Ratchet and Clank: A Crack in Time Review

, Πέμπτη 17 Δεκέμβριος 2009 0  

ratchet and clank crack in time startH Insomniac, ως ομάδα ανάπτυξης είναι πασίγνωστη στον χώρο της βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών. Τα διαπιστευτήρια της είναι εξαιρετικά και πιστή πάντα στην πολιτική «κυκλοφορία ενός τίτλου κάθε χρόνο», με πολλαπλές ομάδες ανάπτυξης, μας προσφέρει άλλο ένα παιχνίδι και παράλληλα την τελευταία (;) περιπέτεια του διδύμου Ratchet και Clank.

Η ιστορία συνεχίζει ακρίβως από το σημείο από το οποίο την αφήσαμε μετά το τέλος του Tools of Destruction, και για να είμαι ακόμα πιο ακριβής, μετά το downloadable επεισόδιο που διατέθηκε στο PlayStation Network, ονόματι Quest for Booty. Όσοι είναι γνώστες της σειράς και την παρακολουθούν, θα ξέρουν ότι μετά το τέλος του Tools of Destruction, ο μικρός ρομποτοειδής, σαρκαστικός φίλος μας Clank πέφτει θύμα απαγωγής από τα μυστηριώδη Zoni, τα οποία τον βοηθούσαν καθόλη την διάρκεια του παιχνίδιου. Στο Quest for Booty, o διασημότερος και φαινομενικά, μοναδικός Lombax στον Γαλαξια, ο Ratchet δηλαδή, μπλέκει σε περιπέτειες με θεότρελους πειρατές με σκοπό να ανακαλύψει στοιχεία για το πού βρίσκεται ο Clank. Αυτό που ανακαλύπτει είναι ότι πίσω από όλα βρίσκεται ο υποχθόνιος Dr. Nefarius. Κάπου εκει ξεκινάει και το καινούργιο παιχνίδι της σειράς. Ξεκινάτε λοιπόν και πάλι κυνηγώντας το επόμενο στοιχείο που θα σας οδηγήσει πίσω στον κολλητό σας, καθώς και στην αποτροπή των σχεδίων του Dr Nefarius.

Nα μιλήσω λιγάκι γενικά για το τί εστί Ratchet and Clank και γιατί το παιχνίδι αποτέλεσε μεγάλη επιτυχία από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στο PlayStation 2. Ο τίτλος πρόκειται για ένα αμάγαλμα πολλών ειδών gameplay που δεν το κατατάσσουν αυστηρά και μόνο σε μια κατηγορία. Θα μπορούσε κανείς να πει οτι είναι ένα platform action adventure shooter και με λίγη δόση RPG και sandbox στοιχείων στο τελευταίο μέρος της σειράς! Αυτό ήταν άλλωστε και το πρωτοποριακό στοιχείο του τίτλου όταν κυκλοφόρησε. Έκανε πολλά διαφορετικά πραγματα και τα έκανε όλα πολύ καλά.

O Ratchet αναλαμβάνει και πάλι δράση!

O Ratchet αναλαμβάνει και πάλι δράση!

Ένα άλλο στοιχείο που έκανε διάσημη την σειρά αποτελούν οι χαρακτήρες, οι οποίοι είναι όλοι τους ανεξαιρέτως εκπληκτικοί! Το δίδυμο Ratchet και Clank έχει μια μοναδική χημεία, και γίνονται αμέσως συμπαθητικοί, με αποτέλεσμα να ταυτίζεται κάποιος εύκολα μαζί τους. Τέλος, χαρακτηριστικό όχι μόνο της εν λόγω σειράς, αλλά γενικά της Insomniac, είναι τα μοναδικά όπλα που παρουσιάζονται στους τίτλους της, τα οποία, εκτός από πρωτότυπα, είναι άκρως διασκεδαστικά. Όλα αυτά τα στοιχεία έκαναν το Ratchet and Clank την επιτυχία που είναι σήμερα.

Ας περάσουμε λοιπόν στα ενδότερα της νέας περιπέτειας.Όπως και στο Quest for Booty, με το που ξεκινάει το παιχνίδι, οι «παλιές καραβάνες», αλλά και όσοι διάβασαν τις παραπάνω παραγράφους, θα διαπιστώσουν μια μεγάλη αλλαγή: πλέον ο Ratchet είναι αποχωρισμένος από τoν Clank. Το παιχνίδι διαδραματίζεται σαν δύο παράλληλες ιστορίες, μέχρι αυτές να διασταυρωθούν προς το τέλος. Το κομμάτι που αφορά τον Ratchet, έχει ως σκοπό να εντοπίσει πού βρίκεται ο Clank και το κομμάτι με τον Clank έχει να κάνει με την προστασία του πολυτιμότερου αντικειμένου στον Γαλαξία, που δεν είναι άλλο από ένα τεράστιο ρολόι το οποίο ελέγχει τον χρόνο. Να σημειώσω εδώ οτι η εναλλαγή από το ένα κομμάτι στο άλλο είναι πολύ φυσική, σε απόλυτη αρμονία με βάση την εξέλιξη της ιστορίας.

Θα συναντήσετε εκπληκτικά όπλα στο παιχνίδι!

Θα συναντήσετε εκπληκτικά όπλα στο παιχνίδι!

Ανησυχία πολλών, όπως και του γράφων, ήταν το κατά πόσο θα είναι εξίσου διασκεδαστικό ένα Ratchet and Clank όπου οι ήρωες είναι χωρισμένοι και άρα κάποιες κινήσεις δεν θα είναι δυνατόν να εκτελούνται πια. Το Quest for Booty που δεν είχε καν εμφάνιση του Clank, έπασχε σε αυτόν τον τομέα. Ευτυχώς, εκεί στην Insomniac έβαλαν την φαντασία τους να δουλέψει και πραγματικά προσφέρουν κάτι ακόμα καλύτερο και με περισσότερη ποικιλία από όλα τα προηγούμενα μέρη της σειράς!

Ως Ratchet, το gameplay βασίζεται περισσότερο σε στοιχεία platforming, action και shooting, ενω ως Clank θα αντιμετωπίσετε puzzles και ευρηματικότατους γρίφους που έχουν να κάνουν με τον χρόνο και την χειραγώγηση αυτού, πηδώντας από το παρελθόν στο μέλλον και πάλι πίσω! Οφείλω να ομολογήσω οτι τα puzzles με τον Clank είναι πολύ καλά σχεδιασμένα και πολύ διασκεδαστικά. Ο Ratchet από την άλλη είναι ο τύπος που κουβαλάει ολόκληρο οπλοστάσιο και τα κάνει όλα Γης Μαδιάμ προκειμένου να πετύχει τον στόχο του.

Τα γραφικά στο διάστημα είναι εκθαμβωτικά.

Τα γραφικά στο διάστημα είναι εκθαμβωτικά.

Και τί όπλα... μιλάμε για τρελά πράγματα, που ούτε καν μπορεί να φανταστεί κάποιος. Από ρουκετοβόλα, shotguns και lazer με δέσμες πλάσματος, μέχρι πριόνια και όπλα που χρησιμοποιούν ρέψιμο (ναι σωστά διαβάσατε ρέψιμο) ως ωστικό κύμα που διαλύει τους αντιπάλους! Μιλάμε δηλαδή για πολύ γέλιο, αλλά ταυτόχρονα και πολύ στρατηγική! Βλέπετε, τα όπλα είναι πανέξυπνα ισορροπημένα και κάθε ένα χρησιμεύει για ανάλογη κατάσταση. Δεν λείπουν κι εδώ κάποια κομμάτια με puzzles, αλλά είναι πολύ απλά και συνήθως έχουν να κάνουν με timing και platforming. Κακά τα ψέμματα, αυτό που θα γουστάρετε με τον Ratchet είναι οι εκρήξεις!

Επίσης ένα ακόμη νέο στοιχείο στην σειρά, είναι η custom αναβάθμιση των όπλων με συγκεκριμένα weapon parts που υπάρχουν κρυμμένα σε ολόκληρο τον Γαλαξία, πέρα από την απλή, αυτόματη αναβάθμιση με την συλλογή bolts όπως γινόταν στο παρελθόν. Έτσι, ανάλογα με τις προτιμήσεις εξολόθρευσης των εχθρών σας, φτιάχνετε και την ανάλογη έκδοση του αγαπημένου σας όπλου.

Και φτάσαμε στο νέο στοιχείο της σειράς που πραγματικά την αλλάζει κυριολεκτικά: το gameplay στο διάστημα, το οποίο φέρνει πολύ σε sandbox game στο στιλ του Grand Theft Auto. Όπως ίσως κάποιοι γνωρίζουν, στο Tools of Destruction από την μετακίνηση σας από τον ένα πλανήτη στον άλλο μεσολαβούσαν κάποια κομμάτια gameplay στο διάστημα με shooting, το οποίο όμως βασιζόταν απλά σε ράγες, δηλαδή δεν είχατε απόλυτο έλενγχο της κατεύθυνσης που κινείστε. Πλέον αυτό είναι παρελθόν. Υπαρχει ένας κεντρικός χάρτης του Γαλαξία και αυτός είναι χωρισμένος σε συστήματα. Το κάθε σύστημα έχει τους δικούς του πλανήτες και αυτο δίνει μια εντέλως νέα εικόνα στον τίτλο. Οι πλανήτες που μπορείτε να επισκεφθείτε είναι πολλοί και καθένας έχει και καποια objectives / sidequests τα οποία καλείσθε να εκπληρώσετε, εάν θέλετε να αποκτήσετε τα καλύτερα οπλα και τις καλύτερες αναβαθμισεις. Τώρα που μιλάω πάλι για αναβαθμίσεις, αυτές υφίστανται πλέον και με το διαστημόπλοιο, το οποίο βελτιώνεται με νέα οπλικά συστήματα, μέσω της συλλογής Zoni από τους διάφορους πλανήτες.

O Clank εκτός από το ότι λύνει puzzles, ρίχνει και ξύλο!

O Clank εκτός από το ότι λύνει puzzles, ρίχνει και ξύλο!

Το όλο σκηνικό στο διάστημα είναι άκρως εντυπωσιακό. Υπάρχουν αρκετά sidequests και η προσγείωση και απογείωση από τους μικρούς πλανήτες γίνεται σε πραγματικό χρόνο χωρίς να υπάρχουν loading times, κάνοντας έτσι πολύ πειστική την όλη ατμόσφαιρα. Επίσης, σας δίνεται η δυνατότητα να επισκεφθείτε οποιοδήποτε σημείο του Γαλαξία ανά πάσα στιγμή ανεξάρτητα από το main quest, χωρίς να σας υποχρεώνει να ακολουθήσετε συγκεκριμένη πορεία.

Όλες αυτές οι αλλαγές είναι πραγματικά καλοδεχούμενες, φρέσκες και διατηρούν το gameplay διασκεδαστικό, χωρις να γίνεται βαρετό. Σε αυτό βοηθάει φυσικά και ο τεχνικός τομέας, ο οποίος είναι εντυπωσιακός και αρκετά βελτιωμένος σε σχέση με το Tools of Destruction. Οι χαρακτήρες ειναι πραγματικά απίστευτα σχεδιασμένοι με εξαιρετικό animation και ορισμένοι από αυτούς τολμώ να πω ότι αγγίζουν ποιότητα χαρακτήρων ταινίας Pixar. Η εκφραστικότητά τους, το χιούμορ και η φαντασία στον σχεδιασμό τους είναι άξια συγχαρητηρίων. Από την άλλη, τα επίπεδα ποικίλουν, άλλοτε με εντυπωσιακά αποτελέσματα και άλλοτε οχι. Εδώ πραγματικά ξινίζει λίγο, διότι όντως μοιάζουν κάποια επίπεδα να έχουν σχεδιαστεί από άλλη ομάδα και να υπάρχει διαφορά στην ποιότητα. Παρόλα αυτα, κάποια επίπεδα ειναι πανέμορφα και με εκατοντάδες αντικείμενα και εχθρούς να εμφανίζονται στην οθόνη σας ταυτόχρονα. Το πιο εκθαμβωτικό σημείο του τεχνικού τομέα είναι και πάλι το διάστημα. Είναι εκπληκτικό, τεράστιο, με τέλειο φωτισμό και textures φοβερής ποιότητας. Νιώθεις πραγματικά οτι βρίσκεσαι εκεί και αυτό είναι το πιο σημαντικό από όλα.

Ο ήχος κινείται και αυτός σε υψηλά επίπεδα με την εισαγωγή που είναι και πάλι στο στιλ του GTA, και του ραδιοφώνου, καθώς το διαστημόπλοιο σας είναι εφοδιασμένο με τέσσερις σταθμούς, ο καθένας με το δικό του στιλ και τους δικούς του εκφωνητές και με όμορφα μουσικά κομμάτια σας που συνοδεύουν καθόλη την διάρκεια. Το αποκορύφωμα του ήχητικού τομέα είναι το voice acting, το οποίο είναι... οσκαρικό κυριολεκτικά. Στα χνάρια του Uncharted 2, οι διάλογοι είναι εκτός από πειστικοί και ξεκαρδιστικοί, με φοβερές ατάκες στις κατάλληλες στιγμές. Ιδίως ο ηθοποιός που υποδύεται τον Captain Qwark είναι όλα τα λεφτά και θα έπρεπε να υπάρχει ειδικό βραβείο μόνο γι αυτόν!

Σε περιπτώσεις σαν και αυτήν θα στύψετε το μυαλό σας.

Σε περιπτώσεις σαν και αυτήν θα στύψετε το μυαλό σας.

Με βάση τα όσα γράφω παραπάνω, σίγουρα θα έχετε καταλάβει οτι το παιχνίδι μου άρεσε πολύ. Υπάρχουν όμως, όπως πάντα, στοιχεία που είτε λείπουν, είτε δεν εκτελέσθηκαν όπως πρέπει. Πέρα από την έντονη διαφορά στην ποιότητα ορισμένων περιβάλλοντων στην οποία αναφέρθηκα, έχουμε κάποια προβλήματα που παρόλο που υπήρχαν στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς δεν έχουν βελτιωθεί ανάλογα ακόμα. Η στόχευση λειτουργεί μια χαρά στις περισσότερες περιπτωσεις, όμως αρκετές φορές υπάρχει δυσκολία στο να στοχεύσετε και να «λοκάρετε» ακριβώς εκείνο τον εχθρό που επιθυμείτε μέσα σε ένα πλήθος. Ένα αλλο μειονέκτημα που εξακολουθεί να υπάρχει είναι ότι για να αλλάξετε όπλο, πρέπει να παγώσετε την δράση και να επιλέξετε μέσω της «ροδέλας» το όπλο που επιθυμείτε. Αυτό σταματάει την δράση έστω και για ένα δευτερόλεπτο και ξινίζει κάπως, αφού όλη η εμπειρία είναι τοσο φυσική, χωρίς άλλου είδους κολλήματα. Θα έπρεπε να υπήρχαν περισσότερα «quickslots» για όπλα και όχι μονάχα δύο. Τέλος, κάποια από τα sidequests επαναλαμβάνονται, όχι σε υπερβολικό βαθμό, αλλά δεν θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολο να τα δουλέψουν λιγάκι παραπάνω.

Στο τέλος της ημέρας, το Ratchet and Clank Futuer: A Crack in Time είναι αντάξιο των προσδοκιών. Τα κάνει όλα και συμφέρει, συνδυάζοντας πολλά και διαφορετικά είδη gameplay, ξεκαρδιστικους χαρακτήρες, ωραίο platforming, έξυπνους γρίφους και μια απολαυστική ιστορία. Έχει τα προβλήματά του, αλλά δεν παύει να είναι ένας υπερπλήρης τίτλος που κλείνει την σειρά με τον καλύτερο τρόπο. Επενδύστε σε αυτό άφοβα!

+ Φοβερός συνδυασμός platforming, shooting, puzzle, sandbox στοιχείων gameplay
+ Φανταστικά σχεδιασμένοι χαρακτήρες με πολύ καλό animation
+ Εξαιρετικής ποιότητας voice acting και χιούμορ
+ Τα κομμάτια στο διάστημα είναι εκπληκτικά
+ Ευρηματικοί και καλοσχεδιασμένοι γρίφοι

- Κάποια επίπεδα δεν είναι ανάλογης ποιότητας με το σύνολο του παιχνίδιου
- Κάποια sidequests επαναλαμβάνονται αρκετά
- Η στόχευση δημιουργεί προβλήματα υπό συγκεκριμένες συνθήκες

Βαθμολογία: 9.0

Πλατφόρμα: PS3
Έκδοση: Sony
Ανάπτυξη: Insomniac
Διάθεση: Sony Hellas
Είδος: Action platformer
Παίκτες: 1
Επίσημο Site: http://www.ratchetandclank.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 6/11/2009
PEGI: 7