Project Zero 2: Wii Edition Review

, Σάββατο 4 Αύγουστος 2012 0  

Τι να πρωτοπεί κανείς για το survival horror; Ένα είδος παιχνιδιών που ήρθε στο προσκήνιο τη δεκαετία του '90 με την εμφάνιση των πολυγωνικών γραφικών, έζησε το απόγειό τoυ στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας και πλέον αργά και βασανιστικά σβήνει, για τους γνωστούς λόγους.

Πίσω στην εποχή του PS2, βγήκε μια αξιόλογη ιαπωνική σειρά παιχνιδιών τρόμου ονόματι Project Zero. Το Project Zero έχει να κάνει κυρίως με φαντάσματα, ψυχολογικό τρόμο και μεταφυσικά γεγονότα. Τα πάντα περιστρέφονται γύρω από ένα χαμένο χωριό γεμάτο με τα φαντάσματα των κατοίκων του και των γεγονότων που εκτυλίχθηκαν σε αυτό τόσο στο παρελθόν, όσο και στο παρόν. Επίσης βασικό στοιχείο είναι μια φωτογραφική μηχανή, η Camera Obscura, που έχει τη δυνατότητα να φωτογραφίζει οτιδήποτε στον άυλο κόσμο αλλά και να το εξορκίζει.

Το δεύτερο παιχνίδι της σειράς, με όνομα Project Zero 2: Crimson Butterfly, έχει τη δική του μικρή ιστορία. Όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, ήταν τόσο δύσκολο, που οι παίκτες ήταν αδύνατο να περάσουν κάποια σημεία του και, κατά συνέπεια, να το ολοκληρώσουν. Η Tecmo επανακυκλοφόρησε το παιχνίδι με διορθωμένη δυσκολία και όσοι είχαν αγοράσει την αρχική έκδοση, επέστρεφαν την κόπια τους και έπαιρναν την καινούρια (γι αυτό και η αρχική έκδοση αποτελεί βαρβάτο collector’s item).

Το Project Zero 2 αφηγείται την ιστορία της Mio και της Mayu, δύο δίδυμων αδερφών που επισκέπτονται το δάσος που έπαιζαν παλιά. Βρίσκουν το χαμένο χωριό, αλλά το πρόβλημα είναι πώς θα γλιτώσουν από τα πνεύματα που τις θέλουν παρεούλα. Ειδικά όταν η μία εκ των δύο παρουσιάζει αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά. Η ιστορία εκτυλίσσεται με αρκετά ενδιαφέρον παρασκήνιο, που το μαθαίνετε μέσω εγγράφων που βρίσκετε στα περιβάλλοντα, περίεργες φωτογραφίες που τραβάτε και δείχνουν εντελώς διαφορετικά πράγματα από τα φυσιολογικά, και κρυστάλλους που περιέχουν φωνές των ανθρώπων που τώρα συναντάμε μόνο τα φαντάσματά τους.

Έτσι ανέμελα πήγαινε να φας την ήττα της ζωής σου, κοπελιά.

Αυτό που μας παρουσιάζει η έκδοση του Wii είναι το νέο σύστημα χειρισμού με το Wii Remote και το Nunchuck. Αν θα έπρεπε να το χαρακτηρίσω με μια λέξη θα το αποκαλούσα «βεβιασμένο». Το παιχνίδι παιζόταν αρκετά άνετα με παραδοσιακό χειριστήριο, και η αλλαγή από τρίτο σε πρώτο πρόσωπο, ώστε να αμυνθούμε φωτογραφίζοντας τα πνεύματα, εφάρμοζε τον αποπροσανατολισμό σε αρκετά καλή δόση ώστε να κρατάει τον παίκτη σε εγρήγορση. Εν μέρει αυτό χάνεται στη στόχευση με το Wii Remote, αφού ως ένα σημείο αποτελεί εμπόδιο. Για παράδειγμα, αφού έχουμε φέρει το φάντασμα στο frame μας με τον αναλογικό μοχλό του Nunchuck, η κάμερα αρχίζει να γλιστράει προς το σημείο που έχουμε στρέψει άθελά μας το Wii Remote.

Επίσης, η στροφή 180 μοιρών γίνεται κάνοντας μια σπαστική κίνηση με το Wii Remote και το Nunchuck ταυτόχρονα, που για ένα παιχνίδι στο οποίο το 90% του χειρισμού είναι με τα πλήκτρα, αποτελεί αγγαρεία. Ο χειρισμός δείχνει να μην έχει αποφασίσει αν είναι συμβατικός ή motion, προκαλώντας μικρά εκνευριστικά θέματα όπως αυτό που περιέγραψα παραπάνω με την Camera Οbscura. Η λύση θα μπορούσε να είναι η υποστήριξη του Classic Controller, καθώς πολλοί θα προτιμούσαν χίλιες φορές να παίξουν με παραδοσιακό χειριστήριο. Δυστυχώς δεν υποστηρίζεται και αυτό είναι και το μεγάλο αρνητικό του παιχνιδιού.

Εδώ έχεις δύο επιλογές. Την εξής μία: ΤΡΕΞΕ

H δεύτερη μεγάλη προσθήκη μετά τα motion controls, είναι το Haunted House, ένα παιχνίδι τύπου arcade, όπου πρέπει να επιζήσετε όσο περισσότερο γίνεται, μένοντας… ακίνητοι. Στο συγκεκριμένο mode, υπάρχει ένας μετρητής φόβου που γεμίζει όσο εσείς παρακολουθείτε τα γεγονότα. Μέσω του Wii Remote καταγράφονται οι κινήσεις σας και “χάνετε” αν σας κοπεί η χολή και κουνηθείτε ή αρχίσετε το τρέμουλο.

Ο τίτλος έχει υποστεί μικρές οπτικές βελτιώσεις δεξιά κι αριστερά, όπως καλύτερα σχεδιασμένη ομίχλη (όπου αυτή εμφανίζεται), καλύτερα σχεδιασμένα μοντέλα των Mio και Mayu, με τα πρόσωπα να είναι εμφανώς πιο εκφραστικά, περισσότερο γυαλισμένα περιβάλλοντα και FMV σε υψηλότερη ανάλυση και νέες τοποθεσίες. Μπορείτε επίσης να ξεκλειδώσετε νέες φορεσιές για τις ηρωίδες. Η ατμόσφαιρα είναι βαριά -ίσως και περισσότερο από την αρχική έκδοση, αν και αδυνατώ να εξηγήσω ακριβώς από πού έρχεται η μουντίλα- και γενικά το παιχνίδι αποπνέει ανατριχίλα, θάνατο και φόβο. Ο ήχος είναι κι αυτός ανανεωμένος με καινούρια, πιο δουλεμένα voice overs, καλύτερα εκτελεσμένο Dolby Surround (αυτοί οι αναθεματισμένοι ψίθυροι στα πίσω ηχεία με έχουν τρομάξει άπειρες φορές) και γενικά θα σας κρατήσει καθηλωμένους στον απόλυτο τρόμο που επικρατεί επί της οθόνης.

Αν ακόμα δεν το καταλάβατε, το παιχνίδι είναι ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ!

Αν για κάποιο λόγο δεν έχετε παίξει το Project Zero 2 στο PS2 ή το Xbox, αξίζει να ασχοληθείτε με αυτή τη νέα έκδοση για το Wii. Μπορεί να πρέπει να “πολεμήσετε” λίγο με τον χειρισμό, αλλά οι αλλαγές είναι καλές και έχετε να κάνετε με ένα από τα πιο ποιοτικά survival horror που έχουν βγει, το οποίο δυστυχώς δεν γνώρισε την εμπορική επιτυχία που αξίζει. Το Project Zero 2 παραμένει ένα από τα καλύτερα horror games που μάλλον δεν έχετε παίξει και τώρα ήρθε η ώρα να το κάνετε.

+ Επιστροφή ενός από τα καλύτερα survival horror
+ Ανανεωμένα γραφικά και ήχος κάνουν την ατμόσφαιρα απίστευτα τρομακτική
+ Haunted House και ωραία extras
+ Είναι τρομακτικότατο, το είπαμε αυτό;

- Ο χειρισμός με το Wii Remote είναι περίεργος
- Δεν υπάρχει επιλογή για Classic Controller

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

Πλατφόρμα: Wii
Έκδοση: Nintendo
Ανάπτυξη: Tecmo Koei
Διάθεση: Nortec
Είδος: Survival horror
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.nintendo.co.uk
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 29/6/2012
PEGI: 16