alt text

Spyro Reignited Trilogy Review

Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η νοσταλγία στη βιομηχανία του gaming τα τελευταία χρόνια χτυπάει κόκκινο, με επανακυκλοφορίες σπουδαίων τίτλων του παρελθόντος όπως η τριλογία Crash, το Shadow of the Colossus, το Ratchet and Clank, επανακυκλοφορίες παλιότερων κονσολών κτλ. Αισίως βγαίνει από τη ναφθαλίνη και το Spyro the Dragon, μία από τις πιο εμβληματικές σειρές του PS1.

Το πρώτο Spyro the Dragon κυκλοφόρησε το 1998, από τη νεοσύστατη τότε Insomniac Games, ως μία προσπάθεια της Sony να απαντήσει στο υπερεπιτυχημένο Super Mario 64 της Nintendo. Τα παιχνίδια Crash Bandicoot της Naughty Dog είχαν μεν μεγάλη απήχηση και o Crash αποτέλεσε την άτυπη μασκότ του PS1, αλλά χρειαζόταν και ένα παιχνίδι παρόμοιο με το Mario 64 και σε επίπεδο gameplay, οπότε κάπως έτσι ήρθε το Spyro the Dragon. Η αποστολή στέφτηκε με επιτυχία καθώς τόσο το πρώτο παιχνίδι, όσο και οι δύο συνέχειές του, αποτέλεσαν σημαντικές εμπορικές επιτυχίες και μας χάρισαν αμέτρητες ώρες διασκέδασης. Δυστυχώς η πορεία της σειράς στις επόμενες γενιές κονσολών δεν ήταν ανάλογη για διάφορους λόγους και ο Spyro πέρασε στο περιθώριο. Το Spyro Reignited Trilogy έρχεται για να επαναφέρει τον μωβ δράκο στο προσκήνιο με remake των τριών πρώτων Spyro του PS1.

Το σημαντικότερο πράγμα σε ένα remake όπως το Spyro Reignited Trilogy είναι σίγουρα η αναβάθμιση των γραφικών και στην προκειμένη περίπτωση δεν χωρά αμφιβολία ότι το αποτέλεσμα της δουλειάς της Toys for Bob είναι εκθαμβωτικό. Οπτικά τα παιχνίδια θυμίζουν ταινίες της Pixar, με καλοσχεδιασμένους χαρακτήρες, εκπληκτικό animation, περιβάλλοντα γεμάτα λεπτομέρειες και πανδαισία χρωμάτων σε κάθε μήκος και πλάτος του κόσμου. Το εντυπωσιακό είναι ότι παρά τις τρομαχτικές διαφορές στα γραφικά σε σχέση με τα αρχικά παιχνίδια του PS1, δεν έχει χαθεί η οικειότητα που νιώθετε βολτάροντας σε γνώριμα επίπεδα που έχουν χαραχτεί στην μνήμη σας ή εξολοθρεύοντας εχθρούς που στο παρελθόν με δυσκολία καταλαβαίνατε τί ακριβώς ήταν λόγω των άσχημων πολυγώνων.

Η φλόγα του Spyro είναι πιο εντυπωσιακή από ποτέ.

Η φλόγα του Spyro είναι πιο εντυπωσιακή από ποτέ.

Το Spyro Reignited Trilogy έχει βελτιώσεις όχι μόνο στο οπτικό κομμάτι, αλλά και στον χειρισμό του Spyro που συνάδει περισσότερο με τις ανάγκες του σήμερα, ώστε να είναι σαφώς πιο βατός και λειτουργικός και για νέους παίκτες. Πέρα από την κίνηση του αναλογικού μοχλού, βελτιώσεις βλέπετε στον τρόπο που ρολάρει ο χαρακτήρας για να αποφεύγει τα πυρά των εχθρών, ενώ και τα άλματα έχουν σαφώς μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με το παρελθόν. Μία από τις προσωπικές μου ανησυχίες πριν πιάσω στα χέρια μου τη συλλογή, ήταν το κατά πόσο οι μηχανισμοί gameplay των αρχικών παιχνιδιών θα ήταν φρέσκοι σήμερα, αλλά ευτυχώς άδικα φοβόμουν. Άλλωστε από τις πρώτες στιγμές βρήκα τον εαυτό μου να μην μπορεί να ξεκολλήσει από την οθόνη και να θέλει να συλλέξει τα πάντα πριν πάει στην επόμενη πίστα.

Τα παιχνίδια χωρίζονται σε διαφορετικούς κόσμους, οι οποίοι λειτουργούν σαν hubs για να επισκεφτείτε τις διαφορετικές πίστες του κάθε κόσμου. Για να πάτε από τον έναν κόσμο στον άλλο πρέπει να έχετε συλλέξει συγκεκριμένο αριθμό είτε αυγών, είτε talismans, είτε να έχετε απελευθερώσει συγκεκριμένο αριθμό δράκων ανάλογα πάντα με την ιστορία, οπότε κάπως έτσι ξεκλειδώνετε σταδιακά το περιεχόμενο του παιχνιδιού. Ένα πράγμα που μου αρέσει πολύ εδώ και συναντούσαμε μόνο στα παιχνίδια της Nintendo, είναι ότι η δυσκολία μπορεί πραγματικά να ρυθμιστεί οργανικά με βάση τις ανάγκες του παίκτη, καθιστώντας τα παιχνίδια κατάλληλα τόσο για παιδιά, όσο και για παίκτες που θέλουν υψηλό βαθμό πρόκλησης. Κι αυτό γιατί ναι μεν και τα τρία παιχνίδια (ιδιαίτερα το πρώτο) είναι εύκολα να τα τερματίσετε, αλλά είναι πραγματική πρόκληση να καταφέρετε να συλλέξετε για παράδειγμα όλα τα αυγά ή ακόμη περισσότερο να συλλέξετε και όλα τα πετράδια που βρίσκονται σε κάθε επίπεδο. Αν θέλετε να ολοκληρώσετε 100% τον κάθε τίτλο, ετοιμαστείτε να φτύσετε αίμα για να βρείτε τα πάντα!

Ο χειρισμός έχει βελτιωθεί σημαντικά.

Ο χειρισμός έχει βελτιωθεί σημαντικά.

Ένα ακόμη γεγονός που συνειδητοποιείτε παίζοντας, είναι ο τρόπος που βελτιώνεται το gameplay από παιχνίδι σε παιχνίδι. Το πρώτο Spyro the Dragon είναι αρκετά πιο μινιμαλιστικό σε σχέση με τους διαδόχους του, αφού βασίζεται περισσότερο στην εξερεύνηση έχοντας ελάχιστα cutscenes. H φόρμουλα διαφοροποιείται στο Spyro 2, αφού προστίθενται πολλά στοιχεία που δίνουν μεγαλύτερη ποικιλία στο gameplay όπως οι υποβρύχιες πίστες, ποικίλα mini-games τα οποία στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι πανέξυπνα, αλλά και τα πολλά σύντομα και αστεία cutscenes που δίνουν και παίρνουν. Τέλος, το Spyro: Year of the Dragon είναι και το πλέον πλήρες παιχνίδι της τριλογίας, τόσο σε περιεχόμενο αλλά και σε ποιότητα, καθώς συνδέει αρμονικά την απόλαυση της εξερεύνησης με μία σειρά από έξυπνα mini-games και παζλ, ενώ προστίθενται και έξτρα χαρακτήρες που χειρίζεστε μέσα στο παιχνίδι οι οποίοι απογειώνουν την απόλαυση.

Από τα κυριότερα χαρακτηριστικά και των τριών Spyro είναι το εξαιρετικό level design των περισσότερων πιστών, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε την ηλικία των παιχνιδιών αυτών, αλλά και η τρομερή ποικιλία των εχθρών που δύσκολα μπορεί να συγκριθεί με οποιαδήποτε άλλο παιχνίδι του είδους. Μοναδικό παράπονο σε επίπεδο gameplay είναι ότι το βοηθητικό άλμα λίγο πριν προσγειωθείτε σε κάθε πλατφόρμα που προστέθηκε από το Spyro 2 και σας γλιτώνει από άσχημα άλματα δεν υπάρχει στο πρώτο παιχνίδι, γεγονός που αδυνατώ να καταλάβω, αφού πραγματικά βοηθάει στον ρυθμό του παιχνιδιού. Αντίθετα, άψογα έχουν μεταφερθεί τόσο τα μουσικά θέματα όσο και τα ηχητικά εφέ, αφού διατηρούν την αυθεντική συνταγή και τη φρεσκάρουν με σύγχρονες τεχνικές που συνάδουν με το επίπεδο των σημερινών τίτλων. Βέβαια, για τους νοσταλγούς της αυθεντικής εμπειρίας υπάρχει και η κλασική μουσική υπόκρουση και εφέ χωρίς αλλαγές.

Η ποικιλία των εχθρών είναι από τα δυνατά χαρτιά της τριλογίας.

Η ποικιλία των εχθρών είναι από τα δυνατά χαρτιά της τριλογίας.

Πέρα όμως από τα θετικά, εντοπίζονται και κάποιες “ανορθογραφίες” που είτε υπήρχαν εξαρχής και δεν διορθώθηκαν, είτε προκύπτουν τώρα. Το πρώτο πρόβλημα είναι η κάμερα στις υποθαλάσσιες περιοχές, η οποία δεν έχει βελτιωθεί όσο θα έπρεπε και παραμένει δυσλειτουργική. Ένα ακόμα θέμα που εκπλήσσει αρνητικά είναι η απουσία υπότιτλων στα cutscenes, πράγμα ανεπίτρεπτο για παιχνίδι που κυκλοφορεί σήμερα. Προσωπικά αυτό δεν επηρέασε την εμπειρία μου με το παιχνίδι, αλλά σκεπτόμενος ότι απευθύνεται και σε μικρές ηλικίες που ενδεχομένως δεν είναι στο επίπεδο να καταλαβαίνουν ότι ακούν στα αγγλικά, το βρίσκω σημαντικό μειονέκτημα. Άλλο ένα πρόβλημα που βγάζει μάτι είναι οι μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης όταν πηγαίνετε σε μία νέα πίστα. Μάλιστα οι πίστες φόρτωναν πιο γρήγορα στα αρχικά παιχνίδια του PS1. Τέλος, χωρίς λογική κρίνεται η απόφαση της Activision να έχει διαθέσιμο στον δίσκο μόνο το πρώτο παιχνίδι και τα άλλα δύο να είναι προς κατέβασμα.

Το Spyro Reignited Trilogy ξυπνάει όμορφες αναμνήσεις από το παρελθόν και θυμίζει γιατί ο χαριτωμένος μωβ δράκος υπήρξε ένας από τους αγαπημένους μας ήρωες στο gaming. Το remake της τριλογίας αποτελεί μία αξιοθαύμαστη δουλειά σε όλα τα επίπεδα και παράδειγμα προς μίμηση για το πως αναβιώνονται κλασικοί τίτλοι. Αν αγαπάτε τα αρχικά παιχνίδια Spyro, αλλά και αν σας αρέσουν τα platformers γενικότερα, μην το χάσετε με τίποτα.

  • Εξαιρετικά γραφικά
  • Σύγχρονος χειρισμός
  • Μηχανισμοί gameplay που αντέχουν στο χρόνο
  • Πανέξυπνα mini-games
  • Μεγάλη ποικιλία εχθρών
  • Πλούσιο περιεχόμενο με περισσότερες από 100 πίστες
  • Η κάμερα στις υποθαλάσσιες περιοχές
  • Απουσία υπότιτλων στα cutcenes
  • Μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Toys for Bob
ΕΚΔΟΣΗ:Activision
ΔΙΑΘΕΣΗ:IGE
ΕΙΔΟΣ:Platformer
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.spyrothedragon.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:13/11/2018