Red Faction Guerrilla Multiplayer Beta - Hands-On Preview
Οι περισσότεροι fans του Red Faction franchise προτιμούν να θυμούνται το πρώτο παιχνίδι παρά το μετρότατο sequel, με τον γράφων να είναι ένας από αυτούς.Το Red Faction στο PS2 ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του, κυρίως λόγω της εκτενέστατης καταστροφής που μπορούσαν να δεχτούν τα περιβάλλοντα. Μάλιστα, ένα από τα σλόγκαν του παιχνιδιού ήταν το «Αν δεν υπάρχει κάποια πόρτα…δημιουργήστε μία μόνοι σας». Ξεχνιούνται άραγε οι εποχές όπου διαλύαμε τους τοίχους με το rocket launcher και αιφνιδιάζαμε τους εχθρούς;
Αυτά γίνονταν το 2001. Πλέον είμαστε στο 2008 και αφού μεσολάβησε ένα αδιάφορο sequel, η Volition (που σημειωτέον, έγινε γνωστή λόγω του RD) ετοιμάζεται να φέρει το τρίτο μέρος του franchise, ονόματι Red Faction Guerrilla, στα Xbox 360, PS3 και PC. Οι εποχές όμως έχουν αλλάξει και το multiplayer πλέον είναι απαραίτητο feature για κάθε shooter που σέβεται τον εαυτό του. Η Volition δίνει ιδιαίτερη σημασία σε αυτόν τον τομέα και μάλιστα εδώ και κάποιες εβδομάδες έχει ξεκινήσει την λειτουργία της multiplayer Beta στο Xbox Live. Προς έκπληξή μου κατάφερα να αποκτήσω πρόσβαση σχετικά εύκολα και οι πρώτες μου εντυπώσεις είναι σίγουρα θετικές.
To πρώτο πράγμα που θα προσέξετε μόλις ξεκινήσετε να παίζετε την τελική έκδοση του παιχνιδιού, είναι η διαφορετική προοπτική. Πλέον παρακαλουθείτε την δράση από προοπτική τρίτου προσώπου και όχι πρώτου. Ως third person shooter, το Guerrilla ενθαρύννει την χρήση τακτικής από εσάς, με συνήθεις αλλά και ασυνήθιστους τρόπους. Kαταρχάς, στην διάθεσή σας μπορείτε να έχετε μέχρι και τέσσερα όπλα ανά πάσα στιγμή, οπότε πρέπει να αποφασίσετε τι θα κουβαλάτε και τι θα αφήσετε.
Το άλλο βασικό στοιχείο που πραγματικά εκτοξεύει το ενδιαφέρον, είναι τα backpacks, τα οποία χωρίζονται σε πέντε είδη: Firepower, Concussion, Fleetfoot, Rhino και Jetpack. Όπως φαίνεται και από τα ονόματά τους, το κάθε backpack σας δίνει ένα συγκεκριμένο πλεονέκτημα έναντι των αντιπαλων σας, για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Το Firepower κάνει τα πυρά σας πιο δυνατά, το Concussion εκτινάσσει όποιον αντίπαλο βρίσκεται κοντά σας, το Fleetfoot σας επιτρέπει να τρέχετε πιο γρήγορα, το Rhino σας δίνει την δυνατότητα να καταστρέφετε τοίχους κλπ καθώς τρέχετε, ενώ με το Jetpack μπορείτε να πετάτε, αποκτώντας έτσι στατηγικό πλεονέκτημα σε πολλές περιπτώσεις. Τα backpacks μπορείτε να τα βρείτε σε διάφορα σημεία του κάθε χάρτη και θα πρέπει να απομνημονεύσετε το πού βρίσκεται το καθένα, ώστε να επιλέξετε αυτό που πιστεύετε ότι θα σας βοηθήσει περισσότερο στην μάχη.
Η Beta περιλαμβάνει δύο modes και τρεις χάρτες. Τα modes είναι το Team Anarchy (team deathmatch ουσιαστικά) και το πρωτότυπο Damage Control. Tο Damage Control μοιάζει με το γνωστό capture the flag, μόνο που αντί για σημαίες, πρέπει να αποκτήσετε τον έλεγχο τριών κατασκευών. Όσο πιο πολλές κατασκευές ελέγχετε, τόσο περισσότερους πόντους κερδίζετε. Η αντίπαλη ομάδα για να πάρει τον έλεγχο της κατασκευής, πρέπει πρώτα να την γκρεμίσει και μετά να την ξανακτίσει με την συσκευή Reconstructor. Όσο για τους χάρτες, αυτοί είναι οι Deadzone, Crash Site και Radial. Οπτικά δεν διαφέρουν ιδιαίτερα μεταξύ τους, καθώς και οι τρεις έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να δίνουν την εντύπωση ότι η δράση διαδραματίζεται στον Άρη.
Χάρη στην εντυπωσιακή τεχνολογία, ονόματι GeoMod, που χρησιμοποιείται στο Red Faction Guerrilla, κάθε κτίριο και κατασκευή καταστρέφεται ολοκληρωτικά. Μιλάμε για πλήρη καταστροφή και όχι την…περιορισμένης έκτασης που είδαμε στο συμπαθέστατο κατά τα άλλα Batllefield Bad Company. Όσον αφορά τα όπλα, αυτά είναι εννιά και ποικίλουν. Σε αυτά περιλαμβάνονται «συνηθισμένα» όπως το assault rifle και το shotgun, αλλά και «περίεργα» όπως το grinder. Και φυσικά, ας μην ξεχνάμε το σφυρί, το οποίο εξολοθρεύει κάθε κοντινό σας εμπόδιο, είτε αυτό είναι κάποιος τοίχος, είτε κάποιος άτυχος αντίπαλός σας. Η χρήση του σφυριού προσφέρει τόσο μεγάλη ικανοποίσηση, που γρήγορα θα γίνει το αγαπημένο σας όπλο.
Όπως ανέφερα και προηγουμένως, οι εντυπώσεις μου από την Beta είναι κυρίως θετικές, αλλά κάποια στοιχεία θέλουν ακόμα δουλειά. Το πιστολίδι δεν είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό, ίσως και λόγω του χαλαρού χειρισμού. Το assault rifle πολλές φορές αποδεικνύεται εντελώς άχρηστο. Επίσης, συχνά το feedback σχετικά με το ποιος σας σκότωσε και από πού, είναι ελάχιστο. Απλά βλέπετε τον χαρακτήρα σας να πεθαίνει. Κάποιες φορές το frame rate πέφτει όταν η δράση είναι καταιγιστική, αλλά αυτό εκτός απροόπτου θα διορθωθεί στην τελική έκδοση. Και εδώ που τα λέμε, αυτό είναι και το μοναδικό παρατράγουδο στον τομέα των γραφικών. Το Guerilla είναι ένα πολύ όμορφο παιχνίδι και ειδικά τα εφέ συγκαταλέγονται ανάμεσα στα καλύτερα που έχουμε δει στο Xbox 360.
Κάτι που με εκνεύρισε αρκετά είναι η δυσκολία με την οποία συγκεντρώνονται αρκετοί παίκτες για να ξεκινήσει το match. Υπάρχουν περιπτώσεις που περίμενω μέχρι και 20 λεπτά ώστε να συμπληρωθεί επιτέλους ο ελάχιστος αριθμός παικτών (αριθμός που διαφέρει ανάλογα με την playlist που έχετε επιλέξει) στο lobby και να ξεκινήσουμε. Όλα αυτά τη στιγμή που το δικό μας match είναι το μόνο διαθέσιμο…Είναι ξεκάθαρο ότι δεν παίζουν αρκετοί την Beta. Η Volition έπρεπε να μοιράσει περισσότερα keys.
Με ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον multiplayer κομμάτι, και ένα εξαιρετικό κατά τα φαινόμενα single player, το Red Faction Guerilla φαίνεται πως θα αποτελέσει ένα αντάξιο sequel του πρώτου παιχνιδιού. Ένα πραγματικό sequel, το οποίο οι fans περιμένουν εδώ και εφτά χρόνια. Η απόλυτη καταστροφή των man-made κατασκευών και η ύπαρξη των backpacks, όχι μόνο κάνουν το gameplay ξεχωριστό αλλά προσθέτουν και την ανάγκη για στρατηγική σκέψη από την πλευρά των παικτών.
To Red Faction Guerilla θα κυκλοφορήσει το 2009 για Xbox 360, PS3 και PC.