Natural Selection 2 Review

, Σάββατο 24 Νοέμβριος 2012 0  

Ένα από τα μεγαλύτερα θετικά του PC gaming είναι το modding και οι τεράστιες κοινότητες αφιερωμένες στην δημιουργία περιεχομένου για τα αγαπημένα τους παιχνίδια. Μέσα από αυτές τις προσπάθειες, έχουν ξεπηδήσει μερικοί από τους πιο γνωστούς τίτλους της βιομηχανίας. Counter Strike, Team Fortress, το DotA που δημιούργησε ένα ολόκληρο είδος, καθώς και αρκετά άλλα λιγότερο γνωστά. Ένα από τα πιο δημοφιλή mods του Half Life ήταν το Natural Selection, με ίσως την καλύτερη μίξη RTS και FPS. Μετά από έξι ολόκληρα χρόνια ανάπτυξης, έχουμε το Natural Selection 2, που εξελίσσει τη συνταγή στο επόμενο στάδιο και αποτελεί κορυφαία παραγωγή και μία εκπληκτική multiplayer εμπειρία.

Το NS2 είναι αποκλειστικά multiplayer τίτλος, οπότε δεν υπάρχει κάποιο σενάριο για να ασχοληθείτε. Είναι ένα team deathmatch παιχνίδι, με τις δύο πλευρές να έχουν τελείως διαφορετικό gameplay και εμφάνιση, αλλά κοινό στόχο: την εξόντωση του αντιπάλου. Οι άνθρωποι Frontiersmen ή απλά Μarines, είναι εκπαιδευμένοι στρατιώτες που καλούνται σε δράση όπου εντοπιστούν Kharaa, η αντίπαλη εξωγήινη φυλή παρασίτων. Και οι δύο παρατάξεις παίζονται από οπτική πρώτου προσώπου, με τους Μarines να προσφέρουν μια κλασική FPS εμπειρία, ενώ οι Kharaa έχουν ένα οπλοστάσιο από σαγόνια, πλοκάμια, μέχρι και δηλητηριώδη καπνό. Η μεγάλη διαφορά βρίσκεται στην κίνηση στο χώρο. Οι Μarines έχουν βάρος, κουράζονται και είναι αδύνατο να φτάσουν σε κάθε σημείο του χάρτη, υπό κανονικές συνθήκες. Οι Kharaa από την άλλη είναι ταχύτατοι, γιατρεύονται μόνοι τους σχετικά γρήγορα και μπορούν να φτάσουν σε κάθε γωνία και εσοχή του χάρτη. Δυστυχώς για τους “αξιαγάπητους” Kharaa, το οπλοστάσιο τους μπάζει και δεν έχουν καμία ελπίδα εαν βρεθούν απέναντι στο shotgun ενός Μarine.

Στην αρχή κάθε γύρου οι δύο ομάδες πρέπει να πάρουν τη σημαντικότερη απόφαση για την εξέλιξη της μάχης: ποιος θα παίξει ως Commander. Ο Commander έχει τον σπουδαιότερο ρόλο, και συνήθως αυτή την ευθύνη παίρνουν οι παλαιότεροι και πιο έμπειροι παίκτες. Στην αρχή κάθε γύρου, οι δύο ομάδες εμφανίζονται στις σχεδον αντίθετες άκρες του χάρτη. Εκεί υπάρχει το Hive για τους Kharaa και το Command Station για τους Μarines. Κάθε παίκτης μπορεί να μπει και να πάρει τον έλεγχο και να αποχωρήσει όποτε το επιθυμεί. Μπορούν να υπάρχουν πολλαπλά Hives και Cοmmand Stations την ίδια στην στιγμή στο χάρτη, αλλά μόνο ένα θα είναι επανδρωμένο. Αυτό αποτελεί και μία από τις καλύτερες και βασικότερες στρατηγικές για την επέκταση της βάσης σας.

Η δουλειά του Commander δεν σηκώνει αστεία.

Οι Commanders των Μarines και των Kharaa, έχουν την ίδια λογίκη στον τρόπο παιχνιδιού, αλλά υπάρχουν σημαντικές διαφορές. Ο Commander των Marines έχει ανάγκη την ομάδα του για την γρήγορη συναρμολόγηση των διαφόρων μηχανημάτων και συσκευών που επιλέγει μέσα από το εύχρηστο UI. Οι συσκεύες αυτές αφορούν το γρήγορο spawning της ομάδας, ραντάρ εντοπισμού, την έρευνα και ανάπτυξη νέων προσθέτων πανοπλίας, όπλων, sentries και φυσικά των jetpacks και των exoskeletons. Ο Commander των Kharaa χρειάζεται μόνο τη βοήθεια των Gorge της ομάδας του για να στήσει μερικές... μορφές ζωής, που έχουν τον αντίστοιχο ρόλο με τις συσκευές των marines. Η πιο βασική συσκευη ή πλοκάμι και για τις δύο ομάδες, όμως, ειναι ο συλλέκτης ενέργειας.

Σε πολλά σημεία του χάρτη υπάρχουν πηγές ενέργειας, όπου οι Commanders τοποθετούν τους συλλέκτες για να μαζέψουν όση περισσότερη ενέργεια μπορούν. Με την ενέργεια αυτή μπορούν να χτίσουν περισσότερες συσκευές ή πλοκάμια και να ξεκλειδώσουν περισσότερα και γρηγορότερα πρόσθετα. Η ενέργεια αυτή έρχεται σε τρία είδη. Το πρώτο είναι της ομάδας, το οποίο διαχειρίζεται ο Commander για την επέκταση της βάσης. Το δεύτερο είναι το προσωπικό του Commander (που μπορεί να χρησιμοποιήσει σαν τελευταία λύση ή αν αφήσει τη θέση του) και το τρίτο είναι του κάθε στρατιώτη ή Kharaa ξεχωριστά, που το ξοδεύει στις διάφορες αναβαθμίσεις που ξεκλειδώνει ο Commander. Ως Commanders, μπορείτε να δίνετε εντολές στην ομάδα σας για διάφορα σημεία ενδιαφέροντος, μέσω ενδείξεων που επιλέγετε απο το UI, γραπτά ή ακόμα καλύτερα μέσω μικροφώνου, κάτι που σας ενθαρρύνει πολύ το παιχνίδι να κάνετε. Ως εδώ οι δύο Commanders κάνουν περίπου τα ίδια πράγματα.

Exoskeletons. Από τις πιο απολαυστικές στιγμές του παιχνιδιού (εκτός αν παίζετε ως εξωγήινοι).

Εκεί που αλλάζει το πράγμα είναι στην τροφοδοσία των συσκευών ή πλοκαμιών. Ο Commander των Μarines, πρέπει να χτίσει και να προστατέψει με τη βοήθεια της ομάδας του τα power nodes. Αυτές οι γεννήτριες τροφοδοτούν όλες τις συσκευές σε κάθε τμήμα του χάρτη ξεχωριστά. Αν χαθεί ένα, πρέπει να επιδιορθωθεί ώστε να επανέλθει το ρεύμα. Οι Kharaa, προφανώς, πρέπει να καταστρέψουν αυτές τις γεννήτριες. Ο Commander των Kharaa, από την άλλη πλευρά, πρέπει να γεμίσει τον χάρτη με τις... κύστες του. Ακούγεται περίεργο (και είναι) όμως οι εξωγήινοι βασίζονται στην μόλυνση του χάρτη. Τους δίνει κάποια πλεονεκτήματα, ενώ βοηθάει και στη γρήγορη εξάπλωση της βάσης. Ο Commander λοιπόν σχηματίζει μία αλυσίδα από κύστες, η οποία ξεκινάει από το Hive και προσπαθεί να την εξαπλώσει όσο μπορεί. Είναι δουλειά των Marines να καταστρέφουν αυτές τις κύστες και να κρατάνε την μόλυνση υπό έλεγχο.

Οι Kharaa έρχονται σε πέντε μορφές. Ξεκινάτε από το ταχύτατο Skulk με την ικανότητα να μπορεί να κινηθεί σε κάθε επιφάνεια αγνοώντας την βαρύτητα και όλα τα καμώματα της. Θανατηφόρο σε κλειστούς χώρους, αρκεί να μπορέσει να αιφνιδιάσει τον αντίπαλο. Αμέσως μετά είναι το Gorge, ο γιατρός της παρέας. Η δουλειά του είναι να γιατρεύει τους συμπαίκτες και κάθε αντικείμενο ή πλοκάμι του Commander. Μπορεί επίσης να στήσει εμπόδια και αποτελεί καλό αντίπαλο για τους Μarines, πάντα από μακριά βέβαια. Μετά έχουμε το ιπτάμενο Lerk. Η ταχύτητα και οι δυνατές επιθέσεις του είναι μεγάλο πρόβλημα για τους Μarines στους μεγάλους χώρους, όμως έχει σοβαρό μειονέκτημα σε στενούς διαδρόμους. Ακολουθεί το Fade, με τη δυνατότητα τηλεμεταφοράς σε μικρές αποστάσεις, που είναι τεράστια απειλή γιατί πολύ απλά δεν έχετε ιδέα από πού σας έρχεται. Χρειάζεται όλη η ικανότητα σας ως Μarines για να το εξολοθρεύσετε και να βγει η ομάδα σας αλώβητη. Τέλος, ο εφιάλτης για τους καημένους Μarines: το Onos. Φανταστείτε να έχετε πολεμήσει με ορδές από Skulks, Lerks και Fades, και εκεί που στρίβετε στη γωνία να έρχεστε πρόσωπο με πρόσωπο με έναν... ρινόκερο. Έναν εξωγήινο ρινόκερο που δεν σας συμπαθεί ιδιαίτερα και δεν έχει όρεξη για κουβέντα. Οι πιθανότητες επιβίωσης, χωρίς τα κατάλληλα εργαλεία, είναι μηδαμινές. Όλες οι μορφές των Kharaa μαζεύουν ενέργεια, όπως αναφέρθηκε ήδη, και μπορούν να ξεκλειδώσουν μερικά βοηθήματα, όπως γρηγορότερο health regen, καλύτερη αντοχή και ταχύτητα.

Πού πας ρε κακομοίρη μόνος μέσα στα σκοτάδια;

Η περιγραφή των Kharaa μπορεί να προκαλέσει απελπισία σε όσους ενδιαφέρονται να παίξουν ως Frontiersmen. Μην το βάζετε κάτω όμως, γιατί οι Μarines έχουν πολλά καλούδια και το gameplay τους είναι ένα από τα πιο έντονα, αγωνιώδη και άκρως συνεργατικά multiplayer που υπάρχουν. Εδώ δεν υπάρχουν διαφορετικές κλάσεις και ικανότητες. Όλα εξαρτώνται από την ικανότητα των ίδιων των παικτών, τη συνεργασία μεταξύ τους και την ανταπόκρισή τους στις εντολές του Commander. Ξεκινάτε με ένα κλασικό assault rifle, περίστροφο και τσεκουράκι. Αργότερα στο ματς, μετά απο τις σωστές κινήσεις του Commander, ξεκλειδώνονται περισσότερα όπλα, όπως shotgun, νάρκες, grenade launcher και φλογοβόλο.

Πρέπει να λειτουργείτε ως ομάδα και να φροντίζετε την τροφοδοσία όλων των συσκευών που τοποθετεί ο Commander σας, ενώ παράλληλα προσπαθείτε να κάνετε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ζημιά στην βάση των Kharaa. Δεν υπάρχει health regen, οπότε βασίζεστε στο Armory, από το οποίο γεμίζει η ζωή και η ασπίδα σας, καθώς και τα πυρομαχικά σας. Σε αυτή τη συσκευή επίσης αγοράζετε τα νέα όπλα που ξεκλειδώνονται στην πορεία. Μερικές από τις πιο έντονες στιγμές του παιχνιδιού, είναι όταν οι εξωγήινοι καταφέρουν να ρίξουν την τροφοδοσία ενός τμήματος του χάρτη, και οι Μarines, μέσα στο σκοτάδι, πρέπει να επαναφέρουν το ρεύμα, ενώ δέχονται επίθεση από κάθε κατεύθυνση, με μόνη βοήθεια τους φακούς των όπλων τους.

Onos, όπως λέμε... Πόνος.

Ο τεχνικός τομέας του Natural Selection 2 είναι εξαιρετικός, παρά το μικρό budget που είχε η Unknown Worlds. Η μηχανή γραφικών είναι δημιουργία των ίδιων των developers και πρέπει να είναι περήφανοι για την δουλειά τους. Η λεπτομέρεια στους τεράστιους και περίπλοκους χάρτες είναι εκπληκτική, όπως και στα μοντέλα των Μarines και των Kharaa, ενώ τα animations δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από μεγαλύτερες παραγωγές. Η μηχανή γραφικών περιορίζεται στο DX9, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι της λείπει κάτι. Το εφέ της μόλυνσης που εξαπλώνεται στον χάρτη είναι εντυπωσιακό, όπως και οι real-time φωτισμοί που ενισχύουν την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα. Ανάλογα με ποια πλευρά παίζετε, οι σκιές γίνονται ο καλύτερος φίλος ή εχθρός σας. Οι ρυθμίσεις των γραφικών είναι αρκετές και μπορείτε να φέρετε το παιχνίδι στα μέτρα σας, αν και υπάρχουν περιθώρια για την βελτίωση των επιδόσεων της μηχανής. Υπάρχουν περιπτώσεις που το frame rate κάνει μικρές βουτιές όταν υπάρχει πολλή κίνηση στην οθόνη και οι μικροί κλειστοί χώροι στους οποίους εξελίσσεται το παιχνίδι δεν δικαιολογούν κάτι τέτοιο.

Η μουσική είναι διακριτική εώς απούσα, καθώς οι περιβαντολογικοί ήχοι έχουν τεράστια σημασία, κυρίως για τους Marines. Τα διάφορα ηχητικά εφέ των όπλων και των εξωγήινων ειναι άριστης ποιότητας και δίνουν “βάρος” στις κινήσεις των παικτών. Οι κραυγές των Kharaa και το εκκωφαντικό minigun του exoskeleton κλέβουν την παράσταση.

Αρχίζω να μετανοιώνω κάποιες αποφάσεις που πήρα μικρός...

Natural Selection 2. Μία από τις καλύτερες multiplayer εμπειρίες της χρονιάς, έρχεται από τα χέρια μιας μικρής ομάδας και αποδεικνύει πως αν υπάρχει μεράκι, όλα γίνονται. Το tutorial είναι κάπως αδύναμο για ένα τόσο περίπλοκο παιχνίδι και υπάρχουν μερικά θέματα ισορροπίας, τα οποία ήδη διορθώνονται με συχνά patches. Το παιχνίδι φαίνεται πως έχει φανατικό κοινό που γεμίζει τους δεκάδες διαθέσιμους servers, ενώ, με τέτοια ιστορία, δεν θα μπορούσαν να λείπουν και τα mods από την κοινότητα, μέσω Steamworks. Αν έχετε διάθεση για μία μοναδική μίξη στρατηγικής και έντονης δράσης, το Natural Selection 2 είναι ξεκάθαρα η καλύτερη επιλογή.

+ Κορυφαίο gameplay με δύο τελείως διαφορετικές υλοποιήσεις
+ Ο καλύτερος συνδιασμός RTS και FPS που κυκλοφορεί
+ Άριστα και πανέμορφα γραφικά
+ Αγωνία και κλειστοφοβική ατμόσφαιρα

- Τα video tutorials δεν αρκούν
- Υπάρχουν θέματα ισορροπίας
- Η μηχανή γραφικών έχει περιθώρια βελτίωσης σε θέματα επιδόσεων

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

Πλατφόρμα: PC
Ανάπτυξη: Unknown Worlds
Έκδοση: Unknown Worlds
Διάθεση: Steam
Είδος: FPS-RTS
Παίκτες: Multiplayer
Επίσημο Site: http://www.naturalselection2.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 30/10/2012
PEGI: -