alt text

Rising Storm Review

, 18/08/2013  

Η σειρά Red Orchestra αποτελεί άλλη μία επιτυχία με ρίζες στην modding κοινότητα. Το Combined Arms ως mod του UT2004 χάρισε στην Tripwire άδεια χρήσης της Unreal Engine μέσω ενός διαγωνισμού της Nvidia και αρκετά χρόνια μετά, το 2011, η εταιρεία έβγαλε το Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad, το οποίο παρά το προβληματικό ξεκίνημά του, αυτή τη στιγμή είναι το καλύτερο FPS Β΄ Παγκοσμίου. Με το standalone expansion Rising Storm, η Tripwire και μία ομάδα εκλεκτών modders, μας ταξιδεύουν από το ανατολικό μέτωπο της Ευρώπης, στην άλλη μεριά του πλανήτη, τον Ειρηνικό Ωκεανό όπου το ισχυρό οπλοστάσιο των Η.Π.Α τα βρίσκει σκούρα με την αγριότητα και την πανουργία των Ιαπώνων.

Στο Rising Storm τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά από το Heroes of Stalingrad. Οι χάρτες είναι πιο μικρότεροι, πιο περίπλοκοι, πλήρως ασύμμετροι και γεμάτοι κρυψώνες. Ιστορικά οι Η.Π.Α είχαν το εμφανές πλεονέκτημα στη δύναμη πυρός με τα αυτόματα πολυβόλα, τα ημι-αυτόματα τουφέκια και το καταστροφικό φλογοβόλο. Οι developers έδειξαν μαεστρία στην εξισορρόπηση των δύο πλευρών, δίνοντας στους Ιάπωνες τη δυνατότητα να φυτεύουν χειροβομβίδες ως νάρκες και το φορητό mortar που μπορεί να προκαλέσει τρομερή ζημιά στην αντίπαλη πλευρά από μεγάλες αποστάσεις. Η πιο ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι η επίθεση banzai χάρη στην οποία οι Ιάπωνες μετατρέπονται σε απίστευτη απειλή στις μάχες σώμα με σώμα. Με σηκωμένες ξιφολόγχες ή σπαθιά επιτίθενται ουρλιάζοντας, έχοντας καλύτερη αντοχή στα τραύματα. Όσοι περισσότεροι Ιάπωνες κάνουν banzai ως ομάδα, τόσο μεγαλύτερη και η αντοχή τους. Μία καλά οργανωμένη επίθεση σπάει κυριολεκτικά το ηθικό των Αμερικάνων με την ικανότητα στόχευσης να πηγαίνει περίπατο.

Το Rising Storm, ως συνέχεια του Red Orchestra 2, είναι ένα πολύ δύσκολο παιχνίδι. Μπορεί να μη φτάνει το επίπεδο εξομοίωσης της σειράς Arma, αλλά σίγουρα είναι πολύ πιο σύνθετο και απαιτητικό από τα άλλα δημοφιλή online FPS. Από τα πιο απλά πράγματα όπως η ρίψη χειροβομβίδας και το τρέξιμο μέχρι τα φανταστικά ironsights, φαίνεται πως έχει πέσει πολλή μελέτη για το χτίσιμο του gameplay. Οι μάχες έχουν μοναδική ένταση και οι πολλές επιλογές ρόλων μέσα στην ομάδα σας δίνουν κάθε φορά νέες εμπειρίες. Οι machine gunners πρέπει να λειτουργούν ως ομάδα υπό τις οδηγίες του squad leader, αλλά χωρίς την υποστήριξη μερικών καλά τοποθετημένων snipers δύσκολα θα πάνε μπροστά. Κάθε ρόλος και κάθε όπλο έχει μετρητές στατιστικών και μπορείτε να ανεβαίνετε επίπεδα αποκτώντας μικρά bonus, ενώ έτσι ξεκλειδώνονται και οι πιο σημαντικοί ρόλοι.

Ζόρικα τα πράγματα στη ζούγλα του Hanto.

Ζόρικα τα πράγματα στη ζούγλα του Hanto.

Σε αντίθεση με το Heroes of Stalingrad, το Rising Storm δεν περιλαμβάνει οχήματα. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως οι μάχες είναι μικρότερης κλίμακας. Με 64 παίκτες σε αρκετά μεγάλους χάρτες θα σκέφτεστε αρκετή ώρα πριν αποφασίσετε να εγκαταλείψετε την κάλυψή σας ή να κρυφοκοιτάξετε. Οι διαθέσιμοι τύποι παιχνιδιού έχουν μικρές διαφορές και αυτό που συναντάτε πιο συχνά είναι το Territory, όπου το spawn γίνεται ομαδικά και κατά κύματα με σκοπό την κατάκτηση όσο το δυνατών περισσότερων objectives. Επίσης πιο συχνά παίζετε στο Action mode, καθώς το Classic, που είναι πολύ πιο δύσκολο και ρεαλιστικό, τρέχει συνήθως σε κλειστούς servers με φανατικές κοινότητες που δεν αστειεύονται. Και αυτό είναι ένα πρόβλημα με το παιχνίδι, καθώς η πλειοψηφία των δημόσιων servers έχει πολλά bots και λίγο κόσμο.

Η μοναδική αδυναμία του Rising Storm είναι χωρίς αμφιβολία ο τεχνικός του τομέας. Η Unreal Engine 3 δείχνει την ηλικία της με τα textures και τα μοντέλα των χαρακτήρων να θυμίζουν περασμένες εποχέςm ενώ τα animations σίγουρα ήθελαν περισσότερη δουλειά. Μπορεί να μην πρόκειται για τίτλο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αλλά σε θέματα ατμόσφαιρας τα πάει περίφημα. Οι χάρτες είναι εξαιρετικά καλοσχεδιασμένοι με έντονα χρώματα, όπως η ζούγκλα του Hanto, οι γεμάτες αγωνία μάχες στο Guadalcanal, μέσα στα σκοτάδια και την πυκνή βλάστηση όπου όλοι περιμένουν για την μία φλόγα από κάννη που θα προδώσει τη θέση του εχθρού. Οι δύο πιο μίζεροι και ρημαγμένοι από τον πόλεμο χάρτες, το Saipan και βέβαια το Iwo Jima, έχουν γκρίζες αποχρώσεις με την κάλυψη ανάμεσα στα βράχια ή κτίρια και την εκμετάλλευση της σκόνης να παίζουν βασικό ρόλο. Όλοι οι χάρτες είναι ασύμμετροι και προσφέρονται για δεκάδες διαφορετικές στρατηγικές από τις δύο μεριές.

Γεμάτες αγωνία οι μάχες μέσα στη νύχτα.

Γεμάτες αγωνία οι μάχες μέσα στη νύχτα.

Στη μουσική έχει γίνει καλή προσπάθεια με έντονα ρυθμικά κομμάτια να συνοδεύουν τις μάχες, ποτέ όμως δεν αποσπούν την προσοχή. Ο ήχος των όπλων είναι κορυφαίος και ταιριάζει γάντι με την εξαιρετική αίσθηση που έχουν. Μεγάλη εντύπωση μου έκανε η άριστη ποιότητα των φωνών και κραυγών των δύο πλευρών. Οι ιαχές και οι εντολές έχουν αποδοθεί με εξαιρετικό μεράκι ενώ τα ουρλιαχτά πόνου θα σας ταρακουνήσουν με την ωμή αληθοφάνειά τους.

Το Rising Storm απαιτεί γερά νεύρα και αφοσίωση. Δεν απευθύνεται σε παίκτες που ψάχνουν μία χαλαρωτική και διασκεδαστική εμπειρία για να περάσουν ένα απόγευμα. Να σημειωθεί ότι το παιχνίδι περιλαμβάνει και ολόκληρο το Heroes of Stalingrad και ισχυρά mod tools με συμβατότητα Steam Workshop, προσφέροντας έτσι πολύ περιεχόμενο για να παίξετε. Αν αναζητάτε μία κορυφαία εμπειρία και επιστροφή στο πάλαι ποτέ αγαπημένο θέμα του gaming, τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, το Rising Storm είναι για σας.

  • Gameplay με βάθος
  • Φοβερή αίσθηση των όπλων
  • Όμορφοι χάρτες με άριστη ατμόσφαιρα
  • Mod tools
  • Περιλαμβάνει το Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
  • Ελαφρύ
  • Γερασμένα γραφικά
  • Καθόλου φιλικό στους νέους παίκτες
  • Λίγος κόσμος σε δημόσιους servers
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Tripwire
ΕΚΔΟΣΗ:Tripwire
ΔΙΑΘΕΣΗ:Enarxis
ΕΙΔΟΣ:FPS
ΠΑΙΚΤΕΣ:Multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.risingstormgame.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:30/5/2013
PEGI:18