Sorcery Review

, Τρίτη 22 Μάιος 2012 0  

Παρά τον αρχικό ενθουσιασμό που έφερε για το motion gaming κατά το λανσάρισμά του το πολυδιαφημισμένο Playstation Move, δεν έχει κατάφερει ακόμα να αποκτήσει το δικό του “system seller”, εν μέρει λόγω και της ελλειπούς υποστήριξης από τη Sony. Aυτό όμως αλλάζει με το Sorcery. Το Sorcery πρωτοπαρουσιάστηκε μαζί με το Move στην Ε3 2010 και εξαρχής θεωρήθηκε λόγος αγοράς του χειριστηρίου. Από τότε όμως είχε χαθεί από προσώπου γης, χωρίς καμιά ανακοίνωση. Δύο χρόνια αργότερα κι έπειτα από πολλές καθυστερήσεις και παράπονα, το παιχνίδι δηλώνει βροντερό παρόν και αποδεικνύει ότι είναι ένα από τα φετινά δυνατά χαρτιά της Sony.

Ξεκινώντας, η ιστορία μας τοποθετεί στην εποχή του Μεσαίωνα, τότε που οι μάγοι, οι δράκοι και οι διάφορες φυλές έδιναν και έπαιρναν, στο Βασίλειο του Faerie. Πιο συγκεκριμένα, η Βασίλισσα Εφιάλτης (Nightmare) έχει εξαπολύσει τις σκοτεινές της δυνάμεις, οδηγώντας τον τόπο στο απόλυτο χάος και στην παρακμή. Το ίδιο το σενάριο είναι βασισμένο σε παραμύθια και ιστορίες της ιρλανδικής μυθολογίας, ενώ όπως γίνεται από την πρώτη στιγμή αντιληπτό, η ιστορία μόνο πρωτότυπη δεν είναι, αν και σε καμιά περίπτωση δεν απογοητεύει. Αναλαμβάνετε το ρόλο ενός νεαρού και επίδοξου μάγου, του Finn, ο οποίος έχει κάνει διάφορες αγγαρείες για τον μέντορα του, Dash, και η μεταξύ τους σχέση παραπέμπει στην αντίστοιχη των Χάρι Πότερ και τον Ντάμπλιντορ. Συντροφιά του φιλόδοξου Finn καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού, είναι μια γάτα παντογνώστης, η Erline.

Όπως σε κάθε ιστορία παρόμοιου τύπου, τα πράγματα δεν εξελίσσονται καλά για τους χαρακτήρες και έχουν άσχημα μπλεξίματα. Χάρη στην υπερβολική φιλοδοξία του Finn και τα ερεθίσματα που του δίνει η Erline, ο ήρωας χάνει την «αθωότητα» που ως μάγος είχε και από λάθος του, αποκαλύπτει την πραγματική ταυτότητα της Erline… μια πανέμορφη νεαρή κοπέλα που τόσο καιρό κρυβόταν από τη μητέρα της, τη Βασίλισσα. Οι δυο τους καλούνται να δώσουν ένα οριστικό τέλος σε αυτό τον εφιάλτη και σε συνδυασμό με τις ικανότητες του Finn και την ευφυΐα της Erline να συντελέσουν μια δυνατή ομάδα, ικανή να επαναφέρει τη γαλήνη στον ταλαιπωρημένο τόπο που έμελλε να καταλήξουν.

Κάνοντας βόλτες στα portals.

Παράλληλα, όσο παράξενο κι αν ακούγεται, οι χαρακτήρες παρουσιάζουν σθένος, με τον καθένα να εχει μια προσωπική ιστορία να πει. Πίσω από την σχέση όλων των πρωταγωνιστών κρύβονται μυστικά, σκοτεινό παρελθόν και μια ιστορία αγάπης και μίσους. Είναι εκπληκτική η δουλειά που έχει γίνει στους διαλόγους των χαρακτήρων, οι οποίοι ποτέ δεν κάνουν κοιλιά και συνεχώς είναι γεμάτοι ποιότητα και χιούμορ - ακόμα και στην πιο άτυχη στιγμή, οι χαρακτήρες δεν υπάρχει περίπτωση να μην ειρωνευτούν και να αυτοσαρκαστούν. Τέλος, μερικά κομμάτια της ιστορίας παρουσιάζονται μέσω μικρών σκηνών και τις περισσότερες φορές το νήμα ξετυλίγεται με τη μορφή βιβλίου και εικόνων.

Στον οπτικό τομέα, το Sorcery εμφανίζεται με πιο ανάλαφρη καρτούν διάθεση, που θυμίζει έντονα την Alice της EA. Σαφώς και δε θα μείνετε με το στόμα ανοικτό, περιμένοντας διάφορα φοβερά εφέ και φανφάρες, αλλά ούτε και θα βαρεθείτε με τις καλλιτεχνικές επιλογές που επέλεξαν οι δυο εταιρείες. Δεν είναι μόνο το ευφάνταστο level design, τα προσεγμένα περιβάλλοντα και μαγικά τοπία, αλλά, ολόκληρος ο κόσμος που είναι διαθέσιμος, ο οποίος είναι πάνω απ’ όλα ζωντανός και διαθέσιμος για εξερεύνηση. Μάλιστα το ίδιο το παιχνίδι σας ενθαρρύνει να ψάχνετε γύρω στο περιβάλλον και σε κάθε γωνία, προκειμένου να ανακαλύψετε διάφορα collectibles και υλικά αγαθά που θα σας φανούν χρήσιμα, με αποτέλεσμα πολλές φορές να βρείτε τον εαυτό σας να παίζει με το Move και να διαλύει βάζα για looting.

Ακόμη, ο αριθμός των περιοχών που επισκέπτεστε είναι ιδιαίτερα πλούσιος. Μπορεί να είναι ένας πύργος, ένα νεκροταφείο, μια σπηλιά, βουνά, ναοί, βασίλεια, γέφυρες γεμάτες παράνοια που οδηγούν στο φαινόμενο mindfuck ή ένα δάσος γεμάτο ξωτικά και νεράιδες. Ο σχεδιασμός μιας εκ των πόλεων έχει δανειστεί πολλά στοιχεία από το Gothic ή το Dragon Age, πράγμα που δεν είναι κακό, αλλά ούτε και χαροποιεί ιδιαίτερα. Ολοκληρώνοντας με τα γραφικά, άξια αναφοράς είναι η λεπτομερής δουλειά στο lip-sync των χαρακτήρων, τα πολυποίκιλα animations, το απτόητο frame rate και η υψηλή ποιότητα των textures, η οποία συμβάλλει σε μια απολαυστική εμπειρία. Περνώντας στον ήχο, την παράσταση κλέβει η μουσική με κομμάτια γεμάτα λυρισμό, μελωδικά, προσδίδοντας μια ένταση στον παίκτη και εμψυχώνοντάς τον ταυτόχρονα. Επιπλέον, οι developers κατάφεραν να δώσουν έναν ξεχωριστό τόνο στα voice-overs, ώστε σε καμιά περίπτωση να μην είναι μια από τα ίδια - και το κατάφεραν.

Με τα μαγικά σας ξόρκια δεν καταστρέφετε μόνο, αλλά και δημιουργείτε.

Στη συνέχεια, ας δούμε το πιο δύσκολο κομμάτι του τεστ που είχε να περάσει το Sorcery. Τι άλλο λοιπόν από τον χειρισμό και πιο συγκεκριμένα τον χειρισμό με το Move, που είναι όλο το ζουμί και ευτυχώς δεν απογοητεύει. Η απόκριση των κινήσεων στην κάμερα είναι τρομακτικά ακριβής και σωστή, σε σημείο να είναι άξιο απορίας γιατί το χειριστήριο δεν αξιοποιήθηκε αναλόγως νωρίτερα. Βέβαια, μην περιμένετε μετά από αρκετή ώρα παιχνιδιού και… κουνήματος να μην κουραστείτε. Υπάρχουν διάφοροι έξυπνοι μηχανισμοί για να δράσετε ως ένας μάγος, που πιθανώς θα σας εντυπωσιάσουν με τη αμεσότητά τους. Για παράδειγμα, για να χρησιμοποιήσετε ένα κλειδί σε μια πόρτα, πρέπει να κατευθύνετε το χέρι σας προς την κλειδαρότρυπα και να κάνετε… απλές κινήσεις της πραγματικότητας για να ξεκλειδώσει. Το ίδιο συμβαίνει και με την παρασκευή ενός μαγικού φίλτρου, όταν χρειαστεί να αναμείξετε τα υλικά σας και να μαγειρέψετε.

Με τον ίδιο τρόπο χειρίζεστε και τις δυνάμεις σας, αφότου αποκτήσετε και τις τέσσερις (δύο είναι ήδη διαθέσιμες, οπότε έξι στο σύνολό τους). Με τον συνδυασμό των περισσότερων δυνάμεων, μπορείτε να δημιουργήσετε ξόρκια ικανά να κατατροπώσουν και τον πιο απαιτητικό αντίπαλο, αλλά ακόμη και να λύσετε διάφορα puzzles που απαιτούν συγχρονισμό. Αφενός η χρήση του Move σε απλές κινήσεις όπως η χρήση ενός θεραπευτικού φαρμάκου μπορεί να είναι εύχρηστη και ουσιαστική, αφετέρου μπορεί να σας πιάσει αδιάβαστο στην προσπάθειά σας να γιατρευτείτε, και, συνεπώς, να δεχτείτε επίθεση τελείως απροστάτευτος. Αδιαμφισβήτητα η αντίσταση που θα συναντήσετε από τους αντιπάλους σας, τους οποίους πιθανότατα θα βαρεθείτε να τους βλέπετε, μόνο χαμηλή δεν είναι, καθώς στο ανώτατο επίπεδο δυσκολίας, θα βρεθείτε ουκ ολίγες φορές σε δύσκολη θέση και πλήρη αμηχανία. Οι γρίφοι δεν είναι πολλοί... μόλις ένας, αλλά και πάλι είναι αρκετός για την κλιμάκωση της ιστορίας. Παρόλα αυτά, μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ενοχλητική η γραμμική περιήγηση στον κόσμο του Sorcery, τη στιγμή που είναι τόσο γεμάτος και σε προσκαλεί να τον θαυμάσεις.

Όσον αφορά τις δυνάμεις και τα skills σας, οι developers εισήγαγαν ένα απλό σύστημα RPG, το οποίο λειτουργεί με το looting και τις αγοραπωλησίες μεταξύ εσάς και ενός μυστήριου πλανόδιου πωλητή/αλχημιστή, ο οποίος είναι πανταχού παρών. Αγοράζετε μόνο βότανα και μπουκάλια, με γνώμονα να δημιουργήσετε φίλτρα, τα οποία μετά την κατάποσή τους μπορούν να σας δυναμώσουν και να αυξήσουν τις ικανότητές σας. Ικανοποιητικός κρίνεται και ο αριθμός των boss fights, που είναι έξι συνολικά. Κλείνοντας με τα του χειρισμού, άξια αναφοράς είναι η δυνατότητα της μεταμόρφωσης που σας δίνεται σε κάποια στάδια του παιχνιδιού, ώστε να τα βγάλετε πέρα. Κάποιες φορές ο Finn μεταμορφώνεται σε ποντίκι, πουλί ή και πρόβατο, τα οποία, συνολικά προσφέρουν μια διαφορετική προσέγγιση.

Στο Sorcery υπάρχουν στιγμές που νιώθετε παντοδύναμοι και ικανοί για όλα.

Συμπληρωματικά, η συνεισφορά της Sony Santa Monica στο gameplay είναι εμφανής. Θυμίζει έντονα GoW, καθώς και όλα τα μαγικά κόλπα που δίνονται με χρονολογική σειρά από τη αρχή ως το τέλος. Εκτός αυτού, ορισμένες φορές η προσχεδιασμένη γωνία της κάμερας, την οποία δε μπορείτε να ελέγξετε, κρύβει περιοχές όπου έχετε πρόσβαση και οι οποίες θα έπρεπε να είναι άμεσα εμφανείς, κάτι που θυμίζει παλιές κακές συνήθειες του God of War. Τελευταίο “δανεικό” στοιχείο είναι οι πόρτες-πύλες που λειτουργούν ως portals από το ένα μέρος στο άλλο και αν μη τι άλλο, θυμίζουν το αριστουργηματικό Portal.

Εν τέλει, το Sorcery δεν είναι ότι περίμενα και αυτό το λέω με την καλή έννοια. Δεν είναι ένα απλό tech demo με τις λειτουργίες του Move. Αντίθετα, με διαψεύδει οικτρά. Είναι ανέλπιστα καλό, στέκεται επάξια ως ατομικός, full price τίτλος και πολύ καλύτερα από μεγάλες κυκλοφορίες της σεζόν που απλά, πέρασαν και δεν ακούμπησαν. Σίγουρα μια απολαυστική 10ωρη εμπειρία που συνίσταται σε όλους.

+ Ναι μεν κλισέ το σενάριο, αλλά κρατάει το ενδιαφέρον σε αμείωτα επίπεδα
+ Επιτέλους, ένα σωστό παιχνίδι για το Move
+ Πετυχημένοι διάλογοι
+ Στιβαρό gameplay
+ Εύκολο platinum trophy για όσους ενδιαφέρονται

- Γραμμικό
- Κρίση ταυτότητας
- Μια σχετική ανακύκλωση των εχθρών

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

Πλατφόρμα: PS3 (Move)
Έκδοση: Sony
Ανάπτυξη: The Workshop, Sony Santa Monica
Διάθεση: Sony Hellas
Είδος: Action adventure
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.sorcery.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 23/5/2012
PEGI: 12