alt text

Ανάμεσα στα αμέτρητα παιχνίδια τρόμου που έχουν βγει τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν κάποια που πραγματικά σε καθηλώνουν με το φόβο της ήττας και δεν παίρνουν τον θάνατο για αστείο. Αυτό κάνει το Song of Horror, το οποίο αποτελεί ένα πραγματικό φόρο τιμής σε κλασικούς τίτλους τρόμου, όπως τα Resident Evil, Silent Hill, Alone in the Dark και Clock Tower.

Η ιστορία ξεκινάει όταν ο διάσημος συγγραφέας Sebastian Husker εξαφανίζεται μυστηριωδώς μαζί με ολόκληρη την οικογένειά του. Με στόχο να ανακαλύψει τί ακριβώς συμβαίνει, ένας από τους πολλαπλούς πρωταγωνιστές του παιχνιδιού, ο Daniel Noyer, πηγαίνει στο σπίτι του συγγραφέα μήπως ανακαλύψει στοιχεία που θα ξεδιαλύνουν την υπόθεση, αλλά καταλήγει ο ίδιος παγιδευμένος. Αυτά που αντικρίζει και οι καταστάσεις στις οποίες μπλέκει μοιάζουν βγαλμένα από τους χειρότερους ανθρώπινους εφιάλτες. Ένα καταραμένο αντικείμενο, μια σκοτεινή ανίερη παρουσία που κυνηγάει τα θύματα και πολλές ανατριχιαστικές στοιχειωμένες τοποθεσίες προς εξερεύνηση, συνθέτουν μια ιστορία που σας κρατάει καθηλωμένο στη θέση σας, από την αρχή μέχρι το άκρως “mind fuck” φινάλε.

Το Song of Horror είναι survival horror με σαφείς επιρροές από τα παλιά Resident Evil και Silent Hill. Χωρίζεται σε πέντε επεισόδια, με την κάμερα να είναι στημένη και προκαθορισμένη, αλλάζοντας κάθε φορά που περπατάτε σε ένα δωμάτιο ή στο χώρο γενικότερα. Έχετε την επιλογή να διαλέξετε σε κάθε επεισόδιο διαφορετικούς χαρακτήρες, πέρα από τον κύριο πρωταγωνιστή που είναι ο Daniel. Η επιλογή χαρακτήρα έχει και στρατηγικό νόημα, καθώς ο καθένας έχει μοναδικά χαρακτηριστικά που του δίνουν κάποιο μικρό πλεονέκτημα στις καταστάσεις που αντιμετωπίζετε. Πχ αν ο χαρακτήρας σας έχει πολύ strength, μπορεί να χειρίζεται καταστάσεις που απαιτούν δύναμη και σθένος πολύ πιο γρήγορα και αποτελεσματικά. Αν έχει πολύ υψηλό serenity κρατάει την ψυχραιμία του πιο εύκολα σε υπερφυσικά γεγονότα που διαδραματίζονται μπροστά του.

Το φως είναι λύση και σωτηρία.

Το ξεχωριστό με την υπόθεση είναι η κόκκινη γραμμή που τραβάει το παιχνίδι όσον αφορά τα όρια στην επιβίωση του κάθε χαρακτήρα: πολύ απλά δεν υπάρχουν. Αν σε κάθε επεισόδιο έχετε να επιλέξετε ανάμεσα από τέσσερις χαρακτήρες, τόσες είναι και οι ευκαιρίες σας να το ολοκληρώσετε. Αν πεθάνουν όλοι πριν ολοκληρώσετε το επεισόδιο, πρέπει να το ξαναξεκινήσετε από την αρχή. Μια γενναία απόφαση των δημιουργών που προσθέτει ειδικό βάρος στις αποφάσεις, τον τρόπο σκέψης και δράσης σας και μετατρέπει την εμπειρία σε έναν απρόσμενα ρεαλιστικό εφιάλτη. Εδώ ο φόβος του θανάτου είναι αληθινός, δεν συγχωρούνται λάθη, δεν υπάρχουν πισωγυρίσματα. Με αυτό το δεδομένο στο τραπέζι, ακόμα και κάτι τόσο απλό όπως το πάτημα ενός κουμπιού για το άνοιγμα μιας πόρτας γίνεται βαρύ και ασήκωτο, κυρίως αν παίζετε με τον τελευταίο διαθέσιμο χαρακτήρα σας. Αν πάλι κάνετε το λάθος να παίζετε με τον βασικό πρωταγωνιστή, τον Daniel, και πεθάνετε, τότε το game over είναι άμεσο, οπότε χρειάζεται προσοχή.

Η δουλειά στο στήσιμο των χαρακτήρων είναι εντυπωσιακή, όχι μόνο με τα μοναδικά στοιχεία που έχει ο καθένας αλλά και με τον ρόλο που διαδραματίζει στην ιστορία. Η επιβίωσή τους ή όχι πυροδοτεί μια αλληλουχία γεγονότων και επηρεάζει τη μελλοντική σας πρόοδο στο παιχνίδι. Πχ αν πεθάνει ένας χαρακτήρας στο πρώτο επεισόδιο δεν είναι διαθέσιμος για επιλογή στα επόμενα, άρα έχετε και λιγότερες ευκαιρίες να επιβιώσετε. Μια άλλη ενδιαφέρουσα και ανατριχιαστική πινελιά είναι ότι, όταν αποτύχετε με ένα χαρακτήρα και δεν τα καταφέρει, μπορεί να τον πετύχετε μετέπειτα ξαφνικά μπροστά σας σε μια γωνιά να κλαίει με θρήνους, είτε να σας βοηθήσει με κάποιο αντικείμενο, είτε ακόμα να σας σκοτώσει επιτόπου. Όταν πεθάνετε και ξεκινάτε με τον επόμενο διαθέσιμο χαρακτήρα, όλο το inventory σας πέφτει στο πάτωμα ακριβώς στο σημείο που πεθάνατε, οπότε μπορείτε να συνεχίσετε με τα αντικείμενα που είχατε πριν συμβεί το μοιραίο.

Αν περάσεις την πόρτα τελειώσαμε, αν περάσεις την πόρτα... αντίο.

Πέρα από την ποικιλία στην επιλογή των χαρακτήρων, το Song of Horror αριστεύει και στον τομέα της ατμόσφαιρας. Είτε είναι ένα νοσοκομείο, είτε ένα μαγαζί αντικών και έργων τέχνης, υπάρχει ένα σκοτεινό και συγκεκριμένο μοτίβο δράσης που λειτουργεί ψυχοπλακωτικά. Δεν υπάρχουν εχθροί και όπλα για να πολεμήσετε γιατί πολύ απλά το κακό δε νικιέται με συμβατικά όπλα. Το φως είναι ο μοναδικός σας φίλος σε κάθε του μορφή ενάντια στην σκοτεινή παρουσία που σας κυνηγάει ανελέητα σε κάθε σας βήμα. Κάθε ήχος είναι κίνδυνος. Σε κάθε πόρτα επιβάλλεται να ακουμπήσετε δειλά το αυτί σας, γιατί ενδέχεται από πίσω να κρύβεται μια γαλήνια ησυχία ή το ανίερο γουργουρητό ενός άμεσου θανάτου. Το παιχνίδι λειτουργεί δυναμικά και προσαρμόζεται στο πώς παίζετε, εμφανίζοντας ξαφνικά προκλήσεις και εμπόδια, συνήθως με την μορφή κάποιων mini-games, κατά τα οποία ενδεχόμενη ήττα ή ολιγωρία ισοδυναμεί με άμεσο θάνατο. Πχ αν βρίσκεστε σε ένα διάδρομο και ξαφνικά μαυρίζουν οι τοίχοι, έχετε ελάχιστο χρόνο μέχρι να κρυφτείτε σε προκαθορισμένα μέρη και δωμάτια για να σωθείτε. Αντίστοιχα, η παρουσία μπορεί να εμφανιστεί με την μορφή κάποιου τέρατος που πρέπει να απωθήσετε με φως ή να πατήσετε ένα συνδυασμό κουμπιών για να γλιτώστε από το κρύο άρπαγμα του θανάτου.

Χρειάζεται πραγματικά να είστε πάντα σε εγρήγορση και να απομνημονεύσετε τα σημεία στα οποία μπορείτε να προστατευτείτε, καθώς οι σκηνές όπου καλείστε να σώσετε τον χαρακτήρα σας είναι τελείως τυχαίες και αρκετά συχνές. Βέβαια αρκετές στιγμές το παιχνίδι είναι άδικο προς τον παίκτη καθώς, μπορεί να βρεθείτε σε σκηνή δράσης όπου πρέπει να κρυφτείτε γρήγορα σε κάποια ντουλάπα ή τραπέζι, χωρίς να έχετε να προλάβει να εξερευνήσετε το χώρο με αποτέλεσμα να μην γνωρίζετε πού μπορείτε να προστατευτείτε και να πεθάνετε άδικα. Επίσης πολλές φορές πεθαίνετε χωρίς κάποια ένδειξη ότι υπάρχει κίνδυνος, γιατί απλά δεν μπορείτε να γνωρίζετε αν η απόφαση πχ να βάλετε το χέρι σας στην μπανιέρα οδηγεί στο να βρείτε ένα κλειδί ή στο να σας ρουφήξει το σκοτάδι.

Στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού, ελέω έλλειψης εχθρών, ασχολείστε με την επίλυση γρίφων και την εύρεση ή τον συνδυασμό αντικειμένων. Αρκετοί από τους γρίφους απαιτούν προσεκτική μελέτη των κειμένων και σημειώσεων που βρίσκετε για υποδείξεις, αλλά μεταξύ μας και ένα master στην κρυπτογράφηση δεν θα έβλαπτε. Γενικά η έλλειψη δράσης με την κλασική μορφή αντιμετώπισης εχθρών, σε συνδυασμό με την ενασχόληση κυρίως με επίλυση απαιτητικών γρίφων και αποφυγή γεγονότων ξαφνικού θανάτου, μπορεί να σας κουράσει σε κάποια σημεία. Ίσως χρειαστείτε διάλειμμα σε κάποια φάση, καθώς το παιχνίδι συχνά βαραίνει επικίνδυνα και επιδρά στη ψυχολογία σας. Αν είστε από τους... λιγόψυχους, υπάρχει και επιλογή πιο χαμηλής δυσκολίας, όπου αν χάσετε ένα χαρακτήρα μπορείτε να διορθώσετε το λάθος σας και να ξαναρχίσετε με τον ίδιο στο ίδιο σημείο όπου αφήσατε το μάταιο τούτο κόσμο. Επίσης, στη χαμηλότερη δυσκολία έχετε και λιγότερες “τυχαίες συναντήσεις θανάτου”, κάτι που αφαιρεί κάπως το βάρος και το άγχος που έχετε και επιτρέποντάς σας να αφοσιωθείτε στην ιστορία.

Σκηνικό βγαλμένο από εφιάλτη.

Τα γραφικά είναι τελείως γνώριμα στους βετεράνους κλασικών survival horror και κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους, με σημάδια σήψης και απόκοσμης ατμόσφαιρας σε κάθε σας βήμα. Κάθε επεισόδιο είναι δομημένο σε συγκεκριμένο κλειστό χώρο, ο οποίος όμως έχει μεγάλη ποικιλία και λεπτομέρεια σε δωμάτια και τοποθεσίες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαφορετικά οπτικά ερεθίσματα και το μάτι να μην κουράζεται εύκολα. Τα μοντέλα των χαρακτήρων θα μπορούσαν να είναι καλύτερα, αλλά λόγω της προκαθορισμένης κάμερας αυτό δεν φαίνεται τόσο άσχημα ενώ παίζετε. Όσο για τον ήχο, ειδικά παίζοντας με ακουστικά σας σηκώνεται η τρίχα με τους ξαφνικούς θορύβους και ξεσπάσματα υπερφυσικής δραστηριότητας. Οι ομιλίες και το voice acting κρίνονται απλά ικανοποιητικά.

Το Song of Horror είναι ένα “διαμαντάκι” με επιρροές από τα παλιά. Έχει ιδιαιτερότητες, αλλά ευτυχώς είναι ευέλικτο και μπορείτε να το απολαύσετε τόσο αν είστε σκληροπυρηνικοί του τρόμου και αναζητάτε νέες εμπειρίες στο είδος, όσο και αν είστε πιο “χαλαροί” παίκτες και απλά θέλετε ένα αξιοπρεπές survival horror. Με διάρκεια που ξεπερνάει τις 15 ώρες και ένα φινάλε που θα το θυμάστε για καιρό, το Song of Horror θα σας βυθίσει στον κόσμο του και θα σας κάνει να νιώσετε για τα καλά τη σκοτεινή παρουσία του.

  • Ατμόσφαιρα και τρόμος
  • Υιοθετεί όλα τα καλά των κλασικών survival horror
  • Πολλαπλοί playable χαρακτήρες με διαφορετικές ικανότητες
  • Μόνιμος θάνατος που προσθέτει βαρύτητα και απαιτεί σοβαρότητα...
  • ...αλλά μπορεί και να αποθαρρύνει
  • Συχνά πεθαίνεις άδικα
  • Εκνευριστικά δύσκολοι γρίφοι
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Protocol Games
ΕΚΔΟΣΗ:Raiser Games