Skullgirls Review

, Σάββατο 28 Απριλίου 2012 0  

Όταν πρωτοάκουσα για το Skullgirls, κάποιους μήνες πριν, δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα. Ένα downloadable tag-team fighting game δεν ήταν αυτό που έλειπε από τη κονσόλα μου. Όλα άλλαξαν όταν κάποια στιγμή είδα εικόνες και ένα art spotlight με τους χαρακτήρες του παιχνιδιού. Ο μοναδικός σχεδιασμός τους μου κίνησε το ενδιαφέρον και με έκανε να ψάξω να μάθω περισσότερα για το παιχνίδι αυτό. Τότε έμαθα πως πρόκειται για ένα fighting game, το οποίο προορίζεται να γίνει ένας τίτλος για τουρνουά, που δε θα έχει να ζηλέψει τίποτα απο τα AAA του είδους. Ήμουν εξαρχής σκεπτικός με τις υποσχέσεις της Reverge Labs, των δημιουργών δηλαδή, όμως η ομορφιά του Skullgirls μου τράβαγε την προσοχή κάθε φορά που ανανεωνόταν το art gallery του. Ευτυχώς, το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει το καλό αυτό προαίσθημα.

Στον κόσμο του παιχνιδιού, το Canopy Kingdom, υπάρχει ένα παντοδύναμο αντικείμενο ονόματι Skull Heart, το οποίο έχει τη δύναμη να πραγματοποιήσει την ευχή σε μια οποιαδήποτε νέα γυναίκα. Το πρόβλημα είναι ότι αν αυτή δεν έχει αγνή καρδιά, τότε θα μεταμορφωθεί στο διαβολικό Skullgirl, ένα παντοδύναμο και μοχθηρό πλάσμα που καταδυναστεύει την ανθρωπότητα και υπηρετεί σκοτεινούς και μυστηριώδεις αφέντες. Ένα κοριτσάκι, η Marie, είναι το τωρινό Skullgirl και οκτώ πολεμίστριες , καθεμία με τους δικούς της σκοπούς, θέλουν να την νικήσουν και να αποκτήσουν το πανίσχυρο Skull Heart.

Η υπόθεση, όπως βλέπετε, είναι αρκετά κλασική για fighting game. Ένα δυνατό “αντικείμενο” που θέλουν όλοι οι πολεμιστές, άλλος για να γίνει ο δυνατότερος μαχητής του πλανήτη, άλλος για να αναστήσει αγαπημένους, άλλος για να φτιάξει Λούνα Παρκ κ.ο.κ. Αρκεί ένας λόγος για να βρεθούν όλα τα παιδιά και να αρχίσουν να κοπανάνε ο ένας τον άλλο. Από αυτή την άποψη, το Skullgirls τα καταφέρνει με μια άνω του μετρίου, αν και όχι πολύ ξεχωριστή, ιστορία. Μάλιστα, οι ιστορίες μερικών απο τα κορίτσια είναι πιο διασκεδαστικές ή περίπλοκες (το τέλος της Double, για παράδειγμα, ακόμα δεν το έχω καταλάβει) από ότι περίμενα. Ο δε κόσμος του παιχνιδιού είναι ευχάριστα και απρόσμενα καλοδουλεμένος.

Zombie Catgirls vs Ninja Nurses!

Το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς στο Skullgirls, όμως, είναι ο αισθητικός τομέας. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που θυμίζει ευχάριστα τα παλιά 2D fighting games, όπως το Super Street Fighter 2 και το Marvel vs. Capcom 2. Οι κοπέλες είναι πανέμορφα (όχι απαραίτητα πανέμορφες) σχεδιασμένες, με μεγάλη ποικιλία και ένα πραγματικά τεράστιο αριθμό διαφορετικών κινήσεων, όλες τους animated με μεράκι και ταλέντο. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι πως ο αισθητικός σχεδιασμός τους συμβαδίζει τέλεια με τον τρόπο που πολεμάνε.

Η Peacock για παράδειγμα, ένα 13χρονο cyborg που έχει μανία με παλιά καρτούν, πολεμάει χρησιμοποιώντας βόμβες, αμόνια που πέφτουν, πούρα που ανατινάζονται και ότι άλλο μπορούσε να έχει θέση σε ένα διεστραμμένο καρτούν του '30, (μισή Minnie Mouse, μισή Terminator) και όλα αυτά στηρίζουν και ταιριάζουν στο ρόλο της σαν ένα zoning χαρακτήρα. Η Ms. Fortune, μια... ζόμπι κοπέλα-γάτα, έχοντας καταπιεί ένα αντικείμενο που την κάνει αθάνατη (ακόμα και αν την τεμάχισαν μετά και της το πήραν) πλέον δεν φοβάται καθόλου χτυπήματα και τραυματισμούς, πράγμα που την κάνει έναν εξαιρετικό rushdown χαρακτήρα, γρήγορο και με πολλά επικίνδυνα combos. Οικειοθελώς μπορεί να αποκεφαλιστεί και να στριμώξει τον αντίπαλό της μεταξύ του σώματος της και του κεφαλιού της (το κεφάλι της το χειρίζεται ο παίκτης και έχει τρεις δικές του επιθέσεις παρακαλώ). Αυτός ο μοναδικός σχεδιασμός ισχύει για όλα τα κορίτσια του Skullgirls, από την πριγκίπισσα Parasoul μέχρι την πραγματικά αηδιαστική Double, και είναι κατά τη γνώμη μου το πιο δυνατό στοιχείο του παιχνιδιού και αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει απο άλλα του είδους.

Για να σταθεί όμως ένα fighting game στην σκηνή, απέναντι σε μεγαθήρια όπως το SSF4 ή το MvC, πρέπει να έχει πολλά περισσότερα απο καλοσχεδιασμένους χαρακτήρες (πράγμα κατά τη γνώμη μου αναγκαίο αλλά όχι επαρκές), να είναι προσβάσιμο σε νέους παίκτες, αλλά και να ικανοποιεί τις “υπερφυσικές” απαιτήσεις των κορυφαίων παικτών, να έχει καλό matchmaking, άψογο χειρισμό και συνεχή υποστήριξη από τουρνουά και τους δημιουργούς.

Για τους καινούριους παίκτες, τα tutorials του Skullgirls είναι από τα καλύτερα που έχω δει (αν και αργούν στο loading). Ο παίκτης μπορεί να μάθει από τα πιο βασικά στοιχεία όπως επίθεση, άμυνα, double-jumping κλπ., μέχρι και τα πιο περίπλοκα όπως πώς να εκτελεί combos και πώς να χειρίζεται την ομάδα του. Hitstun, recovery time, assists και hit-confirmation, οτιδήποτε μπορεί να ξένιζε ένα νέο παίκτη, γίνεται απλά και κατανοητό μέσα από αυτά τα πολύ καλά tutorials. Το matchmaking δεν είναι τίποτα το επαναστατικό, είναι όμως γρήγορο και εύκολο, όπως θα περίμενε κανείς απο ένα καλό multiplayer ξύλο. Το παιχνίδι δεν έχει πάρα πολύ κόσμο ακόμα, οπότε η αναμονή για να βρείτε άλλους παίκτες είναι μεγαλύτερη από άλλα, πιο διάσημα του είδους, όμως δεν αντιμετώπισα τα μεγάλα προβλήματα που περίμενα και τα ματς που έπαιξα online ήταν αρκούντως ομαλά.

Αεροπλάνα εναντίον Ομπρέλας - ο Indiana Jones ξέρει ποιος θα νικήσει.

Οι μάχες στο Skullgirls είναι πολύ γρήγορες, με τις ομάδες να μπορούν να έχουν από μία μέχρι τρεις πολεμίστριες (με κάθε ομάδα να έχει ίση αρχική ζωή πάντα, άσχετα από τον αριθμό των μελών της) που θυμίζει πιο πολύ MvC παρά Street Fighter. Παρά τον χαμό που επικρατεί από τις τρελές, φανταχτερές και γρήγορες επιθέσεις, το τι γίνεται στην οθόνη είναι σχεδόν πάντα αντιληπτό. Η ανταπόκριση στον χειρισμό είναι άμεση και οι κινήσεις ισορροπημένες, με τις περισσότερες να είναι σχετικά εύκολες στην εκτέλεσή τους ακόμα και για έναν μη εξοικειωμένο παίκτη. Η χρήση ενός arcade stick συνιστάται, όμως ο χειρισμός με το κλασικό controller είναι πολύ αποδεκτός. Το καλοφτιαγμένο σύστημα μάχης εξασφαλίζει μεγάλο βάθος και χώρο να αναπτυχθούν τεχνικές και στρατηγικές, και από κάποια βίντεο που είδα από αγώνες σε τουρνουά το skillcap είναι πάρα πολύ υψηλό. Άποψή μου είναι πως υπάρχει πολύ “ψωμί” να αναδειχθεί στο παιχνίδι αυτό.

Όσο περισσότερο έπαιζα το Skullgirls, τόσο καταλάβαινα ότι η ομάδα που το έφτιαξε έχει βαθιά γνώση των fighting games. Αυτό φαίνεται τόσο σε γενικές γραμμές, όσο και στις λεπτομέρειες. Για να γίνει pause στις μάχες πρέπει να κρατηθεί λίγο πατημένο το start (τέρμα τα κατά λάθος pause εν μέσω πανικού), περίπλοκοι συνδυασμοί πλήκτρων καθώς και επιλογή χρώματος μπορούν να γίνουν με συντομεύσεις που επιλέγει ο παίκτης και στο πολύ χρήσιμο practice mode εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες που θα μπορούσε να θέλει ακόμα και ο πιο απαιτητικός. Στα μειονεκτήματα του παιχνιδιού συγκαταλέγονται οι μεγάλοι χρόνοι loading που ομολογουμένως καταντούν αρκετά κουραστικοί, και μερικά bugs, κυριότερο των οποίων ένα όπου κάποιες φορές εμφανίζονται τα hitboxes γύρω απο τους χαρακτήρες.

Ώρες ώρες το παιχνίδι με έκανε να σκεφτώ τους όρους “fan service” και “σεξιστικό” (πραγματικά τα βρακάκια σε αυτόν τον κόσμο δε χάνουν ευκαιρία για ευκαιρία να κάνουν την εμφάνιση τους). Όμως είναι τόσο εμφανής η αγάπη και η προσοχή που έχουν ρίξει οι δημιουργοί στις κοπέλες (καθώς και τα αρκετά αντί-ερωτικά στοιχεία που έχει κάθε μία) που η προβολή τους με αυτό τον τρόπο μου θύμιζε περισσότερο τον ειλικρινή ερωτισμό στα κόμικ του Μίλο Μανάρα, παρά το άμυαλο μπανιστήρι σε κάποιο φτηνό πορνό (βλέπε Dead or Alive).

Εδώ πραγματικά δεν έχω ιδέα...

Με λίγα λόγια, το Skullgirls, ενώ έρχεται από το πουθενά, με τον υπερβολικά αισιόδοξο στόχο να σταθεί στο ίδιο ύψος που βρίσκονται παιχνίδια από τρανές και δυνατές σειρές, καταφέρνει να ξεχωρίσει. Πετυχαίνει όλα τα στοιχεία που πρέπει, με ένα στιβαρό σύστημα μάχης, καλό matchmaking, εξαιρετικό σχεδιασμό σχεδόν σε κάθε τομέα, από τα καλύτερα tutorials σε fighting game, καθώς και ένα αριστουργηματικό soundtrack. Όλα αυτά κάνουν το Skullgirls ένα μεγάλο παιχνίδι στην μικρή τιμή ενός downloadable. Αν σας ενδιαφέρουν έστω και λίγο τα παιχνίδια ξύλου, τσιμπήστε το και δε θα το μετανιώσετε.

+ Πανέμορφοι χαρακτήρες, περιβάλλοντα και animation
+ Πολύ χρήσιμα και εκτενή tutorials
+ Σύστημα μάχης που θα ικανοποιήσει αρχάριους και βετεράνους τους είδους
+ Εξαιρετική μουσική
+ Πολλές μικρολεπτομέρειες που βελτιώνουν τη συνολική εμπειρία

- Μεγάλα loading times
- Μερικά bugs
- Σχετικά μικρός αριθμός μαχητών
- Έλλειψη in-game λίστας κινήσεων

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

Πλατφόρμα: Xbox 360 (review), PS3
Έκδοση: Konami
Ανάπτυξη: Reverge Labs
Διάθεση: XBLA, PSN
Είδος: Ξύλο
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://skullgirls.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 11/4/2012 (XBLA), 2/5/2012 (PSN)
PEGI: 16