alt text

Quantum Break Review

Το όνομα της Remedy (Max Payne, Alan Wake) είναι συνώνυμο της ποιότητας και έτσι εύλογα το Quantum break αποτελεί ένα από τα πιο αναμενόμενα παιχνίδια των τελευταίων ετών. Μετά από μια μακρά διαδικασία ανάπτυξης το Quantum Break είναι εδώ. Αποδεικνύεται αντάξιο των προσδοκιών;

To σενάριο του Quantum Break σας μεταφέρει αρχικά στο πανεπιστήμιο του Riverport, όπου ο πρωταγωνιστής ονόματι Jack Joyce βοηθάει έναν παλιό φίλο και συνάδελφο του αδελφού του, τον επιστήμονα Paul Serene, στην εκπόνηση ενός πειράματος με το χρόνο που μπορεί να αλλάξει το ρου της ιστορίας. Τα πράγματα δεν πηγαίνουν κατευχήν, καθώς ο αδελφός του Jack εισβάλει βίαια στον περιβάλλοντα χώρο και προκαλείται μια ανεπανόρθωτη ζημιά στη ροή του χρόνου που απειλεί να οδηγήσει οριστικά στο τελικό πάγωμα του χρόνου σε όλοκληρο το πλανήτη. Από το πείραμα αυτό επηρεάζεται τόσο ο Jack, όσο και ο Paul, οι οποίοι εκτίθενται στις ακτινοβολίες της μηχανής του χρόνου και αποκτούν δυνάμεις με τις οποίες μπορούν να χειραγωγούν τον χρόνο. Ο Paul, έχοντας στο πλευρό του τον στρατό της πολυεθνικής εταιρίας Monarch, θεωρεί ότι το τέλος του χρόνου είναι αναπόφευκτο, σε αντίθεση με τον Jack που θέλει να αντιστρέψει τα γεγονότα και να βάλει τέλος στα σχέδια του πρώην φίλου και νυν εχθρού του. Η ιστορία του Quantum Break και πολύ περισσότερο η αφηγηματική ροή της είναι αδιαμφησβήτητα κάτι διαφορετικό από τις άνευρες και άοσμες ιστορίες των περισσότερων παιχνιδιών του είδους. Μπορεί σαν σύλληψη να μην αποτελεί κάτι το πρωτοποριακό στον χώρο της επιστημονικής φαντασίας και να μην έχει πολλαπλές αναγνώσεις όπως αυτή του αριστουργηματικού Alan Wake, άλλα έχει μια ξεκάθαρη συνοχή με αρχή, μέση και τέλος, χωρίς κοιλιές, αποδεικνύοντας ότι η Remedy ξέρει να φτιάχνει παιχνίδια που κρατάνε το ενδιαφέρον των παικτών.

Αίσθηση προκαλεί η επιλογή της Remedy να προσθέσει στο Quantum Break live-action επεισόδια με κανονικούς ηθοποιούς, τα οποία παρεμβάλλονται ανάμεσα στα κεφάλαια του παιχνιδιού, ενώνοντας με κάποιο τρόπο δύο διαφορετικές σχολές αφηγηματικής δράσης (video games και κινηματογράφο). Τα live action επεισόδια είναι συνολικά τέσσερα, με μέση διάρκεια κάτι παραπάνω από 20 λεπτά το καθένα και παρουσιάζουν τα γεγονότα κυρίως από την σκοπιά του Paul, σε αντίθεση με το παιχνίδι παρουσιάζει την ιστορία από την σκοπιά του Jack. Αυτό που με ανησυχούσε σε αυτό το θέμα είναι η μετάβαση από το παιχνίδι στα επεισόδια και το αντίστροφο. Ευτυχώς η δουλειά της Remedy στην απεικόνιση των ηθοποιών μέσα στο παιχνίδι είναι εξαιρετική, οπότε δεν υπάρχει ιδιαίτερη δυσαρμονία τουλάχιστον στον οπτικό τομέα. Ένα ακόμη θετικό των live-action επεισοδίων είναι η ευκολία με την οποία μαθαίνετε πράγματα για δευτερεύοντες χαρακτήρες και μπορείτε πολύ πιο εύκολα να ενώνετε τα κομμάτια του παζλ που συνθέτουν την ιστορία του παιχνιδιού.

Οι κινήσεις χειραγώγησης του χρόνου είναι απολαυστικές.

Οι κινήσεις χειραγώγησης του χρόνου είναι απολαυστικές.

Τα live-action επεισόδια έχουν όμως και κάποια αρνητικά. Όλες αυτές οι πληροφορίες που παίρνετε από τα επεισόδια, καθιστούν σχεδόν αχρείαστη την ανακάλυψη μυστικών (collectables) στο παιχνίδι, στερώντας εν μέρει ένα από τα πιο επιτυχημένα στοιχεία προηγούμενων τίτλων της Remedy και κυρίως του Alan Wake, δηλαδή την ανακάλυψη της ιστορίας μέσα από την αλληλεπίδραση με το περιβάλλον. Το δεύτερο σκέλος του προβληματισμού αφορά τις ερμηνείες, καθώς ένα μέρος του καστ δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις. Ευτυχώς ο Aidan Gillen, που ενσαρκώνει τον Paul, παίρνει τη σειρά στις πλάτες του κάνοντας εξαιρετική δουλειά. Η ποιότητα των live-action επεισοδίων είναι αξιοπρεπέστατη, αν και δεν έχει το επίπεδο κορυφαίας τηλεποπτικής σειράς.

Σημαντικό χαρακτηριστικό του Quantum Break είναι και οι αποφάσεις που καλείστε να πάρετε ως Paul Serene στο τέλος κάθε κεφαλαίου και λίγο πριν ξεκινήσει το live-action επεισόδιο. Στο παιχνίδι καλείστε να πάρετε συνολικά τέσσερις αποφάσεις, οι οποίες επηρεάζουν κυρίως την εξέλιξη των επεισοδίων και έμεσα κάποια δευτερεύοντα σημεία της ιστορίας του παιχνιδιού. Οι διαφορετικές τροπές που μπορεί να πάρει η ιστορία του παιχνιδιού φέρνει την ανάγκη και για δεύτερο playthrough, κάτι που ούτως ή άλλως χρειάζεται το παιχνίδι, καθώς ο καθαρός χρόνος gameplay, με την αναζήτηση των collectables αλλά χωρίς τα επεισόδια, δεν ξεπερνά τις επτά-οκτώ ώρες. Μάλιστα, μέσα από την εξερεύνηση του περιβάλλοντος μπορείτε να ανακαλύπτετε τα λεγόμενα quantum ripples, τα οποία ξεκλειδώνουν κάποιες επιπλέον σκηνές από τα live-action επεισόδια. Η μόνη ένσταση που υπάρχει όσον αφορά τον μηχανισμό των αποφάσεων, είναι η αναμενόμενη μη ταύτιση σας με τον πρωταγωνιστή, αφού οι αποφάσεις που παίρνετε αφορούν τον κακό της ιστορίας.

Περνώντας στα του gameplay, το Quantum Break μπορεί να είναι shooter τρίτου προσώου, αλλά ο πυρήνας του βρίσκεται κυρίως στη διαχείριση των δυνάμεων που σας επιτρέπουν να ελέγχετε τον χρόνο. Μπορείτε για κάποια δευτερόλεπτα να παγώνετε τους εχθρούς ώστε να έχετε χρόνο να τους πυροβολάτε, να τηλεμεταφέρεστε μέσα στο πεδίο της μάχης, να υψώνετε ενεργειακό πεδίο ώστε τα πυρά των εχθρών να επιστρέφουν πίσω, καθώς και να παγώνετε ολοκληρωτικά τον χρόνο και να κινείστε με μεγάλη ταχύτητα εξολοθρεύοντας εχθρούς με ακαριαίο κοντινό χτύπημα. Οι κινήσεις αυτές έχουν βέβαια περιορισμένη διάρκεια και χρειάζεται κάποιος εύλογος χρόνος για να γίνονται ξανά διαθέσιμες, οπότε η στρατηγική που ακολουθείτε χαρίζει την ανάλογη απόλαυση όταν στέφεται με επιτυχία. Ο φρενήρης ρυθμός που προσδίδουν στις μάχες αυτές οι ειδικές κινήσεις, σε συνδυασμό με τους πολυάριθμους εχθρούς σε διάφορα σημεία, προσφέρει τρομερή διασκέδαση και σας εθίζει να θέλετε όλο και περισσότερη δράση και πιστολίδι.

Οι φωτισμοί (και τα γραφικά γενικώς) εντυπωσιάζουν.

Οι φωτισμοί (και τα γραφικά γενικώς) εντυπωσιάζουν.

Τα πράγματα όμως μπορούσαν να είναι ακόμα καλύτερα. Η αίσθηση των όπλων είναι ρεαλιστική, αλλά η μετάβαση από το σημείο κάλυψης στο σημείο στόχευσης είναι αρκετά απότομη σε σημείο εκνευρισμού. Γενικότερα η ακρίβεια του χειρισμού στην στόχευση μπορούσε να είναι πιο καλοδουλεμένη. Η αυτόματη κάλυψη, αν και στις περισσότερες περιπτώσεις λειτουργεί σωστά, σε κάποια σημεία σας “κρεμάει” και είστε εκτεθειμένοι στα πυρά των εχθρών. Το πιο σημαντικό θέμα όσον αφορά τη δράση είναι η μικρή πρόκληση ακόμη και στο hard. Σε αυτό παίζει ρόλο το γεγονός ότι αποκτάτε όλες τις δυνάμεις σας από νωρίς, ενώ ψάχνοντας τα περιβάλλοντα συλλέγετε collectables που χρησιμοποιείτε για να αναπτύσσετε την διάρκεια και την ισχύ αυτών των δυνάμεων, με αποτέλεσμα από ένα σημείο και μετά οι εχθροί να είναι ανήμποροι να σας αντιμετωπίσουν. Επιπλέον, σε κάθε μεγάλη μάχη υπάρχουν τσάντες που βρίσκονται στο περιβάλλον και ανανεώνουν τις σφαίρες όλων των διαθέσιμων όπλων σας, οπότε δεν ξεμένετε ποτέ, στοιχείο που αφαιρεί την αγωνία και μειώνει την αίσθηση της αυτοσυντήρησης.

Παράπονα υπάρχουν και για τα λίγα είδη εχθρών που αντιμετωπίζετε, αφού σε όλο το παιχνίδι βρίσκετε συνολικά τέσσερις-πέντε τύπους εχθρών. Αυτό εν μέρει μπορεί να θεωρηθεί φυσιολογικό λόγω της ίδιας της ιστορίας του παιχνιδιού, η οποία εξελίσσεται σε ρεαλιστικά πλαίσια. Ανάλογα περιορισμένο είναι και το οπλοστάσιό σας, καθώς υπάρχουν μόνο τέσσερα-πέντε είδη όπλων, με κάποια από αυτά να εμφανίζονται σε διαφορετικές παραλλαγές, χωρίς όμως να παρατηρούνται σημαντικές διαφορές στην συμπεριφορά τους. Η εχθρική νοημοσύνη λειτουργεί καλά και οι εχθροί σας αντιλαμβάνονται ακαριαία και προσπαθούν να σας περικυκλώσουν, αν και δεν σας δυσκολεύουν ιδιαίτερα εξαιτίας του overpowered χαρακτήρα σας.

Πέρα από τις μάχες, εξερευνάτε τα περιβάλλοντα του παιχνιδιού, συλλέγοντας collectables και θαυμάζοντας την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στον σχεδιασμό των περιοχών, ενώ καλείστε να λύσετε και κάποιους περιβαλλοντικούς γρίφους που σχετίζονται με το πάγωμα του χρόνου και διακρίνονται για την πρωτοτυπία και την φρεσκάδα τους. Μπορείτε σε συγκεκριμένα σημεία να γυρίζετε τον χρόνο πίσω και να επαναφέρετε για παράδειγμα μια συσκευή ή μια πλατφόρμα που υπήρχε στο παρελθόν και χρησιμοποιώντας τις δυνάμεις σας να περνάτε στην άλλη πλευρά ενός κτιρίου κτλ. Σε αυτούς τους περιβαλλοντικούς γρίφους χρειάζετε να εξασκείτε και κάποιες υποτυπώδεις ικανότητες στο platforming, το οποίο στέκεται αξιοπρεπέστατα χωρίς να σας δυσκολεύει.

Ο Aidan Gillen ξεχωρίζει στο ρόλο του Paul Serene.

Ο Aidan Gillen ξεχωρίζει στο ρόλο του Paul Serene.

Πολύς λόγος έχει γίνει για τον τεχνικό τομέα του Quantum Break και όχι άδικα αφού το παιχνίδι είναι από τα πιο όμορφα του Xbox One. H πιστή αναπαράσταση των ηθοποιών μέσα στο παιχνίδι (εκτός από το πλαστικό μαλλί τους), τα φωτορεαλιστικά εφέ, το ομαλό animation και τα ασύλληπτα εφέ διαστέβλωσης του χρόνου που επηρεάζουν πολλά αντικείμενα ταυτόχρονα στην οθόνη, σας αφήνουν με το στόμα ανοικτό. Όλα αυτά έρχονται με συμβιβασμό στην ανάλυση του παιχνιδιού (720p), που σε συνδυασμό με την τεχνική του film grain (κόκκος) που χρησιμοποιείται, έχει αποτέλεσμα να υπάρχει μια θολούρα στην εικόνα του παιχνιδιού, η οποία γίνεται όλο και πιο έντονη σε πιο μεγάλες τηλεοράσεις. Ως προς τον ηχητικό τομέα, σε γενικές γραμμές έχει γίνει καλή δουλειά στο voice acting του παιχνιδιού και τα εφέ είναι εξαιρετικά, με τις σφαίρες να ηχούν διαφορετικά όταν χειραγωγείτε τον χρόνο σε σχέση με όταν βρίσκεστε σε φυσιολογικές συνθήκες μάχης. Η μουσική που συνοδεύει τις μάχες έχει την απαραίτητη ποικιλία και είναι απολύτως ταιριαστή με τη δράση, όμως τα μουσικά θέματα στο τέλος κάθε κεφαλαίου είναι παράταιρα και εκτός κλίματος.

Το Quantum Break είναι μία ακόμη απόδειξη ότι η Remedy ξέρει να φτιάχνει ποιοτικά παιχνίδια, παρόλο που το “τηλεοπτικό” του πράγματος δεν της βγαίνει όπως ακριβώς θα ήθελε. Η εξέλιξη της ιστορίας κρατάει το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος, ενώ στην πορεία βλέπετε και κάποια οπτικά “θαύματα” που κάνει το Xbox One. Aν σας αρέσουν τα κινηματογραφικά παιχνίδια δράσης επενδύστε άφοβα.

  • Άψογη αφηγηματική ροή
  • Επιλογές στο τέλος κάθε κεφαλαίου που αλλάζουν την ιστορία
  • Οι κινήσεις χειραγώγησης του χρόνου και το ρευστό πιστολίδι
  • Καλοδουλεμένη εχθρική νοημοσύνη
  • Έξυπνοι περιβαλλοντικοί γρίφοι
  • Εντυπωσιακά γραφικά παρά την χαμηλή ανάλυση
  • Η ερμηνεία του Aidan Gillen στα live-action επεισόδια
  • Εύκολο
  • Μικρή διάρκεια
  • Το πιστολίδι μπορούσε να είναι καλύτερο
  • Λίγα είδη εχθρών και όπλων
  • Οι ερμηνείες κάποιων ηθοποιών στα live-action επεισόδια
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:Xbox One (review), PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Remedy
ΕΚΔΟΣΗ:Microsoft
ΔΙΑΘΕΣΗ:Δίσκος (Microsoft Hellas), Ψηφιακό
ΕΙΔΟΣ:Δράση
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.quantumbreak.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:5/4/2016
PEGI:16