alt text

SoulCalibur 6 Review

Η σειρά SoulCalibur είναι από τις πιο επιτυχημένες στο είδος των 3D fighters, με αρκετά κύρια παιχνίδια και spin-offs. Το SoulCalibur 6 μας πηγαίνει πίσω στις ρίζες της σειράς και μαζί με ένα reboot της ιστορίας, απευθύνεται τόσο σε παλιούς, όσο και σε νέους παίκτες.

Αυτή τη φορά η ιστορία παίζει σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι. Υπάρχουν δύο διαφορετικά modes που σχετίζονται με την πλοκή και τον μύθο της σειράς, τα οποία είναι μάλιστα και αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους. Εν γένει, είναι θετικό που υπάρχουν δύο διαφορετικές επιλογές και προσφέρουν αρκετό περιεχόμενο για offline single-player διασκέδαση.

Η πρώτη επιλογή, Libra of Souls, σας επιτρέπει να δημιουργήσετε τον δικό σας χαρακτήρα και να παίξετε την ιστορία του. Το gameplay εδώ είναι μια μίξη strateg και role-playing με μάχες στο ενδιάμεσο. Υπάρχουν κύριες και δευτερεύουσες αποστολές για να κυλάει η ιστορία και η ενασχόλησή σας με το mode αυτό, που έχει χορταστική διάρκεια. Η πλοκή ξετυλίγεται μέσω κειμένου κατά κύριο λόγο, όπως σε ένα 'εργο τύπου light novel. Υπάρχουν τα πορτρέτα των χαρακτήρων, ένα σκηνικό και διάλογος. Πρέπει να είστε προετοιμασμένος για αρκετό από το συγκεκριμένο είδος παρουσίασης γενικά στο παιχνίδι. Ωστόσο, παρότι λίγο μονότονο, καταφέρνει να τραβά το ενδιαφέρον και να χτίζει επαρκώς τον κόσμο και τη μυθολογία. Οι μάχες που όντως παίζετε και νιώθετε ότι κάτι κάνετε (πέρα από point-and-click και ψευτοστρατηγικές επιλογές αναβαθμίσεων και διανομή πόντων, επιλογή όπλων και άλλα μεταξύ των στερεότυπων RPG στοιχείων), είναι λίγες και πολλές φορές βαρετές. Υπάρχουν επιλογές που κατευθύνουν τον χαρακτήρα σας προς το καλό ή το κακό, μα οι συνέπειες στην ευρύτερη ιστορία είναι μηδαμινές, όπως θα ήταν φυσικό. Είναι ένα διασκεδαστικό mode για ένα πέρασμα, όμως δεν υπάρχει σοβαρός λόγος να ασχοληθείτε ξανά μαζί του.

Αυτό θα πονάει αύριo... Και μεθαύριο…

Αυτό θα πονάει αύριo... Και μεθαύριο…

Η δεύτερη επιλογή, το Soul Chronicles, είναι αυτό που βλέπουμε συχνά σαν story mode σε παιχνίδια ξύλου. Μια αναδρομή της ιστορίας και έπειτα η ιστορία μέσω μαχών για τον κάθε χαρακτήρα ξεχωριστά. Προσφέρονται αρκετές πληροφορίες και είναι μια καλά γραμμένη προσέγγιση στην ιστορία, ειδικά από την πλευρά των νέων χαρακτήρων. Πάλι κυριαρχεί το κείμενο, αλλά η διάρκεια αυτού του mode είναι μικρότερη. Επίσης, μπορείτε να παίξετε την ιστορία του καθενός με όποια σειρά θέλετε. Το πρόβλημα είναι ότι οι μάχες καταντούν πολλές φορές βαρετές και κουραστικές. Ευτυχώς μπορείτε να έχετε στα χέρια σας όλους τους χαρακτήρες του παιχνιδιού, οπότε δεν υπάρχει η μονοτονία του Libra of Souls.

Από κει και πέρα, υπάρχουν τα αναμενόμενα versus, για να παίξετε εναντίον της AI ή με κάποιον φίλο, arcade, μια σειρά από μάχες αυξανόμενης δυσκολίας, και training, για να εξασκηθείτε με δικές σας παραμέτρους. Υπάρχει ένα tutorial που βρίσκεται μέσα στο Libra of Souls, το οποίο δεν κάνει και την καλύτερη δουλειά, αλλά μαθαίνει τα βασικά. Ακόμη, μπορείτε να φτιάξετε τους δικούς σας χαρακτήρες ή να αλλάξετε εμφάνιση στους ήδη υπάρχοντες στο creation mode. Οι επιλογές που προσφέρονται είναι αρκετές για να σας κρατήσουν απασχολημένους για αρκετές ώρες, αλλά φαίνονται κάπως περιορισμένες μετά από λίγη ενασχόληση. Τουλάχιστον μπορείτε να αφήσετε την φαντασία σας ελεύθερη και να φτιάξετε σχεδόν ότι θέλετε. Φυσικά, μπορείτε να μοιραστείτε τις δημιουργίες σας με την κοινότητα του παιχνιδιού.

Στο online, οι επιλογές δεν είναι πολλές. Υπάρχουν τα ranked, casual match (με αρκετές επιλογές στις παραμέτρους που μπορείτε να θέσετε για να έχετε την μάχη που ψάχνετε) και η προβολή των rankings και replay μαχών. Συνήθως, όλα κυλάνε σωστά χωρίς καθυστερήσεις και προβλήματα. Δεν μπορώ να πω ότι δεν συνάντησα προβλήματα στο matchmaking και στο netcode, αλλά γενικώς τα πράγματα είναι ΟΚ και σίγουρα κάτι που εύκολα βελτιώνεται.

Kilik, φάε ένα Snickers.

Kilik, φάε ένα Snickers.

Ας περάσουμε στο βασικό ζήτημα, τί γίνεται με το gameplay. Οι μάχες λαμβάνουν χώρα σε μια 3D αρένα, που σημαίνει ότι υπάρχουν και διαγώνιες κινήσεις (οκτώ τρόποι κίνησης συνολικά). Οι βασικές επιθέσεις είναι τριών ειδών, horizontal, vertical και kick, η κάθε μία με την δική της χρησιμότητα και ιδιαίτερες εφαρμογές ανάλογα με το όπλο και τον χαρακτήρα. Υπάρχει ένα κουμπί ειδικά για άμυνα και αποκρούσεις. Οι μάχες δεν κερδίζονται μόνο ρίχνοντας την ζωή του αντιπάλου στο μηδέν, αλλά και πετώντας τον εκτός αρένας. Κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του όπλο και συνεπώς στιλ μάχης. Πολεμώντας, γεμίζει μια ειδική μπάρα (soul gauge) την οποία μπορείτε να ξοδέψετε για μια ειδική κινηματογραφική κίνηση (critical edge), που κάνει μεγάλη ζημιά στον αντίπαλο ή για να ελευθερώσετε μια δύναμη στον δικό σας χαρακτήρα (soul charge) και να λάβετε εφήμερες βελτιώσεις και πιθανές αλλαγές στο ρεπερτόριο των κινήσεών σας. Το νέο σύστημα που εισάγει το παιχνίδι ονομάζεται reversal edge. Με αυτό, με το πάτημα ενός κουμπιού μπαίνετε σε μια στάση ικανή να απορροφήσει λίγα χτυπήματα κι έπειτα εξαπολύετε μια επίθεση που βάζει εσάς και τον αντίπαλο σε ένα παιχνίδι τύπου πέτρα-ψαλίδι-χαρτί, όπου κάθε κουμπί που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε νικάει ή χάνει από τις εκάστοτε επιλογές του αντιπάλου. Μπορεί να βγείτε κερδισμένος, χαμένος ή ουδέτερος, ανάλογα με το πώς το παίζετε.

Γενικώς, μετά την πρώτη ώρα ενασχόλησης νιώθετε ότι έχετε μια ιδέα για το πώς παίζεται το SoulCalibur 6. Το σύστημα μάχης είναι σχετικά απλό, αλλά όχι απλοϊκό. Σίγουρα ο κάθε χαρακτήρας θέλει το χρόνο του και με 20 στο ρόστερ δύναται να είστε απασχολημένος για καιρό. Δεν είναι εύκολη η μετάβαση από πρωτάρη σε καλό παίκτη, όμως αν επιλέξετε να ασχοληθείτε σοβαρά αξίζει τον χρόνο σας. Αυτό επειδή το παιχνίδι είναι απλά διασκεδαστικό. Και φαίνεται πως υπάρχει μια τάση προς την διασκέδαση με τα διάφορα συστήματα (reversal edge, ring out, κινήσεις που λειτουργούν υπό πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις) να προάγουν ένα πιο χαλαρό κλίμα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει βάθος και κάθε χαρακτήρας μπορεί να προσεγγιστεί με ποικίλους τρόπους παιξίματος. Είναι στο χέρι σας και να περάστε καλά και να “λιώσετε” στην εξάσκηση.

Αυτή τη φορά guest χαρακτήρας είναι ο Geralt από το The Witcher.

Αυτή τη φορά guest χαρακτήρας είναι ο Geralt από το The Witcher.

Το παιχνίδι οπτικά είναι απλά εντάξει. Δεν είναι άσχημο, αλλά τα γραφικά δεν είναι και τίποτε το ιδιαίτερο και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις ίσως μοιάζουν ξεπερασμένα. Πάντως το στιλ που υπάρχει στα story modes, κάτι μεταξύ ελαιογραφίας και παραδοσιακής ιαπωνικής ζωγραφικής, είναι πολύ ταιριαστό και μια όμορφη πινελιά. Η μουσική επένδυση είναι η πρέπουσα, με πολύ ωραία και ταιριαστά κομμάτια. Τα εφέ των κινήσεων και οι ήχοι που κάνουν τα όπλα επίσης έχουν μια ιδιαίτερη γοητεία και στιλ, πράγμα σημαντικό για ένα παιχνίδι όπου ο καθένας έχει ένα ξεχωριστό όπλο. Παρότι όχι απαραίτητα απόλυτα ρεαλιστικά, τα όπλα έχουν “προσωπικότητα”. Κάτι που αφήνει αρνητική αίσθηση είναι οι χρόνοι φόρτωσης. Δεν διαρκούν πολύ, αλλά είναι συχνοί, ειδικά στα story modes και στο creation, όπου δεν υπάρχει γρήγορο ενεργό preview των επιλογών.

Το SoulCalibur 6 είναι ένα πολύ καλό παιχνίδι, ένα βήμα εμπρός για τη σειρά SC και ένα πακέτο πολύωρης διασκέδασης. Δεν είναι όμως τέλειο. Δύσκολα μπορείς να πεις ότι έχει κάτι κακό, όμως τα θετικά του είναι λες και θα μπορούσαν να είναι ένα επίπεδο πιο πάνω. Είτε ψάχνετε κάτι για διασκέδαση με παρέα, είτε το επόμενο competitive παιχνίδι ξύλου της συλλογής σας, το SoulCalibur 6 αξίζει τον χρόνο και το χρήμα σας.

  • Μπόλικη ιστορία για όλα τα γούστα
  • Διασκεδαστικό και με βάθος σύστημα μάχης
  • Αρκετοί χαρακτήρες
  • Χορταστικό περιεχόμενο γενικά
  • Φιλικό σε πρωτάρηδες του είδους...
  • ...αλλά απαιτεί αρκετή εξάσκηση λόγω φτωχού tutorial
  • Μονότονη παρουσίαση σε όλα τα modes
  • Το creation μπορούσε να είναι καλύτερο και πιο πλούσιο
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Bandai Namco
ΕΚΔΟΣΗ:Bandai Namco
ΔΙΑΘΕΣΗ:Bandai Namco Hellas
ΕΙΔΟΣ:Ξύλο
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.bandainamcoent.com/games/soulcalibur-vi
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:19/10/2018