Pro Evolution Soccer 2012 Preview

, Τρίτη 19 Ιούλιος 2011 0  

Όντας φανατικός FIFA-κιας, δεν είμαι εγώ ο άνθρωπος που θα κρίνει πόσο καλό ή κακό είναι το PES τα τελευταία χρόνια. Αυτό είναι δουλειά του (κακομοίρη) john2. Όπως κάθε χρόνο όμως, έτσι και φέτος θα σας ενημερώσω για τις βελτιώσεις του PES 2012, καθώς και για μια τραυματική εμπειρία που έζησα στην παρουσίαση του παιχνιδιού. Όπως συνηθίζει κάθε χρόνο, μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού, η Zegetron έδωσε την ευκαιρία στον ελληνικό τύπο να πάρει μια πρώτη γεύση από το πολυαναμενόμενο PES 2012. Έχω την αίσθηση ότι το hype είναι μικρότερο σε σχέση με πέρσι, κυρίως γιατί φέτος κρατούνται χαμηλοί τόνοι για τον ελληνικό σχολιασμό, που στην περσινή έκδοση μάλλον δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες. Δεν πειράζει, καλό είναι αυτό.

Η παρουσίαση επικεντρώθηκε σε έξι βασικά στοιχεία του gameplay, τα οποία έχουν βελτιωθεί σε σχέση με την περσινή έκδοση. Παραθέτω παρακάτω τις περιγραφές τους καθώς και την επίδειξη του καθενός σε βίντεο από την Konami. Να σημειώσω εδώ ότι νιώθω λίγο περίεργα όταν βλέπω τις εταιρίες να χρησιμοποιούν τις περσινές εκδόσεις των παιχνιδιών τους για να μας δείξουν πόσο καλύτερες είναι οι καινούριες. Το παιχνίδι που αποθέωναν πέρσι, χρησιμοποιείται ως... αρνητικό παράδειγμα φέτος, και μάλιστα το κάνουν να φαίνεται χάλια! Το κάνει η Konami, το κάνει και η EA. Σε ένα χρόνο από τώρα, πρώτα ο Θεός να 'μαστε καλά, θα μιλάμε για τις βελτιώσεις του PES 2013 με σύγκριση εις βάρος του PES 2012. Τέλος πάντων, ας γίνονται οι απαραίτητες βελτιώσεις και τα άλλα είναι δευτερεύοντα.

Υποστήριξη
Στο παρακάτω βίντεο βλέπουμε τι σημαίνει Υποστήριξη (Overlap) στο PES 2012 και πώς αυτή εφαρμόζεται από την τεχνητή νοημοσύνη. Οι συμπαίκτες πλέον δεν κάθονται ακίνητοι μέχρι να πάρουν πάσα αλλά έχουν δική τους σκέψη, τρέχουν μαζί σας, προβλέπουν θέσεις από τις οποίες θα μπορούσαν να γίνουν ευκαιρίες, έρχονται κοντά σας όταν περικυκλώνεστε από την αντίπαλη άμυνα. Γενικά αντιδρούν στο παίξιμό σας και σας υποστηρίζουν με κάθε τρόπο. Δε χρειάζεται πια να τα κάνετε όλα μόνοι σας.

Διαγώνια Σπριντ
Εδώ βλέπουμε τι είναι τα Διαγώνια Σπριντ (Diagonal Runs) και πως αυτά εκτελούνται από την τεχνητή νοημοσύνη στον αγώνα. Οι συμπαίκτες σας επιλέγουν σωστά τις διαδρομές που θα δημιουργήσουν μεγαλύτερο πρόβλημα στην αντίπαλη άμυνα χωρίς να απομακρυνθούν πολύ από σας. Δεν τρέχουν πλέον παράλληλα με τον κάτοχο, αλλά επιλέγουν διαδρομές που θα τους φέρουν σε πλεονεκτική θέση.

Ψεύτικες Έφοδοι
Ο Jon Murphy εξηγεί τι είναι οι Ψεύτικες Έφοδοι (Dummy Runs) και πως τις αξιοποιούν οι συμπαίκτες σας. Αυτό το νέο στοιχείο θα το βλέπετε σχετικά σπάνια αλλά παρουσίαζεται γιατί δείχνει το επίπεδο στο οποίο έχει φτάσει η τεχνητή νοημοσύνη στο παιχνίδι. Ο A.I. συμπαίκτης σας μπορεί αντί να σας υποστηρίξει, να κάνει μία ψεύτικη, προσποιητή έφοδο ώστε να παρασύρει απάνω του έναν ή παραπάνω αμυντικούς και να σας ανοίξει το χώρο για να σκοράρετε. Το Teamplay είναι ο βασικός τρόπος που οι σημερινές μεγάλες ομάδες επιλέγουν να ξεκλειδώσουν τις αντίπαλες άμυνες.

Αμυντική Γραμμή
Εδώ βλέπουμε πως λειτουργεί πλέον η Αμυντική Γραμμή (Zonal Defense) και πως διατηρείται η συνοχή της ομάδας και η επικοινωνία μεταξύ αμυντικής γραμμής και κέντρου.

Ζώνη
Ο Jon Murphy εξηγεί τί σημαίνει Τακτική Άμυνα Χώρου ή αλλιώς Ζώνη (Zonal Marking) και πως ανατίθενται οι διάφορες αμυντικές λειτουργίες στην κάθε βαθμίδα του κέντρου και της άμυνας μιας ομάδας. Οι ρόλοι που εναλλάσσουν οι μέσοι και οι αμυντικοί καθώς επιτίθεται ο αντίπαλος είναι κατευθείαν παρμένοι από τις προπονήσεις άμυνας χώρου των μεγαλύτερων ομάδων του κόσμου.

Κινήσεις στο Νεκρό Χρόνο
Ο Jon Murphy αναλύει το νέο σύστημα της Κίνησης στο Νεκρό Χρόνο (Off the Ball Controls) και πως μπορείτε πλέον σε όλες τις φάσεις νεκρού χρόνου να ελέγχετε όποιον παίκτη θέλετε. Στα πλάγια άουτ, στα ελεύθερα, στην εκτέλεση φάουλ και κόρνερ, σε οποιαδήποτε φάση νεκρού χρόνου δεν είστε αναγκασμένοι πλέον να ελέγχετε τον εκτελεστή του σουτ, αλλά μπορείτε να κάνετε ελιγμούς και κινήσεις με όποιον παίκτη θέλετε και να περιμένετε τη μπάλα. Έχετε πλέον δύο τρόπους να παίξετε τις στημένες φάσεις: τον παραδοσιακό και τον εναλλακτικό.

Kάποια άλλα στοιχεία για τα οποία μας ενημέρωσε η Zegetron. Καταρχήν, οι δύσκολες ντρίμπλες όπως και όλα τα αμυντικά τρικ, όπως η παρεμπόδιση (hold-up-play), βγαίνουν πιο εύκολα. Το feedback από τους παίκτες κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όλα αυτά χρησιμοποιούνται ελάχιστα, οπότε ο νέος χειρισμός επιτρέπει να βγαίνουν πιο εύκολα.

Δεύτερον, οι διαιτητές, όπως στην πραγματικότητα, έτσι και στο PES 2012 φροντίζουν πλέον ώστε να μη διακόπτεται η ροή του παιχνιδιού. Aφήνουν πλεονέκτημα, δεν δίνουν offside αν ο παραβάτης δεν επηρεάζει τη φάση και ακολουθούν γενικά τέτοιες συμπεριφορές.

Επίσης το σύστημα της πάσας αλλάζει πάλι. Πέρσι είδαμε τη μπάρα δύναμης και την επιλογή κατεύθυνσης. Αυτό παραμένει αλλά έχει επίσης εισαχθεί και ένα σύστημα υποστήριξης από τεχνητή νοημοσύνη. Μπορείτε πλέον να επιλέξετε διαφορετικά επίπεδα βοήθειας στην πάσα εάν το επιθυμείτε.

Τέλος έχουμε την ελληνική μετάφραση, που μας απασχολεί ιδιαίτερα. Διορθώθηκαν επιτέλους κάποια λάθη στα μενού που υπήρχαν από την αρχή και υποτίθεται ότι έγινε τεράστια πρόοδος στην ελληνική περιγραφή αγώνα. Οι κύριοι Σωτηρακόπουλος και Θαναηλάκης δούλεψαν μαζί αυτή τη φορά στο στούντιο, με αποτέλεσμα η διάθεση και η χροιά της φωνής τους να μη βρίσκεται σε άλλο επίπεδο. Προστέθηκαν εκατοντάδες νέες γραμμές και ξαναείπαν χιλιάδες από το περσινό κείμενο, που είτε υπήρχαν στο περσινό παιχνίδι αλλά ήταν προβληματικές, είτε δεν τις ακούσαμε ποτέ γιατί είχαν αποκλειστεί από τη μεταφραστική ομάδα. Οι σχολιαστές είχαν περισσότερη ελευθερία στο να επιλέξουν ή να αλλάξουν ατάκες φέτος, μετά το feedback για την περσινή έκδοση από την ελληνική κοινότητα. Το αποτέλεσμα είναι μία περιγραφή πιο ζωντανή, με σταθερό γρήγορο ρυθμό και πιο σωστές ατάκες. Ας ελπίσουμε ότι θα είναι όντως έτσι.

Περιλαμβάνεται επίσης και ένα νέο ενδιαφέρον σύστημα με challenges, αποστολές δηλαδή στην προπόνηση. Περισσότερα γι αυτό τις επόμενες μέρες. Σύμφωνα με την Κοnami/Zegetron, το κλειδί φέτος είναι το gameplay, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν βελτιώσεις στα γραφικά.

Τώρα, τα καλά νέα είναι ότι κατάφερα να παίξω το PES 2012. Τα κακά νέα είναι ότι αναγκαστικά έπαιξα μόλις ένα ημίχρονο, γιατί ο κόσμος ήταν πολύς και η κονσόλα... μία (PS3). Δυστυχώς, πλέον έχω φτάσει να παίζω το νέο Pro μόνο σε τέτοια preview events, αφού η καρδιά μου ανήκει στο FIFA. Όμως είναι στο χέρι του Pro να με κερδίσει και πάλι, όπως έκανε το FIFA τα τελευταία χρόνια. Η αίσθηση που αποκόμισα από αυτή τη σύντομη επαφή μου με το PES 2012 είναι θετική. Μου άρεσαν τα ρεαλιστικά physics, και το ΑΙ των συμπαικτών, που με υποστήριζαν έμπρακτα κατά την διάρκεια του αγώνα. Ένιωσα ότι πράγματι είχα τον απόλυτο έλεγχο της ομάδας μου και ότι με λίγη προσοχή μπορούσα να κάνω τη ζημιά στον αντίπαλο παίκτη ανά πάσα στιγμή. Πάντως παίζεται ακόμα σαν Pro, με ότι αυτό συνεπάγεται (καθυστέρηση στην εκτέλεση πασών κλπ). Τα γραφικά δεν με τρέλαναν, αλλά αυτό είναι το τελευταίο που έχει σημασία αυτή τη στιγμή, αφού σίγουρα θα είναι βελτιωμένα στην τελική έκδοση.

Όσο για την τραυματική εμπειρία, για την οποία έγραψα στην αρχή, αυτή είναι η εξής: είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το παιχνίδι πρώτος μαζί με έναν άλλο συνάδελφο, που σημαίνει ότι όλοι οι παρευρισκόμενοι είχαν την προσοχή τους στραμμένη σε μας. Σε κάποια φάση καταφέρνω να σπάσω το οφσάιντ και βγάζω τον επιθετικό μου μόνο με τον αντίπαλο τερματοφύλακα. Όλοι αναφωνούν και περιμένουν να σκοράρω. Τον περνάω, είμαι μόνος με το τέρμα και αντί να πλασάρω για το πανεύκολο γκολάκι, κάνω... πάσα προς τα πίσω, προκαλώντας το γέλιο των υπολοίπων. Ξεφτίλα. Αλλά αυτά παθαίνει κανείς όταν έχει συνηθίσει να σουτάρει με τον κύκλο, όπως είναι default στο FIFA, και όχι με το τετράγωνο, που είναι default στο Pro. Ποιος διάολο σουτάρει ακόμα με το τετράγωνο;! Έλεος! By the way, υπήρχε καμεραμάν που τραβούσε βίντεο, και πιθανότατα απαθανάτησε αυτό το γεγονός. Τον έψαξα μετά να του πω να το σβήσει, αλλά δεν τον βρήκα. Aλλά ντάξει, χαλάλι. Ας είναι καλό το PES 2012, και θα (ξανα)μάθω να το παίζω, όπως τις παλιές καλές εποχές.