alt text

Skully review

, 25/10/2020  

Το είδος των platformer είναι από τα πιο εύκολα οπτικά για τους παίκτες, αλλά από τα πιο δύσκολα για τους developers. Αυτό γιατί ένα καλό platformer πρέπει να συνδυάζει σωστό χειρισμό, δυσκολία που κάνει τον παίκτη να σκέφτεται αρκετά και να κοπιάζει για τον γρίφο αλλά όχι σε σημείο να τον “τρελάνει”, και μία ενδιαφέρουσα ιστορία. Το Skully προσπαθεί να προσφέρει όλα αυτά, όμως παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του αποτυγχάνει εξαιτίας αρκετών προβλημάτων.

Η ιστορία ξεκινάει με τον Skully, μία νεκροκεφαλή που επιστρέφει στη ζωή χάρη στη μαγεία του Terry, ο οποίος είναι σαν “θεός” της γης. Ο λόγος που επαναφέρει τον Skully είναι για να τον βοηθήσει να σταματήσει τον πόλεμο που έχουν τα αδέρφια του, δηλαδή των “θεών” του νερού, της φωτιάς και του αέρα, καθώς μάχονται για την κυριαρχία του εκάστοτε στοιχείου, αντί να βρίσκονται σε ισορροπία. Αν και η ιστορία έχει χιουμοριστικό τόνο, μέσα από αυτήν εξελίσσεται και ένα ελαφρύ δράμα, το οποίο ξετυλίγεται μπροστά σας μέσα από εικόνες. Αν και θα ήταν προτιμότερο το βίντεο, καθώς το voice acting είναι αρκετά καλό, η αφήγηση της ιστορίας μέσω εικόνων κάνει αρκετά καλή δουλειά, κάτι που προσωπικά δεν περίμενα μετά το πρώτο “cutscene”.

Ελέγχετε τον Skully, ο οποίος έχει τις βασικές κινήσεις δεξιά, αριστερά, πίσω και μπροστά, ενώ η ταχύτητα των εν λόγω κινήσεων ρυθμίζεται από το πόσο πιέζετε τον μοχλό. Μπορείτε επίσης να κάνετε άλματα. Στη συνέχεια δίνεται η δυνατότητα και να κολλάτε σε τοίχους, ώστε να περνάτε από σημεία που δεν μπορείτε κανονικά. Ο δικός σας σκοπός δηλαδή είναι χειριζόμενοι τον Skully να εξερευνήσετε όλο το νησί, αποφεύγοντας τα εμπόδια και λύνοντας τους διάφορους γρίφους. Ο ήρωας μπορεί να μεταμορφωθεί σε τρία διαφορετικά golem, τα οποία έχουν ξεχωριστές ικανότητες. Το ένα είναι δυνατό και μπορεί να σπάσει βράχους αλλά και να εξαφανίσει δυνατούς εχθρούς, όμως είναι πολύ αργό. Το δεύτερο golem είναι μικρότερο και πιο αδύναμο, αλλά μπορεί να τρέξει πιο γρήγορα. Tο τρίτο μπορεί να κάνει διπλά άλματα. Το ενδιαφέρον είναι ότι αρκετοί γρίφοι μπορούν να λυθούν με διαφορετικές ικανότητες, δίνοντας μία αίσθηση ελευθερίας. Επίσης, κάποια golem δρουν αυτόματα, ώστε εσείς ως Skully να συνεχίζετε.

Ως Skully πρέπει να αποφύγετε όλα τα εμπόδια, να λύσετε τους γρίφους και να εξερευνήσετε το νησί.

Ο Skully μπορεί να μεταμορφωθεί μόνο στα σημεία checkpoint, τα οποία είναι ευτυχώς πολλά. Ο λόγος που λέω “ευτυχώς” είναι γιατί όσο καλοί και να είστε στα platformer, σίγουρα θα πεθάνετε αρκετές φορές κατά την διάρκεια των 18 επιπέδων. Αυτό γιατί το μεγαλύτερο πρόβλημα του παιχνιδιού είναι ο ίδιος ο χειρισμός του, με την απόκριση των μοχλών να είναι τόσο ευαίσθητη που η παραμικρή λάθος κίνηση μπορεί να οδηγήσει στο θάνατο του Skully. Θα μπορούσα να δεχτώ αυτόν τον βαθμό ακριβείας που απαιτεί το παιχνίδι αν δεν υπήρχε και ένα ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα. Αναφέρομαι στην προβληματική κάμερα του παιχνιδιού, η οποία προσπαθεί να ακολουθεί τον Skully από πάνω, αλλά συχνά χάνεται, καθώς μπορεί να μπλοκάρει σε τοίχους ή να μη σας δείχνει καν τον χαρακτήρα σε περίπτωση που έχει κάποιο βουνό πάνω από αυτόν. Τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα όταν χειρίζεστε τα golem, όμως ακόμα και εκεί υπάρχουν αρκετές στιγμές που κολλάει η κάμερα. Επίσης, η κάμερα είναι εντελώς χειροκίνητη, οπότε πρέπει να συνδυάσετε με επιτυχία τη χρήση και των δύο μοχλών ταυτόχρονα, κάτι που προσωπικά δε θα με πείραζε αν η κάμερα δεν ήταν τόσο απρόβλεπτη.

Οι εχθροί που αντιμετωπίζετε δεν έχουν μεγάλη ποικιλία, όμως δεν είναι αυτός ο στόχος του παιχνιδιού. Στόχος είναι να δυσκολέψουν τον δρόμο σας και όχι να τους νικήσετε, μία προσέγγιση που προσωπικά βρήκα αρκετά πιο ενδιαφέρουσα, καθώς μιλάμε για platformer. Το ίδιο ισχύει και με τα boss fights, τα οποία δεν είναι ακριβώς μάχες, αλλά γρίφοι, απλά πιο δύσκολοι από τους υπόλοιπους. Ακόμα και έτσι όμως, τα boss δεν δημιουργούν ιδιαίτερο πρόβλημα στους παίκτες, καθώς είναι αρκετά εύκολα.

Ο Skully μπορεί να μεταμορφωθεί σε τρία διαφορετικά golem, κάθε ένα με τα δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Ο οπτικός τομέας είναι ένα ακόμα μέτριο σημείο του παιχνιδιού. Αν και το νησί όπου διαδραματίζεται η ιστορία είναι αρκετά όμορφο, σε αρκετά σημεία υπάρχουν υφές χαμηλότερης ποιότητας. Γενικώς ο σχεδιασμός τόσο των εχθρών όσο και των τοπίων φαίνεται αρκετά πρόχειρος, αν και όχι κακός. Τα cutscenes, όπως προαναφέρθηκε, ουσιαστικά είναι στατικές εικόνες, κάποιες φορές κινούμενες, οι οποίες κάνουν αρκετά καλή δουλειά στο να σας βάλουν στον κόσμο του παιχνιδιού. Σίγουρα αυτό θα μπορούσε να γίνει καλύτερα με πραγματικά cutscenes, ειδικά εφόσον οι ερμηνείες των voice actors είναι πραγματικά καταπληκτικές. Ο ηχητικός τομέας σαν σύνολο, αν και επαναλαμβανόμενος, είναι αρκετά ευχάριστος.

Το Skully είναι μία ενδιαφέρουσα συνταγή, με έξυπνες ιδέες και ιστορία που μπορεί να προσφέρει κίνητρο αλλά και εκπλήξεις. Όμως, στην παρούσα μορφή του, δεν μπορώ να το προτείνω εύκολα. Είναι ένα puzzle platformer που θα σας φτάσει στα όριά σας λόγω κακού χειρισμού. Αν σας αρέσει τέτοιου είδους δυσκολία, ασχοληθείτε μαζί του. Αν όμως θέλετε να περάσετε ευχάριστα, προτιμήστε κάποιο από τα πολλά άλλα παιχνίδια του είδους που υπάρχουν.

  • Έξυπνοι γρίφοι, με ποικιλία τρόπων επίλυσης
  • Ωραία ιστορία
  • Ήχος και voice acting
  • Υπερευαίσθητος χειρισμός
  • Πολλά (μα πολλά) κολλήματα στην κάμερα
  • Αρκετά εύκολα boss
  • Υφές χαμηλής ποιότητας που χαλάνε ένα γενικά καλό οπτικό σύνολο
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 6.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, Switch, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Finish Line Games
ΕΚΔΟΣΗ:Modus Games