. Η Navi εξακολουθεί να είναι σπαστική με το “hey listen” κάθε φορά, ενω ο Link γκαρίζει όπως πάντα.

Τι άλλο προσφέρει το πακέτο εκτός απο ένα “χέρι” φρέσκιας μπογιάς; Στο ίδιο cartridge συμπεριλαμβάνεται το πολύ πιο δύσκολο και καθρεπτικό Master Quest, ενώ έχετε την δυνατότητα να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας ενάντια σε όλα τα αφεντικά του παιχνιδιού στην σειρά με το Boss Rush. Σίγουρα πρόκειται να σας κρατήσει αρκετά, αν σκοπεύετε να βρείτε όλα τα μυστικά, να δοκιμάσετε την αντοχή και την υπομονή σας.

Τι κι αν μου ρίχνετε δύο κεφάλια, εγώ είμαι ο hero of time!

Κάπου εδώ κλείνω το review του Zelda: Ocarina of Time 3D με μια ευχή: μακάρι όλα τα re-releases να ήταν σαν αυτό. Πολύ περιεχόμενο, αισθητά καλύτερα γραφικά, αλλά χωρίς να χαλάει η αρχική αισθητική του παιχνιδιού. Όχι απλά ports, αλλά ούτε και υπερβολικές οπτικές αλλαγές. Χωρίς μεγάλες φανφάρες, το Ocarina of Time 3D είναι η απόλυτη έκδοση ενός παιχνιδιού που έχει αποκτήσει με την αξία του τον τίτλο του θρύλου.

+ Είναι το Ocarina of Time. Hell YEAH!
+ Οι οπτικές αλλαγές είναι αισθητές χωρίς να χαλάνε το όλο feeling
+ Το 3D είναι χάρμα οφθαλμών
+ Με το Master Quest και το Boss Rush έχει αρκετό περιεχόμενο
+ Το inventory με την οθόνη αφής είναι πολύ βολικό

- Ο χειρισμός με το γυροσκόπιο δεν τα πάει καλά με το 3D
- Η Navi είναι ενοχλητική όπως πάντα
- Τα save points έχουν την λογική επιτραπέζιας κονσόλας (κοινώς πολύ αραιά)

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

Πλατφόρμα: 3DS
Έκδοση: Nintendo
Ανάπτυξη: Nintendo
Διάθεση: Nortec
Είδος: Action adventure
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: Nintendo.co.uk
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 17/6/2011
PEGI: 12