Special Forces: Team X Review

, Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013 0  

Εν έτει 2013, έχουμε δει κάθε πιθανό τύπο shooter. Έχουμε δει διάφορες ιδέες με εξαιρετικά αποτελέσματα, και άλλες να χάνονται λόγω κακής υλοποίησης. Ένα από αυτά τα «κακά» παραδείγματα είναι το Special Forces: Team X. Ένα multiplayer 3rd person shooter που βασίζεται -ή τουλάχιστον θα ήθελε να βασίζεται- στο ομαδικό παιχνίδι και στη χρήση του συστήματος κάλυψης. Δυστυχώς τίποτα από αυτά δεν λειτουργεί στην πράξη, κι έτσι έχουμε στα χέρια μας ένα μέτριο «φάτε όποιον βρείτε» παιχνίδι.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Αν θέλετε single-player ή έστω training mode (του οποίου η έλλειψη του μόνο αρνητική μπορεί να είναι), δεν θα βρείτε τίποτα εδώ για να σας κρατήσει. Αντιθέτως, το Special Forces: Team X παρέχει μόνο multiplayer. Ακόμα κι έτσι, στις δύο βδομάδες που το παίζω στο Xbox Live, ποτέ δεν βρήκα πάνω από τρία ματς, ενώ κανένα δεν κράτησε πάνω από δύο γύρους και με πετούσε στην αρχική με το γνωστό “Host Disconnected”. Το κακό είναι ότι τις τελευταίες μέρες τα πράγματα έγιναν χειρότερα, καθώς έβρισκα μόνο ένα ματς (μάλλον πάλι καλά πρέπει να λέω). Οπότε, κόσμος γιοκ.

Συνεχίζουμε με την παραμετροποίηση. Το Special Forces: Team X παρέχει μία μεγάλη ποικιλία όπλων (τα οποία έχουν ονόματα ανθρώπων κατά έναν περίεργο λόγο) και αξεσουάρ για το χαρακτήρα σας, προσφέροντας αυτή τη «μοναδική» αίσθηση σε κάθε παίκτη. Ανεβαίνοντας level ξεκλειδώνετε όλο και περισσότερα, παράγοντας που σίγουρα μπορεί να σας κρατήσει για κάποιες ώρες. Το αρνητικό; Δεν είναι αρκετές οι ώρες. Μετά από έξι ώρες είχα στη διάθεσή μου σχεδόν όλο το οπλοστάσιο, ενώ ο χαρακτήρας μου έγινε... «πιο badass πεθαίνεις».

Η ομαδική προσέγγιση επιβραβεύει όλη την ομάδα, ενώ η ατομική μόνο τον εκάστοτε παίκτη.

Ως καθαρόαιμο 3rd person shooter, το Team X προσφέρει μία καλή εμπειρία πυροβολισμών, σε επίπεδα που έχουμε συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια, μαζί με τις ανάλογες κοντινές επιθέσεις-μπουκετίδια. Επίσης, το παρεχόμενο σύστημα κάλυψης αλά Gears of War θα μπορούσε να οδηγήσει σε πιο στρατηγικό gameplay, αν δούλευε σωστά. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο κουμπί για κάλυψη και πρέπει απλά να τρέξετε μέχρι το κοντινότερο σημείο. Σπάνια θα δείτε κάποιον -συμπεριλαμβανόμενου και του εαυτού σας- να το χρησιμοποιεί στην πράξη.

Τα modes είναι αρκετά, με επιλογές όπως Ground War και Deathmatch. Το κακό είναι στις ίδιες τις πίστες, καθώς δεν υπάρχει καθαρή επιλογή χαρτών, παρά «περιοχής», με την κάθε πίστα να επιλέγεται τυχαία και στη συνέχεια τους παίκτες να διαλέγουν σε ποιο από τρία σημεία θα λάβει χώρα η μάχη. Αυτό το στοιχείο, αν και δίνει μια αίσθηση φρεσκάδας, δεν μπορεί να προωθήσει το στρατηγικό και ομαδικό gameplay, αφού στην τελική κανείς δεν ξέρει 100% την πίστα, ώστε να υπάρξει κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο επίθεσης.

Τα killstrikes έχουν σημαντικό ρόλο, όπως επίσης και τα teamstrikes, που επιβραβεύουν ολόκληρη την ομάδα (τρία άτομα η κάθε μία). Με τα πρώτα μπορείτε να καλέσετε εναέριες επιθέσεις ή σκυλιά (τα οποία ποτέ δεν επιτίθενται, απλά περνάνε δίπλα από τους αντιπάλους - δεν είμαι σίγουρος αν αυτό είναι bug ή έτσι το ήθελαν οι developers), ενώ με τα δεύτερα χαρίζονται σε όλη την ομάδα επιπλέον όπλα ή ομαδικά respawns σε «καλά σημεία» του χάρτη. Σε κάθε πίστα βρίσκονται διάσπαρτα όπλα, όπως ρουκέτες και αλυσοπρίονα, αλλά μην περιμένετε να κάνουν τεράστια διαφορά. Τέλος, τα respawns ώρες ώρες είναι αψυχολόγητα, καθώς το παιχνίδι μπορεί να σας πετάξει ακριβώς μπροστά από την αντίπαλη ομάδα, οδηγώντας σας σε τζάμπα θάνατο.

Το καρτουνίστικο στιλ των γραφικών του Special Forces: Team X είναι ωραίο (η ικανοποίηση του αποκεφαλισμού ενός αντιπάλου δεν περιγράφεται!), αλλά τα animations φαίνονται προχειροφτιαγμένα. Υπάρχουν αρκετά bugs και μερικό screen-tearing, τουλάχιστον στο Xbox 360, ενώ οι χρόνοι φόρτωσης κάθε πίστας σηκώνουν... τσιγάρο. Οι ήχοι των όπλων είναι καλοί, αν και το όλο soundtrack δεν ικανοποιεί. Τέλος, η ισορροπία των ομάδων είναι απλά ανύπαρκτη, αφού το παιχνίδι μπορεί να ξεκινήσει το ματς ακόμα και με τρεις εναντίον ενός, κάτι που δυστυχώς βίωσα αρκετές φορές.

"Σκυλί που γαβγίζει, δε δαγκώνει"... Κυριολεκτικά όμως!

Σε γενικές γραμμές, το Special Forces: Team X δεν είναι τόσο κακό ως σύνολο, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι και τίποτα το ιδιαίτερο. Βαρετό και επαναλαμβανόμενο, ακόμα και με τους τυχαίους χάρτες, ενώ ο όποιος κόσμος του φαίνεται πως σύντομα θα έχει εξαφανιστεί τελείως. Ρίξτε μια ματιά στο Special Forces: Team X αν ψάχνετε κάτι τέτοιο στο XBLA (τιμή 1200 Points), αλλά μάλλον θα θέλετε να δώσετε λίγα παραπάνω χρήματα για κάτι καλύτερο.

+ Όμορφα γραφικά
+ Πολλές επιλογές όπλων και αλλαγής εμφάνισης χαρακτήρα
+ Ικανοποιητικό πιστολίδι
+ Συνεχής αίσθηση φρεσκάδας με τυχαίους χάρτες…

- …που όμως αποτρέπουν το στρατηγικό παιχνίδι
- Το σύστημα κάλυψης απλά δεν δουλεύει!
- Bugs, αποσυνδέσεις, προβληματικά respawn
- Λίγος κόσμος

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 6.0

Πλατφόρμα: Xbox 360 (review), PC
Ανάπτυξη: Zombie Studios
Έκδοση: Microprose, Atari
Διάθεση: XBLA, Steam
Είδος: 3rd person shooter
Παίκτες: Multiplayer
Επίσημο Site: http://www.zombie.com/games/special-forces-team-x
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 6/2/2013
PEGI: 18