StarCraft II Review

, Τρίτη 10 Αύγουστος 2010 0  

Έχουν περάσει πάνω από 10 χρόνια από την έλευση του StarCraft, του παιχνιδιού που έμελε να αλλάξει τα πάντα στον χώρο των τίτλων στρατηγικής. Η επιτυχία του StarCraft είναι γνωστή σε όλους σας οπότε δεν θα αναλωθώ στην ανάλυση της συνεισφοράς του στον χώρο του gaming. Αντ’ αυτού θα θυμίσω πόσο παρακαλούσαν όλοι για την συνέχειά του, για ένα StarCraft με 3D γραφικά και για τις φιλόδοξες προσπάθειες μεταφοράς του ως mod στο Command and Conquer: Generals. Και επιτέλους, μετά από αυτά τα 10 χρόνια, εδώ είμαστε με το StarCraft IΙ, ένα sequel πιστό στο αρχικό, με ισορροπημένες μονάδες στο multiplayer μέρος, με ένα καλοδουλεμένο single-player (που δυστυχώς όμως δεν περιέχει όλες τις φυλές) και με ένα ανανεωμένο Battle.net. Άξιζε τελικά αυτή η αναμονή ή όχι;

Το σενάριο του StarCraft είναι καλοδουλεμένο και ένα από τα χαρακτηριστικά για τα οποία ξεχωρίζει στον χώρο των RTS. Το manual του δεύτερου μέρους αφηγείται την ιστορία του αρχικού και του expansion σε εννιά(!!!!) σελίδες και αξίζει να την διαβάσετε. Έχοντας νιώσει την προδοσία για τα καλά στο πετσί του, ο πρωταγωνιστής James Raynor συνεχίζει τον επαναστατικό του αγώνα ενάντια στον τύραννο Mengsk. Πρωταρχικός στόχος του Jimmy; Να πάρει εκδίκηση για την εγκατάλειψη της πολυαγαπημένης του Sara Kerrigan. Δευτερεύον, να σταματήσει την Sara που έχει μεταμορφωθεί πλέον στην Queen of Blades. Και βέβαια τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο ακούγονται. Προδοσίες από το πουθενά, προβληματισμοί και πειραματισμοί που ίσως να διακινδυνεύσουν την ασφάλεια του πληρώματός σας, νέες συμμαχίες που κανείς δεν θα φανταζόταν και ένα φριχτό μέλλον που κρέμεται σε μια λεπτή κλωστή έρχονται να προστεθούν στον ώμο του Jimm-άκου και να του θυμίσουν πόσο φριχτή και δύσκολη μπορεί να είναι η ζωή.

Το εκπληκτικό... in-game mini-game σε όλο του το μεγαλείο!

Ο τεχνικός τομέας του StarCraft II κυμαίνεται σε αρεστά επίπεδα, με τα βίντεο να ξεχωρίζουν. Όλα τα σύγχρονα ειδικά εφέ (όπως το HDR) υποστηρίζονται και το παιχνίδι τρέχει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, αν και αξίζει να αναφερθεί ότι δεν εκμεταλλεύεται στο έπακρο τους quad cores, ενώ υπάρχουν μερικά glitches στα SLI συστήματα (σας προτείνω να τρέξετε το παιχνίδι σε single GPU mode). Γαργαλιστικές λεπτομέρειες όπως το SSAO και ο δυναμικός φωτισμός είναι επίσης εδώ. Αυτό όμως που μου προκάλεσε μεγαλύτερη εντύπωση, είναι η ομοιότητα των γραφικών με αυτά του πρώτου μέρους. Είναι πραγματικά δύσκολο να συλλάβεις την ατμόσφαιρα και την λεπτομέρεια των δισδιάστατων γραφικών και να την αποδώσεις στις τρεις διαστάσεις.

Κι όμως η Blizzard (όπως κι η Capcom στο Street Fighter ΙV) τα κατάφερε και μας προσφέρει πανομοιότυπα 3D μοντέλα με τα αντίστοιχα του πρώτου μέρους. Θα αναγνωρίσετε αμέσως τα SCV των Terrans, τα ‘zerg-άκια’, το siege tank, τους ενεργειακούς πυλώνες των Protoss. Όλα θυμίζουν το πολυαγαπημένο μας StarCraft και γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο αξίζουν συγχαρητήρια στην Blizzard. Κι αυτό γιατί αν άλλαζαν την εμφάνιση των μονάδων, όλοι όσοι το περίμεναν επί 10 χρόνια θα απογοητεύονταν. Μοναδικό μειονέκτημα των γραφικών είναι μερικές υφές που είναι χαμηλής ανάλυσης, ειδικά όταν κάνετε zoom in. Κι όσο για τα real-time βίντεο, πραγματικά τι να πω; Τέτοιους χαρακτήρες και φωτισμό ζηλεύει ακόμα και το Crysis. Ναι, ο φωτισμός και το γενικότερο IQ πλησιάζει μοιάζει με CGI και δείχνει με τον καλύτερο τρόπο τι γραφικά θα είχαμε στα FPS, αν δεν μέναμε ‘πίσω’ τόσο καιρό. Απλά, εκπληκτικά!

Burn baby, buuuuuuuuurn!

Σε ανάλογα επίπεδα κυμαίνεται και το ηχητικό μέρος. Όλες οι μονάδες είναι άμεσα αναγνωρίσιμες, από τα battle cruisers μέχρι και τους αγαπημένους μας Firebats. Τα μουσικά θέματα (ειδικά στην κεντρική σελίδα) θυμίζουν έντονα τα αντίστοιχα του αρχικού μέρους. Σε υψηλά επίπεδα κυμαίνονται και οι φωνές των κεντρικών χαρακτήρων, από του σκληροτράχηλοy Tychus έως και του σκοτεινού Zeratul. Σε γενικές γραμμές, ομολογώ ότι δεν είχα κανένα παράπονο και δεν βρήκα κάτι με το οποίο να δυσαρεστηθώ. Εύγε Blizzard.

Περνώντας στα του gameplay, οφείλω να ξαναπώ ότι επί 10 χρόνια το StarCraft II το περίμεναν πως και πως οι οπαδοί του πρώτου μέρους. Οπαδοί που ήθελαν το ίδιο ακριβώς, ισορροπημένο gameplay. Είναι ουτοπικό να περιμένει κανείς τρελές διαφορές ή επαναστατικές προσθήκες. Είναι αστείο οι νεοφερμένοι να γελούν και να αναρωτιούνται αν η τόση αναμονή ήταν για αυτό και μόνο, ειδικά από την στιγμή που δεν περίμεναν εκείνοι με τόση αγωνία το sequel. Όχι, μην περιμένετε τις αναρίθμητες μονάδες του Supreme Commander ή την action μορφή του World In Conflict. Εδώ έχουμε να κάνουμε με old-school RTS καταστάσεις, αν και υπάρχουν μερικές διαφορές μεταξύ του multiplayer και του single-player μέρους. Και πραγματικά αξίζουν τα εύσημα στην Blizzard γι’ αυτήν της την κίνηση. Γιατί πολλές φορές λέμε πόσο μάπες είναι τα sequels αρκετών παιχνιδιών, πως δεν σέβονται τις ρίζες τους, πως έχουν αλλάξει τόσο ώστε να απευθύνονται κυρίως στην μάζα κι όχι στους φανατικούς οπαδούς τους. Το StarCraft II αποτελεί την εξαίρεση του κανόνα και είναι φόρος τιμής προς το original.

Εδώ κι αν γίνεται της... Πόπης!

Ξεκινώντας το single-player, παρατηρούμε μια δραστική αλλαγή. Η πρώτη αποστολή ξεκινάει και δεν μπορείτε καν να δημιουργήσετε βάση. Προτού βιαστείτε να σχολιάσετε, όχι, το παιχνίδι όπως προείπα δεν συγκλίνει στον action χαρακτήρα του World In Conflict. Η Blizzard απλώς σχεδίασε με τέτοιο τρόπο τις πίστες, ούτως ώστε να προσφέρεται στον παίκτη μια μεγάλη ποικιλία. Στις 29 διαθέσιμες αποστολές θα κληθείτε να κάνετε πολλά, διαφορετικά πράγματα και δεν πρόκειται ποτέ να βαρεθείτε ή να αναφωνήσετε «ώχου μωρέ, πάλι τα ίδια;». Προκειμένου να υπάρχει μια συνοχή, αρκετές μονάδες δεν είναι άμεσα διαθέσιμες αλλά ξεκλειδώνονται με την ολοκλήρωση των αποστολών σας. Αυτό ίσως δυσαρεστήσει τους βετεράνους του παιχνιδιού, είναι όμως ιδανικό για τους νεοφερμένους. Σκεφτείτε κοινώς το campaign ως ένα μικρό, απαραίτητο tutorial των Terrans για το multiplayer.

Η επόμενη διαφορά που θα παρατηρήσετε, είναι η προσθήκη μερικών RPG στοιχείων και η εξερεύνηση του σκάφους σας, Hyperion. Μετά την ολοκλήρωση των αποστολών σας, μπορείτε να περιηγηθείτε στο σκάφος σας και να επισκεφτείτε την καντίνα, το οπλοστάσιο, το εργαστήριο και την γέφυρα. Στην καντίνα θα βρείτε ένα από τα καλύτερα mini-games που έχω δει τα τελευταία χρόνια, ένα shooter με το οποίο σίγουρα θα κολλήσετε. Στο οπλοστάσιο υπάρχουν όλες οι μονάδες που ξεκλειδώνετε, ενώ μπορείτε να αναβαθμίσετε και τις ικανότητες τους. Στο δε εργαστήριο, μπορείτε να προβείτε σε διάφορες έρευνες ώστε να αποκτήσετε νέα τεχνολογία βασισμένη στους Zerg ή τους Protoss. Προκειμένου να κάνετε αυτές τις έρευνες όμως, θα πρέπει να μαζέψετε αρκετούς πόντους έρευνας από τις αποστολές σας. Τέλος, από την γέφυρα μπορείτε να επιλέξετε κάποια από τις προηγούμενες αποστολές σας ή να ξεκινήσετε την επόμενη. Καθόλη την περιήγησή σας, μπορείτε να μιλάτε με το πλήρωμά σας και να αλληλεπιδράτε με διάφορα αντικείμενα των δωματίων, όπως το jukebox στην καντίνα.

Μια από τις πυρηνικές που έφαγε ο Terminator (και μετά το boom ακολούθησαν οι κραυγές του).

Όλα αυτά βέβαια ισχύουν στο single, γιατί στο multi τα tech trees των μονάδων επιστρέφουν στα αντίστοιχα του αρχικού StarCraft. Εδώ έχουμε να κάνουμε με το γνωστό, old-school gameplay που βασίζεται στην συλλογή πόρων, την ανάπτυξη της βάσης και την επέκτασή της. Σε αντίθεση με το campaign, στο multiplayer και οι τρεις φυλές είναι διαθέσιμες. Το στοιχείο όμως που εκπλήσσει είναι η ισορροπία των μονάδων. Μολονότι λείπουν αγαπημένες μονάδες από το single, όπως οι Firebats και τα Goliath, το παιχνίδι είναι απόλυτα ισορροπημένο και θα πρέπει να μάθετε καλά όλες τις δυνατότητες των μονάδων σας. Σαν να μην έφτανε αυτό όμως, οι πίστες έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρουν πολλά resources, ενώ με τα μεγάλα βράχια αποφεύγεται το σπαστικό και γρήγορο rush. Αν παίζετε βέβαια με Zerg- άδες, καλά θα κάνετε να προσέχετε, αφού τα zerglings μπορούν σε χρόνο dt να τα γκρεμίσουν και να σας πιάσουν στον ύπνο. Και προσοχή στα πυρηνικά, έτσι Termi;

Όπως θα γνωρίζετε ήδη, το multiplayer μέρος τρέχει πάνω στο νέο Battle.net 2.0. Το νέο Battle.net προσφέρει ένα πολύ καλό matchmaking system, δυνατότητα δημιουργίας παιχνιδιών 1vs1 και 2vs2, co-operative games, καθώς επίσης και το επίσημο ladder. Τα είδη παιχνιδιού είναι ακριβώς τα ίδια όπως και στο αρχικό. Το μοναδικό μειονέκτημα του νέου Battle.net που βρήκα, είναι ο τρόπος με τον οποίο μπορείτε να γίνετε φίλοι με κάποιον κι όχι η απουσία του LAN, καθώς και το lag ήταν μηδαμινό σε όλα τα online ματς μου. Η απουσία δε των chat rooms είναι αισθητή και με δυσαρεστεί. Κι όσον αφορά τα τουρνουά, στην beta υπήρξαν ήδη μερικά. Το μόνο που έχουν να κάνουν όσοι θέλουν να διοργανώσουν διάφορα τουρνουά, είναι να αποδεχτούν τους όρους του Battle.net και της Blizzard. Όπως θα καταλάβατε κοινώς, τα τουρνουά δεν καταργήθηκαν όπως θέλουν μερικοί να πιστέψετε. Το... ‘τσαμπέ’ καταργήθηκε.

CPU Usage σε quad core. Δυστυχώς το StarCraft II δεν τους εκμεταλλεύεται!

Καταλήγοντας, το StarCraft II είναι το ιδανικό sequel. Ένα sequel πιστό στις αρχές και τις βάσεις του αρχικού μέρους. Ένα sequel που περίμεναν εναγωνίως οι οπαδοί του. Οπαδοί που απαιτούσαν ίδιο gameplay με καλύτερο τεχνικό τομέα και την συνέχεια της ιστορίας. Είναι τέλειο; Σαφώς και όχι. Οι δύο φυλές που λείπουν από το single-player είναι ένα γερό μειονέκτημα, παρόλο που το campaign των Terrans είναι από τα πιο καλοδουλεμένα που έχω δει, δικαιολογώντας έτσι εν μέρει την απόφαση της Blizzard. Είναι τόσο καλό που θα ζητάτε όλο και περισσότερο. Από εκεί και πέρα, μερικές ελλείψεις του νέου Battle.net είναι απογοητευτικές και τα γραφικά με το optimization στις υψηλές ρυθμίσεις θα μπορούσαν να είναι καλύτερα.

Οι νέοι gamers λοιπόν ενδέχεται να δυσαρεστηθούν. Είναι ξεκάθαρο σε ποιους απευθύνεται ο τίτλος της Blizzard και χαίρομαι γι’ αυτήν της την κίνηση. Αν θέλετε διαφορετικό gameplay ή δεν σας καλύπτει ή πολύ απλά δεν σας άρεσε αυτό του αρχικού τίτλου, μπορείτε άνετα να το προσπεράσετε. Δεν σας αναγκάζει κάποιος να το αποκτήσετε. Κι αν νομίζετε ότι η αλλαγή ή η εξέλιξη είναι ότι καλύτερο, τότε πολύ απλά δείτε τι έπαθαν θρυλικά παιχνίδια όπως το Deus Ex, το Ghost Recon, το Rainbow Six, το F.E.A.R ή το Command and Conquer που πήραν την κάτω βόλτα από τη στιγμή που άλλαξαν - άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο - το gameplay τους. Μερικά πράγματα αξίζει να μένουν ως έχουν, τελεία και παύλα!

+ Σενάριο
+ Πολύ καλό scaling προς τα κάτω (τρέχει και σε παλιά υπολογιστικά συστήματα)
+ Εντυπωσιακά real-time βίντεο
+ Ενδιαφέροντα RPG στοιχεία στο single-player
+ Tο κλασικό StarCraft που αγαπήσαμε
+ Map editor που έρχεται μαζί με το παιχνίδι
+ Ποικιλία αποστολών στο campaign
+ Ισορροπημένο multiplayer μέρος

- Δεν υπάρχουν και οι τρεις φυλές στο single-player
- Eίναι τόσο καλό το campaign, που θα θέλετε κι άλλο σαν τρελοί
- Πρέπει να είστε συνέχεια online για να το απολαύσετε πλήρως
- Παραλείψεις στο Battle.net 2.0

BΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Activision Blizzard
Ανάπτυξη: Blizzard
Διάθεση: CD Media
Είδος: Strategy
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://eu.battle.net/sc2/en/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 27/7/2010
PEGI: 16