The Ball Review

, Τρίτη 16 Νοέμβριος 2010 0  

Aπό τη στιγμή που μου πάσαρε ο Termi το The Ball, ήμουν σκεπτικός με το συγκεκριμένο παιχνίδι. Κι αυτό γιατί προέρχεται από ένα mod του UT3 που δεν με είχε ενθουσιάσει. Στην ουσία έχουμε να κάνουμε με ένα puzzle game που χρησιμοποιεί την Unreal Engine 3 και αφορά τον χειρισμό μιας τεράστιας μπάλας.

Το σενάριο του παιχνιδιού είναι πολύ απλό. Παίρνετε τον ρόλο ενός αρχαιολόγου, ο οποίος τρώει τα μούτρα του σε μια εκσκαφή. Μόλις ανακτά τις αισθήσεις του, βρίσκει τον εαυτό μέσα σε μια παράξενη σπηλιά. Προκειμένου να βγει στην επιφάνεια, ξεκινά την εξερεύνησή της και ανακαλύπτει μια αρχαία, μυστική μπάλα, έναν αρχαίο πολιτισμό και μυστικά που ποτέ δεν περίμενε κανείς να βρει.

Ο τεχνικός τομέας του The Ball κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα. Μολονότι έχουμε μια “old-school” ατμόσφαιρα, η Unreal Engine 3 δεν έχει δουλευτεί όσο θα έπρεπε. Αποτέλεσμα αυτού, είναι να έχουμε για ακόμη μια φορά ένα “καφετί” παιχνίδι με μέτριες υφές, λιτά ειδικά εφέ και έντονο αρχικό πρόβλημα στο streaming των textures. Ειλικρινά, είναι από τις λίγες φορές που αυτή η καφετίλα με κούρασε. Σε αυτό βέβαια βοηθάει και το περιοριστικό Field Of View, καθώς επίσης και το σχετικά μικρό μέγεθος των χαρτών. Το level design των πιστών είναι καλό, χωρίς όμως να πρωτοτυπεί ή να προσφέρει κάτι το εξαιρετικό. Έχουμε βέβαια να κάνουμε και με indie τίτλο οπότε δεν θα πρέπει να είμαστε τόσο αυστηροί, αλλά τόσο τα διάφορα κτίρια όσο και τα φυτά είναι απαράδεκτα. Σε ανάλογα επίπεδα κυμαίνεται και ο ήχος. Με μοναδική εξαίρεση την ατμοσφαιρική, ambient μουσική, δεν υπάρχει τίποτα που να είναι άξιο αναφοράς. Όλα τα εφέ είναι συνηθισμένα και πουθενά δεν υπάρχει αυτό το ‘κάτι’ που να σώζει κάπως την κατάσταση ή που να είναι άξιο αναφοράς.

Το εφέ με τα ζωύφια στην οθόνη που είχαμε δει στο Amnesia, επιστρέφει στο The Ball.

Βέβαια οι επιπτώσεις ενός αρνητικού τεχνικού τομέα σε ένα puzzle game είναι σχεδόν αμελητέες. Το ζουμί της υπόθεσης άλλωστε είναι οι γρίφοι. Το The Ball διαθέτει γρίφους που βασίζονται στην φυσική και τους οποίους λύνετε με την βοήθεια της μπάλας που ελέγχετε μέσω ενός μη-θανάσιμου όπλου. Έτσι θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε μαγνήτες για να κατευθύνετε σε συγκεκριμένα μέρη την μπάλα, να σύρετε τοίχους, να πηδήξετε πλατφόρμες, να παρατηρήσετε το περιβάλλον ώστε να ενεργοποιήσετε με την σωστή σειρά διάφορους διακόπτες, να ενεργοποιήσετε διακόπτες με την μπάλα κοκ.

Από τη στιγμή που μιλάμε για γρίφους με φυσική, θα φέρω ως μέτρο σύγκρισης το Amnesia και την σειρά Penumbra. Το The Ball δεν πιάνει μία μπροστά στην πρωτοτυπία και την ποικιλία των γρίφων των παιχνιδιών της Frictional Games. Κι αυτό γιατί όλοι οι γρίφοι στο The Ball βασίζονται στην μπάλα και στον έλεγχό της. Θέλοντας και μη λοιπόν, από ένα σημείο και μετά οι γρίφοι αυτοί κουράζουν και δεν προσφέρουν τίποτα το ουσιαστικό. Δεν προσφέρουν την χαρά της ολοκλήρωσης, μιας και θα νιώθετε πολλές φορές ότι αυτό το έχετε ξανακάνει ή αυτό πρέπει να γίνει έτσι κι έτσι όπως στο τάδε παιχνίδι. Οι γρίφοι αυτοί είναι απλά χάσιμο χρόνου και φαίνεται να έχουν μπει απλά και μόνο για να παρατείνουν την διάρκεια του παιχνιδιού.

Ο μάγκας της όλης υπόθεσης.

Ενίοτε θα αντιμετωπίσετε και μερικούς εχθρούς (κυρίως μούμιες), τους οποίους μπορείτε να σκοτώσετε με την μπάλα σας. Η Teotl Studios καυχιέται ότι υπάρχουν εννιά τρόποι για να σκοτώσετε τις μούμιες. Ας γελάσω. Ειλικρινά, οι εν λόγω τρόποι είναι τόσο αστείοι που είναι ντροπή και μόνο να το λένε. Ο μοναδικός ουσιαστικός τρόπος είναι με το να ρίχνετε την μπάλα πάνω τους. Όλοι οι υπόλοιποι (όπως το να τους σκοτώσετε με τα καρφιά ή με νάρκες) υπάρχουν απλά για τα μάτια του κόσμου. Για να μην πω ότι σε μερικούς, όπως το να τους πνίξετε στο νερό ή να τους κάψετε στην λάβα, ευθύνεται κυρίως η τραγική ΑΙ. Αλλά τι να κάνουμε, μούμιες είναι. Σιγά μην ήταν και έξυπνες.

Από τα παραπάνω φαίνεται ότι η συνταγή της Teotl, πάσχει για τα καλά. Κι αυτό ήταν εμφανές και στην mod μορφή του παιχνιδιού στο UT3. Υπάρχουν βέβαια και μερικά καλά στοιχεία που αξίζει να αναφερθούν. Ο χειρισμός είναι εκπληκτικός και σε κανένα σημείο δεν αντιμετώπισα πρόβλημα στους γρίφους με τα άλματα ή στο να χειριστώ την μπάλα. Το δε μοντέλο φυσικής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και αποτελεί το μεγάλο ατού του The Ball. Η μπάλα κινείται ρεαλιστικά και διαθέτει το σωστό βάρος. Το νερό επηρεάζει την κίνησή της (και την ώθηση που της ασκείτε), αν κινείται πολύ γρήγορα προς μια κατεύθυνση και την τραβήξετε προς το μέρος σας θα κάνει μια ελλειπτική τροχιά, αν δεν την στερεώσετε σωστά και πηδήξετε πάνω της θα μετακινηθεί και η επίδραση της βαρύτητας είναι ρεαλιστική.

Οι υφές του εδάφους είναι απλά, τραγικές!

Ο τίτλος διαθέτει δύο είδη παιχνιδιού, το Campaign και το Survival. Το Campaign απαρτίζεται από οκτώ πίστες και διαρκεί κοντά στις 8-10 ώρες ή και παραπάνω αν θελήσετε να βρείτε όλα τα μυστικά αντικείμενα των πιστών. Το Survival είναι το γνωστό μας είδος, όπου πολλοί αντίπαλοι έρχονται κατά πάνω σας μέχρις ότου ψοφήσετε. Όπως όμως και με τα Alien Shooter, έτσι κι εδώ θα εκπλαγώ αν μάθω ότι κάποιος έκατσε και έλιωσε με τις ώρες το Survival mode.

Ολοκληρώνοντας, το The Ball είναι ένα mod του UT3 που κεντρίζει το ενδιαφέρον εξαιτίας της μπάλας και του ωραίου μοντέλου φυσικής. Δυστυχώς όμως το level design και οι γρίφοι του κινούνται σε απλά καλά επίπεδα. Κι αυτό ακριβώς είναι το μεγαλύτερό του πρόβλημα, καθότι μιλάμε για puzzle τίτλο. Προσφέρει κοντά στις 15 ώρες και κοστίζει μόλις 20 ευρώ. Αν θέλετε να δώσετε όμως τόσα, σας προτείνω τα παιχνίδια της Frictional Games. Ναι, είναι τρομακτικά και απευθύνονται σε ενήλικο κοινό, είναι όμως κλάσεις ανώτερα από το The Ball.

+ Χειρισμός
+ Μοντέλο φυσικής
+ Δελεαστική τιμή
+ Η ύπαρξη της μπάλας...

- ... που καταντάει όμως γρήγορα κουραστική και βαρετή
- Τεχνικός τομέας
- Σενάριο
- Γρίφοι
- Οι μάχες με τους αντιπάλους καταντούν επαναλαμβανόμενες και το γενικότερο σύστημα μάχης είναι ολίγον τι απογοητευτικό

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 6.5

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Iceberg Interactive
Ανάπτυξη: Teotl Studios
Διάθεση: Beacon Multimedia
Είδος: Puzzle
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.theballthegame.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 12/11/2010
PEGI: 18