Το Tekken έχει γράψει την δική ιστορία στην βιομηχανία. Ήταν από τους καθοριστικούς τίτλους που βοήθησαν το PlayStation να καταξιωθεί στην βιομηχανία των video games και μαζί με το Virtua Fighter της Sega, αποτέλεσε ένα από τα πρώτα και αναμφίβολλα πιο δημοφιλή 3D fighting. Aπέκτησε φανατικούς οπαδούς και με κάθε νέα έκδοση γινόταν ακόμη καλύτερο, ακόμη πιο εθιστικό. Απέκτησε τέσσερις συνέχειες, για να φτάσουμε στο Tekken 6, το οποίο φιλοδοξεί να συνεχίσει αυτήν την εκπληκτική πορεία. Το αν τα καταφέρνει ή όχι θα το μάθετε στις επόμενες σειρές.
To παιχνίδι συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο για το οποίο αγαπήθηκε. Τα κάθε ένα από τα τέσσερα κουμπιά του χειριστηρίου αναλογεί σε ένα διαφορετικό μέλος του σώματος. Δηλαδή δύο πλήκτρα για το κάθε χέρι και δύο για το κάθε πόδι του χαρακτήρα. Αυτό το σύστημα εξακολουθεί να είναι από τα καλύτερα στο είδος, αφού είναι προσιτό και για έναν αρχάριο, αλλά ταυτόχρονα και εξαιρετικά πολύπλοκο και βαθύ για έναν βετεράνο της σειράς. Οποιοσδήποτε μπορεί να πιάσει στα χέρια του το Τekken 6 και να κάνει αξιοπρεπή combos, πατώντας απλά και μόνο αυτά τα τέσσερα πλήκτρα. Όσο περισσότερο ασχοληθεί κάποιος, τόσο περισσότερο διαπιστώνει την ποικιλία και το εύρος των κινήσεων και εντρυφεί στα μυστικά του τίτλου.
Το Tekken 6 έρχεται με πολλά modes και τύπους παιχνιδιού, αλλά και νέους χαρακτήρες. Θα ξεκινήσω από το “campaign” και το βάζω σε εισαγωγικά για λόγους που θα εξηγήσω παρακάτω.Το campaign λοιπόν παρουσιάζεται κατά έναν περίεργο τρόπο σαν το κυρίως πιάτο της εμπειρίας που ακούει στο όνομα Tekken 6. Είναι απατηλό όμως αυτό, καθώς δεν πρόκειται παρά ένα υποτυπώδες και μετριότατο σενάριο/αφορμή για να βγάλετε έξτρα χρήματα, με τα οποία ξεκλειδώνετε διάφορα καλούδια για να διαμορφώσετε τους χαρακτήρες σας (περισσότερα για αυτό παρακάτω). Το campaign λοιπόν σας τοποθετεί στον ρόλο ενός εκ των δύο νέων χαρακτήρων Lars και Alisa, οι οποίοι καλούνται να ολοκληρώσουν την αποστολή τους, για την οποία πραγματικά, μην με ρωτήσετε τίποτα… το στόρυ είναι τόσο αδιάφορο, τόσο πρόχειρο, χωρίς να βγάζει νόημα, που από κάποιο σημείο και μετά, απλά δεν δίνεις δεκάρα τσακιστή και περιμένεις το επόμενο κύμα εχθρών.
Φυσικά κανείς δεν περίμενε να αγοράσει το Tekken 6 για να δει μια κορυφαία ιστορία, αλλά δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα με το campaign. Τα περιβάλλοντα είναι μουντά, προχειροφτιαγμένα, χωρίς ίχνος φαντασίας, πράγμα που κάνει την διαδικασία του να ολοκληρώσεις το στόρυ… άθλο!Εκτός από αυτό, η δυσκολία του campaign ανεβαίνει κατακόρυφα σε κάποια σημεία και το σύστημα μάχης του Tekken δεν είναι σχεδιασμένο για ένα κλασσικό scrolling brawler, οπότε ο χειρισμός είναι άτσαλος και δεν βολεύει καθόλου σε αυτόν τον τύπο παιχνιδιού. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, έτσι και τολμήσετε να χάσετε σε κάποιο boss fight, είστε υποχρεωμένοι να ξεκινήσετε όλο αυτό το βαρετό επίπεδο από την αρχή!
Μετά από όλη αυτήν την… χολή που βγάζω στις τελευταίες γραμμές, θα απορούσε κανείς γιατί έχω κολλήσει με το campaign, αφού δεν είναι ο πρωταρχικός λόγος που κάποιος θα αγοράσει το Τekken 6. Η απάντηση είναι ότι δυστυχώς θα αναγκαστείτε να παίξετε το campaign. Και θα αναγκαστείτε να το παίξετε οχί μία φορά, αλλά αρκετές! Βλέπετε, το campaign είναι για κακή μας τύχη η βασικότερη πηγή συλλογής χρημάτων στο Tekken 6. Ναι μεν οτιδήποτε κάνετε στο παιχνίδι σας αποφέρει χρήμα, το campaign όμως είναι με διαφορά ο καλύτερος και πιο «γρήγορος» τρόπος, παράλληλα όμως και ο λιγότερο ευχάριστος… Τα χρήματα που κερδίζετε τα χρησιμοποιείτε για την διαμόρφωση των χαρακτήρων. Καινούργια αντικείμενα όπως ρούχα, σκουλαρίκια, χτενίσματα κλπ κλπ προσφέρουν πολλές επιλογές ωστε να φτιάξετε τον αγαπημένο σας μαχητή ακριβώς όπως θέλετε εσείς. Μερικά από αυτά είναι εξωφρενικά ακριβά –ήθελα να ήξερα ποιο κομμωτήριο χρεώνει 1 εκατομμύριο για ένα χτένισμα-, αλλά… μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος.
Το κυρίως μέρος του Tekken 6 και παράλληλα ο λόγος που η συντριπτική πλειοψηφία θα το επιλέξει, είναι φυσικά το multiplayer με φίλους και παρέα και η διασκέδαση που προκύπτει όταν πλακώνεις στο ξύλο τους κολλητούς σου, χωρίς ενδοιασμό και οίκτο! Εκεί το Tekken 6 δείχνει τον καλύτερο του εαυτό. Το gameplay φυσικά ταιριάζει γάντι και σε αντίθεση με το campaign, είναι άμεσο, διασκεδαστικό, ποικίλο και βαθύ. Όπως πάντα, ο κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του στιλ μάχης, τις δικές του κινήσεις και τα δικά του προτερήματα και μειονεκτήματα έναντι των υπολοίπων. Μπορώ να πω οτι σε αυτόν τον τομέα το παιχνίδι έχει βρει την κατάλληλη ισορροπία, χωρίς φυσικά να λείπουν τα διάφορα exploits που συναντάμε συχνά πυκνά. Οι αρένες είναι πλέον μεγαλύτερες από ότι στο παρελθόν και έχουν προστεθεί δύο νέα στοιχεία που ακούνε στο όνομα Rage και Bound αντίστοιχα. To Rage ενεργοποιείται όταν η ενέργεια σας έχει πέσει σε χαμηλό επίπεδο και μια κόκκινη αύρα καλύπτει τον χαρακτήρα. Όσο αυτή διαρκεί, με κάθε χτύπημα προκαλείτε μεγαλύτερη ζημια στον αντίπαλο, αλλάζοντας τα δεδομένα. Το Bound, από την άλλη, είναι μια συγκεκριμένη γκάμα κινήσεων που αν χρησιμοποιήθουν υπό τις κατάλληλες προυποθέσεις, ρίχνουν τον αντίπαλο με δύναμη στο έδαφος, ακινητοποιώντας τον για μερικά πολύτιμα δευτερόλεπτα, ιδανικά για επιπλέον ξυλοφόρτωμα. Σε γενικές γραμμές το gameplay θα αφήσει ικανοποιημένους όλους όσους αγάπησαν την σειρά στο παρελθόν.
Από την άλλη όμως, υπάρχουν κάποια σημαντικά μειονεκτήματα που επηρεάζουν αρνητικά την εμπειρία του Tekken 6. Ξεκινάω με τους χρόνους φόρτωσης, που ειναι πραγματικά απαράδεκτοι, ακόμα και αν κάνει κάποιος το προαιρετικό install, που είναι 4 ολόκληρα GB στην έκδοση του PS3. Είναι απίστευτο το πόσο συχνά φορτώνει το παιχνίδι και το πόσο πολύ διαρκεί το loading. Πολλές φορές δε, στο campaign mode περιμένετε να φορτώσει απλά και μόνο για τρεις-τέσσερις ατάκες μίας μικρής σκηνής! Το πρόβλημα βεβαια δεν είναι τόσο έντονο εκεί, όσο είναι όταν προσπαθείτε να παίξετε multiplayer, είτε offline είτε online. Ιδίως στο online μέρος, καθυστερούν πολύ τα πράγματα μέχρι να γινουν synched και οι δύο πλευρές.
Και να πει κανείς ότι ο τεχνικός τομέας είναι εντυπωσιακός και ότι έτσι κάπως δικαιολογείται αυτός ο υπερβολικός χρόνος πάει στο καλό. Η αλήθεια είναι όμως ότι ακόμα και εκεί το Tekken 6 έχει μείνει πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τα μοντέλα των χαρακτήρων κινούνται σε καλά επίπεδα με αρκετές λεπτομέρειες, όμως τα περιβάλλοντα είναι μουντά, χωρίς να εντυπωσιάζουν. Τα διάφορα εφέ φωτισμού είναι και αυτά μέτρια και θα έλεγα οτι θυμίζουν εφέ προηγούμενης γενιάς. Είναι απογοητευτικό, όχι τόσο επειδή τα γραφικά δεν είναι όμορφα, γιατί δεν τα λες άσχημα, απλά δεν είναι ανάλογης ποιότητας με αυτήν που μας έχει συνηθίσει η σειρά τόσα χρόνια. Κάθε καινούργια έκδοση του τίτλου ήταν επίδειξη δυνατοτήτων για την εκάστοτε κονσόλα και το Tekken 6 δυστυχώς δεν συνεχίζει αυτήν την παράδοση. Ο ηχητικός τομέας είναι απλά μέτριος και αυτός και αναλώνεται στα ίδια ηχητικά εφέ που ακούμε χρόνια τώρα με ορισμένες μονάχα διαφορές. Για το voice work ούτε λόγος να γίνεται, αλλά τουλάχιστον η μουσική επένδυση έχει κάποια αξιομνημόνευτα κομμάτια που ταιριάζουν με την δράση και το ύφος του τίτλου.
Εν κατακλείδι, το Tekken 6 είναι αυτό που λέμε “mixed bag” συναισθημάτων.Το gameplay είναι στο σωστό δρόμο, διατηρώντας τα καλά στοιχεία και προσθέτοντας ενδιαφέροντα νέα, όμως από την άλλη το απογοητευτικό campaign και ο μέτριος τεχνικός τομέας, έχουν σίγουρα πάρει λάθος κατευθυνση. Το gameplay εξακολουθεί να είναι από τα καλύτερα στο είδος και είναι να απορεί κανείς πως αυτά τα φαινομενικά απλά πράγματα έγιναν λάθος. Παρόλα αυτα, οι λάτρεις του franchise θα βρούν μπόλικο υλικό για να διασκεδάσουν.
+ To gameplay εξακολουθεί να είναι από τα καλύτερα στο είδος και οι νέες προσθήκες είναι καλοδεχούμενες.
+ Η διαμόρφωση των χαρακτήρων με αντικείμενα κλπ κλπ είναι υπερπλήρης και κανένας χαρακτήρας δεν μοιάζει με τον δικό σας.
+ Μεγάλη γκάμα χαρακτήρων και νέων κινήσεων– Mέτριος τεχνικός τομέας
– Αδιάφορο και κουραστικό campaign
– Πολύ μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης που μετά από κάποιο σημείο κουράζουν πραγματικάBαθμολογία: 8.0
Πλατφόρμα: PS3 (Xbox 360, PSP)
Έκδοση: Namco
Ανάπτυξη: Namco
Διάθεση: Namco Bandai Partners Hellas
Είδος: Fighting
Παίκτες: 1-2
Επίσημο Site: http://tekken.namco.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 11/11/2009
PEGI: 16