Τα shoot ’em up, πριν αρκετά χρόνια, αποτελούσαν ένα από τα κυρίαρχα είδη παιχνιδιών. Πλέον, οι ψηφιακές βιβλιοθήκες τύπου ΧΒLA έχουν κατακλυστεί από γρήγορα FPS, εθιστικούς αθλητικούς τίτλους, εντυπωσιακά RPG και πολλά άλλα είδη, αφήνοντάς τα shoot ’em up στο περιθώριο. Οι Ιάπωνες της Grasshopper Manufacture σε συνεργασία με τους Ούγγρους της Digital Reality, κάνουν μία προσπάθεια να αναβιώσουν το ξεχασμένο shoot ’em up με την πρόσφατη κυκλοφορία τους, ονόματι Sine Mora.
Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαι ιδιαίτερα φίλος της ιαπωνικής κουλτούρας στα παιχνίδια, αλλά οφείλω να τους παραδεχτώ σε κάτι: oι άνθρωποι έχουν φαντασία και είναι καλλιτέχνες. Ο τρόπος που δημιουργούν και αναπαριστούν φανταστικούς κόσμους είναι απλά εντυπωσιακός. Στην περίπτωση του Sine Mora είναι εμφανές ότι έχει βάλει το χεράκι του Ιάπωνας. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι πραγματικά απολαυστικό, ενώ το steampunk art style είναι αρκετά ενδιαφέρον. Ολόκληρος ο κόσμος του Sine Mora είναι 3D rendered, αλλά εσείς τον παρακολουθείτε σε 2D προοπτική, εκτός από τις cutscenes στις οποίες μπορείτε να δείτε το πραγματικό βάθος του κόσμου. Ιδιαιτέρως εντυπωσιακές και ευφάνταστές είναι οι boss battles, τις οποίες έχει επιμεληθεί ο δημιουργός anime Mahiro Maeda, γνωστός από τις “θητείες” του σε Final Fantasy: Unlimited, The Animatrix και Kill Bill Vol.1.
Στον τομέα του ήχου και της μουσικής το παιχνίδι κυμαίνεται σε εξίσου υψηλά επίπεδα, χάρη στις δημιουργίες ενός ακόμα γνωστού Ιάπωνα, του Akira Yamaoka, ο οποίος έχει γίνει γνωστός για την δουλειά του στο Silent Hill. Γενικά, ο τεχνικός τομέας του Sine Mora είναι το πιο δυνατό –ίσως και το μοναδικό– στοιχείο του τίτλου και θα ικανοποιήσει σίγουρα και τους πιο απαιτητικούς.
Στο gameplay χρησιμοποιείται η γνωστή και πετυχημένη συνταγή ενός side-scrolling shooter, με κάποιες παραλλαγές. Ξεχάστε τις ζωές και τις ενέργειες… Στο Sine Mora ο μοναδικός αντίπαλός σας είναι ο χρόνος. Όταν καταστρέφετε ένα σκάφος κερδίζετε bonus χρόνου, ενώ αν χτυπηθείτε έχετε time penalty. Μοναδικός σκοπός σας είναι να φτάσετε στο επόμενο checkpoint, μέσα στο χρόνο που σας απομένει. Ενάντια στον χρόνο και τα αντίπαλα σκάφη χρησιμοποιείτε το βασικό όπλο του σκάφους σας, το οποίο επιδέχεται έως και εννιά αναβαθμίσεις, το δευτερεύον όπλο, που προκαλεί μεγάλη ζημιά αλλά έχει περιορισμένη χρήση και, τέλος, τα capsules, τα οποία σας δίνουν συγκεκριμένες δυνατότητες για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι υπάρχει μια ικανοποιητική ποικιλία από αεροσκάφη και είδη όπλων.
Στο Sine Mora έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στις boss battles, οι οποίες τόσο σε σχεδίαση όσο και σε ποικιλία, εντυπωσιάζουν. Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 13 bosses χρειάζεται να αντιμετωπίσετε. Οι μάχες σας με αυτά καταλαμβάνουν ένα μεγάλο μέρος της διάρκειας του παιχνιδιού και αποτελούν μία πάρα πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη. Σε γενικότερα πλαίσια, το gameplay σίγουρα θα ικανοποιήσει τους φαν του είδους, αλλά πέραν των boss battles, δεν έχει να προσφέρει κάτι παραπάνω.
Το κύριο mode του τίτλου είναι το Story, το οποίο βασίζεται σε μία αδιάφορη και δυσνόητη ιστορία. Αντιμετωπίζετε διάφορους εχθρούς σε εντυπωσιακές τοποθεσίες, αλλά δυστυχώς η διάρκεια του είναι πάρα πολύ μικρή. Στο normal επίπεδο δυσκολίας χρειάστηκα με το ζόρι τρεις ώρες για να το ολοκληρώσω, ένα απογευματάκι δηλαδή. Οι υπόλοιπες επιλογές που έχετε στο παιχνίδι είναι το Arcade, Score Attack και Boss Training, οι οποίες προσφέρουν ότι και το Story, με κάποιες μικρές παραλλαγές και νέα επίπεδα δυσκολίας. Από την μία είναι θετική η δυνατότητα επιλογής δυσκολότερων επιπέδων, καθώς προσφέρει την απαραίτητη πρόκληση και replayability για τους απαιτητικούς παίκτες, αλλά από την άλλη δεν καταφέρνει να κρύψει την έλλειψη περιεχομένου. Γενικά βρίσκω πολύ ενοχλητικό το γεγονός ότι η ομάδα ανάπτυξης ξέροντας ότι διαθέτει ένα μικρής έκτασης και περιορισμένου περιεχομένου παιχνίδι, αποφάσισε απλά να προσφέρει νέα επίπεδα δυσκολίας –με μαζοχιστική διάθεση- και modes που προσφέρουν μία από τα ίδια, για να επεκτείνει τον χρόνο ενασχόλησης των παικτών.
Κλείνοντας, θέλω να είμαι αρκετά ειλικρινής. Το Sine Mora είναι ένα πανέμορφο και καλοφτιαγμένο παιχνίδι. Οι νοσταλγοί του είδους θα το αγοράσουν πριν καν διαβάσουν οποιοδήποτε review και καλά θα κάνουν. Για όλους τους υπόλοιπους είμαι αρκετά επιφυλακτικός, καθώς η περιορισμένη διάρκειά του σε συνδυασμό με την υψηλή του τιμή (1200 Microsoft Points) αποτελούν αποτρεπτικούς παράγοντες.
+ Απλά πανέμορφο
+ Ποικιλία από εντυπωσιακά boss battles– Δυσνόητη ιστορία
– Το gameplay δεν προσφέρει κάτι παραπάνω
– Μικρή διάρκεια με υψηλή τιμή
– Αδιάφορα modesΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 6.5
Πλατφόρμα: Xbox 360
Έκδοση: Microsoft
Ανάπτυξη: Digital Reality, Grasshopper Manufacture
Διάθεση: XBLA
Είδος: Shoot ’em up
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.sinemoragame.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 21/3/2012
PEGI: 16+