Street Fighter IV Review

, Δευτέρα 16 Μάρτιος 2009 0  

Μετά από οκτώ χρόνια απουσίας, η Capcom επιχειρεί να επαναφέρει στο προσκήνιο τη σειρά Street Fighter, μέσω του τρίτου κανονικού sequel. Το “επιχειρεί” όμως είναι λάθος λέξη. Δε χρειάζεται να γίνει κάτι τέτοιο, καθώς το παιχνίδι καταφέρνει, χωρίς να ιδρώσει, να κατακτήσει τις καρδιές όλων μας. Και το γιατί είναι πολύ απλό: γιατί είναι ένα άψογο fighting game, γιατί δε διστάζει να διατηρήσει τις ρίζες του, γιατί προσφέρει άφθονες ώρες διασκέδασης. Γιατί πολύ απλά είναι ένα Street Fighter...

Χωρίς περιττά λόγια, λοιπόν , το Street Fighter IV αφηγείται μια ακόμα διεξαγωγή του Παγκόσμιου Τουρνουά μαχητών, και πιο συγκεκριμενα τις ιστορίες, ή μάλλον τους λόγους για τους οποίους οι 25 συνολικά χαρακτήρες του παιχνιδιού έλαβαν μέρος σε αυτό. Στο σύνολο του, το Arcade mode, που είναι ουσιαστικά η μετενσάρκωση της έκδοσης του παιχνιδιού από τα arcades στις κονσόλες, δεν αποτελεί κάτι το ιδιαίτερο, αφού η διαδικασία είναι χιλιοειπωμένη: διαλέγετε ένα χαρακτήρα, ρίχνετε ανελέητο ξύλο σε οκτώ αντίπαλους, και game over.

Βέβαια αυτό δε με ενόχλησε ούτε κατά διάνοια, αφού η Capcom έκανε θαύματα στον τομέα του γενικότερου gameplay. Και ξεκινάω από το πιο βασικό, τους χαρακτήρες. Συνολικά στο παιχνίδι είναι διαθέσιμοι 25 χαρακτήρες, εκ των οποίων οι 21 είναι πρόσωπα γνωστά από το παρελθόν, ενώ οι υπόλοιποι τέσσερις (Crimson Viper, Abel, El Fuerte, Rufus) είναι νέες προσθήκες. Οι χαρακτήρες είναι... ένας και ένας, έχουν δηλαδή διαφορετικό στιλ μάχης και διαφορετικές κινήσεις, αλλά πάντα μέσα στα όρια ενός Street Fighter. Εν τέλει, οι χαρακτήρες που υπάρχουν στο παιχνίδι ικανοποιούν επιτυχώς όλα τα γούστα, από τα πιο απλά μέχρι και τα πιο σύνθετα, αφού οι προγραμματιστές, πέρα από τις απλές κινήσεις, προσέθεσαν στο παιχνίδι και μερικές ιδιαίτερων ειδών.

Kaboom!

Kaboom!

Αυτές χωρίζονται σε τρία μέρη: τις Focus, τις Super και τις Ultra. Κάθε μία από αυτές τις κινήσεις είναι ξεχωριστή για κάθε χαρακτήρα, ενώ σας δίνεται η δυνατότητα να τις παραμετροποιήσετε όπως εσείς θελέτε. Οι Focus, για παράδειγμα, απαιτούν ορισμένα δευτερόλεπτα έως ότου εφαρμοστούν επιτυχώς, αλλά εάν καταφέρετε και χτυπήσετε τον αντίπαλο με αυτές, μετά σας δίνεται η ευκαιρία να εφαρμόσετε κάποιο άλλο combo, αποκτώντας έτσι πλεονέκτημα. Στο σύνολο τους τα combos και οι συνδυαστικές επιλογές που έχετε μεταξύ αυτών, φαντάζουν αμέτρητες και δύσκολες στην εφαρμογή τους, αλλά για ακόμα μια φορά η Capcom προνόησε...

Μέσω βέβαια του κορυφαίου training mode, και βεβαίως των Challenges. Αυτές αρχικά χωρίζονται σε τρεις υποκατηγορίες: τα Τime Τrials, το Survival Mode και το Time Attack. Το πρώτο είναι ουσιαστικά ένα είδος training όπου οι παίκτες καλούνται να ολοκληρώσουν επιτυχώς μια σειρά από επιθέσεις, κάτι που χρησιμεύει κυρίως στους αρχάριους παίκτες, αφού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να μάθουν τα κρυφά combos ενός χαρακτήρα. Τα άλλα δύο είναι τα κλασσικά είδη των beat 'em up παιχνιδιών, όπου πρέπει να εξοντώσετε μια σειρά αντιπάλων χωρίς να αναπληρώνεται η ενέργεια σας, και κάτω από ένα όριο χρόνου αντίστοιχα.

Η Crimson Viper εν δράση

Η Crimson Viper εν δράση

Στις καθαυτώ μάχες τώρα, το παιχνίδι διατηρεί επιτυχώς το πνεύμα των προκατόχων του. Οι σχεδόν... εγκεφαλικές αναμετρήσεις (αφού για να επιβιώσει κανείς εκτός των άλλων χρειάζεται και να μαντεύει συνεχώς τις κινήσεις του αντιπάλου και να τις εξουδετερώνει αναλόγως) θα ικανοποιήσουν όλα τα είδη των παικτών, αν και σε γενικές γραμμές το παιχνίδι αποδεικνύεται εξαιρετικά δύσκολο για τους αρχάριους, ακόμα και στα κατώτερα επίπεδα δυσκολίας.

Το Street Fighter IV όμως, δεν θα ήταν ένα beat 'em up που σέβεται τον εαυτο του, εάν δεν είχε τα στοιχειώδη για ένα ανταγωνιστικό παιχνίδι. Πρώτο και καλύτερο το Versus mode, όπου μπορείτε να προκαλέσετε ένα φίλο σας σε μια μάχη μέχρι τελικής πτώσης. Το Versus δεν είναι από μόνο του κάτι το ιδιαίτερο, αλλά από τη στιγμή που σας δίνει τη δυνατότητα για live καζούρα αν νικήσετε, θα ήταν αμαρτία να μην ασχοληθείτε μαζί του. Η multiplayer περσόνα του παιχνιδιού συμπληρώνεται επιτυχώς από τη δυνατότητα για online αναμετρήσεις. Καταρχάς σας δίνεται η ευκαρία να διαμορφώσετε πολλές παραμέτρους, από το χρώμα της στολής του χαρακτήρα σας, μέχρι τον τίτλο σας στο παιχνίδι (όπως π.χ. Master Fighter). Επιπλέον σας δίνεται η δυνατότητα να ενεργοποιήσετε τις προ(σ)κλήσεις από άλλους παίκτες σε online μάχες, ακόμα και όταν εσείς κάνετε κάτι άλλο, πχ παίζετε το Arcade mode. Το συγκεκριμένο feature είναι πολύ χρήσιμο, αφού δεν είναι εύκολο να τσεκάρετε τη friends list σας ανά πάσα στιγμή.

Δύσκολη η κατάσταση για τον Ryu

Δύσκολη η κατάσταση για τον Ryu

Αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση όμως στο online του παιχνιδιού είναι το πόσο ομαλά έτρεχε. Χαρακτηριστικά, δεν αντιμετώπισα σε καμμία περίπτωση lag, παρά μόνο μερικές καθυστερήσεις στο στήσιμο του αγώνα. Βέβαια αυτό δεν είναι και κάτι το σπουδαίο εν έτη 2009, αλλά από τη στιγμή που το παιχνίδι παρουσιάζει τις γραμμές των παικτών άχρηστες (όλες τις βγάζει να έχουν bandwidth 1 στα 5!), καταλαβαίνετε...

Ένα από τα στοιχεία που έκαναν το Street Fighter αγαπητό σε τόσα εκατομμύρια παίκτες παγκοσμίως, είναι βέβαια τα γραφικά του. Η Capcom διατήρησε και στο Street Fighter IV αυτόν τον ιδιαίτερο μηχανισμό δύο διαστάσεων, αλλά με μερικά κόλπα. Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι σαφώς τρισδιάστατα, αλλά η χρήση cel-shaded τεχνικής τα κάνει να μοιάζουν με τα κλασσικά και φυσικά να είναι πανέμορφα. Οι χαρακτήρες είναι σχεδιασμένοι έτσι ώστε να παραπέμουν σε concept art και όχι σε computer generated animation, ενώ δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα θαυμάσετε τα εφέ διαφόρων επιθέσεων.Επιπλέον, το ίδιο όμορφες είναι και οι πίστες του παιχνιδιού. Παρόλο που δεν έχουν να προσφέρουν κάτι στο gameplay, σίγουρα επηρεάζουν τη γενικότερη διάθεση, αφού τα χρώματα είναι ζωντανα και τα σκηνικά άψογα σχεδιασμένα. Βέβαια τα εισαγωγικά και τελικά videos που παρουσιάζουν την ιστορία του κάθε χαρακτήρα στο Αrcade, τα οποία έχουν την μορφή anime, πλησιάζουν τα όρια της μετριότητας. Από τη στιγμή όμως που δεν είστε υποχρεωμένοι να τα δείτε, δε θα σας ενοχλήσουν και πάρα πολύ.

Παρατηρήστε τα εκπληκτικά εφέ

Παρατηρήστε τα εκπληκτικά εφέ

Ο ήχος του παιχνιδιού μου άφησε κυρίως θετικές εντυπώσεις. Από τη μία έχουμε το κεντρικό theme, που δημιουργεί το ιδανικό κλίμα, και την επιλογή ενεργοποίησης του ιαπωνικού voice work, που πραγματικά είναι ότι πρέπει για τους φανατικούς. Από την άλλη, οι υπερβολικά κλισέ φράσεις του εκφωνητή των αγώνων θα εκνευρίσουν αρκετούς.

Στο δια ταύτα, το Street Fighter IV δίχως αμφιβολία είναι ένα κορυφαίο παιχνίδι, που θα ικανοποιήσει το ίδιο, παλιούς και νέους παίκτες. Αν μάλιστα είστε φανατικοί οπαδοί των beat 'em up games, σταματήστε να διαβάζετε αυτό το review και τρέχτε αγοράστε το ΤΩΡΑ, αν δεν το έχετε ήδη στη συλλογή σας φυσικά! Ή μάλλον ακόμα κι αν το έχετε, ξαναγοράστε το και κάντε το δώρο. Spread the awesomeness!

+ Κορυφαίο gameplay
+ Άριστα γραφικά
+ Απεριόριστες ώρες διασκέδασης
+ Απίστευτα βαθύ σύστημα μάχης
+ Online multiplayer

- Πολύ δύσκολο
- O εκφωνητής των αγώνων καταντά εκνευριστικός

Βαθμολογία: 9.0

Πλατφόρμα: PS3 (Xbox 360)
Έκδοση: Capcom
Ανάπτυξη: Capcom
Διάθεση: CD Media
Είδος: Beat 'em up
Παίκτες: 1-2
Επίσημο Site: http://www.streetfighter.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 20/2/2009
PEGI: 12+