alt text

Αναρωτιέμαι πόσοι από τους φίλους του Stardew Valley έχουν σκεφτεί: “καλά περνάμε εδώ στην φάρμα, αλλά ωραία θα ήταν να ρίχναμε και λίγo ξύλο να ανάψουν τα αίματα”. Don't worry fam, το Sakuna: Of Rice and Ruin, είναι εδώ για εσάς, με έναν ιδιαίτερο συνδυασμό gameplay.

H εμφανώς επηρεασμένη από ιαπωνική μυθολογία και κουλτούρα ιστορία, έχει ως εξής: Η πριγκίπισσα Sakuna, είναι κόρη του θεού του πολέμου Takeribi και της αγρότισσας θεάς Toyohana. Παρά το γεγονός πως οι γονείς της έχουν εξαφανιστεί και την έχουν αφήσει μόνη της από μικρή, αυτή έχει κληρονομήσει τις δυνάμεις τους (μαζί με τον τίτλο της θεάς) και έχει μεγαλώσει στην πρωτεύουσα των θεών, με αποτέλεσμα να έχει γίνει ένα κακομαθημένο πλάσμα, καθώς δεν είχε ποτέ της κάποια γονεϊκή καθοδήγηση. Όμως, όλα αλλάζουν, όταν κάποια μέρα μία ομάδα ανθρώπων εμφανίζεται στην θεϊκή πόλη και η Sakuna προσπαθεί να τους διώξει. Δυστυχώς, καταλήγει να βάλει φωτιά στα πρόσφορα της αρχόντισσας-θεάς Kamuhitsuki. Έτσι λοιπόν, ως τιμωρία, εξορίζεται στο Hinoe, το νησί των δαιμόνων, μαζί με τους ανθρώπους που κυνηγούσε. Για να μπορέσει όμως να γυρίσει πίσω, πρέπει πρώτα να καθαρίσει το νησί από το κακό, κάτι που σημαίνει πως πρέπει να πολεμήσει με τους δαίμονες, προστατεύοντας παράλληλα την υπόλοιπη ομάδα. Και επειδή τόσο θεοί, όσο και θνητοί πρέπει να φάνε, η Sakuna μαθαίνει να χρησιμοποιεί τις δυνάμεις των γονιών της, τόσο στην μάχη, όσο και στο... να φυτεύει ρύζι.

Το παιχνίδι χωρίζεται σε δύο μέρη: αυτό που είναι action-RPG και αυτό που είναι farming simulator. Πρέπει να αφιερώσετε χρόνο και στα δύο, αφού το ένα επηρεάζει άμεσα το άλλο. Στην μάχη, η Sakuna είναι γρήγορη κι ευκίνητη, χρησιμοποιώντας αγροτικά εργαλεία ως όπλα, καθώς και ένα φουλάρι το οποίο λειτουργεί και ως grappling hook, κάτι που το κάνει χρήσιμο ενάντια στους δαίμονες, αφού μπορείτε να τους γραπώσετε και να τους πετάξετε πέρα-δώθε ώστε να κάνετε διάφορα εντυπωσιακά combo. Το ίδιο φουλάρι χρησιμοποιείται και στην εξερεύνηση των διάφορων επιπέδων που ανακαλύπτετε στο νησί.

Εκρηκτικό ταμπεραμέντο.

Μπορείτε να δυναμώσετε την Sakuna, ξεκλειδώνοντας νέες μαχητικές ικανότητες και κινήσεις, αλλά όχι με τον τρόπο που θα περιμένατε. Για να αποκτήσετε αυτά τα skills, πρέπει να το κάνετε... μέσω αγροτικής εργασίας. Εδώ είναι που βρίσκεται το μεγαλύτερο βάθος στο παιχνίδι. Στην βάση σας, υπάρχει ένα χωράφι στο οποίο πρέπει να σπείρετε, να ποτίσετε, να φροντίσετε, να θερίσετε και να επεξεργαστείτε σωστά το ρύζι. Όσο πιο σωστά το κάνετε, τόσο καλύτερης ποιότητας ρύζι έχετε και φυσικά, ανάλογες ενισχύσεις στα στατιστικά σας. Όλο αυτό όμως δεν είναι απλή διαδικασία, καθώς για να έχετε καλή σοδειά, πρέπει να έχετε στον νου σας την θερμοκρασία, τις καιρικές συνθήκες, θα πρέπει να καθαρίζετε το χωράφι από τα διάφορα έντομα/ζιζάνια/αγριόχορτα κτλ. Εννοείται πως όλα αυτά δεν συμβαίνουν μέσα σε μία μέρα, οπότε πρέπει να παίξετε με το σωστό πρόγραμμα. Πχ αφού σπείρετε και ξεκινήσετε την σοδειά σας, μπορείτε να το πάτε ως εξής: Εφόσον το παιχνίδι έχει κύκλο μέρας/νύχτας, ξυπνάτε το πρωί, ελέγχετε το χωράφι για να δείτε αν έχει τα σωστά επίπεδα νερού και τυχόν καθάρισμα από περιττά ζιζάνια. Στην συνέχεια, μπορείτε να βγείτε στο νησί, όπου επισκέπτεστε διάφορα μέρη στον χάρτη, εξοντώνετε δαίμονες αλλά και μαζεύετε διάφορα υλικά. Αυτά σας είναι χρήσιμα και για να φτιάχνετε το καθημερινό σας φαγητό (όχι, δεν τρώτε μόνο ρύζι) αλλά και για την ολοκλήρωση διάφορων side-quests όπως και η δημιουργία νέου εξοπλισμού/εργαλείων. Όσο περισσότερα μέρη εξερευνείτε, τόσα περισσότερα νέα σας είναι διαθέσιμα.

Συνήθως όταν πέφτει η νύχτα, το παιχνίδι σας ειδοποιεί πως η Sakuna αρχίζει και πεινάει, οπότε έχει μειωμένη δύναμη και στατιστικά. Πρέπει να επιστρέψετε στην βάση, να ρίξετε πάλι μία ματιά στο χωράφι για ό,τι χρειάζεται και μετά μπορείτε να μαγειρέψετε και να φάτε δείπνο, ώστε να αναπληρώσετε δυνάμεις και να ξεκουραστείτε. Αναλόγως με το τί θα φάτε, έχετε και διαφορετικά boost στα στατιστικά σας. Το καθημερινό μενού, εξαρτάται από το τί έχετε ήδη διαθέσιμο αλλά και το τί υλικά συλλέγετε εσείς κάθε μέρα. Μάλιστα, μπορείτε να επεξεργαστείτε τα υλικά, ώστε να διαρκέσουν περισσότερο, καθώς αν περάσουν κάποιες μέρες, τα τρόφιμα χαλάνε. Αφού λοιπόν φάτε, μπορείτε να κοιμηθείτε μέχρι το πρωί, και να ξεκινήσετε ξανά τον ημερήσιο κύκλο σας. Όπως καταλαβαίνετε, εκτός από καλλιέργεια, υπάρχει και αρκετό resource management και πολλοί παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψιν σας αν θέλετε να προχωρήσετε στο παιχνίδι. Ένα καλό παράδειγμα είναι η νυχτερινή εξερεύνηση σε πίστες, καθώς την νύχτα οι δαίμονες είναι τόσο δυνατοί, που μπορούν να σκοτώσουν την Sakuna με δύο-τρία χτυπήματα, οπότε πρέπει να την δυναμώσετε αρκετά. Με λίγα λόγια, δεν μπορείτε και δεν πρέπει να αγνοήσετε την σοδειά. Αυτό είναι κάτι που είτε θα σας αρέσει, είτε θα σας απωθήσει. Απόλυτα κατανοητό και στις δύο περιπτώσεις.

Όσο προχωράτε στο παιχνίδι, οι θνητοί που είναι μαζί σας, σιγά-σιγά σας ανοίγοντα περισσότερο και γίνονται η νέα σας οικογένεια. Αυτό σημαίνει πως εκτός του ότι μαθαίνετε περισσότερα για αυτούς και τις ιστορίες τους, σας δίνουν και side-quests, τα οποία σας ξεκλειδώνουν νέες δυνατότητες. Πχ ένας από αυτούς, ο Kinta, σας λέει πως θέλει να γίνει σιδεράς. Οπότε, εφόσον του πάτε τα υλικά που θέλει, δημιουργείται μία μικρή καλύβα στην βάση σας, όπου εκεί μπορείτε να φτιάξετε νέα όπλα. Επίσης, μπορείτε να τους αφήσετε να σας βοηθήσουν στην σοδειά σας και να αναλάβουν κάποιες συγκεκριμένες δουλειές που πρέπει να γίνουν, όπως να μαζέψουν συγκεκριμένα υλικά από πίστες που έχετε “καθαρίσει” ήδη. Πολλές από τις πιο ωραίες στιγμές στο παιχνίδι, βρίσκονται στην αλληλεπίδραση και τους διαλόγους που έχετε με αυτούς τους χαρακτήρες. Το να γυρίζετε πίσω κάθε βράδυ και να τρώτε όλοι μαζί δείπνο, ενώ παράλληλα κουβεντιάζετε, δεν είναι μόνο ωραία πινελιά, αλλά δίνει ακόμα περισσότερο βάθος στην ιστορία, καθώς έτσι βλέπετε την Sakuna και την παρέα της να εξελίσσονται και να δημιουργούν νέες σχέσεις και δυναμικές μεταξύ τους.

Ώρα για αποψίλωση.

Το παιχνίδι έχει όμορφη παρουσίαση. Ξεχωρίζουν τα ωραία εφέ φωτισμού, τα οποία αλλάζουν ανάλογα με την ώρα της ημέρας αλλά και τις διάφορες εποχές και καιρικά φαινόμενα. Η όλη αισθητική είναι ξεκάθαρα ιαπωνικής νοοτροπίας, οπότε υπάρχουν πολλές anime επιρροές στον σχεδιασμό των χαρακτήρων αλλά και του όλου κόσμου. Όταν πολεμάτε τους δαίμονες, η απεικόνιση είναι δισδιάστατη με 3D γραφικά και είναι ό,τι πρέπει για την μάχη και το platforming. Δυστυχώς όμως όταν γυρίζετε πίσω, αλλάζει σε κλασική τρισδιάστατη απεικόνιση, η οποία δεν είναι και ό,τι καλύτερο, ειδικά όταν ψάχνετε για τυχόν ζωύφια κτλ, με αποτέλεσμα να καταλήγετε να παλεύετε συνεχώς με την κάμερα, ώστε να έχετε την καλύτερη οπτική γωνία. Στον ηχητικό τομέα, το ποιοτικό, αν και κλισέ, voice acting, και η τίμια μουσική επένδυση, μπορεί να μην ξεχωρίζουν, αλλά είναι ταιριαστά και κάνουν την δουλειά τους, με το παραπάνω.

Ο συνδυασμός που προσφέρει το Sakuna είναι πρωτότυπος, ιδιαίτερος και αρκετά ενδιαφέρων. Ακριβώς όμως επειδή δίνει τόση βάση στο αγροτικό μέρος, πιθανώς να αποτρέψει πολύ κόσμο από το να ασχοληθεί μαζί του. Από την άλλη, ίσως αυτός να είναι και ο στόχος του: να είναι ένα παιχνίδι που απευθύνεται σε μία πιο μικρή μερίδα κόσμου. Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι κακό, άλλωστε δεν χρειάζεται να είναι όλα τα παιχνίδια επικά blockbusters. Μερικές φορές απλά θέλεις να δουλέψεις στο χωράφι σου, να δείρεις δαίμονες και μετά να γυρίσεις σπίτι για ένα όμορφο δείπνο. Welcome to the rice fields.

  • Οπτικά ευχάριστο, με όμορφα εφέ φωτισμού
  • Πρωτότυπη ιδέα
  • Απρόσμενα ενδιαφέρον και βαθύ farming simulation/resource management
  • Ο τομέας της μάχης είναι λιγότερο προσεγμένος
  • Υπερβολική δυσκολία στις νυχτερινές μάχες
  • Κουραστική κάμερα στην βάση
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Switch, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Edelweiss
ΕΚΔΟΣΗ:Xseed