MotorStorm RC Review
Το Motorstorm RC (Radio-Controlled) είναι από τα παιχνίδια που σηματοδοτούν το τέλος μιας περιόδου και την αρχή μιας νέας. Το τέλος, εν προκειμένω, αφορά την περίοδο της “απερχόμενης” γενιάς των Playstation -τα PS3 και PSP δηλαδή- και η αρχή αφορά το PS Vita. Κάπως έτσι πρέπει να σκέφτηκε η Sony -ή για την ακρίβεια η Evolution- με αποτέλεσμα να αλλάξει τα πάντα στο νέο Motorstorm. Η όλη δομή, το gameplay, η λογική αν θέλετε, είναι τελείως διαφορετική, προσαρμοσμένη προφανώς στις δυνάμεις και το σκοπό του Vita. Πράγματι, το μόνο που μένει απαράλλαχτο από τα προηγούμενα παιχνίδια είναι το όνομα και ίσως το setting του παιχνιδιού. Πλέον, οι αγώνες δεν αφορούν κανονικά οχήματα σε εξωφρενικές τοποθεσίες, αλλά τηλεκατευθυνόμενα σε εξωφρενικά τοποθετημένες πίστες.
Στην περίπτωση που δε θυμάστε κάτι αντίστοιχα παιχνίδια σε παλαιότερες κονσόλες, το RC λειτουργεί αρκετά διαφορετικά από τα συνήθη racing games: ο χειρισμός, καταρχάς, είναι εντελώς διαφορετικός. Ο σκοπός δεν είναι να επιταχύνετε, αλλά να καταφέρετε να κάνετε το τηλεκατευθυνόμενο να ελιχθεί μέσα στην πίστα έτσι ώστε, ή να βγάλετε εκτός τροχιάς τους υπόλοιπους και να νικήσετε, ή απλά να τερματίσετε πρώτος με το αστείρευτο ταλέντο που σας διακατέχει. Ο αρκετά μικρής διαμέτρου αναλογικός του Vita δεν καταφέρνει να μιμηθεί πλήρως ένα πραγματικό χειριστήριο τηλεκατευθυνόμενου, αλλά τη δουλειά του την κάνει, ενώ η ισομετρική κάμερα (την οποία φυσικά δε γίνεται να αλλάξετε) βοηθάει αρκετά, χωρίς να κουράζει ή να εκνευρίζει. Σε κάθε περίπτωση, είναι η καλύτερη επιλογή για το συγκεκριμένο είδος gameplay, όσο και αν σας φαίνεται παράξενο.
Ο διαφορετικός χειρισμός του παιχνιδιού απαιτεί εκμάθηση, πρωτίστως. Αργότερα, μόλις τον αποκρυπτογραφήσετε, θα συνειδητοποιήσετε πως η Evolution δεν είχε άλλη επιλογή. Οποιοδήποτε άλλο configuration δε θα ταίριαζε στο πώς συμπεριφέρονται τα τηλεκατευθυνόμενα, τα οποία σίγουρα δεν είναι το ίδιο με τα κανονικά οχήματα. Έχοντας συμπεριλάβει στο παιχνίδι ένα κάρο οχήματα (αυτοκινητάκια, monster vehicles κλπ – όλα τηλεκατευθυνόμενα) οι προγραμματιστές κατάφεραν να αναδείξουν τη συμπεριφορά του καθενός άψογα. Ξεπερνώντας το αρχικό σοκ της ολοκληρωτικής αλλαγής από τα προηγούμενα Motorstorm και καθώς ασχολείστε με το παιχνίδι όλο και περισσότερο, το gameplay του RC γίνεται όλο και πιο διασκεδαστικό.
Γιατί, πέρα από τα πολλά και ποικίλα οχήματα, το ίδιο πολλές και ποικίλες είναι και οι πίστες όπου διαδραματίζονται οι αγώνες. Το παιχνίδι σπάει, κατά κάποιον τρόπο, τους αγώνες του σε πολλά φεστιβάλ, το καθένα από τα οποία αντιπροσωπεύει κάποιο παλαιότερο Motorstorm – Arctic Edge, Pacific Rift, Apocalypse, όλα είναι εδώ. Οι πίστες του καθενός είναι αντιπροσωπευτικές του ονόματος: για παράδειγμα, αυτές του Arctic Edge είναι με πάγο και απαιτούν ειδική μεταχείριση, ενώ αυτές του Apocalypse είναι πιο δύσκολες από τις άλλες. Οι πίστες αυτές (όπως και τα οχήματα) λειτουργούν ως unlockables και πρέπει να συγκεντρώσετε ένα συγκεκριμένο αριθμό μεταλλίων (κάθε αγώνας μπορεί να δώσει μέχρι τρία) ώστε να γίνουν διαθέσιμες.
Καθώς προχωράτε στα φεστιβάλ, ξεκλειδώνετε και κάτι άλλο: περιοχές για εξάσκηση. Το playground -όπως το βαφτίζει το παιχνίδι- είναι δομημένο έτσι ώστε κάθε περιοχή που ξεκλειδώνεται, να περιέχει ράμπες και λοιπά tricks, αυξανόμενης δυσκολίας. Το playground όμως, πέρα από περιοχή για εξάσκηση, εξυπηρετεί και έναν άλλο σκοπό: αναλαμβάνει το ρόλο του κόμβου, τόσο για να επιλέξετε σε ποιους αγώνες θα συμμετάσχετε, όσο και και για να παρακολουθείτε τα leaderboards του κάθε αγώνα. Η πλάκα βέβαια δεν είναι τα ίδια τα leaderboards, αφού σχεδόν κάθε παιχνίδι αγώνων περιέχει παγκόσμια κατάταξη. Το θέμα είναι πως το παιχνίδι φροντίζει να ενημερώνει -ή καλύτερα να προκαλεί- τον παίκτη κάθε φορά που κάποιος παίκτης, φίλος ή μη, ξεπερνάει το χρόνο σε κάποιον αγώνα. Μόλις και αν συμβεί αυτό, δίνεται η επιλογή να παίξετε τον αγώνα αυτόν με μια προσθήκη: το φάντασμα του παίκτη που νίκησε το χρόνο σας βρίσκεται και αυτό στην πίστα και είναι εκεί να στοιχειώνει την τυχόν αποτυχία σας!
Η πλάκα γίνεται ακόμα μεγαλύτερη μόλις αντιληφθείτε ότι τα leaderboards αυτά συμπεριλαμβάνουν και τους παίκτες του RC στο PS3 (ναι, υπάρχει και αντίστοιχη έκδοση για την οικιακή κονσόλα). Εδώ αναδεικνύεται το μεγαλύτερο ατού του παιχνιδιού: το crossplay. Με τις δύο εκδόσεις να είναι πρακτικά ίδιες, η ενσωμάτωση της πολυδιαφημισμένης δυνατότητας αλληλεπίδρασης των δύο συστημάτων εφαρμόζεται καλύτερα από κάθε άλλη φορά, και είναι ίσως η πρώτη εφαρμογή της που είναι πραγματικά διασκεδαστική. Η φάση όμως σταματάει εδώ, αφού το RC δεν προσφέρει multiplayer ούτε στο Vita, ούτε στο PS3 (μόνο split-screen στο δεύτερο). Και είναι κρίμα, γιατί το παιχνίδι θα μπορούσε να το στηρίξει, τόσο τεχνικά -εφόσον δε μιλάμε και για κανένα τρομερά βαρύ τίτλο- όσο και από πλευράς gameplay.
Τελικά, το Motorstorm RC, παρότι διαφορετικό από τα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς, είναι ίσως ακόμα πιο διασκεδαστικό. Μόλις ξεπεράσετε το αρχικό μούδιασμα από την πλήρη αλλαγή, θα καταλάβετε ότι στα €6 είναι σίγουρα ένα από τα καλύτερα launch games του PS Vita. Για τους οπαδούς τέτοιων παιχνιδιών, ίσως και το καλύτερο.
+ Πολύ διασκεδαστικό
+ Ποικιλία οχημάτων και πιστών
+ Καλή ιδέα η συγκεκριμένη ενσωμάτωση των leaderboards
+ Το crossplay στα καλύτερα του
+ Φθηνό- Εντελώς διαφορετικό από τα προηγούμενα Motorstorm
- Άφαντο το multiplayer στο VitaΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5
Πλατφόρμα: PS Vita
Έκδοση: Sony
Ανάπτυξη: Evolution
Διάθεση: PSN
Είδος: Racing
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://gr.playstation.com/psn/games/detail/item435526/MotorStorm%E2%84%A2-RC/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 22/2/2012
PEGI: 3