Perfect Dark XBLA Review

, Παρασκευή 2 Απρίλιος 2010 0  

Όλοι μας έχουμε αγαπημένα παιχνίδια από την παιδική μας ηλικία. Χρόνια περνάνε, νέες γενιές συστημάτων καταφτάνουν, και οι συνεχώς γηραιότεροι τίτλοι που τόσο αγαπήσαμε κλείνονται όλο και πιο βαθιά στο χρονοντούλαπο. Αυτό δεν μας εμποδίζει βέβαια να αναπολούμε τον «παλιό καλό καιρό που τα παιχνίδια ήταν καλά και ο ουρανός γαλανότερος». Αν τύχει, βέβαια, και δεν αρκεστούμε στην ανάμνηση του παλιού παιχνιδιού αλλά το παίξουμε κιόλας, το πιθανότερο είναι ότι η ωμή πραγματικότητα θα μας ξυπνήσει.

Χάλια γραφικά, κακής ποιότητας ήχος, ξεπερασμένο gameplay... «Δεν είναι αυτό το παιχνίδι που θυμάμαι!» Κι όμως, ειδικά στους τίτλους της γενιάς PS/N64, όπου τα 3D γραφικά έκαναν ακόμα τα πρώτα τους μωρουδιακά βήματα, η ανάμνηση πάντα ως δια μαγείας ξεχνάει τα τεχνικά προβλήματα... Τουλάχιστον τα ακόμα παλιότερα παιχνίδια της 2D εποχής παραμένουν όμορφα μέχρι και σήμερα, είναι retro-style βρε αδερφέ! Όχι, ο χρόνος έχει υπάρξει σκληρός με την γενιά των ύστερων '90s, και εξαίρεση δεν αποτελεί το Perfect Dark, διαμάντι της Rare το οποίο κυκλοφόρησε το 2000 όμως δεν κέρδισε την προσοχή που του άξιζε. Το N64 ήταν στη δύση του λόγω του Dreamcast και ειδικότερα του επερχόμενου τότε PS2, όμως για τους φίλους της κονσόλας ήταν βάλσαμο.

Ήταν μια εποχή όπου το απόλυτο FPS στις κονσόλες ήταν το Goldeneye, επίσης της Rare. Υπήρχε auto-aim, κάθε σφαίρα πόναγε πραγματικά, αφού το health regeneration ήταν άγνωστος όρος, και το multiplayer σήμαινε φίλοι, πίτσες (ή... ελληνικότερο junk food) και βρισίδι με τους άλλους σχετικά με το πόσο δίκαιο είναι να κοιτάζεις οτιδήποτε άλλο εκτός από το ένα τέταρτο της οθόνης το οποίο σου αναλογεί. Το Perfect Dark είναι ίσως ότι καλύτερο είχε να δείξει το N64 τεχνικά. Εκμεταλλευόταν κάθε kilobyte της κασέτας και του expansion pack στο έπακρο αλλά παρόλαυτα δεν μπορούσε να αποτρέψει τα τεράστια προβλήματα στο frame rate τα οποία προκαλούνταν από τόσο λεπτομερή και πλούσια γραφικά. Προβλήματα τα οποία ίσως πριν 10 χρόνια για κάποιον άγνωστο λόγο παραβλέπαμε αλλά για τους gamers του σήμερα καθιστούν το παιχνίδι απαράδεκτο, ταυτόχρονα καταστρέφοντας την γλυκιά ανάμνηση όσων το είχαν παίξει τότε.

Split-screen, μας έλειψες...

Επιστροφή στο παρόν. Η 4J Studios, εταιρεία η οποία ανέλαβε και τις μετατροπές των Banjo-Kazooie/Banjo-Tooie για το XBLA, ανέλαβε και το “port” του Perfect Dark για την ίδια υπηρεσία. Τα εισαγωγικά στο port είναι πολύ σημαντικά. Αντίθετα από άλλες αντιστοιχες μεταφορές (I'm looking at you, Nintendo and Sega), η 4J πήρε το Perfect Dark και το έκανε έτσι όπως το θυμόμασταν. Σταθερό frame rate στα 60 fps, high definition, σύγχρονα μοντέλα και textures, ασυμπιέστα voice-overs. Ακόμα καλύτερα και απ'ότι το θυμόμασταν, προσέθεσε λειτουργίες οι οποίες εκμεταλλεύονται και τα σύγχρονα trends στο gaming. Η σημαντικότερη είναι η πλήρης διαδικτυοποίηση του multiplayer, με δυνατότητες online για μέχρι οκτώ παίκτες, με ή χωρίς split-screen, online co-op και counter-op για τις single player αποστολές του τίτλου, leaderboards αλλά και φυσικά achievements. Είναι τρόπον τεινά η Special Edition του παιχνιδιού που αγαπήσαμε.

Ας μην απατόμαστε, όμως. Δεν πρόκειται για remake, παρά τις πολλές - άλλοτε ανεπαίσθητες, άλλοτε απαραίτητες - τεχνικές βελτιώσεις και τις νέες λειτουργίες. Το Perfect Dark παραμένει αναμφισβήτητα ένας τίτλος του N64, ενώνοντας αυτά τα οποία αγαπήσαμε στην παλιά κασέτα, ουσιαστικά πλέον το retro στοιχείο, με το νέο. Σίγουρα, οι τεχνικές βελτιώσεις κάνουν το παιχνίδι και πάλι απολαυστικό όμως κυρίως βοηθούν υπογραμμίζοντας πετυχήμενα γιατί το Perfect Dark ήταν πολύ μπροστά για την εποχή του. Το σύστημα των αποστολών δίνει μία αρμονία στο ρεαλιστικό και ποικιλόμορφο level design, ενώ η δημιουργική διαβάθμιση των επιπέδων δυσκολίας με την χρήση περισσότερων και δυσκολότερων objectives παραμένει μέχρι και σήμερα μια ιδιοφυής καινοτομία (αν και ξεκίνησε με το Goldeneye). Πόσο συχνά βλέπουμε σήμερα τα επίπεδα δυσκολίας το μόνο που αλλάζουν να είναι η ζωή των εχθρών ή/και του παίκτη; Δεν ξεχνάμε την αξέχαστη συλλογή πρωτότυπων όπλων με δύο εναλλακτικά modes το καθένα, σύστημα που θυμάμαι πως είδα πρώτη φορά εκεί. Σε όλα τα όπλα, σημειώνουμε, έχουν επίσης δωθεί πολύ λεπτομερέστερα μοντέλα.

Ακόμα και οι Skedar θα κοιτάζονταν στον καθρέφτη και θα... μούγκριζαν με ικανοποίηση.

Οι νέες λειτουργίες έχουν ενσωματωθεί τόσο διακριτικά που είναι δύσκολο να διακρίνουμε τις διαφορές με το πρωτότυπο... «Αφού το μενού στο Combat Simulator δεν έγραφε Xbox Live Quickmatch!» Κι όμως, δίνουν την αίσθηση ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν στο μυαλό των αρχικών σχεδιαστών, οι οποίοι απλά περιορίζονταν από τις τεχνικές δυνατότητες της κονσόλας. Τα σταθερά 60fps είναι, αν όχι η σημαντικότερη, σίγουρα η πιο αισθητή βελτίωση. Επιπλέον, διάφορα νέα χαρακτηριστικά όπως η δυνατότητα επιλογής της πλήρoυς γκάμας των όπλων από το Goldeneye (!) για το multiplayer, η οποία σίγουρα θα ικανοποιήσει το άγριο πλήθος που χρόνια τώρα απαιτεί την κυκλοφορία του τελευταίου για download, είναι εξίσου ευπρόσδεκτα.

''Who are you and what are you doing here'' remastered.

Η μεγάλη περιπέτεια της αγαπητής Joanna Dark, τα αστεία voice-overs των εχθρών, το target practice στο Carrington Insitute, τα leaderboards με speed-runs, το combat simulator με bots (αλήθεια, πόσο συχνά βλέπαμε πριν 10 χρόνια bots σε multiplayer κονσόλας;), το split-screen και το άψογο online,τα 20 Αchievements αντί των αναμενόμενων 12 των παιχνιδιών του XBLA, τα 800 MS Points όταν άνετα το παιχνίδι θα πούλαγε καλά ακόμα και αν κόστιζε 1200... αλλά πάνω απ'όλα, η δυνατότητα να γεμίσετε σφαίρες έναν εχθρό ο οποίος έχει την φάτσα του Peter Molyneux... Τι άλλο θέλετε να ακούσετε; Αν έχετε παίξει το Perfect Dark, ακόμα και αν το έχετε στο N64 σας ακόμα και σήμερα όπως ο γράφων, θα νιώσετε ότι αυτό που τόσο καιρό κρυβόταν στην κασέτα σας δεν είναι το πραγματικό παιχνίδι. Και αν ανήκετε σε αυτούς που δεν το έπαιξαν πριν 10 χρόνια, είναι μοναδική ευκαιρία να απολαύσετε ένα απο τα καλύτερα FPS σε κονσόλες ντυμένο με τα καλά του, το οποίο κοντράρει ακόμα και μερικά σύγχρονα FPS όσον αφορά το customizability και την όλη εμπειρία.

+ Άριστη μεταφορά του παιχνιδιού
+ 60 fps, καινούργια περιβάλλοντα και μοντέλα
+ Πλήρης ενσωμάτωση Live στο multiplayer
+ Το παιχνίδι έτσι όπως το θυμόμασταν, όχι έτσι όπως ήταν
+ Πολλές νέες προσθήκες, awards και achievements, για παλιούς και νέους

- Παραμένει παιχνίδι του N64, με ό,τι αυτό συνεπάγεται
- Κάνει την ύπαρξη του Perfect Dark Zero πολύ πιο δυσβάσταχτη...

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

Πλατφόρμα: Xbox 360
Έκδοση: Microsoft
Ανάπτυξη: 4J Studios
Διάθεση: Xbox Live Arcade
Είδος: FPS
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.xbox.com/en-US/games/p/perfectdarkxboxlivearcade/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 17/3/2010
PEGI: 16