alt text

Το πρώτο Resident Evil Revelations σε γενικές γραμμές ικανοποίησε τους οπαδούς του Resident Evil, καθώς έμεινε μακριά από την ασταμάτητη δράση των τελευταίων κεντρικών παιχνιδιών Resident Evil και “επένδυσε” περισσότερο στην ατμόσφαιρα. Το Resident Evil Revelations 2 δεν προσπαθεί να επανεφεύρει τον τροχό, καθώς βασίζεται στη συνταγή του προκατόχου του, με κάποιες φρέσκες ιδέες αλλά και σαφείς επιρροές από άλλα γνωστά παιχνίδια survival horror. Είναι όλα αυτά όμως αρκετά για ένα επιτυχημένο μείγμα επιβίωσης και τρόμου;

Το Resident Evil Revelations 2 αρχικά βγήκε σε επεισόδια, αλλά πλέον διατίθεται και ως ολοκληρωμένο πακέτο που περιέχει τα τέσσερα επεισόδια, δύο ακόμη έξτρα επεισόδια και αρκετό μικρότερης σημασίας υλικό όπως ενδυμασίες κτλ. Η επιλογή αυτού του τρόπου διανομής ήταν ρίσκο, καθώς όπως θα αναφερθεί και παρακάτω υπάρχει αρκετή ανομοιογένεια στο gameplay του παιχνιδιού. Είναι πιθανόν κάποιος που θέλει να δοκιμάσει το πρώτο επεισόδιο να μείνει ανικανοποίητος, χάνοντας στοιχεία που ενδεχομένως θα τον κέρδιζαν στα επόμενα επεισόδια.

Το σενάριο του Resident Evil Revelations 2 δεν ξεφεύγει από τα τετριμμένα που μας έχει συνηθίσει η σειρά Resident Evil, αν και υπάρχουν πινελιές και κάποιες μικρές ανατροπές που κεντρίζουν το ενδιαφέρον για να συνεχίσετε μέχρι το τέλος. Το παιχνίδι αφηγείται δύο διαφορετικές ιστορίες, οι οποίες απέχουν χρονολογικά μεταξύ τους περίπου έξι μήνες. Στην πρώτη ιστορία αναλαμβάνετε το ρόλο της Claire Redfield και της Moira Burton, οι οποίες ανήκουν στην οργάνωση Terrasave και μυστηριωδώς απαγάγονται και μεταφέρονται σε ένα απομονωμένο νησί, έχοντας περασμένα στους καρπούς τους ειδικά βραχιόλια που αλλάζουν χρώμα ανάλογα με το φόβο τους. Στη δεύτερη ιστορία αναλαμβάνετε το ρόλο του Barry Burton, ο οποίος έχει λάβει σήμα κινδύνου από την κόρη του και αν και καθυστερημένα προσπαθεί να την βρει στο απομονωμένο νησί όπου έχει εγκλωβιστεί. Εκεί συναντάει την μικρή Natalia, μια μυστηριώδη παρουσία που ο Barry καλείται να προστατέψει από τους κινδύνους του περιβάλλοντος. Η σκηνοθεσία των cutscenes δεν διεκδικεί όσκαρ πρωτοτυπίας και είναι απλά διεκπαιρεωτική. Το παιχνίδι πολύ έξυπνα υιοθετεί τακτικές τηλεοπτικών σειρών, αφού κάθε επεισόδιο τελειώνει “πάνω στο καλύτερο” και σας κάνει να θέλετε να παίξετε το επόμενο.

Σας θυμίζει The Last of Us;

Σας θυμίζει The Last of Us;

Κάθε επεισόδιο χωρίζεται σε δύο, όχι πάντα ισόποσα μέρη. Στο πρώτο μέρος χειρίζεστε την Claire ή την Moira εναλλάξ όποτε θέλετε, ενώ στο δεύτερο μέρος παίρνετε τον έλεγχο είτε του Barry είτε της μικρής Natalia. Οι ικανότητες των χαρακτήρων αλληλοσυμπληρώνονται, καθώς η Claire και ο Barry είναι πολύ ικανοί στα όπλα, ενώ αντίθετα η Moira και η Natalia έχουν συμπληρωματικό, αλλά όχι αμελητέο ρόλο στο gameplay. Συγκεκριμένα η Moira μπορεί να φωτίζει με τον φακό της σημεία στα οποία ανακαλύπτετε πολύτιμα πυρομαχικά και εφόδια και να ανοίγει σεντούκια μέσα από ένα σύντομο mini-game. Η Natalia μπορεί και βλέπει τις μορφές των εχθρών πίσω από τις πόρτες, ανοίγει και αυτή σεντούκια, χωράει σε μικρές τρύπες και διαδρόμους, ενώ υποδεικνύει κρυμμένα σημεια όπου βρίσκονται πυρομαχικά. Το παιχνίδι προφανώς είναι κομμένο και ραμμένο για co-op και μάλιστα δεν είναι απαραίτητο ο δεύτερος παίκτης να έχει πολύ μεγάλη εξοικείωση με το είδος λόγω του συμπληρωματικού ρόλου των Moira και Natalia. Έχετε υπόψη ότι υποστηρίζεται μόνο offline co-op.

Ενώ το συνεργατικό παιχνίδι λειτουργεί αρμονικά με την κατάλληλη συνεννόηση με τον συμπαίκτη σας, το ίδιο δεν ισχύει όταν παίζετε μόνοι σας καθώς είστε αναγκασμένοι συνεχώς να αλλάζετε χαρακτήρα για να μπορείτε να ανακαλύπτετε κρυμμένα πυρομαχικά, αλλά και να σκοτώνετε τους εχθρούς. Αρκετά κουραστική διαδικασία είναι και η μεταφορά των αντικείμενων του ενός χαρακτήρα στον άλλο. Επιπλέον, ο χαρακτήρας που ελέγχει το παιχνίδι κάθε φορά δεν διακρίνεται για την εξυπνάδα του, καθώς πολλές φορές για αδιευκρίνιστο λόγο δεν σας υπάκουει όταν τον καλείτε κοντά σας. Προβλήματα υπάρχουν και στη διάρκεια των μαχών, καθώς αν το παιχνίδι ελέγχει την Moira δεν τυφλώνει τους εχθρούς για να τους αποπροσανατολίσει και τους σκοτώσετε ως Claire πιο εύκολα, ενώ αν εσείς ελέγχετε την Moira τότε οι εχθροί δεν σκοτώνονται με τίποτα καθώς η Claire πυροβολεί με ρυθμούς... χελώνας. Η κατάσταση στις μάχες βελτιώνεται καθώς ξεκλειδώνετε ικανότητες που αφορούν την καλύτερη συμπεριφορά των οπλισμένων χαρακτήρων όταν ελέγχονται από το παιχνίδι, αλλά μέχρι τότε είναι πιθανό η υπομονή σας να έχει στερέψει. Τέλος, δεν έχω καταλάβει γιατί ο φακός της Moira “ξετρυπώνει” κρυμμένα πυρομαχικά αλλά ο φακός του Barry δεν μπορεί να το κάνει...

H συνεργασία είναι το Α και το Ω.

H συνεργασία είναι το Α και το Ω.

Στο καθαρό gameplay, το Resident Evil Revelations 2 σποτελεί ένα μείγμα στοιχείων που έχουμε δει κατά καιρούς σε παιχνίδια της σειράς, με έντονη γεύση από... The Last of Us. Οι ομοιότητες με τον αριστουργηματικό τίτλο της Naughty Dog δεν περιορίζονται μόνο στην προοπτική της κάμερας ή το σακίδιο που κουβαλάει ο Barry, αλλά βρίσκονται σε σημαντικά μέρη του gameplay, όπως στις επιθέσεις stealth του Barry, στον έλεγχο των όπλων, στη δημιουργία φωτοβολίδων και βομβών μολότοφ ενώνοντας υλικά που βρίσκετε στο δρόμο σας, στην αναβάθμιση των όπλων σε ειδικά σημεία σε κάθε περιοχή, αλλά και στις συζήτησεις των χαρακτήρων, που μιλάνε μεταξύ τους καθώς περπατάτε στους απειλητικούς χώρους του παιχνιδιού. Το μείγμα που δημιουργείται βάζοντας σε ένα καζάνι τα ατμοσφαιρικά στοιχεία των πρώτων Resident Evil με τη δράση των τελευταίων και την αστερόσκονη από The Last of Us, δημιουργεί ένα ανομοιογενές, αλλά άκρως διασκεδαστικό και τίμιο σύνολο που σας κρατάει μέχρι το τέλος.

Πέρα όμως από την ανομοιογένεια ή ποικιλομορφία αν προτιμάτε στους μηχανισμούς του gameplay, είναι έκδηλη και η αλλαγή προσανατολισμού που υπάρχει και σε κάθε ένα από τα τέσσερα επεισόδια του παιχνιδιού. Έτσι στα πρώτα δύο επεισόδια οι περιοχές είναι αρκετά κλειστές, η εξερεύνηση είναι περιορισμένη και υπάρχουν απλοί περιβαλλοντικοί γρίφοι, σε αντίθεση με το τρίτο και το τέταρτου επεισόδιο όπου η εξερεύνηση του χώρου είναι πιο εφικτή και οι γρίφοι είναι πολύ πιο έξυπνοι και πολύπλοκοι. Πάντως, εκεί που έχετε συνηθίσει την αλλαγή νοοτροπίας του παιχνιδιού, έρχεται το καταιγιστικό από δράση δεύτερο μισό του τέταρτου επεισοδίου για να σας θυμίσει τους μεταγενέστερους τίτλους Resident Evil. Όσον αφορά τους εχθρούς, το παιχνίδι έχει ικανοποιητική ποικιλία για το είδος. Οι εχθροί είναι αρκετά κοντά στα φρικιά που έχουμε συνηθίσει στη σειρά Resident Evil, με κάποιες εξαιρέσεις που θυμίζουν Silent Hill.

Ένα από τα πιο έξυπνα τεχνάσματα του Resident Evil Revelations 2 είναι ο τρόπος που διαχειρίζεται τη χρονολογική διαφορά μεταξύ των δύο ιστοριών. Έτσι, στην ιστορία του Barry και της Natalia επισκέπτεστε κάποιες από τις περιοχές που είχατε επισκεφθεί πρωτύτερα ως Claire και Moira και μάλιστα κάποιες επιλογές που κάνατε πριν, όπως ο θάνατος κάποιων τεράτων, η εξερεύνηση πυρομαχικών, αλλά και κάποιοι γρίφοι που λύσατε προηγουμένως, έχουν μικρό αντίκτυπο στην ιστορία των Barry και Natalia. Ένα από τα ζητούμενα για τίτλο τρόμου και επιβίωσης είναι φυσικά η ατμόσφαιρα, σημείο στο οποίο έχει δωθεί ιδιαίτερη προσοχή, παρά τις μάλλον τετριμμένες για τη σειρά τοποθεσίες. Οι απόκοσμοι ήχοι, τα κλειστοφοβικά περιβάλλοντα, αλλά και τα αποφθέγματα του Τσέχου συγγραφέα Φραντς Κάφκα στις οθόνες φόρτωσης δίνουν πόντους στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, αλλά δυστυχώς λύπει ο τρόμος και το στοιχείο της έκπληξης που τόσο είχαμε απολαύσει στα πρώτα Resident Evil.

Οι εχθροί είναι καλοσχεδιασμένοι αλλά δεν προκαλούν τρόμο.

Οι εχθροί είναι καλοσχεδιασμένοι αλλά δεν προκαλούν τρόμο.

Στην ολοκληρωμένη έκδοση του Resident Evil Revelations 2, πέρα από τα τέσσερα κεντρικά επεισόδια, υπάρχουν δύο ακόμη μικρότερα επεισόδια στα οποία μαθαίνετε για τη ζωή της Moira και της Natalia, αντίστοιχα. Αυτά τα επεισόδια έρχονται να συμπληρώσουν κάποια σεναριακά κενά που εύλογα προκύπτουν με την ολοκλήρωση της ιστορίας, αλλά προσφέρουν και έξτρα ώρες διασκέδασης, με μία διαφορετική εμπειρία gameplay. Παίζοντας ως Moira, έχετε στη διάθεσή σας όπλα και παίρνετε μέρος σε κυνήγι αναζήτησης τροφής σκοτώνοντας εχθρούς, σε ένα μοντέλο gameplay που θυμίζει έντονα τις αποστολές στο Raid mode για το οποίο γίνεται λόγος παρακάτω . Σε αντίθεση με το κυρίως παιχνίδι, εδώ δεν υπάρχουν checkpoints και επί της ουσίας προσπαθείτε να σκοτώσετε ζώα για να αποκτήσετε ζωές. Αν χάσετε όλες τις ζωές που έχετε στην κατοχή σας, πρέπει να ξεκινήσετε το επεισόδιο από την αρχή. Το επεισόδιο της Natalia έχει εντελώς διαφορετική προσέγγιση, καθώς ούτε εσείς ούτε το σκοτεινό alter ego της Natalia που σας συντροφεύει στην περιπέτεια δεν έχει οπλισμό, οπότε πρέπει να ξεφεύγετε αφόρυβα χωρίς να σας ανακαλύψουν οι εχθροί.

Τα έξτρα επεισόδια διαρκούν περίπου μία ώρα έκαστο, και συνυπολογίζοντας τις περίπου 10 ώρες που χρειάζονται για την ολοκλήρωση των βασικών επεισοδίων, αντιλαμβάνεστε ότι η συνολική διάρκεια του Resident Evil Revelations 2 είναι αρκούντως ικανοποιητική. Μάλιστα, το παιχνίδι σας δίνει την δυνατότητα να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας σε πιο δύσκολες συνθήκες, καθώς μπορείτε να ξεκλειδώσετε δύο νέα modes. Στο ένα εξ αυτών πρέπει να βγάλετε το κάθε επεισόδιο σε προκαθορισμένο χρόνο, ενώ στο δεύτερο όλοι οι εχθροί είναι αόρατοι και εμφανίζονται είτε με τον φακό της Moira είτε με την έκτη αίσθηση της Natalia. Στο συγκεκριμένο mode η πρόκληση είναι τρόμερη και το παιχνίδι αποκτά άγρια ομορφιά, αρκεί να έχετε κάποιον συμπαίκτη να διαχειρίζεται την Moira ή την Natalia, γιατί σε αντίθετη περίπτωση, αν παίζετε μόνοι σας, η μέτρια νοημοσύνη τους σας οδηγεί σε βέβαιο θάνατο.

Πέρα από τα επεισόδια, υπάρχει και το κλασικό Raid mode το οποίο παίζεται single-player και co-op για δύο (offline και online) και είναι ικανό να σας απορροφήσει με αμέτρητες ώρες καταιγιστικής δράσης. Στο Raid mode αναλαμβάνετε έναν από τους χαρακτήρες του παιχνιδιού και συμμετέχετε σε διάφορες αποστολές για να εκπληρώσετε κάθε φορά τους στόχους που σας αναθέτει το παιχνίδι. Συνήθως οι στόχοι αυτοί έχουν να κάνουν με την εξολόθρευση συγκεκριμένου αριθμού εχθρών μέσα σε μία αρένα και ανάλογα με το πόσο καλά πάτε στην κάθε αποστολή μαζεύετε συγκεκριμένο αριθμό μεταλλίων που σας επιτρέπει να ξεκλειδώνετε νέες αποστολές. Όσο απλή φαντάζει η λογική του Raid mode, άλλο τόσο εθιστική γίνεται στην πορεία. Αυτό συμβαίνει γιατί μπορείτε να ξεκλειδώνετε νέους χαρακτήρες, να αναπτύσσετε τον χαρακτήρα σας με νέες ικανότητες όπως θέλετε εσείς, ενώ μπορείτε να βρίσκετε νέο οπλισμό ή κομμάτια οπλισμού που σας επιτρέπουν να αναβαθμίζετε τον υπάρχοντα εξοπλισμό σας. Στην απόλαυση του Raid συμβάλλει και η ποικιλομορφία των πιστών, καθώς συναντάτε ανοιχτές αλλά και κλειστοφοβικές περιοχές. Βασικό στοιχείο που σας κρατάει σε εγρήγορση είναι και οι αποστολές που ανανεώνονται καθημερινά. Μάλιστα κάποιες ημερήσιες αποστολές απαιτούν συγκεριμένο χαρακτήρα για να μπορείτε να τις παίξετε, έτσι ώστε να σας προκαλέσουν να ασχοληθείτε με περισσότερους χαρακτήρες.

Η Moira έχει την ικανότητα να τυφλώνει τους εχθρούς.

Η Moira έχει την ικανότητα να τυφλώνει τους εχθρούς.

Κλείνοντας με τον τεχνικό τομέα, τα γραφικά του Resident Evil Revelations 2, ακόμη και στις νέες κονσόλες μοιάζουν μάλλον απαρχαιωμένα. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι καλοσχεδιασμένα, αλλά τόσο η βλάστηση, όσο και τα περιβάλλοντα έχουν χαμηλης ποιότητας ποιότητας υφές, ενώ και τα εφέ και οι εκρήξεις σε καμία περίπτωση δεν θυμίζουν νέα γένια. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι το παιχνίδι δεν έχει εντυπωσιακά γραφικά, παρατηρούνται κάποιες πτώσεις του frame rate, ιδιαίτερα όταν πραγματοποιούνται checkpoints. Όσο για τον ηχητικό τομέα, οι ήχοι του περιβάλλοντος είναι ικανοποιητικοί και δημιουργούν άκρως ατμοσφαιρικές στιγμές, ενώ οι ερμηνείες των χαρακτήρων κρίνονται απλά διεκπαιρεωτικές.

Το Resident Evil Revelations 2 μπορεί να μην είναι το ιδανικό Resident Evil που θέλετε, αλλά έχει στοιχεία που μπορούν να σας κρατήσουν κολλημένους μέχρι το τέλος της ιστορίας. Αν αγαπάτε τη σειρά Resident Evil αλλά και τα παιχνίδια survival horror γενικώς, αξίζει να το αποκτήσετε. Απλά αν δεν είστε ιδιαίτερα αφοσιωμένοι και υπομονετικοί, φροντίστε να το παίξετε με παρέα.

  • Εναλλαγές στο gameplay που κρατάνε το ενδιαφέρον
  • Ατμοσφαιρικό
  • Μπόλικο περιεχόμενο
  • Ιδανικό για co-op
  • Το Raid mode
  • Προβληματική νοημοσύνη των συνοδευτικών χαρακτήρων
  • Λείπει το στοιχείο του τρόμου και της έκπληξης
  • Απαρχαιωμένα γραφικά
  • Μέτριες ερμηνείες
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4 (review), Xbox One, PS3, Xbox 360, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Capcom
ΕΚΔΟΣΗ:Capcom
ΔΙΑΘΕΣΗ:CD Media
ΕΙΔΟΣ:Survival horror
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.capcom.co.jp/rev2/index.php?la=ja
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:20/3/2015
PEGI:18