The Legend of Zelda: Spirit Tracks Review

, Σάββατο 12 Δεκέμβριος 2009 0  

zelda spirit tracks startΜια φορά κι έναν καιρό στην πολύ, πολύ μακρινή Hyrule, βασίλευε μια πριγκίπισσα που την έλεγαν Zelda. Αυτή η πριγκίπισσα ήταν επιρρεπής σε απαγωγές, εξαφανίσεις και γενικά κάθε είδους προβλήματα που μπλέκουν οι γυναίκες στον κόσμο της Nintendo (ευτυχώς όχι όλες - thanks to Samus). Όπως, λοιπόν, και μια μακρινή της μπατζανάκισσα, (η πριγκίπισσα Peach του χιλιοτραγουδισμένου Mushroom Kingdom) έχει ένα παρατρεχάμενο / χαμάλη / σε-σώζω-μήπως-και-μου-κάτσεις, τον Link (ο Link o μουγκός - όπως τον φωνάζουν στο χωριό του), ο οποίος αναλαμβάνει πάντα να την σώζει τις δύσκολες μέρες (η Zelda τις δύσκολες μέρες εμπιστεύεται πάντα τον Link και την Serena Plus). Και στο Spirit Tracks λοιπόν, όπως και στα προηγούμενα επεισόδια τις σειράς, κάνετε τουρνέ στη Hyrule για να σώσετε την πριγκίπισσα.

Σε αυτό το επεισόδιο της σειράς Legend of Zelda όμως, την Zelda δεν απαγάγουν ακριβώς, μάλλον την απαγάγουν αλλά όχι ολόκληρη, δηλαδή υλικά την έχουν απαγάγει, πνευματικά βρίσκεται κοντά μας. Με λίγα λόγια η Zelda σκοτώνεται και με την βοήθεια του φαντάσματός της, ο Link προσπαθεί να πάρει πίσω το σώμα της. Ο κακός του παιχνιδιού, ο Chancellor Cole - καγκελάριος του Hyrule- πρόδωσε την Zelda (και εσύ τέκνον Cole) και αφιέρωσε τις δυνάμεις του στο να αναστήσει τον Demon King. Για να αναστηθεί όμως ο Demon King χρειάζεται το σώμα της πριγκίπισσας του Hyrule έτσι ώστε να ζήσει εκεί το πνεύμα του (ωραίο το φουστάνι σου Γιώργο μου).

Άλλος για το τρένο μας;

Άλλος για το τρένο μας;

Έκτος από το σώμα της πριγκίπισσας, ο Chancellor Cole πρέπει να εξαφανίσει και τα Spirit Tracks, δηλαδή τον σιδηρόδρομο του Hyrule (πολύ σατανικό...) που φυλάει τον κόσμο από τον Demon King, τον οποίο αφού δεν μπορούσαν να σκοτώσουν, έθαψαν στα έγκατα της γης και σφράγισαν με το σιδηροδρομικό δίκτυο (σαν να λέμε ότι αν ξηλώσουμε τον ΟΣΕ θα εμφανιστεί ο Εξαποδώ στο σώμα της Καλομοίρας – είναι πραγματικά τρομακτικό!).

Το Spirit Tracks ακολουθεί την συνταγή του Phantom Hourglass (αν βάλεις στο Phantom Hourglass ένα φλάουτο-δεν λέω που- και τον καρβουνιάρη αντί για τη μαούνα θα βγει το Spirit Tracks), το οποίο με την σειρά του ακολούθησε το Wind Waker του GameCube. Το οποίο σημαίνει cell-shaded γραφικά, έναν μικρής ηλικίας Link και πολλούς γνωστούς χαρακτήρες της άτυπης αυτής τριλογίας (Wind Waker, Phantom Hourglass, Spirit Tracks). Εάν έχετε παίξει το Phantom Hourglass τότε στο Spirit Tracks θα μπείτε κατευθείαν στο κλίμα.

Χειρίζεστε τον Link αλλά και την Zelda (για πρώτη φορά στην σειρά) καθοδηγώντας τους στις διάφορες περιοχές και στους πολλούς γρίφους, παίζοντας αποκλειστικά με το stylus και την οθόνη αφής. Μετακινώντας το στυλό στην κατεύθυνση που θέλουμε καθοδηγούμε τον Link, «ξύνοντας» τον στυλό σε κάποιον εχθρό / πέτρα / νταμιτζάνα / γκαζόν ο Link επιτίθεται και περιστρέφοντας τον στυλό γύρω από τον Link εκείνος κάνει την περιστροφική του επίθεση. Το πνεύμα της Zelda μπορεί να «μπει» στα σώματα των Phantom Guardians (που τους γνωρίσαμε στο Phantom Hourglass) και εσείς με το stylus να την καθοδηγείτε μέσα από λάβα / καρφιά (που δεν μπορεί να περάσει ο Link), να σας βοηθήσει να εξολοθρεύετε εχθρούς (που δεν μπορεί ή δεν φτάνει ο Link) και γενικά να κάνει ό,τι δεν μπορεί να κάνει ο Link. Ο χειρισμός με το stylus είναι ακριβείς, με αρκετά καλή απόκριση και κάνει την ύπαρξη των κουμπιών διακοσμητική.

Next stop: Spirit Tower, please mind the gap between train and the platform

Next stop: Spirit Tower, please mind the gap between train and the platform

Ένα από τα καινούρια στοιχεία του συγκεκριμένου επεισοδίου της σειράς είναι ότι καθ' όλη την διάρκεια του παιχνιδιού χρησιμοποιείτε ένα φλάουτο. Φυσώντας στο μικρόφωνο του DS σας και χρησιμοποιώντας την οθόνη αφής, για να μετακινείτε το φλάουτο, παίζετε ευχάριστες μελωδίες που έχουν, ανάλογα με την πρόοδο σας στο παιχνίδι, και τον αντίστοιχο αντίκτυπο. Η δεύτερη καινοτομία είναι ότι στις διάφορες περιοχές που περιοδεύετε με την Zelda πηγαίνετε με το τρένο. Εκεί που εμφανίζονται οι ράγες, εκεί είναι και ο επόμενος σας σταθμός. Και φυσικά δεν είναι μια απλή cutscene ακολουθία η μετάβαση από την μια περιοχή στην άλλη, αλλά εσείς οι ίδιοι οδηγείτε το τρενάκι (του τρόμου). Στην αρχή φαντάζει ως μια διασκεδαστική προσθήκη στο gameplay, αλλά μετά από μία-δύο διαδρομές μάλλον γίνεται αγγαρεία. Σε όλη τη διαδρομή βρίσκετε διάφορους εχθρούς στο διάβα σας που σκοπό έχουν τον εκτροχιασμό και τον εκνευρισμό σας.

Στο Spirit Tracks έχει προστεθεί, επίσης, επιλογή multiplayer παιχνιδιού με ένα cartridge και μέχρι τέσσερις παίχτες μπορούν να συνδεθούν και να παίξουν. Το gameplay είναι παρόμοιο με εκείνο του Four Swords, δηλαδή ο καθένας παίρνει έναν Link διαφορετικού χρωματισμού και προσπαθεί να μαζέψει περισσότερα Power Gems από τους υπόλοιπους μέσα στον ίδιο χάρτη φυσικά. Δεν αποτελεί το δυνατό σημείο του τίτλου αλλά είναι μια διασκεδαστική ενασχόληση με φίλους.

Τα γραφικά είναι τα αναμενόμενα καρτουνίστικα και καλοσχεδιασμένα με φωτεινά χρώματα, καλοσχεδιασμένους-αστείους χαρακτήρες, και όμορφα περιβάλλοντα. Οι γρίφοι, οι διάλογοι, η μουσική, οι μάχες με τα αφεντικά, είναι αυτά που περιμένει κανείς ότι θα ξεχωρίσουν σε ένα παιχνίδι της σειράς και φυσικά αυτό ισχύει και στο Spirit Tracks. Προσωπικά θα προτιμούσα και τον παραδοσιακό χειρισμό με τα κουμπιά και τον σταυρό, αλλά αφού η οθόνη αφής κάνει καλά την δουλειά της, τότε μπορώ να συμβιβαστώ.

Άντε μωρή Zelda βοήθα και εσύ μια φορά να σε σώσω...

Άντε μωρή Zelda βοήθα και εσύ μια φορά να σε σώσω...

Γενικώς, το Spirit Tracks είναι ένα ακόμη παραμυθάκι βασισμένο στην μυθολογία των παιχνιδιών Zelda, το οποίο είναι έξυπνο και ευχάριστο. Δεν νομίζω ότι το φλάουτο (συγγνώμη που προσβάλλω το όργανο σου Link αλλά καλύτερη η ocarina) ή το τρένο προσθέτουν κάτι, το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε ότι ανανεώνει την σειρά. Δε νομίζω άλλωστε ότι είχαν τέτοιο σκοπό οι δημιουργοί. Το παιχνίδι είναι μια καλή συνέχεια των προηγούμενων τίτλων και μας κρατάει ζεστό το cartridge slot για την επόμενη περιπέτεια του Link και της Zelda.

+ Όμορφος κόσμος, χαρακτήρες και ιστορία
+ Πολύ καλή χρήση της οθόνης αφής
+ Ο χειρισμός της Zelda
+ Έξυπνοι γρίφοι και μάχες με αφεντικά

- Το τρένο δεν είναι και το πιο ενδιαφέρον μεταφορικό μέσο (ακόμη και αν έχεις κάρτα απεριορίστων)
- Κάποια κομμάτια που παίζετε στο φλάουτο θέλουν πνευμόνια!
- Δεν διαφέρει και πολύ από το Phantom Hourglass

Βαθμολογία: 8.5

Πλατφόρμα: DS
Έκδοση: Nintendo
Ανάπτυξη: Nintendo
Διάθεση: Nortec
Είδος: Action adventure
Παίκτες: 1-4
Επίσημο Site: http://www.zelda.com/universe/game/spirittracks/index.jsp
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 11/12/2009
PEGI: 7