alt text

Star Wars Jedi Survivor review

Mία φορά κι έναν καιρό (το 2019, για την ακρίβεια), στον δικό μας γαλαξία, η Respawn Entertainment και η ΕΑ κυκλοφόρησαν το Star Wars Jedi: Fallen Order. Παρόλο που είχε τα θέματα του, κυρίως στον τεχνικό τομέα, αποτέλεσε ένα τιμιότατο action-adventure βασισμένο στο σύμπαν του Star Wars. Το Star Wars Jedi: Survivor είναι η συνέχεια του Fallen Order, με τη Respawn να ακολουθεί την γνωστή, επιτυχημένη συνταγή. Μπορεί το παιχνίδι να ανταποκριθεί στις μεγάλες προσδοκίες που δημιούργησε ο προκάτοχός του;

Στο Jedi Survivor, πρωταγωνιστής είναι και πάλι ο Cal Kestis, ένας από τους εναπομείναντες Jedi. Μετά από τις προηγούμενες περιπέτειές τους, αυτός και η ομάδα του, την οποία γνώρισε στο Fallen Order, έχουν χωρίσει τους δρόμους τους. Πέντε χρόνια αργότερα, ο Cal πλέον εκτελεί διάφορες αποστολές για τον επαναστάτη Saw Guerrera, μαζί με ένα νέο πλήρωμα, προσπαθώντας έτσι να αντισταθεί στην πανίσχυρη Αυτοκρατορία. Όμως, όταν μία αποστολή στον πλανήτη Coruscant πάει κατά διαόλου, αναγκάζεται να διαφύγει και να αναζητήσει τον παλιό του πιλότο, τον Greez, καθώς το σκάφος του παθαίνει σημαντικές ζημιές. Σύντομα όμως βρίσκεται μπλεγμένος σε κάτι πολύ μεγαλύτερο από μία απλή επισκευή και έτσι πρέπει να αναζητήσει την βοήθεια γνώριμων αλλά και νέων χαρακτήρων, να αντιμετωπίσει νέες απειλές και να ταξιδέψει σε διάφορα μέρη του γαλαξία. Η ιστορία είναι αρκετά καλή, με ενδιαφέρουσες εξελίξεις για τον Cal και την ομάδα του. Η πλοκή επιφυλάσσει μερικές εκπλήξεις και ανατροπές, αν και κάποιες από αυτές ίσως είναι αρκετά προβλέψιμες. Πάντως σας κάνει να θέλετε να δείτε τί θα συμβεί παρακάτω και αν είστε φαν του Star Wars θα περάσετε καλά βλέποντας τις διάφορες τοποθεσίες και τις αναφορές σε χαρακτήρες και γεγονότα από το γενικότερο σύμπαν των ταινιών.

Στα του gameplay, τα πράγματα είναι λίγο πιο… μπερδεμένα. Με την πρώτη ματιά, έχουμε να κάνουμε με μία μεγαλύτερη και καλύτερη εκδοχή του Fallen Order. Ο Cal διαθέτει από την αρχή κάποιες από τις ικανότητες που απέκτησε στο προηγούμενο παιχνίδι, κάτι που κάνει την εξερεύνηση και την μάχη αισθητά βελτιωμένες. Επίσης, ο χάρτης, που ήταν ένα από τα πιο μελανά σημεία του πρώτου παιχνιδιού, είναι αρκετά πιο καλοσχεδιασμένος και κατανοητός. Οι πλανήτες που επισκέπτεστε είναι μεγαλύτεροι σε έκταση και κρύβουν ακόμα περισσότερα μυστικά να βρείτε αλλά και μεγαλύτερες προκλήσεις, τόσο στο platforming όσο και στους εχθρούς και τα κρυφά boss που μπορείτε να βρείτε. Μάλιστα, ένας από αυτούς τους πλανήτες, ο Koboh, αντικαθιστά το σκάφος του Cal ως το κεντρικό hub. Για την ακρίβεια, η νέα σας βάση είναι ένα σαλούν. Κάθε φορά που ένας ΑΙ χαρακτήρας προστίθεται στην ομάδα σας, εμφανίζεται εκεί πέρα. Πέρα από το να μιλάτε με αυτούς τους χαρακτήρες, να οργανώνεστε και να αναβαθμίζετε τον εξοπλισμό και τις ικανότητες σας, μπορείτε να αναλάβετε μερικά ενδιαφέροντα side-quests (όπως να κυνηγήσετε διάφορους bounty hunters), να ασχολείστε με το ενυδρείο και τον κήπο που υπάρχουν (μπορείτε να μαζέψετε διάφορα ψάρια και σπόρους, καθώς εξερευνάτε τους πλανήτες), μέχρι και να παίξετε ένα mini-game που θυμίζει TFT αλλά με χαρακτήρες από το Star Wars.

Όσον αφορά την μάχη, ο Cal πλέον διαθέτει ένα αρκετά πιο εκτεταμένο οπλοστάσιο, χάρη στα νέα stances που μπορείτε να μάθετε. Υπάρχει το βασικό lightsaber, το double-edged lightsaber (που έχει δύο «λεπίδες» και είναι καλό όταν έχετε πολλούς εχθρούς γύρω σας), το dual lightsabers (όπου χειρίζεστε δύο φωτόσπαθα τα οποία επιφέρουν πολλαπλά χτυπήματα), το blaster stance (συνδυάζετε φωτόσπαθο και πιστόλι laser αν προτιμάτε να κρατήσετε λίγη απόσταση) και τέλος το crossguard lightsaber (που θυμίζει το lightsaber του Kylo Ren και είναι μεγαλύτερο, δυνατότερο, αλλά πιο αργό). Επίσης το φωτόσπαθο πλέον κόβει μέλη εχθρών και δεν λειτουργεί απλά ως ένα RGB ρόπαλο. Τα νέα στιλ μάχης συμπληρώνουν οι ικανότητες Force του Cal, οι οποίες ενισχύουν τις επιλογές τόσο στην επίθεση όσο και στην άμυνα. Επίσης παίζουν σημαντικό ρόλο και στην εξερεύνηση των διάφορων πλανητών και τους διάσπαρτους περιβαλλοντικούς γρίφους που πρέπει να λύσετε, με έναν συνδυασμό platforming, χρήση της Δύναμης αλλά και της βοήθειας του έμπιστου, χαριτωμένου και αξιολάτρευτου droid σας, του BD-1, που μπορεί να χακάρει διάφορες συσκευές. Μία άλλη νέα προσθήκη είναι η δυνατότητα να καβαλάτε μερικά πλάσματα ώστε να κινείστε πιο γρήγορα μέσα στις μεγάλες τοποθεσίες του κάθε πλανήτη, αλλά και να αποκτάτε πρόσβαση σε περιοχές που δεν μπορείτε αλλιώς. Όχι κάτι συναρπαστικό, αλλά διευκολύνει λίγο τα πράγματα.

Καθώς πολεμάτε stormtroopers, droids, αντίπαλους Force users, bounty hunters αλλά και την εκάστοτε τοπική χλωρίδα και πανίδα, κερδίζετε πόντους εμπειρίας. Αυτούς τους πόντους τους κερδίζετε επίσης όταν ο BD-1 σκανάρει μέρη του περιβάλλοντος και εχθρούς που δεν έχετε ξαναπολεμήσει. Μαζεύοντας XP, κερδίζετε skill points που μπορείτε να ξοδέψετε για να ξεκλειδώσετε νέες ικανότητες ή να αναβαθμίσετε τις υπάρχουσες, στο αρκετά μεγάλο skill tree που υπάρχει στα meditation points, τα οποία είναι τα «bonfires» του παιχνιδιού. Να προσθέσω πως επιτέλους έχει προστεθεί δυνατότητα fast-travel μεταξύ αυτών των points, κάτι που έλειπε πολύ από το Fallen Order. Πέρα από το να βρίσκετε ή να κερδίζετε XP, καθώς ψάχνετε κάθε κρυφή γωνιά, βρίσκετε νέα χρώματα και εξαρτήματα για τον εξοπλισμό σας, νέες στολές κτλ. Αυτή την φορά όμως, μπορείτε να βρείτε και νέα εμφανισιακά στιλ για τον Cal, όπως διαφορετικά μαλλιά, γένια κτλ. Όλα αυτά είναι κοσμητικές αλλαγές και δεν αλλάζουν κάτι στον τρόπο που παίζετε, αλλά είναι ωραία extras που μπορείτε να βρείτε. Επίσης, πλέον μπορείτε να αλλάξετε αρκετά περισσότερα χρώματα στην ενδυμασία σας και να βρείτε ωραίες στολές, κάτι που δεν ίσχυε στον προηγούμενο τίτλο.

Οφείλω να ομολογήσω πάντως, πως παρά τις νέες προσθήκες, οι μάχες δίνουν την αίσθηση ότι δεν έχουν αρκετό «focus» (σε βαθμό που ίσως οι μάχες του Fallen Order να φαντάζουν λίγο καλύτερες). Γενικά, είναι λίγο περίεργο το παιχνίδι να προσπαθεί να έχει μάχες με στιλ Souls χωρίς να υπάρχουν όλοι οι μηχανισμοί των τίτλων της FromSoftware και πολλές φορές αυτό καταντά κουραστικό, ειδικά όταν υπάρχουν hitbox που δεν βγάζουν νόημα και το collision detection συχνά κάνει του κεφαλιού του. Έπρεπε να προσεχτούν περισσότερο οι μάχες του παιχνιδιού. Για να είμαι απολύτως ειλικρινής, το παιχνίδι γενικώς φαίνεται να πάσχει από αυτό το θέμα: δεν δίνεται ιδιαίτερη προσοχή σε κάποιον συγκεκριμένο τομέα, αλλά στο «λίγο απ'όλα». Δεν είναι κάτι απαραίτητα κακό και φαίνεται πως έχει γίνει προσπάθεια για βελτιώσεις. Από την άλλη, το αποτέλεσμα είναι να μην ξεχωρίζει κάποια πτυχή του gameplay και αρκετό περιεχόμενο να έχει την αίσθηση του «filler», ενώ η βασική εμπειρία παραμένει σχεδόν ίδια με αυτή του Fallen Order.

Οπτικά, το Jedi Survivor επίσης δεν είναι και πολύ βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ναι, κάποια πράγματα είναι λίγο καλύτερα, όπως οι λεπτομέρειες στους κύριους χαρακτήρες και τα facial animations (βέβαια άλλοι χαρακτήρες φαίνονται περισσότερο σαν κινούμενα αρχεία png). Από την άλλη όμως οι φωτισμοί είναι χειρότεροι. Επίσης, πολλά animations είναι κάπως κοφτά και σχετικά όχι τόσο καλοδουλεμένα, ειδικά όταν βρίσκεστε στον αέρα. Τα περιβάλλοντα των διάφορων πλανητών είναι όμορφα, με κάποιες στιγμές που μπορούν να είναι και εντυπωσιακές, αλλά είναι ως επί το πλείστον άδεια. Επισκέπτεστε ζούγκλες, ερήμους, δάση, αρχαίους ναούς και σπήλαια, διαστημικές βάσεις και διάφορες άλλες τοποθεσίες, η κάθε μία με την δική της αισθητική και πινελιές βγαλμένες από τον κόσμο του Star Wars. Απλά, σχεδόν όλες πάσχουν από έλλειψη ζωντάνιας. Επιπλέον, στο PS5 τουλάχιστον συνάντησα και περιστασιακά bugs και αρκετά frame drops, ακόμα και στο performance mode. Δεν χαντακώνουν το παιχνίδι, αλλά σίγουρα δεν έπρεπε να συμβαίνουν ή τουλάχιστον όχι τόσο συχνά.

Το soundtrack είναι αρκετά καλό, με την γνήσια ορχηστρική μουσική που περιμένουμε από ένα παιχνίδι Star Wars, συν μερικά κομμάτια που είναι διαφορετικού στιλ αλλά κολλάνε στο συνολικό αποτέλεσμα. Όλα τα κλασικά ηχητικά εφέ που γνωρίζουμε από ταινίες, σειρές και προηγούμενα παιχνίδια Star Wars είναι εδώ και ως συνήθως είναι ποιοτικά. Οι ερμηνείες των ηθοποιών επίσης κυμαίνονται σε υψηλό επίπεδο, με το βασικό καστ να ξεχωρίζει και να δίνει το συναίσθημα που απαιτείται στην κάθε στιγμή. Πρέπει να αναφερθούμε και στον χαβαλέ που υπάρχει με τους διαλόγους που έχουν κάποιοι εχθροί όπως οι stormtroopers και τα droids, οι οποίοι συνθέτουν χιουμοριστικές στιγμές που έχουν αρκετή πλάκα.

Το Star Wars Jedi: Survivor είναι μια περιπέτεια με υψηλά production values, βελτιώσεις και μερικές καλές προσθήκες. Προσφέρει κάποιες διασκεδαστικές στιγμές και αρκετές ώρες ενασχόλησης, καθώς είναι σχετικά μεγάλο αλλά έχει και new game+ με έξτρα περιεχόμενο. Δυστυχώς «σκοντάφτει» σε διάφορα σημεία και γενικά δίνει την αίσθηση ενός παιχνιδιού που θα μπορούσε να έχει περισσότερο χρόνο ανάπτυξης προτού κυκλοφορήσει. Αν σας άρεσε το Fallen Order, τότε θα σας αρέσει και το Jedi Survivor και αυτό ισχύει διπλά αν είστε φαν του Star Wars. Απλά, μην περιμένετε κάτι πραγματικά καινούριο. May the Force be with you!

  • Τίμια ιστορία
  • Νέες προσθήκες στις μάχες
  • Πολλές ώρες εξερεύνησης και μπόλικα καλούδια
  • New game+ με έξτρα περιεχόμενο
  • Οι μάχες κάποιες φορές μπορούν να γίνουν κουραστικές
  • Οι διάφοροι πλανήτες φαντάζουν «άδειοι»
  • Μερικά νέα χαρακτηριστικά είναι ανούσια
  • Κάποια περίεργα animations
  • Πτώσεις frame rate ακόμα και στο performance mode
  • Η βασική εμπειρία είναι ως επί το πλείστον ίδια με του Fallen Order
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS5, Xbox Series X/S, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Respawn
ΕΚΔΟΣΗ:EA
ΔΙΑΘΕΣΗ:Bandai Namco Hellas