alt text

Souldiers review

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα τελευταία χρόνια έχουμε γεμίσει με soulslike τίτλους, τόσο ΑΑΑ, όσο και indie, με ότι καλό και κακό συνεπάγεται αυτό το γεγονός. To Souldiers, η πρώτη κυκλοφορία της ισπανικής Retro Forge, είναι μια action-RPG metroidvania περιπέτεια με επιρροές από Dark Souls.

Το παιχνίδι ξεκινάει στην Zarga, η οποία βρίσκεται σε πόλεμο με το βασίλειο του Dadelm. O βασιλιάς της Zarga και το πολεμικό του συμβούλιο, σχεδιάζουν τις επόμενες κινήσεις τους κι αποφασίζουν να στείλουν ένα τάγμα, υπό τις διαταγές του στρατηγού Brigard, για να ενισχύσουν τις δυνάμεις στο μέτωπο. Όμως μετά από μία ξαφνική αλλαγή που προτείνει ο μάγος του βασιλιά, το σχέδιο αλλάζει κι έτσι το τάγμα βρίσκεται να περνάει δίπλα από μία σπηλιά, καθοδόν για την μάχη. Όμως, εγκλωβίζεται μέσα στην σπηλιά, χάρη σε έναν ξαφνικό σεισμό. Τότε, εμφανίζεται μία Βαλκυρία, η οποία ανακοινώνει στον στρατηγό και τους υπόλοιπους, πως πέθαναν όταν εγκλωβίστηκαν εκεί, και πως πρέπει να την ακολουθήσουν, ώστε να περάσουν στην Terragaya, έναν κόσμο που βρίσκεται μεταξύ ζωής και θανάτου. Μην έχοντας άλλη επιλογή, αυτό ακριβώς κάνουν και ξεκινάνε προς τον στόχο τους, να βρούνε και να μιλήσουν με τον Φύλακα αυτού του μυστηριώδους κόσμου, ώστε να βγάλουν μία άκρη για το τι ακριβώς τους συνέβη. Η ιστορία, παρόλο που αρχικά έχει ενδιαφέρον, σύντομα περνά σε δεύτερη μοίρα και είναι αρκετά τυπική, με μπόλικα κλισέ.

Μπορείτε να διαλέξετε μεταξύ τριών χαρακτήρων. Ο Scout είναι ο melee χαρακτήρας που πολεμά σε κοντινές αποστάσεις με σπαθί και ασπίδα. Ο μάχος εκτοξεύει ξόρκια και μπορεί να επιτεθεί με το ραβδί του. Η τοξότρια επιτίθεται με τα βέλη της και μπορεί να χρησιμοποιήσει το τόξο της ως... μπούμερανγκ για να πάρει γρήγορα πίσω τα βέλη της (πρωτότυπο, αν μη τι άλλο). Κάθε χαρακτήρας έχει τις δικές του δυνάμεις και αδυναμίες και διαφορετικά στατιστικά όσον αφορά την υγεία, το mana, την δύναμη και την αντοχή. Δυστυχώς, από την στιγμή που επιλέγετε, δεν μπορείτε να αλλάξετε χαρακτήρα, οπότε καλό είναι να είστε σίγουρος για το τί προτιμάτε.

Το Souldiers είναι ένα 2D metroidvania που δανείζεται στοιχεία από το Dark Souls τα οποία επικεντρώνονται κυρίως στις μάχες. Ο κάθε χαρακτήρας, μπορεί να επιτεθεί, να κάνει άλματα, να κάνει αποφυγή επιθέσεων που χαρίζει μερικά πολύτιμα i-frames, να μπλοκάρει χτυπήματα και εφόσον έχετε καλό συγχρονισμό, να αποκρούσει εισερχόμενες επιθέσεις και μετά να κάνει μία δυνατή αντεπίθεση. Φυσικά, αρκετές από αυτές τις κινήσεις, ξοδεύουν stamina, οπότε πρέπει να έχετε τον νου σας στον σχετικό μετρητή. Όπως σε κάθε metroidvania που σέβεται τον εαυτό του, πρέπει να πολεμήσετε εχθρούς, να λύσετε μερικούς γρίφους, να εξερευνήσετε για μυστικά και διάφορα καλούδια και φυσικά, να βρείτε νέες ικανότητες που δίνουν πρόσβαση σε περιοχές που σας ήταν νωρίτερα κλειστές. Σφάζοντας εχθρούς, παίρνετε XP και αυξάνετε το level σας. Σε κάθε level up, κερδίζετε κι ένα mastery point, που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ξεκλειδώσετε νέες κινήσεις και ικανότητες από το skill tree του χαρακτήρα σας. Επίσης, οι ηττημένοι εχθροί σας αφήνουν λεφτά (τα οποία σας χρειάζονται για να αγοράσετε εξοπλισμό και διάφορα άλλα χρήσιμα πράγματα από καταστήματα ή μικρούς πάγκους μέσα στις πίστες), λίγη υγεία, ενώ κάποιοι από αυτούς αφήνουν και πυρομαχικά για αντικείμενα όπως βόμβες, χειροβομβίδες κτλ. Καθώς εξερευνάτε, βρίσκετε μπόλικα αντικείμενα που μπορείτε να σπάσετε, τα οποία πολλές φορές περιέχουν μερικά από τα προαναφερθέντα drops, οπότε μην λυπηθείτε τίποτα, ισοπεδώστε ό,τι βρεθεί στον δρόμο σας.

Μιλώντας για ισοπέδωμα, να σημειωθεί πως το παιχνίδι είναι ζόρικο, μερικές φορές σε κάπως υπερβολικό βαθμό, ακόμα και στο χαμηλότερο επίπεδο δυσκολίας. Δεν είναι απίθανο να βρεθείτε σε κατάσταση που σας παιδεύουν ακόμα και απλοί εχθροί, ειδικά όταν έχετε μικρό level με λίγες κινήσεις στο ρεπερτόριο σας, ενώ αυτό ισχύει διπλά για τα διάφορα boss fights. Χρειάζεται υπομονή κι επιμονή από μέρους σας καθώς περιπλανιέστε στην Terragaya. Εκτός από τις μάχες, πρέπει να είστε σε σχετική επιφυλακή για τις διάφορες παγίδες (βράχια που πέφτουν, καρφιά και άλλες ομορφιές) που υπάρχουν, καθώς δεν είναι λίγες. Μέσα στις πίστες, βρίσκετε checkpoints, τα οποία ενεργοποιούνται όταν περνάτε από δίπλα τους και λειτουργούν επίσης ως save points αλλά και σημεία fast travel. Όταν κάνετε save, γεμίζει ξανά η υγεία και το mana σας, αλλά επανεμφανίζονται και όλοι οι εχθροί (σιγά μην το γλιτώνατε!).

Τα πράγματα γίνονται λίγο πιο εύκολα, καθώς ανακαλύπτετε οκτώ στοιχεία που όχι μόνο ενισχύουν τις επιθέσεις σας, αλλά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν στην εξερεύνηση. Πχ όταν βρείτε το στοιχείο της φωτιάς, μπορείτε να ανάψετε πυρσούς για να φωτίστε σκοτεινά σημεία και να κάψετε ιστούς που σας μπλόκαρουν περιοχές και περάσματα. Από κει και πέρα, πρέπει να τσεκάρετε για διάφορα μυστικά, σεντούκια με καλούδια όπως health potions και υλικά που χρησιμεύουν στην αναβάθμιση του εξοπλισμού σας ή μενταγιόν που μπορείτε να φορέσετε και να ανεβάσουν τα stats σας κτλ. Ευτυχώς, το παιχνίδι διαθέτει έναν τιμιότατο χάρτη, που είναι απλός, κατανοητός και επιπλέον δείχνει πού βρίσκονται τα διάφορα σεντούκια, save points, κλειδωμένες πόρτες, αλλά και ο επόμενος κύριος στόχος σας. Όλα τα παραπάνω είναι καλά κι ωραία, αλλά το θέμα είναι πως... τα έχουμε ξαναδεί. Δεν υπάρχει κάποια καινοτομία ή κάτι να κάνει «κλικ» και να προσθέτει την έξτρα πινελιά. Όχι πως το gameplay είναι κακό, απλά δεν ξεχωρίζει σε κάποιον τομέα, ούτε έχει κάτι το αξιομνημόνευτο.

Το παιχνίδι διαθέτει πολύ καλοδουλεμένο οπτικό τομέα, με ωραία 2D pixel art γραφικά, πανέμορφα backgrounds, αρκετά λεπτομερή και ρευστά animations, δυνατά χρώματα και μερικά ωραία εφέ φωτισμού. Υπάρχει αρκετή ποικιλία στους εχθρούς και στα boss, όπως και στα περιβάλλοντα της Terragaya. Επισκέπτεστε διάφορες περιοχές όπως σκοτεινά σπήλαια, πόλεις, υπόνομοι, industrial πλημμυρισμένα εργαστήρια, ναοί με αρχαίες αιγυπτιακές θεματικές, δάση, εξοχικά τοπία και άλλα μέρη, όλα τους πολύ ευχάριστα στο μάτι. Καλή δουλειά έχει γίνει επίσης στο soundtrack που είναι ιδανική συνοδεία στα τεκταινόμενα του παιχνιδιού και μαζί με τα γραφικά φέρνει στον νου τις χρυσές εποχές των 16-bit RPG της Square, επί εποχής Super Nintendo.

Το Souldiers είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση, ειδικά για την τιμή του. Αποτελεί αρκετά καλή επιλογή αν θέλετε ένα metroidvania που προσφέρει αρκετές ώρες ενασχόλησης (υπολογίστε γύρω στις 20 ώρες περίπου), υψηλή πρόκληση, καλό gameplay και έναν οπτικό-ακουστικό τομέα που έχει δουλευτεί με μεράκι. Απλά έχετε υπόψη τα ξαφνικά «ξεσπάσματα» δυσκολίας και το γεγονός ότι δεν προσφέρει κάτι καινούριο στην γνωστή φόρμουλα του είδους του.

  • Τίμιο metroidvania gameplay
  • Όμορφα γραφικά
  • Ατμοσφαιρική μουσική
  • Μπόλικη εξερεύνηση
  • Απότομες αυξήσεις δυσκολίας
  • Μάλλον αδιάφορη ιστορία
  • Παικτικά δεν ξεχωρίζει από τα συνηθισμένα του είδους
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One, Switch, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Retro Forge
ΕΚΔΟΣΗ:Dear Villagers