Ένα χρόνο μετά, τι κρατάμε και τι... πετάμε από το Modern Warfare 2;

, Τρίτη 9 Νοέμβριος 2010 0  

10 Noεμβρίου 2009. Μια ημερομηνία ορόσημο στην πρόσφατη ιστορία της βιομηχανίας, αφού τότε κυκλοφόρησε το Modern Warfare 2, διαλύοντας (σχεδόν) όλα τα ρεκόρ πωλήσεων με το καλημέρα. Ένα χρόνο αργότερα, και με το Call of Duty: Black Ops πλέον μαζί μας, ας δούμε για ποιους λόγους αξίζει να θυμόμαστε το MW2 και για ποιους όχι.

Ας ξεκαθαρίσουμε βέβαια κάτι από την αρχή: το Modern Warfare 2, όπως και κάθε άλλη τόσο μεγάλη κυκλοφορία, συνοδευόταν από τρομακτικό hype, το οποίο στην συγκεκριμένη περίπτωση εν πολλοίς οφειλόταν στο εκπληκτικό Call of Duty 4. Στο εν λόγω κείμενο δεν θα αναλωθώ στο θέμα των πωλήσεων, απλά θα πω ότι παρόλο που το MW2 σάρωσε τα πάντα στο πέρασμά του, το CoD4 είναι αυτό που θα μείνει - έχει μείνει - στην ιστορία ως το πιο σημαντικό παιχνίδι της γενιάς αυτής, για γνωστούς και χιλιοειπωμένους λόγους. Στο θέμα μας τώρα...

Τι κρατάμε

Το κορυφαίο soundtrack
Ξεκινάω από το soundtrack γιατί πραγματικά όταν σκέφτομαι το συγκεκριμένο παιχνίδι, αυτό είναι το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό. Ο Hans Zimmer, ο κορυφαίος μουσικοσυνθέτης του Χόλιγουντ, έχει δουλέψει μόνο σε ένα παιχνίδι μέχρι τώρα: το Modern Warfare 2. Ακόμα κι αν δεν είστε σινεφίλ, αν έχετε παίξει το campaign, γνωρίζετε για τι επιπέδου δουλειά μιλάμε. Από το κύριο theme έως και τα κομμάτια που ακούγονται σε κάθε επίπεδο, η μουσική είναι επική, ατμοσφαιρική, κινηματογραφική και ότι άλλο θέλετε. Πολύ απλά δεν έχει αντίπαλο στον συγκεκριμένο τομέα.

Το εντυπωσιακό campaign
Εδώ οι γνώμες διίστανται. Είναι αρκετοί που θεωρούν ότι το campaign του Modern Warfare 2 είναι κατώτερο από αυτό του Call of Duty 4. Eπιτρέψτε μου να διαφωνήσω. Έχει αδυναμίες, αλλά συνολικά θεωρώ ότι είναι τουλάχιστον αντάξιο με τον προκάτοχό του και πιο κινηματογραφικό από ποτέ, με τη βοήθεια της μουσικής φυσικά. Η δράση είναι απολαυστική, με ορισμένα φοβερά επίπεδα, όπως αυτό στην εξέδρα άντλησης πετρελαίου, τo sniping στο χιονισμένο δάσος και φυσικά την περίφημη αποστολή "No Russian" στο ρωσικό αεροδρόμιο.

Τρελό το campaign!

Το εθιστικό Spec Ops
Πολλοί ήταν αυτοί που δυσανασχέτησαν όταν έμαθαν ότι το campaign του Modern Warfare 2 είναι single-player, αντίθετα με αυτό του World at War. Τελικά αποδείχτηκε ότι η Infinity Ward έκανε σωστή επιλογή, άφησε το campaign στην ησυχία του και δημιούργησε ένα ξεχωριστό mode για το co-op, το Spec Ops. Δύο παίκτες καλούνται να ολοκληρώσουν αποστολές-challenges που είναι βασισμένες στο campaign. Απελευθερωμένο από τις ανάγκες της ιστορίας, το Spec Ops προσφέρει αγνή co-op δράση, επιβάλλει τη συνεργασία μεταξύ των παικτών και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για τους υπόλοιπους developers.

To πλούσιο multiplayer
Αν οι γνώμες διίστανται για το campaign, για το multiplayer γίνεται πραγματικός πόλεμος! Είναι πολλοί οι gamers που για διάφορους λόγους (πχ εξωφρενικά killstreaks κλπ) θεωρούν ότι η Infinity Ward χάλασε την ιδανική συνταγή που η ίδια δημιούργησε με το Call of Duty 4. Το συγκεκριμένο θέμα τραβάει τεράστια συζήτηση, οπότε για να μην ξεφύγουμε θα σας πω απλά ότι θεωρώ πως το πρόσημο του multiplayer είναι θετικό, γιατί προσφέρει τρελή ελευθερία επιλογών στον παίκτη, από τα emblems/callsigns μέχρι και τα πιο ουσιαστικά πράγματα. Διαφωνήστε μαζί μου όσο θέλετε στα σχόλια παρακάτω!

To multiplayer παραμένει ότι πιο δημοφιλές υπάρχει online και δικαίως.

Tι πετάμε

Τη γελοία ιστορία
Εκεί λοιπόν που έχουμε πορωθεί με τη δράση (και τη μουσική για να μην ξεχνιόμαστε!), ξαφνικά... οι Ρώσοι εισβάλλουν στην Αμερική! Αυτό είναι απλά ένα παράδειγμα του πόσο αστεία είναι η ιστορία του Modern Warfare 2, ειδικά από τη μέση και μετά. Δεν είναι η προπαγάνδα υπέρ των Αμερικάνων που με πειράζει, αλλά οι εκτός πραγματικότητας καταστάσεις. Περιμένω το σενάριο τέτοιου είδους τίτλων να έχει έστω και στοιχειώδη ρεαλισμό.

Την αντιμετώπιση των PC gamers
Οι PC gamers έχουν μάθει σε κάποια πράγματα και έχουν ορισμένες ιδιαίτερες απαιτήσεις, που βέβαια δεν αποτελούν τίποτα δύσκολο σε υλοποίηση. Κι όμως, το Modern Warfare 2 για PC δεν υποστηρίζει dedicated servers, ούτε mods, ούτε παραπάνω παίκτες, αντίθετα με τους προκατόχους του. Γι αυτό δεν προκαλεί έκπληξη το (υπερβολικό κάποιες φορές) θάψιμο που πολλοί PC gamers συχνά ρίχνουν στο παιχνίδι.

Ας πούμε ότι ο στρατιώτης με την ασπίδα είναι η Infinity Ward και αυτοί που επιτίθενται είναι οι PC gamers...

Το DLC
OK, οι χάρτες του Call of Duty 4 είναι μαμάτοι και θέλουμε να τους ξαναπαίξουμε. ΟΚ, θέλουμε και νέους χάρτες. Αλλά όχι και να πρέπει να σκάσουμε 1200 Points για ένα πακέτο με δύο παλιούς και τρεις νέους χάρτες! Έλεος!

Ένα χρόνο μετά, το Modern Warfare 2 παραμένει ένα από τα καλύτερα FPS της γενιάς. Πέρα από τα θετικά και τα αρνητικά του, με το συγκεκριμένο παιχνίδι ισχύει το λεγόμενο "σύνδρομο της κορυφής", το οποίο έχει δύο πλευρές. Από τη μία τα σημάδια αλαζονείας των δημιουργών του, που είναι προφανές ότι θεωρούσαν σίγουρη την επιτυχία (και δικαιώθηκαν βέβαια). Και από την άλλη η τεράστια επιτυχία του, που με τη σειρά της οδηγεί σε υπερβολικές επικρίσεις, γιατί ως γνωστόν όλοι λατρεύουν να μισούν τον πρώτο. Ακόμα και εγώ, που είμαι φανατικός οπαδός του μεγαλύτερου ανταγωνιστή του, Bad Company 2, αναρωτιέμαι καμιά φορά πως είναι δυνατόν όλοι (τρόπος του λέγειν...) να παίζουν το MW2 και όχι το πιο διασκεδαστικό BC2. Κι όμως, μετά από προσεκτική σκέψη, γίνεται προφανές πως το MW2 συνολικά είναι το καλύτερο εκ των δύο. Το ίδιο ισχύει και στις συγκρίσεις με άλλα παιχνίδια.

Εσείς, τι γνώμη έχετε τώρα για το Modern Warfare 2;