To Modern Warfare "πέθανε", ζήτω το... Black Ops!

, Δευτέρα 7 Μαΐου 2012 0  

H πρόσφατη αποκάλυψη του φουτουριστικού Black Ops 2, επιβεβαίωσε αυτό που έχει αρχίσει να διαφαίνεται τα τελευταία χρόνια: το Black Ops αποτελεί πλέον το κορυφαίο “brand” του Call of Duty και η Treyarch το αδιαμφισβήτητο αφεντικό της σειράς. Και αυτό είναι ότι καλύτερο για όλους – δημιουργούς και gamers.

To Modern Warfare 3 πούλησε τρελά, όπως αναμενόταν, αλλά δεν φαίνεται ότι θα καταφέρει να ξεπεράσει το Black Ops σε συνολικές πωλήσεις. Είναι η πρώτη φορά που το νεότερο Call of Duty τα πάει χειρότερα από το προηγούμενο (χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι μιλάμε για απογοητευτικές πωλήσεις, τα νούμερα παραμένουν αστρονομικά και άπιαστα για οποιοδήποτε άλλο video game). Πέρα από αυτό όμως, και το MW3 σαν παιχνίδι, αντικατοπτρίζει το τέλμα στο οποίο έχει φτάσει η σειρά Call of Duty. Campaign; Μια από τα ίδια. Multiplayer; Σε μεγάλο βαθμό μια από τα ίδια. Τεχνικός τομέας; Απόλυτη στασιμότητα. Ακόμα κι εγώ, που είμαι φαν από την αρχή, έχω κουραστεί πια. Για πρώτη φορά πέρσι δεν είχα όρεξη να ασχοληθώ με το νέο παιχνίδι της σειράς. Τελικά, με τα χίλια ζόρια έκατσα και έβγαλα το campaign του MW3. Αναμασημένο φαγητό. Το multiplayer μου κράτησε το ενδιαφέρον μόλις για κάποιες ώρες. Όταν το νέο CoD δεν συγκινεί την αφεντιά μου, κάτι δεν πάει καλά, κάτι πρέπει να αλλάξει.

Σημαντικό μέρος του προβλήματος αποτελεί η ίδια η δημιουργός του franchise, Infinity Ward, η οποία πολύ απλά δεν είναι αυτή που ήταν παλιά. Το στούντιο έφτασε στα πρόθυρα της διάλυσης πριν δύο χρόνια, όταν τα δύο αφεντικά Jason West και Vince Zampella, τα έσπασαν με την Activision και σηκώθηκαν κι έφυγαν. Πάνω από 40 developers τους ακολούθησαν, με συνέπεια το δυναμικό της IW να μειωθεί τόσο πολύ, που η Activision αναγκάστηκε να φέρει τη νεοσύστατη Sledgehammer Games να βοηθήσει στην ανάπτυξη του MW3. Ακόμα και το “πρόσωπο” του στούντιο, ο Robert Bowling (γνωστός και ως “fourzerotwo”), δεν είναι πια εκεί, έχοντας αποχωρήσει πρόσφατα για να ξεκινήσει κάτι δικό του. Όσο κι αν μας καθησυχάζει η Activision, η Infinity Ward ποτέ δεν θα είναι ξανά η κορυφαία ομάδα ανάπτυξης που δημιούργησε το Call of Duty και έφερε την επανάσταση στα FPS.

Είκονα από το μέλλον.

Από την άλλη, έχουμε την Treyarch, η οποία υποτίθεται είναι η... αναπληρωματική ομάδα της σειράς. Βγάζει τα “δευτερεύοντα” Call of Duty που κρατάνε τον κόσμο μέχρι την επόμενη παιχνιδάρα της IW. Έτσι δεν είναι; Ίσως κάποτε, αλλά όχι πια. Πολλοί παραβλέπουν το γεγονός ότι η Treyarch, εδώ και χρόνια, κάνει σταθερά, σημαντικά βήματα προόδου από παιχνίδι σε παιχνίδι. Το Call of Duty 2: Big Red One ήταν μέτριο. Το Call of Duty 3 καλό. Το Call of Duty: World at War πολύ καλό. Και βέβαια το Black Ops εξαιρετικό. Με την καλύτερη ιστορία που έχουμε δει σε CoD, κάποιες καινοτομίες στο multiplayer και τα ζόμπι να τρελαίνουν τους fans, το Blops κέρδισε τις εντυπώσεις, έσπασε τα ταμεία και πλέον συγκαταλέγεται στα πιο πετυχημένα παιχνίδια σε ολόκληρη την ιστορία του gaming. Οι αναπληρωματικοί είναι πια βασικοί και ετοιμάζονται να πάρουν τη φανέλα σπίτι τους με το Black Ops 2.

Ψυχρός Πόλεμος στον 21ο αιώνα – ιδιοφυές. Δεν ξέρω από πού εμπνεύστηκαν για τη φουτουριστική θεματολογία, και oύτε καίγομαι να μάθω. Αυτό που ξέρω είναι ότι με αυτή την (όχι και τόσο) απλή κίνηση, κατάφεραν να επαναφέρουν το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό στις τάξεις των fans. Μια βόλτα στο ιντερνέτ, στα sites, τα blogs και τα forums, αρκεί, για να αντιληφθεί κανείς τον αέρα ανανέωσης που φέρνει το Black Ops 2 (με βάση τα όσα δείχνει το πρώτο trailer φυσικά). Οι περισσότεροι συμφωνούν με την αλλαγή και ανυπομονούν να δούν πόσο διαφορετικό θα είναι και το multiplayer. Ακόμα και αυτοί που παραμένουν απαισιόδοξοι/σκεπτικοί, δεν απορρίπτουν από τώρα το παιχνίδι ως “μια από τα ίδια”, όπως θα έκαναν σε άλλη περίπτωση, αλλά δηλώνουν ότι περιμένουν να δουν πώς θα βγει. Oι δε προπαραγγελίες πετάνε. Μοναδική παραφωνία σε όλο αυτό το κλίμα ευφορίας η ξεπερασμένη game engine, της οποίας η ηλικία κάνει μπαμ σε κάθε βίντεο και εικόνα του παιχνιδιού. Δεν περιμένουμε θαύματα, αλλά ελπίζουμε στο αδιαμφισβήτητο ταλέντο της Treyarch. Οι εξαγγελίες για μη γραμμικό gameplay και ιστορία με διαφορετική εξέλιξη ανάλογα με τις πράξεις των παικτών, μας κάνουν να αισιοδοξούμε.

Η μεγάλη μαγκιά του Call of Duty, είναι ότι κάθε φορά που είμαστε έτοιμοι να το αφήσουμε για κάτι άλλο διαφορετικό, πάντα καταφέρνει να μας τραβάει πίσω στην αγκαλιά του. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και τώρα, με το Black Ops 2. "Τhey will always need men like us. Those who are willing to do what others cannot." - τα λόγια του Woods στο trailer έχουν και... αληγωρική σημασία: η Τreyarch κάνει αυτό που δεν μπορούν οι άλλοι. To Black Ops 2 σηματοδοτεί την πιο σημαντική αλλαγή από το Call of Duty 4. Μένει να δούμε αν θα έχει ανάλογο “αντίκτυπο”. Ετοιμαστείτε για το... ΄Β Ψυχρό Πόλεμο, που ξεκινάει στις 13 Νοεμβρίου!