Remember Me Preview

, Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013 0  

Παρόλο που η τωρινή γενιά συστημάτων είναι στα τελευταία της, η Capcom κάνει την έκπληξη με ένα ολοκαίνουριο action adventure. Το Remember Me έχει κερδίσει τις εντυπώσεις λόγω του φουτουριστικού σκηνικού του, όμως τί προσφέρει σαν παιχνίδι; Πρόσφατα βρέθηκα καλεσμένος στα γραφεία της CD Media όπου δοκίμασα τον preview κώδικα του τίτλου (σε PS3), και σας μεταφέρω τις εντυπώσεις μου.

Είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω τρία “κομμάτια” του παιχνιδιού, δύο εκ των οποίων με platforming και μάχες που έχουμε δει στα διαθέσιμα gameplay βίντεο. Το άλλο μέρος είναι το memory remix, που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ας τα πάρουμε όμως με την σειρά. Στο πρώτο μέρος του preview κώδικα, η Nilin (έτσι λέγεται η ηρωίδα), μια memory hunter με βαρύ όνομα αλλά και αμνησία, βρίσκεται μέσα σε ένα φέρετρο και απελευθερώνεται απο κάποια “κατακάθια” του φουτουριστικού Παρισιού που βρίσκονται στο περιθώριο για πολλούς και διάφορους λόγους. Της επιτίθενται πριν καλά καλά καταλάβει τι γίνεται και εδώ το παιχνίδι παρουσιάζει το πρώτο ξεχωριστό χαρακτηριστικό του: τα Pressens.

Τα Pressens σας επιτρέπουν να αλλάξετε τα combo σας, αναθέτοντας διάφορες επιπρόσθετες λειτουργίες στις “αλυσίδες” τους. Για παράδειγμα, το αρχικό βασικό combo, αποτελείται απο τρεις φορές το τετράγωνο, μπορείτε να αναθέσετε στο δεύτερο και το τρίτο κομμάτι του combo λειτουργίες που αφορούν την υγεία, τη δύναμη των χτυπημάτων ή μείωση του χρόνου αναμονής για τα S-pressens, τα οποία θα δούμε παρακάτω. Όσο μεγαλύτερα τα combo, τόσα περισσότερα πράγματα μπορείτε να κάνετε. Βασικά, το button mashing καθίσταται άχρηστο, αφού πλέον δεν αρκεί να πατάτε κουμπιά τυχαία. Πράγμα το οποίο, μεταξύ μας, καιρός ήταν να γίνει στα παιχνίδια του είδους.

Καλωσήρθατε στο Παρίσι του 2084.

Το δεύτερο μέρος του παιχνιδιού που δοκίμασα είναι το memory remix. Προχωρώντας και ολοκληρώνοντας το πρώτο μέρος, η Nilin βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να είναι κάτω από το μαχαίρι μιας ορκισμένης εχθρού των memory hunters και κομμάτι του κατεστημένου του Neo Paris. Εκείνη τη στιγμή η Nilin μπαίνει στις μνήμες της αντιπάλου της και πρέπει να τις αλλάξει για να τη στρέψει με το μέρος της. Βλέπετε λοιπόν μια σκηνή και αφού ολοκληρωθεί, μπορείτε να κάνετε rewind και forward γυρίζοντας τον αριστερό αναλογικό γύρω-γύρω σαν να γυρίζετε μια παλιά κασέτα. Κατά την διάρκεια του rewind, εμφανίζονται κάποια memory glitches τα οποία εκμεταλλεύεστε για να αλλάξετε την μνήμη και να δώσετε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, πρέπει να αλλάξει η μνήμη έτσι ώστε αυτή που απειλεί τη Nilin να νομίζει ότι ένας γιατρός σκότωσε τον σύζυγό της που έπασχε απο μια περίεργη ασθένεια.

Το memory remix έχει δύο ενδιαφέρουσες πτυχές. Πρώτον, δεν είναι όλες οι αλλαγές που κάνετε στις μνήμες καλές. Στην μνήμη που περιγράφω παραπάνω, αν με κάποιο τρόπο σκοτώσετε την κάτοχο της μνήμης, δημιουργείτε memory bug και πρέπει να ακυρώσετε κάποιες από τις πράξεις σας γιατί δεν είναι δυνατόν να ο χαρακτήρας να θυμάται ότι πέθανε, ενώ ζει. Δεύτερον, αν δεν γίνουν οι σωστές αλλαγές, το αποτέλεσμα μπορεί απλά να μην αλλάξει, οπότε πάλι πρέπει να έχετε κατά νου ότι αλλάζοντας τυχαία πράγματα, δεν πετυχαίνετε τον στόχο σας. Το μόνο πράγμα που με ανησυχεί με τα memory remixes, είναι ότι αν είναι πολύ συχνά και άσχετα με την ιστορία, υπάρχει κίνδυνος να γίνουν κουραστικά.

Σκούρα τα βλέπω κοπελιά...

Στο τρίτο και τελευταίο μέρος που έπαιξα, η δράση έχει τον πρώτο λόγο. Ξεκινάτε τα σκαρφαλώματα και τις ταρζανιές, ώστε να βρεθείτε σε θέση να μπείτε στις μνήμες μιας αρχιτέκτονος και να κλέψετε κάποια σχέδια κτιρίων. Τα combo με τα Pressens κάνουν μεγάλη διαφορά στο πώς αντιμετωπίζονται οι εχθροί. Όλες οι μάχες εδώ είναι σώμα με σώμα, ενώ εμφανίζεται και το πρώτο S-Pressen, που επιτρέπει ελεύθερα combo χωρίς τη χρήση Pressens, με αποτέλεσμα δυνατότερα και γρηγορότερα χτυπήματα. Το δε platforming γίνεται αρκετά πιο δύσκολο από ότι προηγουμένως. Δεν λείπουν και μερικοί χαλαροί περιβαλλοντικοί γρίφοι προς επίλυση.

Τα γραφικά του Remember Me κυμαίνονται σε καλά επίπεδα. Το Neo Paris είναι αρκετά φουτουριστικό, με πανύψηλα κτίρια, μεγαλύτερα και από τον πάντα επιβλητικό Πύργο του Άιφελ. Βέβαια, ως συχνός επισκέπτης της Πόλης του Φωτός, μπορώ να πω πως δεν έχουν πετύχει πολύ την αρχιτεκτονική των παλιών κτιρίων, ενώ ο Πύργος του Άιφελ είναι αφύσικα μεγάλος. Αλλά, εντάξει, μιλάμε για επιστημονική φαντασία. Πού ξέρετε, μπορεί να τον ανακατασκευάσουν μέχρι το 2084, χρονιά στην οποία διαδραματίζεται το παιχνίδι. Ο τομέας των γραφικών που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι τα μοντέλα των χαρακτήρων. Ενώ οι εχθροί δεν έχουν μεγάλες διαφορές (νομίζω ότι όλοι οι φύλακες που ξυλοφόρτωσα είχαν το ίδιο μουσάκι), η Nilin και οι σημαντικοί χαρακτήρες που εμφανίζονται για να την βοηθήσουν/ανταγωνιστούν είναι πολύ καλά σχεδιασμένοι. Τέλος, ένα μικρό σχόλιο για την κοπελιά που δίνει τη φωνή της στη Nilin. Αν αναλογιστούμε το παρελθόν της ηρωίδας (μεγάλη memory hunter, με πολλούς εχθρούς και πολυτάραχη ζωή), μάλλον είναι αρκετά ταιριαστή, κάτι που δεν φαίνεται ιδιαίτερα στα βίντεο του παιχνιδιού.

Στο συγκεκριμένο memory remix παίζετε με επικίνδυνα πράγματα.

Το Remember Me θα κυκλοφορήσει τον Μάιο και φαίνεται να είναι ένας τίτλος που θα αρέσει στους φανατικούς οπαδούς των action adventure. Μένει να δούμε πώς θα αντεπεξέλθει έναντι του πολύ έντονου ανταγωνισμού που υπάρχει στο είδος.

Πλατφόρμα: PS3 (preview), Xbox 360, PC
Ανάπτυξη: Dontnod Entertainment
Έκδοση: Capcom
Διάθεση: CD Media
Είδος: Action adventure
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.facebook.com/Remembermegame
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: Ιούνιος 2013
PEGI: -