alt text

Η γαλλική Big Bad Wolf, σε συνεργασία με τη Focus Interactive και τη Cyanide, φέρνει μια πολυπόθητη ανανέωση στα narrative adventure games. Το επεισοδικό The Council συνδυάζει την ιστορία, τη θρησκεία, το μυστήριο και τα adventure, με στοιχεία RPG, προσφέροντας μια εμπειρία που καθηλώνει.

Η ιστορία εξελίσσεται στο 1793, όπου αναλαμβάνετε το ρόλο του νεαρού αριστοκράτη Louis de Richet. Ως μέλος μιας μυστικής οργάνωσης, προσκαλείστε σε ένα νησί όπου συναντάτε σπουδαία ιστορικά πρόσωπα, όπως ο Ναπολέων Βοναπάρτης και ο George Washington, αλλά και φανταστικές μα συνάμα ενδιαφέρουσες προσωπικότητες όπως η μυστηριώδης δούκισσα Emily Hillsborrow και η ψυχολογικά ασταθής Elizabeth Adams. Οι καλεσμένοι δεν βρίσκονται τυχαία στο νησί, με τον καθένα από αυτούς είτε να αντιμετωπίζει κάποιο σοβαρό πρόβλημα, είτε να έχει στο μυαλό του κάποιο τρομερό σχέδιο. Σα να μην έφτανε αυτό, η μητέρα του πρωταγωνιστή εξαφανίζεται μυστηριωδώς, ενώ μια δολοφονία έρχεται να ταράξει την εύθραυστη ηρεμία του νησιού.

Συγκεκριμένα, το πρώτο επεισόδιο του παιχνιδιού είναι το καλύτερο και το πιο καθηλωτικό, εξισορροπώντας αποτελεσματικά το gameplay ενός κλασικού adventure, την εξερεύνηση, τα στοιχεία RPG και τους έξυπνους διαλόγους. Προχωρώντας στο δεύτερο επεισόδιο, μετατρέπεται σε ένα ενδιαφέρον murder mystery, ρίχνοντας λίγο τους τόνους. Σχεδόν στα μισά του παιχνιδιού, όμως, η ιστορία παίρνει μια απροσδόκητη υπερφυσική στροφή, αφήνοντας πίσω την ιστορία και τον ρεαλισμό και επηρεάζοντας την ατμόσφαιρα και την αίσθηση του παιχνιδιού. Ίσως να μην σας ενοχλήσει τόσο, ίσως μάλιστα και να σας αρέσει αυτή η αλλαγή πορείας, όμως ορισμένοι σίγουρα θα απογοητευτούν και θα χάσουν το ενδιαφέρον τους.

Δώσε σε κάποιον μια μάσκα και θα σου πει την αλήθεια.

Δώσε σε κάποιον μια μάσκα και θα σου πει την αλήθεια.

Αν και το παιχνίδι ξεκινάει με λιγοστή δράση και περιορισμένες επιλογές διαδραστικότητας με το περιβάλλον, όσο προχωράτε τόσο ανακαλύπτετε τις σπουδαίες στρώσεις του gameplay που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα του είδους. Δεν είναι μόνο οι ευρηματικοί και περιστασιακά χιουμοριστικοί διάλογοι ή ο τρόπος με τον οποίο συνδέονται μεταξύ τους οι χαρακτήρες, αλλά είναι και τα στοιχεία RPG που σας οδηγούν στο να παραμένετε σε εγρήγορση ανά πάσα στιγμή του παιχνιδιού. Ο χειρισμός είναι direct control τρίτου προσώπου με cutscenes-διαλόγους. Δηλαδή, η κίνηση γίνεται με τα πλήκτρα WASD και όλες οι επιλογές με το ποντίκι. Ως Richet εξερευνάτε το περιβάλλον, ψάχνοντας για γυαλιστερά hotspots, συλλέγοντας αντικείμενα και μιλώντας με άλλους χαρακτήρες. Σημεία-κλειδιά κατά τη διάρκεια διαλόγων σας δίνουν την ευκαιρία να ξεκλειδώσετε ένα από τα δεκάδες χαρακτηριστικά που μπορεί να αποκτήσει ο Richet. Για παράδειγμα, αν επιλέξετε να εμπιστευτείτε τον άλλο αντί να κάνετε του κεφαλιού σας, ανταμείβεστε με το χαρακτηριστικό “trusting” επηρεάζοντας την εξέλιξη της σχέσης σας με τον συγκεκριμένο χαρακτήρα.

Εκτός από τα χαρακτηριστικά, υπάρχουν οι δεκάδες άλλες ικανότητες που ξεκλειδώνετε είτε μέσω αντικειμένων που ανακαλύπτετε, είτε επιλέγοντάς τα. Θέλετε ο Richet να είναι ένας καλός διπλωμάτης με τρόπους, ένας λάτρης του μεταφυσικού, ένας παρατηρητικός ντετέκτιβ ή λίγο απ’ όλα; Αναβαθμίζοντας τις αντίστοιχες ικανότητες, όπως λογική, γλωσσολογία, ευκινησία και άλλα, δημιουργείτε έναν Richet που μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικός από τον Richet ενός νέου playthrough. Ο ντετέκτιβ Richet παρατηρεί περισσότερα από τον Richet που έχει γνώσεις επάνω σε μεταφυσικά θέματα, όμως δεν έχει τους καλούς τρόπους ενός διπλωμάτη Richet που γνωρίζει το πρωτόκολλο καλής συμπεριφοράς. Αν επιλέξετε τον τομέα της ψυχολογίας είστε καλός στο να διαβάζετε τις σκέψεις των άλλων, αλλά αντ’ αυτού μπορείτε να ξεκλειδώσετε τον τομέα της πειστικότητας και να είστε πιο επιθετικός στο λόγο σας. Οι ικανότητες αυτές επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο ο ήρωας δρα στο περιβάλλον, όπως το εάν είναι αρκετά ευκίνητος ώστε να φτάσει ένα βιβλίο που βρίσκεται ψηλά στη βιβλιοθήκη ή το αν κάποιος χαρακτήρας θα του εκμυστηρευτεί περισσότερα για τον εαυτό του. Αν δεν μπορείτε να παραβιάσετε την κλειδαριά τότε πρέπει να ψάξετε τριγύρω για το αντικείμενο εκείνο που θα σας βοηθήσει να τη σπάσετε, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Όταν βρείτε μια περίεργη μαύρη σκόνη την αναγνωρίζετε ως πυρίτιδα μόνο αν έχετε την ικανότητα “science”, διαφορετικά ο Richet μένει απορημένος έως ότου ξεκλειδώσει αυτή την ικανότητα ή βρει το βιβλίο που του δίνει βαθμό σε αυτή την ικανότητα.

Κάποιος είναι λίγο ευέξαπτος.

Κάποιος είναι λίγο ευέξαπτος.

Ο κάθε χαρακτήρας έχει διαφορετική προσωπικότητα. Ορισμένοι είναι ευάλωτοι στην ψυχολογία, μιλώντας περισσότερο αν έχετε ξεκλειδώσει αυτή την ικανότητα, ενώ άλλοι μιλούν μόνο αν είστε πειστικός. Επιλέγετε την επιθυμητή ικανότητα κατά την διάρκεια των διαλόγων ξοδεύοντας πόντους, τους οποίους αναπληρώνετε με αντικείμενα που βρίσκετε στο περιβάλλον. Όσες περισσότερες φορές κάνετε τη σωστή επιλογή απάντησης, τόσα περισσότερα μαθαίνετε για τον κόσμο και τους χαρακτήρες γύρω σας. Σε αντίθετη περίπτωση, η ιστορία συνεχίζεται έτσι κι αλλιώς. Όλα αυτά έχουν αντίκτυπο τόσο στην εξέλιξη όσο και στο φινάλε του παιχνιδιού, καθώς οι επιλογές και οι ικανότητες είναι άμεσα συνδεδεμένες με το gameplay και δεν είναι εικονικές. Εντούτοις, από ένα σημείο και μετά είναι εμφανές ότι ορισμένες σκηνές εξελίσσονται με τον ίδιο τρόπο ανεξάρτητα από τις επιλογές σας, συμπεριλαμβάνοντας μόνο διαφορετικές λεπτομέρειες.

Η εξέλιξη της ιστορίας γίνεται μέσα από διαλόγους, εξερεύνηση και λύση γρίφων, με τους τελευταίους να μην εμφανίζονται ιδιαίτερα συχνά. Αν και οι διάλογοι είναι ως επί το πλείστον καλογραμμένοι, οι επιλογές των διαλόγων που εμφανίζονται δεν είναι πάντα ξεκάθαρες ως προς το τί ακριβώς θα πει ο πρωταγωνιστής και τον τρόπο με τον οποίο θα εξελιχθεί η συζήτηση. Μερικές φορές ίσως πείτε κάτι με σκοπό να κατευνάσετε τα πνεύματα, όμως καταλήγετε στο να κάνετε τα πράγματα χειρότερα. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού έτσι το παιχνίδι προσθέτει σε σασπένς και αποφεύγει να γίνει προβλέψιμο, όμως αναμφισβήτητα νιώθετε ότι οι επιλογές σας φέρνουν ένα αποτέλεσμα λίγο περισσότερο τυχαίο από ότι θα θέλατε.

Στο σκοτεινό και μυστηριώδες νησί.

Στο σκοτεινό και μυστηριώδες νησί.

Όσον αφορά τους γρίφους, έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στην ενσωμάτωσή τους με την ιστορία και τη θρησκεία, ανταμείβοντας τον παίκτη που ασχολείται με τη λύση τους. Από απλούς γρίφους, όπως το να περιστρέψετε μικρά αγάλματα για να ξεκλειδώσετε ένα μυστικό, μέχρι πιο πολύπλοκους που αφορούν τομείς της μυθολογίας, οι γρίφοι δεν απογοητεύουν. Επίσης, η λύση τους δεν είναι δεδομένη. Ίσως καταφέρετε να τους λύσετε όλους, ίσως όχι. Εξαρτάται από τα skills και τις επιλογές σας. Άλλες φορές, αν καταφέρετε να τους λύσετε με την πρώτη προσπάθεια τότε ανταμείβεστε με skill points.

Τα συνολικά όμορφα και λεπτομερή γραφικά αποδίδουν την πολυτέλεια του 18ου αιώνα στην οποία ζουν οι πρωταγωνιστές. Από το εντυπωσιακό εσωτερικό της ψηλοτάβανης έπαυλης στην οποία περνάτε το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού, μέχρι και τη σκοτεινή αποβάθρα ή τον κήπο, τα περιβάλλοντα σας προτρέπουν να εξερευνήσετε κάθε σπιθαμή του χώρου. Γνωστοί πίνακες του Royer, του Rubens και άλλων γνωστών ζωγράφων, δίνουν ζεστασιά στο χώρο και πραγματικά αξίζει να σταματήσετε για να τους απολαύσετε. Ωστόσο, οι χώροι που προσφέρονται προς εξερεύνηση είναι αρκετά περιορισμένοι χωρικά και στερούνται διαδραστικότητας, έτσι ώστε να μην μπορείτε να χαθείτε ή να μπερδευτείτε, αλλά ούτε και να εξερευνήσετε πολλά δωμάτια ή τοποθεσίες για αρκετή ώρα πριν το επόμενο cutscene να σας μεταφέρει αλλού. Η σκηνοθεσία είναι εντυπωσιακή και επαγγελματική, όμως το ζουμ χρησιμοποιείται συχνότερα από όσο χρειάζεται. Επίσης, κάποια χαρακτηριστικά των ηρώων δίνουν έμφαση στην υπερβολή, σε βαθμό καρικατούρας, ίσως για να τους θυμάστε πιο εύκολα. Ο Ναπολέων είναι λίγο... ψηλότερος από όσο γνωρίζουμε, μια νεαρή γυναίκα διαθέτει μπούστο πολύ μεγαλύτερο από το κεφάλι της, το πρόσωπο του πρωταγωνιστή είναι εξωπραγματικά μακρύ και στενό θυμίζοντας μουσούδα λύκου, ένας Άγγλος βασιλικός είναι τρομακτικός με την υπερβολική δόση πούδρας στο ζαρωμένο του πρόσωπο, και άλλες, σχεδόν κακόγουστες, λεπτομέρειες που αποκλείεται να μην παρατηρήσετε.

Το αποτέλεσμα των αντιπαραθέσεων με χαρακτήρες σε σημεία-κλειδιά εμφανίζεται στην οθόνη με χρωματιστά και υπερβολικά μεγάλα γράμματα, κάτι που είναι περιττό και χαλάει την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού όποτε συμβαίνει. Κάποιες φορές χαρακτήρες θέλουν να μιλήσουν μαζί σας προσωπικά, πηγαίνοντας μαζί σας στο μπαλκόνι ή λίγα μέτρα πιο δίπλα από τους υπόλοιπους, κάτι που τεχνικά φαίνεται να μοιάζει περισσότερο σαν μια σκηνή minigame, όπου πρέπει να κάνετε τις σωστές επιλογές διαλόγου προτού επιστρέψετε εκεί που βρισκόσασταν προηγουμένως, παρά σαν μια συζήτηση που “δένει” ομαλά με το υπόλοιπο gameplay. Τέλος, υπάρχουν τυπογραφικά και γραμματικά λάθη στους υπότιτλους.

Απαρτία.

Απαρτία.

Το voice acting είναι ικανοποιητικό, με διαφορετικές προφορές να “ντύνουν” τις συνομιλίες και να δίνουν ξεχωριστή προσωπικότητα στον κάθε ήρωα. Πολλές φορές οι ηθοποιοί ακούγονται πολύ έως υπερβολικά σοβαροί για τις περιστάσεις, όμως αυτό δεν είναι κάτι που αποσπάει την προσοχή. Τα ηχητικά εφέ κυμαίνονται σε αντίστοιχα επίπεδα, με ήχους όπως κύματα που σκάνε στα βράχια, σανίδες που τρίζουν και καθαρά βήματα επάνω στις πέτρες να προσθέτουν στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Η μυστηριώδης μουσική υπόκρουση ταιριάζει απόλυτα με την εποχή την οποία αναπαριστά, καθώς και με το κλίμα της ιστορίας, αν και ορισμένες φορές είναι επαναλαμβανόμενη.

Αποτελούμενο από πέντε επεισόδια και με συνολική διάρκεια περίπου 12-15 ώρες, το The Council ξεκινάει ως μια περιπέτεια αναζήτησης ενός προσώπου, συνεχίζει ως παιχνίδι μυστηρίου, αφιερώνει χρόνο στην ιστορία, την πολιτική και τη θρησκεία και καταλήγει ως λάτρης του μεταφυσικού. Πρόκειται για ένα adventure με έντονα στοιχεία RPG που επηρεάζουν άμεσα το gameplay και την ιστορία όσο παίζετε. Περιέχει αναφορές σε άριστα λογοτεχνικά και άλλα έργα που έχουν αφήσει ιστορία, όπως “Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου” (Γκαίτε), “Ο ηγεμόνας” (Μακιαβέλι) και η “Θεία κωμωδία” του Δάντη, ενισχύοντας την αίσθηση πως κυμαίνεται μεταξύ φανταστικού και πραγματικότητας. Αξίζει να δείτε την ιστορία από την αρχή για τουλάχιστον άλλη μία φορά, έχοντας νέες γνώσεις για την υπόθεση και επιλέγοντας διαφορετική στρατηγική προσέγγιση που φέρνει διαφορετικό φινάλε και τέλος στους χαρακτήρες. Δεν είναι ένα adventure όπου απλά κάνετε κλικ για να πάτε παρακάτω, αλλά ένα παιχνίδι που σας ζητά να σκεφτείτε προσεκτικά τις επιλογές και το περιβάλλον σας προτού ενεργήσετε, σαν μια μεγάλη παρτίδα σκάκι. Αν σας αρέσουν τα adventure, η ιστορία, η πολιτική αλλά και οι ανατροπές, μη διστάσετε να ασχοληθείτε με το The Council.

  • Στοιχεία RPG που επηρεάζουν το gameplay και εξελίσσουν το είδος
  • Η πανέμορφη έπαυλη απεικονίζει με ακρίβεια την εποχή
  • Πολλαπλά φινάλε που αυξάνουν το replayability
  • Μπορείς να αποτύχεις οποτεδήποτε
  • Η υπόθεση κρατάει το ενδιαφέρον...
  • ...όμως αλλάζει ριζικά στα μισά
  • Κάποια χαρακτηριστικά των ηρώων είναι υπερβολικά
  • Οι επιλογές δεν φέρνουν πάντα το επιθυμητό αποτέλεσμα
  • Περιορισμένη διαδραστικότητα με το περιβάλλον
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Big Bad Wolf
ΕΚΔΟΣΗ:Focus Home Interactive
ΔΙΑΘΕΣΗ:-
ΕΙΔΟΣ:Adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Singleplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.thecouncil-game.com/en
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:13/3/2018