Total War: Shogun 2 Preview

, Τετάρτη 9 Φεβρουάριος 2011 0  

Μετά τον “θρίαμβο” του Napoleon: Total War, η Creative Assembly έχει δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες. Η ανακοίνωση του Shogun 2: Total War ήρθε ως ευχάριστη έκπληξη για τους φαν του παλιού Shogun, του cult ντεμπούτου της εταιρίας αλλά και για εκείνους που δεν το είχαν δοκιμάσει ποτέ. Και δυσάρεστη όμως, για όσους είναι σκεπτικοί με τέτοιου είδους sequels/remakes που μπορεί να εμποδίζουν την δημιουργική εξέλιξη μιας σειράς.

Το Shogun 2: Total War εστιάζεται στην φεουδαρχική Ιαπωνία του 16ου αιώνα, όπου πολλές αντίπαλες φατρίες ήταν σε πόλεμο για την κυριαρχία ολόκληρης της Ιαπωνίας και τον τίτλο του Shogun. Η κυκλοφορία του νέου Total War αναμένεται στις 15 Μαρτίου. Μέχρι τότε, διαβάστε τις εντυπώσεις μου από μια πρώιμη έκδοση του παιχνιδιού, ως... ορεκτικό. Δυστυχώς, λίγα μπόρεσα να καταλάβω για το περιεχόμενο το οποίο φαίνεται το πιο ενδιαφέρον – δηλαδή το campaign – καθώς μόνο το tutorial είναι διαθέσιμο στην έκδοση που δοκίμασα, όπως και τα tutorials των μαχών.

Ιδού ο χάρτης...

Η πρώτη εντύπωση αφορά την εμφάνιση των μενού και του UI. Το καλλιτεχνικό τμήμα της CA φαίνεται πως έχει κάνει πολύ καλή δουλειά, να πιάσει την αισθητική εκείνης της περιόδου. Οι καλλιγραφικές ζωγραφιές δίνουν και παίρνουν, τα είδη των μονάδων αναπαριστώνται με αισθητική των χαρακτηριστικών ξυλογραφιών. Γενικότερα, η εικαστική επιμέλεια, πέρα των 3D, είναι πολύ ευχάριστη.

Επίσης εντυπωσιακός είναι ο μεγάλος χάρτης του παιχνιδιού. Στο tutorial αναλαμβάνουμε τον ρόλο της φατρίας των Chosokabe, με στόχο να κυριαρχήσουμε σε ολόκληρη τη νήσο Shikoku. Η διάταξη των πόλεων, των οικονομικών/παραγωγικών μονάδων δεν έχει αλλάξει καθόλου από το Empire, (μόνο που τώρα πρέπει να παράξουμε ρύζι αντί για σιτάρι!). Ο χάρτης γενικώς είναι πολύ όμορφος - οι περιοχές που δεν έχει εξερευνήσει ο παίκτης φαίνονται 2D και σαν να είναι από παλιό χάρτη, δίνοντας μια αύρα μυστηρίου για το περιβάλλον αλλά και παραπέμποντας έμμεσα στο πρώτο Shogun.

Οι μεγαλύτερες διαφορές εντοπίζονται στην διαχείριση της φατρίας. Κάθε μέλος της οικογένειας, επομένως και στρατηγός, μπορεί για πρώτη φορά να αναπτύξει τις ικανότητες του σε μορφή talent tree, και έτσι κάποιος γιος της φατρίας μπορεί να είναι καλύτερος πολεμιστής και άλλος καλύτερος αρχηγός στις διάφορες πόλεις. Επίσης ενδιαφέρον είναι το σύστημα του παλιού tech tree, που εδώ αντικαθίσταται από δύο κατευθύνσεις: μία στις τέχνες, που προσδίδει βελτιώσεις στην διοίκηση της αυτοκρατορίας, και μια στις πολεμικές τέχνες, η οποία... το αφήνω στη φαντασία σας!

Εκτός από διαφορετικές καιρικές συνθήκες, στο Shogun 2 οι μάχες μπορούν να γίνονται και διαφορετικές ώρες της ημέρας.

Στον μεγάλο χάρτη, η χρήση ninja (αντί των κλασικών κατασκόπων/δολοφόνων) είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική. Τι καλύτερο από το να δηλητηριάζεις τον στρατό του αντιπάλου, καθυστερώντας τον, ή να δολοφονείς ένα μέλος της αντίπαλης φατρίας με ninjutsu; Οι ίδιες οι μάχες είναι αρκετά τυπικές, με το κλασικό άρωμα Total War. Η διαφορά είναι ότι τώρα κάθε μονάδα έχει μια ιδιαίτερη ικανότητα που μπορεί να χρησιμοποιήσει στην μάχη. Για παράδειγμα, οι μονάδες με τις λόγχες μπορούν πριν από μια έφοδο από ιππικό να παραταχθούν για ακόμα καλύτερη άμυνα με ειδικό σχηματισμό. Οι τοξότες έχουν τα κλασικά πύρινα βέλη, όπως πάντα.

Χωρίς να είδα τίποτα το ιδιαίτερα εντυπωσιακό και πρωτότυπο, η preview έκδοση του Shogun 2: Total War μου άφησε μια γεύση μάλλον θετική – αν και θα ήταν ωραίο αν υπήρχαν διάλογοι στα ιαπωνικά, ιαπωνικό ημερολόγιο (μάλλον απίθανο) και άλλες μικρές λεπτομέρειες οι οποίες δεν θα πέρναγαν απαρατήρητες, όσον αφορά την προσοχή στην αυθεντικότητα. Διαφορετικά, ανυπομονώ να πάρω στα χέρια μου την πλήρη έκδοση και με τους σαμουράι μου να κατακτήσω τις ιαπωνικές νήσους...

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Sega
Ανάπτυξη: Creative Assembly
Διάθεση: Zegetron
Είδος: Strategy
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.totalwar.com/shogun2
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 15/3/2011
PEGI: 16